Raskaana oleva (tuleva) teiniäiti vastailee kysymyksiin :)
Niin siis jos joku nyt jotain haluaa kysyä :D.
- Rosa
Kommentit (184)
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:42"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:37"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:29"]
Oletko miettinyt mitä sitten jos poikaystäväsi hylkää teidät?
[/quote] En? Pitäisikö elää tavarat pakattuina ja muutenkin siihen täysin valmistautuneena? Sitä katsotaan sitten JOS sellainen tilanne tulee eteen.
- Rosa
[/quote]
Ei, mutta silloin kun on vastuussa jonkun muunkin elämästä, tarvitsee joskus pelata varman päälle, vaikka niin ei sitten tapahtuisikaan. Sun täytyy ajatella valmiiksi esimerkisi omaa henkistä jaksamista vauvan kanssa, jos näin käykin.
[/quote]
sanotko noin kaikille tuleville äideille? Vai vain rosalle koska hän sattuu olemaan alaikäinen tällä hetkellä ja omien sanojen mukaan "teiniäiti"? Miksi ylipäätänsä seurustella jos alituiseen pelkää eroa? Rosa vastasi hyvin sinulle! Onnea rosalle tulevaisuuteen. Vaikutat kyllä fiksulta ihmiseltä jolla on turvaverkko ympärillä joten tulet varmasti pärjämään elämässä :)
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:49"]
Minkä ikäinen poikaystäväsi on ja kauan olette olleet yhdessä?
[/quote] 19-vuotias. Ollaan oltu yhdessä vähän reilu vuosi :).
- Rosa
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:50"]
Aika nopeaa toimintaa!
- Rosa
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:52"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:50"]
Aika nopeaa toimintaa!
- Rosa
[/quote]
[/quote] No joo, kieltämättä raskaus tuli tosi nopeasti mutta en mä kyllä sen takia ala aborttia tekemään.
- Rosa
Kuva olis kiva!
[/quote] Samoin!
- Rosa
Kysymyksen pitäisi olla toisin päin. Minä voisin kertoa sinulle, mitä on olla teiniäiti. Sain lapseni 18-vuotiaana. Siis kysy, mitä haluat.
Tulitko ekalla kerralla paxuxi?
Tapahtuuko seuraava "vahinko" kun vauva on 7 kk vanha?
Kuva olis kiva!
[/quote]
???!!
En nyt osaa kysyä mitään, mutta tsemppiä Rosa. :) Asiat voivat olla sinulle vaikeampia kuin muille, ja esimerkiksi koulutuksen kasaan raapiminen vaatii enemmän sisua ja energiaa. Sehän ei kuitenkaan tarkoita sitä, että mikään olisi sinulle mahdotonta. Kun olet ahkera ja uskot itseesi, niin mikä tahansa on edelleen mahdollista, ja kasvat ihmisenä ihan eri tasolle kuin ikätoverisi. Lapsi, uusi elämä, on kaikesta vaivasta huolimatta arvokkain lahja ikinä, jota et voisi koskaan vaihtaa yhtään mihinkään.
- 34v isä, jonka poika aloittaa syksyllä lukion.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:56"]
Oliko seksi kivaa?
[/quote] Onko oma eka kerta vielä edessä vai miksi kysyt? :)
- Rosa
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:55"]Kysymyksen pitäisi olla toisin päin. Minä voisin kertoa sinulle, mitä on olla teiniäiti. Sain lapseni 18-vuotiaana. Siis kysy, mitä haluat.
[/quote]
Mietin samaa. Minä sain ensimmäisen lapseni 17-vuotiaana, kysy mitä haluat.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:56"]
Tulitko ekalla kerralla paxuxi?
[/quote] En...
- Rosa
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:58"]
Tapahtuuko seuraava "vahinko" kun vauva on 7 kk vanha?
[/quote] Jos tietäisin sen jo nyt niin sitä ei kutsuttaisi vahingoksi.
- Rosa
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:58"]
En nyt osaa kysyä mitään, mutta tsemppiä Rosa. :) Asiat voivat olla sinulle vaikeampia kuin muille, ja esimerkiksi koulutuksen kasaan raapiminen vaatii enemmän sisua ja energiaa. Sehän ei kuitenkaan tarkoita sitä, että mikään olisi sinulle mahdotonta. Kun olet ahkera ja uskot itseesi, niin mikä tahansa on edelleen mahdollista, ja kasvat ihmisenä ihan eri tasolle kuin ikätoverisi. Lapsi, uusi elämä, on kaikesta vaivasta huolimatta arvokkain lahja ikinä, jota et voisi koskaan vaihtaa yhtään mihinkään.
- 34v isä, jonka poika aloittaa syksyllä lukion.
[/quote] Kiitos ihanasta viestistä! :)
- Rosa
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:20"][quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:19"]
Minkä ikäinen olet nyt ja minkä ikäinen silloin kun lapsi syntyy?
[/quote] Nyt oon 17v, kuten myös sillon kun lapsi syntyy, mutta täytän samana vuonna 18v :).
- Rosa
[/quote]
No mikä helvetin teiniäiti sä sitten olet? Tai no olethan sä jos itse niin koet mutta itsekin tulin raskaaksi ollessani 17 ja synnytin kylläkin ollessani 18. Kukaan ei ole ikinä, IKINÄ, verrannut mua teiniäitiin koska olen hoitanut hommani hyvin ja kypästi enkä ole itsekkään ajatellut itseäni teiniksi, vaan saman vertaiseksi kaikkien tuntemieni äitien kanssa. Kunnioita itseäsi niin muutkin tekevät niin. Jos leimaat itsesi teiniäidiksi niin olet sitä sitten lopun ikääsi eikä kukaan ota sinua tosissaan. Ja siis oikeesti... 17 ei ole enää teini, varsinkaan 18, jonka täytät lapsen synnyttyä.
Muista sitten, että kasvatat, ruokit ja hoidat itse naperosi, etkä lykkää vanhempiesi hommaksi.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 16:46"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 10:55"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 10:50"]
Huomaa kyllä että oot 17v..kaikki on niin 'ihanaa' ja '<3 <3 <3'...Kannattaa ehkä ennen yo-kirjotuksia pikkusen hioa tuota kirjotustaitoa..
[/quote] Juu, kiitos vinkistä :). Missä muuten itse olet hionut omaa kirjotustaitoasi kun isot alkukirjaimet loistavat poissaolollaan?
- Rosa
[/quote] Eiku olihan tuolla muutama iso alkukirjainkin, hyvä hyvä! Nyt voit siirtyä pisteiden pariin :). Vinkki: Yksi riittää päättämään lauseen, joskus voidaan käyttää kolmea mutta kaksi on vähän vieraampi juttu.
- Rosa
[/quote]
Ollaanpas sitä niin fiksua tyttöä että! Ei ilmeisesti kuitenkaan tarpeeks fiksu käyttämään ehkäsyä..no ei voi minkään, ei sitä järkeä kaikille riitä.
[/quote]
Niinpä, muutenkin tällaiset aloitukset kummastuttaa. Jokainen terve ja sukukypsä naisenpuoli saa kyllä itsensä hommattua tiineeksi jos niin haluaa, sen kummempaa tarvi kuin osata vähän reisiä levittää. Huomattavasti enemmän jo vaatii tajuta mitä lapsen saaminen käytännössä tarkoittaa tai mitä ehkäisy on.
No, tuonikäisenä kaikki ovat viisaimmillaan, omasta mielestään.