Mies ei tarjoa mitään..
Olen tapaillut yhtä miestä, sellasta hengailua ja pusuttelua ja läheisyyttä. Noh mies ei ole kertaakaan tarjonnut mitään. Käytiin leffassa eikä tarjonnut, käytiin kiinalaisessa syömässä eikä tarjonnut. Sit menin hänen luokseen kylään, eikä hän tarjonnut edes vettä (enkä nyt itse kehdannut alkaa pyytämään). Ensi kerralla syön ja juon tuhdisti ennen sitä kun hänen luokseen menen käymään..
Onkohan tässä nyt merkit ilmassa? Joko mies on rahaton tai pihi tai vaan peruskäytöstavat puuttuu?
Kommentit (109)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:11"]
Yäk, en haluaisi jatkaa treffailua tuollaisen moukan kanssa!
Suhteen alussa toki mies tarjoaa kaiken! Tai siis tarjoutuu edes. Millaisia lapsia tuollaisen miehen kanssa tulisi? Poikia jotka eivät avaa ovia naisille, eivät anna kukkia äidille...
[/quote]
Miksi poikien pitää avata naisille ovi? Miksi naiset eivät avaa niille pojille ovia?
[/quote] Koska minä kasvatan poikani herrasmiehiksi. Ei se ole mistään pois jos pojat oppivat arvostamaan naisia jo pienestä pitäen. Kun katsoo miten miehet kohtelevat ja puhuvat naisille täällä, olen entistä ylpeämpi kun poikani tajuaa avata oven naisille eikä ryntää itse ensin. Meillä mieheni on ollut koti-isänä,joten ei ole kyse siitä että lapsi saa kotoa mallin että nainen on alempana. Kyse on puhtaasti siitä, että suurinosa miehistä ei voi luonnolleen mitään, ja he tuntevat halua auttaa naisia.
[/quote]
Kyllä voi ihminen olla itseään täynnä. Miehet eivät kyllä halua auttaa naisia yhtään enempää kuin miehiäkään. Ainoa syy miksi asia voi siltä näyttää on se että miehet haluavat pillua.
Miksi et opeta tyttäriäsi (jos sinulla sellaisia on?) kunnioittamaan miehiä?
[/quote] Apua. Toivottavasti 4 vuotiaan poikani motiivi avata ovia mummoille ei ole pillun saanti! Katsos.. Tässä tulee nyt esille kasvatus. Jos pojalle pienestä asti opetetaan että naista kunnioitetaan niin se tulee aikuisena luonnostaan. Mieheni auttaa äitiäni,isoäitiään ja äitiään miten voi. Se on normaalia. Ja mitä mieheni pillun saantiin tulee, niin kyllähän se onnistui paremmin kun kävimme treffeillä ja hän oli täysi herrasmies vs perus urpo baarissa " vittu mikä perse".
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:42"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:35"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 11:50"]
no mun mielestä ei oo kunnon mies jos ei ees ensitreffeillä tarjoa, piste.
[/quote]
Etkä sinä ole kunnon nainen. Kunnon naiset ei tarvitse myydä itseään
[/quote]
Missä vaiheessa mä mitään myymisestä puhuin? Mikä näitä ihmisiä vaivaa kun pitää aina heittää jotain ihan aiheen vierestä???
[/quote]
Jos sinun ajastasi pitää maksaa niin silloin myyt itseäsi
[/quote]
TÄHH! En edes jaksa rupee jankkaamaan.......
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 11:50"]
no mun mielestä ei oo kunnon mies jos ei ees ensitreffeillä tarjoa, piste.
[/quote]
Etkä sinä ole kunnon nainen. Kunnon naiset ei tarvitse myydä itseään
[/quote]
Missä vaiheessa mä mitään myymisestä puhuin? Mikä näitä ihmisiä vaivaa kun pitää aina heittää jotain ihan aiheen vierestä???
[/quote]
Jos sinun ajastasi pitää maksaa niin silloin myyt itseäsi
[/quote]
TÄHH! En edes jaksa rupee jankkaamaan.......
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:42"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:24"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:19"]
Eli jos joku ehdottaisi mulle treffejä niin voi sitten mennä sinne yksinänsä koska mulla ei ainakaan ole varaa lähteä mukaan.
Ja näinhän mulla tilanne onkin, matkustan miehen luokse, maksan kaiken syömäni ja juomani, ja elämä tulee kalliimmaksi kuin kotona koska ei edes vettä saa hanasta. Sanoinkin viimeksi ettei minulla ole varaa tähän tapailuun.
Kotona on helppo olla vaikka syömättä yksin, verrattuna siihen että nälissäsi katsot vierestä kun toinen syö ja juo ja juhlii.
[/quote]
Suosittelen töiden tekemistä. Siitä saa rahaa
[/quote]niin minäkin, mutta olen työkyvytön. Sulla tuli varmasti hyvö mieli kun pääset sanomaan.
[/quote]
No niinhän teitä tuntuu olevan suomi pullollaan.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:34"]
On ihan kelpo testi treffeillä, nähdä miten nainen käyttäytyy siinä vaiheessa kun hän tajuaa joutuvansa maksamaan ravintolassa omat ruokansa + juomansa (useimmiten sellaiset 40-50 e). Muutama on ollut jopa avoimen aggressiivinen. On ikävää huomata, että on hukannut aikaansa maksullisen kanssa, mutta toisaalta hyvä että saa heti kiinni toisen todellisesta olemuksesta. Yksi nainen tarjoutui maksamaan molempien ruuat, "menee helpoiten näin", jonka hyväksyin ja maksoin vastavuoroisesti osapuilleen samanhintaiset teatterilippumme.
[/quote]Niin, onneksi mä olen lukenut näitä palstoja sen verran, että osaisin sanoa jo kutsuttaessa ettei minulla ole varaa syödä ulkona.
Tosin ei minua ole kutsuttukaan kuin kerran treffeille sellaiseen nurkkabaariin, ettei siellä ollut mitenkään ihmeellistä että mies söi makkaraperunat ja minä katselin vain.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:36"]
Voi luoja, täällä riehuu nyt joku häiriintynyt ja säälittävä neitsytrunkkarisovinisti :'D
[/quote]
Ainakin täällä riehuu paljon itseään myyviä av mammoja jotka luulevat että koko maailma pyörii heidän napansa ympärillä
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:09"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 11:59"]
En mä ainakaan alkaisi hengailemaan miehen kanssa enempää. Jos se ei kerran koskaan tarjoa mitään. kyllä mä katson että se kertoo jotain miehen anteliaisuudesta tarjoaako vai ei. En ottaisi miestä joka on silleen "hei nyt on 2014 miks mun pitäis tarjota sulle mitään. Tää on nykyaikaa."
Nykyaikaa tai ei, itse katson sen niin, että jos mies tarjoaa, on hän myös halukas ja kyvykäs satsaamaan tulevaan perheeseensä ja tulevaan vaimoonsa, mahdollisesti siis sinuun. En ottaisi miestä, jolla ei tällaisia valmiuksia ole. Ja huom, itse tarjoan välillä myös miehelle ja ostan sille vaatteita yms. Mutta ensitreffeillä se on mies joka vie ja nainen joka vikisee!
[/quote]
Olet kaksinaismoralisti. Miksi naiselta ei vaadita samoja asioita kuin mieheltä?
[/quote]
Enpäs ole. Eikä tietenkään vaadita, koska miehet ja naiset ovat erilaisia. Jos perhettäkin perustaa, se on naisen ura, joka useammin siitä asiasta kärsii. Kokemusta on mm. siitä, että pienten lasten äitinä on suht vaikeaa saada töitä vaikka olisi ollut kotona vain sen äitiysloma-ajan.
Meillä on miehen kanssa sellainen diili, että yhteinen elämä ja yhteiset rahat, mutta mies luo enempi uraa, minä käyn töissä milloin sitä on saatavilla ja milloin en synnytä ja hoida pieniä kotona. Olemme erilaisia, samanarvoisia, meidän vastuualueet painottuu hieman eri tavoin eri elämän osa-alueissa ja se on meille ok.
Siitä syystä en ottaisi taloudellisesti kitsasta miestä. Vaikka minäkin tienaan perheelle rahaa, en tienaa sitä synnyttäessäni tai lapsia kotona hoitaessani, silloin haluan varmistua siitä että on sellainen mies joka näkee sekä oman etunsa, että myös minun edun ja koko perheen edun.
Olen pihin miehen kanssa perhe-elämää kokeillut, eipä kantanut pidemmänpäälle. Toinen sai säästöön, minä köyhdyin.
Nyt on oikea kunnon mies ja olen todella tyytyväinen siitä että tajusin asettaa kriteerini korkeammalle tässä asiassa. Naisten taloudellinen tasa-arvo miesten kanssa on nykyajan Suomessakin vielä harhaa, ainakin siinä vaiheessa kun niitä ipanoita syntyy.
- 16
[/quote]
Kukaan ei pakota jäämään sinne kotiin lasten kanssa.
[/quote]
Ei pakotakaan. Mies haluaa lapsia, minä haluan lapsia, se on yhteinen projektimme ja asia johon panostamme elämässä. Ymmärrämme sen aiheuttamat riskit ja kulut, ja olemme valmiita kantamaan vastuun asiasta. Jos lapsia haluaa molemmat niin silloin niihin myös panostaa molemmat. Lasten etu on meidän etu ja lapset ovat meidän ilo joihin haluamme tietysti panostaa.
-16
Siinä vaiheessa viimeistään, kun nainen on raskaana, synnyttää, imettää, kuntoutuu, hoitaa päivällä univelkaisena kodin ja lapset, herää yöllä lasten tarpeisiin ja kun vain mies käy palkkatöissä, niin johan on kumma, jos ei mies kanna painavia kauppakasseja, avaa ovia, imuroi jne. Kellä on ne lihakset ja kellä on sitä sisua? Kantoiko nainen sulhasensa kynnyksen yli?
Naiselta loppuu sisu, jos miehellä ei ole habaa eikä munaa!!!
Ihmettelen suuresti niitä miehiä jotka omivat koko palkkansa vaikka on vaimo ja lapset kotona eikä vaimo paljoakaan tienaa - silti vaativat että vaimo maksaa laskuja vaikka rahat hädin tuskin riittävät vaippoihin ja piltteihin. Sitten miehen onkin hyvä ihmetellä miksi vaimo ei voi maksaa laskuja ja tarjota miehelle ravintolassa kun ukko itse juhlii ja matkustelee kavereiden kanssa. Yököttää tuollaiset miehet, noitakin on valitettavasti olemassa...
Ja siitä kylässä naiselle tarjoamisesta, miettikkää miehet, kyllähän te jotain tarjoaisitte kaverillenne joka tulee kylään, mutta naiselle ei koska hän on hyväksikäyttävä ämmä joka ei ansaitse mitään? ;)
Klassiset käytöstavat kunniaan! Osallistuminen talousmenoihin tulee tehdä prosentuaalisesti menoista, eli fifty-fifty, vaikka nainen tienaisi 300 kuussa ja mies 5000. Aina ei löydy töitä, varsinkaan nuorille naisille.
On tämäkin keskustelu. Täällä jankuttaa joku miespuolinen pihi-tampio, jota taatusti kukaan nainen ei halua toista kertaa tavata. Ei esimerkiksi ole koskaan kuullutkaan sellaisista asioista kuin viettely, hurmaaminen, tunnelman tekeminen, seksi jne.
Sellainenkin asia on, että kun nainen lähtee vaikkapa ensitreffeille, hän voi hyvinkin ostaa jonkun uuden nätin vaatteen, mahdollisesti käy kampaajalla, yrittää ylipäätään näyttää mahdollisimman viehättävältä. Nainen luo näin tapaamiselle mukavat puitteet. Sitten putoaakin korkealta, kun deitti onkin tökerö pihi-tampio, joka vinkuu naisten velvollisuuksista maksaa omansa. Hupsista, se olikin sitten siinä.
Tyylitajuttomuus on vakava virhe miehessäkin.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:36"]Voi luoja, täällä riehuu nyt joku häiriintynyt ja säälittävä neitsytrunkkarisovinisti :'D
[/quote]
Käy vielä tuplapeukuttamassa kaikki viestit xD
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:37"]
Ex-mies ei avannut ovia ja käytti osan myös minun rahoistani. Luulin silloin, että nainen on itsenäinen, kun avaa itselleen oven, kantaa painavat kassit ja tarvittaessa maksaa jopa enemmän kuin mies. No tarvettahan tuli liiankin kanssa!
Viisastuin, joten heti uuden suhteeni alussa annoin mennä seuraavasti. Nykyinen avaa ovet, kantaa painavat kassit ja tuo suurimman osan perheemme rahoista yhteisesti käytettäviksi ja on järjestelyymme vieläpä tyytyväinekin. Julkisella paikalla avaa muuten oven vieraillekin naisille, poimii tippuneen käsineen jne:)
[/quote]
Eli olet löytänyt jonkun tossukka miehen. Mies joka maksaa lähes kaiken ja sen lisäksi vielä tekee kaiken on kyllä harvinaisen tyhmä tapaus
Hohhoijaa.
Itselläni oli mies joka tarjosi kaiken, ruuat, bussimatkat, baari illat yms. Jossain vaiheessa kun olimme pidempään olleet yhdessä niin hän alkoi muistuttamaan miten paljon hän tuhlasi rahaa minuun. Lopulta minä maksoin vuokran, laskut, ruuat ja hoidin muutenkin kaiken. Hän ei yhtään mitään. Jouduin jopa rajoittamaan hänen omien rahojensa köyttöä että minullekkin jäisi edes muutama kymppi omaan käyttöön eikä kaikki menisi yhteisiin kuluihin. Eron jälkeen kaikki tämä unohtui ja hän jaksoi muistuttaa miten paljon hän tuhlasi minuun rahaa suhteen alussa. Rahaa meni suhteen alussa n. 500e 2kk aikana ja puolet oli hänen omia kulujaan ruoka, viina, matkat jne.
Nyt uudessa suhteessa mies aloitti tarjoamalla minulle ruuat ensimmäisillä kunnon treffeillä. Toisella kerralla vaadin että saan tarjota hänellä ja tätä jatkoimme. Nyt asutaan avoliitossa ja kaikki menee puoliksi. Ruokiin kuluvaa summaa ei niin tarkkaan lasketa, mutta muuten hän saa käyttää omat rahansa mihin haluaa ja minä omani mihin haluan, heti kun laskut ja vuokra yms on maksettu :)
Edelleen tarjoamme toisillemme ruuat vuorotellen jos ulkona syömme.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:37"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:26"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:21"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:14"]
Kuuluu tapoihin, että mies tarjoaa ekoilla treffeillä. Jos mies ei halua tarjota, häntä ei voi pakottaa siihen, mutta treffikumppani voi sitten ihan itse miettiä, millaisen miehen kanssa haluaa toisille treffeille.
[/quote]
Mihin hemmetin tapoihin? Keksit itse noita sinun tapojasi. Kun kaksi aikuista ihmistä menee treffeille niin kyllä kumpikin maksaa omat kulunsa
[/quote] Tapoja joita miehen tulisi aina noudattaa!
- ovi auki naiselle.
- istumapaikka naiselle jos vain yksi vapaana.
- ensitreffit mies maksaa.
-kassit kantaa mies
[/quote]
JUURI NÄIN. Tämä nyt vaan sattuu kuulumaan meidän(kin) maassa hyviin tapoihin.
[/quote]
Ei kyllä kuulu. Suomi on valtio jossa ihmiset ovat TASA-ARVOISIA ja TASAVEROISIA. Heiltä vaaditaan SAMAT asiat.
Te otatte vain kaikki hyvät puolet jostain vanhoista tavoista, mutta unohdatte kaikki huonot teidän kohdalta.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:24"]
Eli jos joku ehdottaisi mulle treffejä niin voi sitten mennä sinne yksinänsä koska mulla ei ainakaan ole varaa lähteä mukaan.
Ja näinhän mulla tilanne onkin, matkustan miehen luokse, maksan kaiken syömäni ja juomani, ja elämä tulee kalliimmaksi kuin kotona koska ei edes vettä saa hanasta. Sanoinkin viimeksi ettei minulla ole varaa tähän tapailuun.
Kotona on helppo olla vaikka syömättä yksin, verrattuna siihen että nälissäsi katsot vierestä kun toinen syö ja juo ja juhlii.
[/quote]
Suosittelen töiden tekemistä. Siitä saa rahaa
[/quote]niin minäkin, mutta olen työkyvytön. Sulla tuli varmasti hyvö mieli kun pääset sanomaan.
[/quote]
Ei tule
Heh, rusinat pullasta eivät enää irtoakaan niin kuin ennen. Vituttaako?
En avaa ovea naiselle, joka on siihen itse kykeneväinen - vastaavasti avaan oven myös miehille ja lapsille joille se olisi hankalaa.
Istumapaikan annan sukupuoleen ja ikään katsomatta henkilölle joka sitä minua enemmän tarvitsee - "Y-kromosomin puutostauti" ei kelpaa syyksi.
Ensitreffeillä maksetaan puoliksi. Piste. Jatkoon päässeille tarjoan aina silloin tällöin. Ja homma loppuu siihen, jos toinen ei vastavuoroisesti ajoittain maksukykynsä mukaisesti tarjoa.
Suhteen alussa: Kassit kannan jos toinen ei siihen itse kykene. Jos toinen tieten tahtoen haalii kannettavakseni tavaraa, niin laitan hänet itse kantamaan sen määrän minkä pystyy, ja minä kannan loput.
Suhteen edettyä pidemmälle: kannan aina raskaammat, mutta nainen kantaa omat kevyet ostoksensa.
Se on kyllä outoa, jos ei kotona tarjoa mitään...
Mutta muutenhan sitä naiset aina vinkuvat tasa-arvon perään, eli erittäin kohtuullista jos leffat ja safkat, yms. pistetään puoliksi. Tai jos mies tarjoaa, niin olisi kohtuullista jos nainen tarjoaisi edes joskus
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:43"]
Tietysti mies tarjoo ekoilla treffeillä, jos haluaa tehdä vaikutuksen ja on se joka pyytää ulos. Mä olen todella avokätinen läheisilleni ja maksan ja lainaan,mutta ekoilla treffeillä mies maksaa.
Joskus meninyhden Juhan kanssa ravintolaan syömään kun pyysi. Juotiin viinejä ja kaikki kolme ateriaa. Tarjoilija toi laskun, ajattelin et nyt maksan oman osani ku tuli syötyä ja juotua niin paljon. Sanoin tarjoilijalle erikseen, kiitos. Kun Juha äkkiä vastasi et ei ei ku samaanvaan. No "kaiveli" siinä lompakkoaan ja totesi et on varmaan jäänyt kotiin! Mä pyysin tarjoilijata sen mun osuuden uudestaan, maksoin ja lähdin kotiin. En tiedä jäikö Juha tiskaamaan 80€edestä vai mitä,en oo jälkeenpäin kysellyt.
[/quote]
NO Juha oli onnekas. Pääsi sinusta. Et voi kertoa yhtäkään moraalista syytä miksi miehen pitäisi maksaa ekoilla treffeillä
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:44"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:11"]
Yäk, en haluaisi jatkaa treffailua tuollaisen moukan kanssa!
Suhteen alussa toki mies tarjoaa kaiken! Tai siis tarjoutuu edes. Millaisia lapsia tuollaisen miehen kanssa tulisi? Poikia jotka eivät avaa ovia naisille, eivät anna kukkia äidille...
[/quote]
Miksi poikien pitää avata naisille ovi? Miksi naiset eivät avaa niille pojille ovia?
[/quote] Koska minä kasvatan poikani herrasmiehiksi. Ei se ole mistään pois jos pojat oppivat arvostamaan naisia jo pienestä pitäen. Kun katsoo miten miehet kohtelevat ja puhuvat naisille täällä, olen entistä ylpeämpi kun poikani tajuaa avata oven naisille eikä ryntää itse ensin. Meillä mieheni on ollut koti-isänä,joten ei ole kyse siitä että lapsi saa kotoa mallin että nainen on alempana. Kyse on puhtaasti siitä, että suurinosa miehistä ei voi luonnolleen mitään, ja he tuntevat halua auttaa naisia.
[/quote]
Kyllä voi ihminen olla itseään täynnä. Miehet eivät kyllä halua auttaa naisia yhtään enempää kuin miehiäkään. Ainoa syy miksi asia voi siltä näyttää on se että miehet haluavat pillua.
Miksi et opeta tyttäriäsi (jos sinulla sellaisia on?) kunnioittamaan miehiä?
[/quote] Apua. Toivottavasti 4 vuotiaan poikani motiivi avata ovia mummoille ei ole pillun saanti! Katsos.. Tässä tulee nyt esille kasvatus. Jos pojalle pienestä asti opetetaan että naista kunnioitetaan niin se tulee aikuisena luonnostaan. Mieheni auttaa äitiäni,isoäitiään ja äitiään miten voi. Se on normaalia. Ja mitä mieheni pillun saantiin tulee, niin kyllähän se onnistui paremmin kun kävimme treffeillä ja hän oli täysi herrasmies vs perus urpo baarissa " vittu mikä perse".
[/quote]
Mites opetat tytöille kohteliaisuutta? Vai eikö heidän kuulu tehdä mitään?
[/quote]
Jos on kaukosuhde, niin mielestäni sen, jonka luokse tullaan, pitäisi tarjota ruuat viikonloppuna tms. Jos se vierailija jää pidemmäksi aikaa, niin sitten voisi jakaa laskun kaupassa.
Ja ihan sama onko matkan hinta ollut jonkun tarjousbussilipun verran vai kalliit bensarahat sadoilta kilometreiltä, matkustaminen on kuitenkin hankalaa ja vaatii järjestelyjä, joten tärkeää olisi kuitenkin saada toinen tuntemaan itsensä tervetulleeksi ja että toisen saapumista on jotenkin edes mietitty ja siihen varauduttu.
Minulla oli exä, jonka luokse matkustin aina viikonloppuisin junalla. Olimme kummatkin opiskelijoita tuolloin. Välillä perjantai-iltana juuri kun olin saapunut paikkakunnalle ja siirtymässä paikallisbussiin, tuli soitto: "Muuten, jos haluut syödä jotain erikoisempaa, niin käy kaupassa matkalla. Täällä ei ole kuin riisiä ja ketsuppia." Siinä kohtaa teki mieli lähteä samantien takaisin. Ei todellakaan ollut tervetullut olo. Aika pian nuo matkustelut sitten vähenivätkin.