Kuka teistä sallisi 14v tyttärensä seurustella 29v miehen kanssa?
Kommentit (31)
En antaisi. Mutta yrittäkääpä nyt hillitä itseänne. Jokainen muistaa omalta kouluajalta, että joka luokalla oli aina joku "sellainen tyttö", joka tuotiin autolla kouluun ja kenellä oli paljon poikaystäviä. Itsekin muistan omalta kouluajalta, että yksi tuli raskaaksi kasilla, mutta teki abortin. Onhan sitä aina ollut tyttöjä, joilla on hieman "vilkkaampi" seuraelämä ja hieman enemmän poikaystäviä ja vähän vanhempia kuin muilla.
Minä olisin ainakin luotettava seurustelukumppani, mutta enpä tiedä haluaisinko seurustella niin nuoren kanssa. Oikeastaan en haluaisi seurustella minkään naisen kanssa, jolla on kavereita. Haluaisin olla naisen elämä ja naisten kälätykset porukassa ovat rasittavia ja vieraannuttavia. Ehkä naisetkin tuntevat samoin miehistä.
-Mies 29v-
En kyllä hyvällä katsois, jos 14v pikkusiskoni alkaisi seurustella tuon ikäisen kanssa. Mun kaveripiiriin kuuluu vähän päälle 25-vuotiaita miehiä ja naisia ja meillä on kivaa kaveriporukalla (pelataan jtn ryhmäs, käydään leffois, kahvilla yms), mutten vois itte kuvitella seurustelevani sen ikäisen kanssa.
t. 16-v
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 18:19"]Minä olisin ainakin luotettava seurustelukumppani, mutta enpä tiedä haluaisinko seurustella niin nuoren kanssa. Oikeastaan en haluaisi seurustella minkään naisen kanssa, jolla on kavereita. Haluaisin olla naisen elämä ja naisten kälätykset porukassa ovat rasittavia ja vieraannuttavia. Ehkä naisetkin tuntevat samoin miehistä.
-Mies 29v-
[/quote]
Sä olet niin hyypiö.
Olin aikanaan 14 v kun menin 20 v poikaystävän kanssa kihloihin. Kymmenen vuotta oltiin yksissä ja kaks lastakin saatiin. Ihmiset on yksilöitä.
Tekisin poliisille tutkintapyynnön. Jos tuohon seurusteluun liittyy jotain seksiin viittaavaa, niin sehän olisi rikos.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 18:14"]En antaisi. Mutta yrittäkääpä nyt hillitä itseänne. Jokainen muistaa omalta kouluajalta, että joka luokalla oli aina joku "sellainen tyttö", joka tuotiin autolla kouluun ja kenellä oli paljon poikaystäviä. Itsekin muistan omalta kouluajalta, että yksi tuli raskaaksi kasilla, mutta teki abortin. Onhan sitä aina ollut tyttöjä, joilla on hieman "vilkkaampi" seuraelämä ja hieman enemmän poikaystäviä ja vähän vanhempia kuin muilla.
[/quote]
no 14 ja 18 vähän eri asia kun 14 ja melkeen kolmekymppinen.
mä olen 28 ei tulis mieleenkään painaa 14.v poikaa.
ja turha lässyttää, että tytöt on älylliseltä kehitykseltään poikia edellä. Elämänkokemusta on niilläkin tasan 14.v ei yhtään enempää.
mun systeri aloitti aikoinaan styylaamisen 14v, ja mies oli 28v. siinä ei käynyt hyvin. isä ja äiti oli voimattomia, mies vei systerin pitkiksi ajoiksi pois. koulu jäi kesken jne. päihteitä ja väkivaltaa. puhelu poliisillle, 14v ihan lapsi vielä lähtemään aikuisen miehen matkaan. pitääkö tätä edes epäillä tai kysellä?
Vähän vanhempia. Onko 16.v vanhempi vähän vanhempi.
oli joo meilläkin kasilla yhellä likalla abi poikkis. Yhteiskoulussa oltiin. Mutta 29.v juuei.
Mä 16v poju ja kihlattuni 31v. Meillä kaikki ok ja suunittelemme perheen perustamista.
Jos mies olisi uskovainen tai kääntyisi uskontoomme ja antaisi perheellemme myötäjäisiä sopivan summan.
Veli
Mun mies sanoi sohvalta että hän kävisi hakkaamassa sellaisen äijän sairaalakuntoon, jos koskisi tyttäreemme. Jaaha. Lisäsi vielä että pilottelisi sioille ruhon.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 18:33"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 18:14"]En antaisi. Mutta yrittäkääpä nyt hillitä itseänne. Jokainen muistaa omalta kouluajalta, että joka luokalla oli aina joku "sellainen tyttö", joka tuotiin autolla kouluun ja kenellä oli paljon poikaystäviä. Itsekin muistan omalta kouluajalta, että yksi tuli raskaaksi kasilla, mutta teki abortin. Onhan sitä aina ollut tyttöjä, joilla on hieman "vilkkaampi" seuraelämä ja hieman enemmän poikaystäviä ja vähän vanhempia kuin muilla.
[/quote]
ja turha lässyttää, että tytöt on älylliseltä kehitykseltään poikia edellä. Elämänkokemusta on niilläkin tasan 14.v ei yhtään enempää.
[/quote]
Kai olet huomannut, että jotkut ovat nuorempana aikuismaisempia kuin toiset edes kymmenien elämänkokemusvuosien jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 18:33"]
[/quote]
[/quote]
Kai olet huomannut, että jotkut ovat nuorempana aikuismaisempia kuin toiset edes kymmenien elämänkokemusvuosien jälkeen.
[/quote]
tässäpä syy, miksi aikuiset miehet erehtyvät suhteisiin lapsen kanssa. Vaikuttakoon miten vanhalta tahansa se on silti lapsi ja omaa vain lapsen elämänkokemuksen.
lapsi on lapsi vaikka muulta vaikuttaisi. Aikuisen pitää tietää paremmin.
Tunnen yhden 14 vuotiaan tytön joka on fiksumpi kuin jotkut omat parikymppiset kaverini. En silti siihen koskisi, mutta ymmärrän jollain tapaa näitä ketkä ihastuu teineihin.
Viittaako ap siihen kansanedustajatapaukseen? Se irstas ukko oli 34 v. Sama se silti onko ukko 29 v. vai 34 v. sairas silti jos koskee 14 vuotiaaseen, oli 29 tai 34. Ja laitonta. Aikuinen ei koske alle 16 v. Piste. Toki sekin on oksettavaa, jos 16 v. on esim. 29 v. kanssa, vaikkei olekaan laitonta enää.
No en todellakaan ja mieheni vielä vähemmän.
Minä asettuisin poikkiteloin, vaikka tyttö katkaisisi minuun (heltkellisesti) välit.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 18:11"]
Laitonta.
Sitten kun tyttö on 18 ja ikäero tuo 15v ei enää ongelmaa.
[/quote]
Ei seurustelua ole kielletty laissa. Seksin harrastaminen olisi. Ei seurusteleminen tarkoita automaattisesti seksisuhdetta varsinkin noin nuorten ollessa kyseessä. Miksi tytön pitäisi olla 18-vuotias, kun jo 16-vuotias olisi laillinen siihen seksiinkin? Kyllä siinä iässä täytyy jo saada päättää, kenen kanssa seurustelee. Ei vanhemmat voi valita tyttärelleen mieleistään kumppania vaan kyllä Suomessa jokainen saa itse valita, kenen kanssa haluaa olla.
Lapsia minulla ei ole, mutta kerron omasta kokemuksestani että ikäero ei aina ole huono juttu. Minä olin vastatäyttänyt 14 ja mieheni 23v kun aloimme seurustelemaan ja olemaan yhdessä. Ennen kuin päänne sanovat hyväksikäyttöä ja sairasta niin hyvin meillä meni, olemme olleet siitä asti yhdessä ilman taukoja ja asumme yhdessä ja suunnittelemme häitä (olemme kihloissa) Mieheni ei toki ollut 29v, mutta ajattelin nyt silti kertoa oman kokemukseni vaikkakin mies oli "vain" 23. N20
Laitonta.
Sitten kun tyttö on 18 ja ikäero tuo 15v ei enää ongelmaa.