Mies ei tarjoa mitään..
Olen tapaillut yhtä miestä, sellasta hengailua ja pusuttelua ja läheisyyttä. Noh mies ei ole kertaakaan tarjonnut mitään. Käytiin leffassa eikä tarjonnut, käytiin kiinalaisessa syömässä eikä tarjonnut. Sit menin hänen luokseen kylään, eikä hän tarjonnut edes vettä (enkä nyt itse kehdannut alkaa pyytämään). Ensi kerralla syön ja juon tuhdisti ennen sitä kun hänen luokseen menen käymään..
Onkohan tässä nyt merkit ilmassa? Joko mies on rahaton tai pihi tai vaan peruskäytöstavat puuttuu?
Kommentit (109)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:11"]
Minä kyllä tykkään että mies tarjoaa. En edes osaa selittää miksi, ei se liity rahaan vaan siihen että mies pitää omistaan huolta. Seitsemän vuotta yhdessä ja kaksi lasta, suunnilleen samansuuruiset tulot ja yhteiset rahat, mutta ilman muuta se on aina mies joka maksaa laskun.
[/quote]
Miksi nainen ei pidä omista huolta?
Kuuluu tapoihin, että mies tarjoaa ekoilla treffeillä. Jos mies ei halua tarjota, häntä ei voi pakottaa siihen, mutta treffikumppani voi sitten ihan itse miettiä, millaisen miehen kanssa haluaa toisille treffeille.
Minusta nykyaikana tuo on ihan normaalia että kodin ulkopuolella molemmat maksavat omat maksunsa, eikä mies tarjoa. Mutta se ihmetyttää ettei siellä kotonaan edes kahvia tai teetä keittänyt tai mitään....
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:11"]
Yäk, en haluaisi jatkaa treffailua tuollaisen moukan kanssa!
Suhteen alussa toki mies tarjoaa kaiken! Tai siis tarjoutuu edes. Millaisia lapsia tuollaisen miehen kanssa tulisi? Poikia jotka eivät avaa ovia naisille, eivät anna kukkia äidille...
[/quote]
Miksi poikien pitää avata naisille ovi? Miksi naiset eivät avaa niille pojille ovia?
Mun mies toi kukkia kun tapailimme. Kahvilassa maksoimme 50/50 minun aloitteesta. Muuttaessani hänen asuntoonsa, maksoin yhtiövastikkeesta ja vedestä oman osuuteni mieheni aloitteesta. Mies maksoi kokonaan lainanlyhennykset, koska asuntolaina oli vain hänen nimissään. Menimme naimisiin. Hankimme yhteisen asunnon 50/50 omistusosuudella, vaikka siihen menikin enemmän miehen varallisuutta edellisestä asunnostamme. Saimme lapsia. Laitoimme yhteisen tilin omien lisäksi. Ensiksi sinne tuli molempien palkka. Myöhemmin vain miehen palkka, joka kasvoi nelinkertaiseksi omaani verrattuna. Olen hoitanut lapsia kotona. Rahamme ovat yhteisiä. Mies on tehnyt uraa. Koskaan ei olla kiistelty rahasta. Mies sanoo, että voisin käyttää enemmänkin rahaa itseeni. Varsinkin kesämekot ovat mieheni mielestä kannatettava ostos.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:12"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 11:50"]
no mun mielestä ei oo kunnon mies jos ei ees ensitreffeillä tarjoa, piste.
[/quote]
Etkä sinä ole kunnon nainen. Kunnon naiset ei tarvitse myydä itseään
[/quote]Parisuhde on aina kauppaa ja hyötymistä puolin ja toisin.
[/quote]
Miten mies hyötyy naisesta jos mies joutuu tekemään kaikki? Parisuhde on kahden tasavertaisen ja tavaseroisen ihmisen liitto johon kumpikin tuo yhtä paljon. Ei sitä että toisen pitää tarjota toiselle.
Eikä ensimmäisillä ole mitään parisuhdetta
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:10"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 11:59"]
Mun mielestä miehenä homma menee niin, että jos mennään treffeille niin mies maksaa lähtökohtaisesti, mutta jos nainen kertoo haluavansa maksaa osuutensa niin silloin en ala vääntämään asiasta. Siitä kun saa sellaisen turhan "juupas-eipäs" keskustelun... ja tasa-arvo ja hyvät käytöstavat toteutuu luontevasti.
Ja jos ei olisi rahaa, sitten veisin treffeille johonkin jossa sitä ei niin tarvitsisikaan.
[/quote]
Miksi miehen ptiää tarjota lähtökohtaisesti? Miksi et vaadi naiselta samaa kuin mieheltä?
[/quote]
Koska haluan näin toimia ja annan mahdollisuuden myös toimia toisin. Kai mä sitten olen jotenkin vanhanaikainen ja out - noh onhan mulla tuota ikääkin jo 36 että anteeksi :D
Eli jos joku ehdottaisi mulle treffejä niin voi sitten mennä sinne yksinänsä koska mulla ei ainakaan ole varaa lähteä mukaan.
Ja näinhän mulla tilanne onkin, matkustan miehen luokse, maksan kaiken syömäni ja juomani, ja elämä tulee kalliimmaksi kuin kotona koska ei edes vettä saa hanasta. Sanoinkin viimeksi ettei minulla ole varaa tähän tapailuun.
Kotona on helppo olla vaikka syömättä yksin, verrattuna siihen että nälissäsi katsot vierestä kun toinen syö ja juo ja juhlii.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:13"]
Suomessa ei kannata vaatia kohteliaisuutta keneltäkään. Pitää vain itse lopettaa sellaisten kanssa hengailu, jotka eivät ymmärrä kohteliaisuussääntöjä.
[/quote]
Mitähän ne on? Kerroppas naisten kohteliaisuus säännöt?
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:19"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:13"]
Suomessa ei kannata vaatia kohteliaisuutta keneltäkään. Pitää vain itse lopettaa sellaisten kanssa hengailu, jotka eivät ymmärrä kohteliaisuussääntöjä.
[/quote]
Mitähän ne on? Kerroppas naisten kohteliaisuus säännöt?
[/quote]
Sun kannattaisi aloittaa oikeinkirjoitussäännöistä. :D
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:14"]
Kuuluu tapoihin, että mies tarjoaa ekoilla treffeillä. Jos mies ei halua tarjota, häntä ei voi pakottaa siihen, mutta treffikumppani voi sitten ihan itse miettiä, millaisen miehen kanssa haluaa toisille treffeille.
[/quote]
Mihin hemmetin tapoihin? Keksit itse noita sinun tapojasi. Kun kaksi aikuista ihmistä menee treffeille niin kyllä kumpikin maksaa omat kulunsa
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:14"]
Minusta nykyaikana tuo on ihan normaalia että kodin ulkopuolella molemmat maksavat omat maksunsa, eikä mies tarjoa. Mutta se ihmetyttää ettei siellä kotonaan edes kahvia tai teetä keittänyt tai mitään....
[/quote]
Olen samaa mieltä
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:09"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 11:59"]
En mä ainakaan alkaisi hengailemaan miehen kanssa enempää. Jos se ei kerran koskaan tarjoa mitään. kyllä mä katson että se kertoo jotain miehen anteliaisuudesta tarjoaako vai ei. En ottaisi miestä joka on silleen "hei nyt on 2014 miks mun pitäis tarjota sulle mitään. Tää on nykyaikaa."
Nykyaikaa tai ei, itse katson sen niin, että jos mies tarjoaa, on hän myös halukas ja kyvykäs satsaamaan tulevaan perheeseensä ja tulevaan vaimoonsa, mahdollisesti siis sinuun. En ottaisi miestä, jolla ei tällaisia valmiuksia ole. Ja huom, itse tarjoan välillä myös miehelle ja ostan sille vaatteita yms. Mutta ensitreffeillä se on mies joka vie ja nainen joka vikisee!
[/quote]
Olet kaksinaismoralisti. Miksi naiselta ei vaadita samoja asioita kuin mieheltä?
[/quote]
Enpäs ole. Eikä tietenkään vaadita, koska miehet ja naiset ovat erilaisia. Jos perhettäkin perustaa, se on naisen ura, joka useammin siitä asiasta kärsii. Kokemusta on mm. siitä, että pienten lasten äitinä on suht vaikeaa saada töitä vaikka olisi ollut kotona vain sen äitiysloma-ajan.
Meillä on miehen kanssa sellainen diili, että yhteinen elämä ja yhteiset rahat, mutta mies luo enempi uraa, minä käyn töissä milloin sitä on saatavilla ja milloin en synnytä ja hoida pieniä kotona. Olemme erilaisia, samanarvoisia, meidän vastuualueet painottuu hieman eri tavoin eri elämän osa-alueissa ja se on meille ok.
Siitä syystä en ottaisi taloudellisesti kitsasta miestä. Vaikka minäkin tienaan perheelle rahaa, en tienaa sitä synnyttäessäni tai lapsia kotona hoitaessani, silloin haluan varmistua siitä että on sellainen mies joka näkee sekä oman etunsa, että myös minun edun ja koko perheen edun.
Olen pihin miehen kanssa perhe-elämää kokeillut, eipä kantanut pidemmänpäälle. Toinen sai säästöön, minä köyhdyin.
Nyt on oikea kunnon mies ja olen todella tyytyväinen siitä että tajusin asettaa kriteerini korkeammalle tässä asiassa. Naisten taloudellinen tasa-arvo miesten kanssa on nykyajan Suomessakin vielä harhaa, ainakin siinä vaiheessa kun niitä ipanoita syntyy.
- 16
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:11"]
Yäk, en haluaisi jatkaa treffailua tuollaisen moukan kanssa!
Suhteen alussa toki mies tarjoaa kaiken! Tai siis tarjoutuu edes. Millaisia lapsia tuollaisen miehen kanssa tulisi? Poikia jotka eivät avaa ovia naisille, eivät anna kukkia äidille...
[/quote]
Miksi poikien pitää avata naisille ovi? Miksi naiset eivät avaa niille pojille ovia?
[/quote] Koska minä kasvatan poikani herrasmiehiksi. Ei se ole mistään pois jos pojat oppivat arvostamaan naisia jo pienestä pitäen. Kun katsoo miten miehet kohtelevat ja puhuvat naisille täällä, olen entistä ylpeämpi kun poikani tajuaa avata oven naisille eikä ryntää itse ensin. Meillä mieheni on ollut koti-isänä,joten ei ole kyse siitä että lapsi saa kotoa mallin että nainen on alempana. Kyse on puhtaasti siitä, että suurinosa miehistä ei voi luonnolleen mitään, ja he tuntevat halua auttaa naisia.
Viittaa siihen että pihi tai ei mitään alkellisiakaan käytöstapoja! Kamoon, kyllä rutiköyhäkin keittää teetä tai tuo luonnonkukkakimpun tai ihan mitä vaan jos haluaa ilahduttaa treffikumppaniaan.
Monta kertaa sä olet tarjonnut hänelle?
Miksi nainen ei tarjoa mitään....
Mentiin yhdessä syömään ja nainen ei tarjonnut mitään. Mikä sitä vaivaa?
Mentiin leffaan ja se ei tarjonnut mitään?
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 02:49"]Olen tapaillut yhtä miestä, sellasta hengailua ja pusuttelua ja läheisyyttä. Noh mies ei ole kertaakaan tarjonnut mitään. Käytiin leffassa eikä tarjonnut, käytiin kiinalaisessa syömässä eikä tarjonnut. Sit menin hänen luokseen kylään, eikä hän tarjonnut edes vettä (enkä nyt itse kehdannut alkaa pyytämään). Ensi kerralla syön ja juon tuhdisti ennen sitä kun hänen luokseen menen käymään..
Onkohan tässä nyt merkit ilmassa? Joko mies on rahaton tai pihi tai vaan peruskäytöstavat puuttuu?
[/quote]Hei ! Tule 2000 luvulle.
Mies