Mies ei tarjoa mitään..
Olen tapaillut yhtä miestä, sellasta hengailua ja pusuttelua ja läheisyyttä. Noh mies ei ole kertaakaan tarjonnut mitään. Käytiin leffassa eikä tarjonnut, käytiin kiinalaisessa syömässä eikä tarjonnut. Sit menin hänen luokseen kylään, eikä hän tarjonnut edes vettä (enkä nyt itse kehdannut alkaa pyytämään). Ensi kerralla syön ja juon tuhdisti ennen sitä kun hänen luokseen menen käymään..
Onkohan tässä nyt merkit ilmassa? Joko mies on rahaton tai pihi tai vaan peruskäytöstavat puuttuu?
Kommentit (109)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:21"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:14"]
Kuuluu tapoihin, että mies tarjoaa ekoilla treffeillä. Jos mies ei halua tarjota, häntä ei voi pakottaa siihen, mutta treffikumppani voi sitten ihan itse miettiä, millaisen miehen kanssa haluaa toisille treffeille.
[/quote]
Mihin hemmetin tapoihin? Keksit itse noita sinun tapojasi. Kun kaksi aikuista ihmistä menee treffeille niin kyllä kumpikin maksaa omat kulunsa
[/quote]
Juuri näinhän tämä Suomessa menee.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:18"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:10"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 11:59"]
Mun mielestä miehenä homma menee niin, että jos mennään treffeille niin mies maksaa lähtökohtaisesti, mutta jos nainen kertoo haluavansa maksaa osuutensa niin silloin en ala vääntämään asiasta. Siitä kun saa sellaisen turhan "juupas-eipäs" keskustelun... ja tasa-arvo ja hyvät käytöstavat toteutuu luontevasti.
Ja jos ei olisi rahaa, sitten veisin treffeille johonkin jossa sitä ei niin tarvitsisikaan.
[/quote]
Miksi miehen ptiää tarjota lähtökohtaisesti? Miksi et vaadi naiselta samaa kuin mieheltä?
[/quote]
Koska haluan näin toimia ja annan mahdollisuuden myös toimia toisin. Kai mä sitten olen jotenkin vanhanaikainen ja out - noh onhan mulla tuota ikääkin jo 36 että anteeksi :D
[/quote]
No kuulostat jo niin itseäsi täynnä olevalta ihmiseltä että säälin miehiä jotka sinun kanssasi menee treffeille.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:19"]
Eli jos joku ehdottaisi mulle treffejä niin voi sitten mennä sinne yksinänsä koska mulla ei ainakaan ole varaa lähteä mukaan.
Ja näinhän mulla tilanne onkin, matkustan miehen luokse, maksan kaiken syömäni ja juomani, ja elämä tulee kalliimmaksi kuin kotona koska ei edes vettä saa hanasta. Sanoinkin viimeksi ettei minulla ole varaa tähän tapailuun.
Kotona on helppo olla vaikka syömättä yksin, verrattuna siihen että nälissäsi katsot vierestä kun toinen syö ja juo ja juhlii.
[/quote]
Suosittelen töiden tekemistä. Siitä saa rahaa
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:21"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:14"]
Kuuluu tapoihin, että mies tarjoaa ekoilla treffeillä. Jos mies ei halua tarjota, häntä ei voi pakottaa siihen, mutta treffikumppani voi sitten ihan itse miettiä, millaisen miehen kanssa haluaa toisille treffeille.
[/quote]
Mihin hemmetin tapoihin? Keksit itse noita sinun tapojasi. Kun kaksi aikuista ihmistä menee treffeille niin kyllä kumpikin maksaa omat kulunsa
[/quote] Tapoja joita miehen tulisi aina noudattaa!
- ovi auki naiselle.
- istumapaikka naiselle jos vain yksi vapaana.
- ensitreffit mies maksaa.
-kassit kantaa mies
On ihan kelpo testi treffeillä, nähdä miten nainen käyttäytyy siinä vaiheessa kun hän tajuaa joutuvansa maksamaan ravintolassa omat ruokansa + juomansa (useimmiten sellaiset 40-50 e). Muutama on ollut jopa avoimen aggressiivinen. On ikävää huomata, että on hukannut aikaansa maksullisen kanssa, mutta toisaalta hyvä että saa heti kiinni toisen todellisesta olemuksesta. Yksi nainen tarjoutui maksamaan molempien ruuat, "menee helpoiten näin", jonka hyväksyin ja maksoin vastavuoroisesti osapuilleen samanhintaiset teatterilippumme.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 11:50"]
no mun mielestä ei oo kunnon mies jos ei ees ensitreffeillä tarjoa, piste.
[/quote]
Etkä sinä ole kunnon nainen. Kunnon naiset ei tarvitse myydä itseään
[/quote]
Missä vaiheessa mä mitään myymisestä puhuin? Mikä näitä ihmisiä vaivaa kun pitää aina heittää jotain ihan aiheen vierestä???
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:09"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 11:59"]
En mä ainakaan alkaisi hengailemaan miehen kanssa enempää. Jos se ei kerran koskaan tarjoa mitään. kyllä mä katson että se kertoo jotain miehen anteliaisuudesta tarjoaako vai ei. En ottaisi miestä joka on silleen "hei nyt on 2014 miks mun pitäis tarjota sulle mitään. Tää on nykyaikaa."
Nykyaikaa tai ei, itse katson sen niin, että jos mies tarjoaa, on hän myös halukas ja kyvykäs satsaamaan tulevaan perheeseensä ja tulevaan vaimoonsa, mahdollisesti siis sinuun. En ottaisi miestä, jolla ei tällaisia valmiuksia ole. Ja huom, itse tarjoan välillä myös miehelle ja ostan sille vaatteita yms. Mutta ensitreffeillä se on mies joka vie ja nainen joka vikisee!
[/quote]
Olet kaksinaismoralisti. Miksi naiselta ei vaadita samoja asioita kuin mieheltä?
[/quote]
Enpäs ole. Eikä tietenkään vaadita, koska miehet ja naiset ovat erilaisia. Jos perhettäkin perustaa, se on naisen ura, joka useammin siitä asiasta kärsii. Kokemusta on mm. siitä, että pienten lasten äitinä on suht vaikeaa saada töitä vaikka olisi ollut kotona vain sen äitiysloma-ajan.
Meillä on miehen kanssa sellainen diili, että yhteinen elämä ja yhteiset rahat, mutta mies luo enempi uraa, minä käyn töissä milloin sitä on saatavilla ja milloin en synnytä ja hoida pieniä kotona. Olemme erilaisia, samanarvoisia, meidän vastuualueet painottuu hieman eri tavoin eri elämän osa-alueissa ja se on meille ok.
Siitä syystä en ottaisi taloudellisesti kitsasta miestä. Vaikka minäkin tienaan perheelle rahaa, en tienaa sitä synnyttäessäni tai lapsia kotona hoitaessani, silloin haluan varmistua siitä että on sellainen mies joka näkee sekä oman etunsa, että myös minun edun ja koko perheen edun.
Olen pihin miehen kanssa perhe-elämää kokeillut, eipä kantanut pidemmänpäälle. Toinen sai säästöön, minä köyhdyin.
Nyt on oikea kunnon mies ja olen todella tyytyväinen siitä että tajusin asettaa kriteerini korkeammalle tässä asiassa. Naisten taloudellinen tasa-arvo miesten kanssa on nykyajan Suomessakin vielä harhaa, ainakin siinä vaiheessa kun niitä ipanoita syntyy.
- 16
[/quote]
Kukaan ei pakota jäämään sinne kotiin lasten kanssa.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:19"]
Eli jos joku ehdottaisi mulle treffejä niin voi sitten mennä sinne yksinänsä koska mulla ei ainakaan ole varaa lähteä mukaan.
Ja näinhän mulla tilanne onkin, matkustan miehen luokse, maksan kaiken syömäni ja juomani, ja elämä tulee kalliimmaksi kuin kotona koska ei edes vettä saa hanasta. Sanoinkin viimeksi ettei minulla ole varaa tähän tapailuun.
Kotona on helppo olla vaikka syömättä yksin, verrattuna siihen että nälissäsi katsot vierestä kun toinen syö ja juo ja juhlii.
[/quote]
[/quote]
Ensinnäkin, töitä ei saa noin vain varsinkaan ilman kokemusta ja hakemuksia saattaa tulla tuhansia. Lisäksi kuulostaa siltä että tekstin kirjoittaja on opiskelija.
[/quote]
[/quote]
Missä vaiheessa mä mitään myymisestä puhuin? Mikä näitä ihmisiä vaivaa kun pitää aina heittää jotain ihan aiheen vierestä???
Varmaan miesten on vaikeaa tietää että asia on jollekin naiselle symbolinen ja tärkeä, kun monet naiset oikeasti mieluummin haluaa maksaa oman osuuden. On sellaistakin maailmassa tapahtunut, että mies tarjoaa illan ja odottaa sitten naiselta jotain vastineeksi, ja se voi olla suomalaisen nykynaisen mielestä aika ällöttävää.
Voi luoja, täällä riehuu nyt joku häiriintynyt ja säälittävä neitsytrunkkarisovinisti :'D
Ex-mies ei avannut ovia ja käytti osan myös minun rahoistani. Luulin silloin, että nainen on itsenäinen, kun avaa itselleen oven, kantaa painavat kassit ja tarvittaessa maksaa jopa enemmän kuin mies. No tarvettahan tuli liiankin kanssa!
Viisastuin, joten heti uuden suhteeni alussa annoin mennä seuraavasti. Nykyinen avaa ovet, kantaa painavat kassit ja tuo suurimman osan perheemme rahoista yhteisesti käytettäviksi ja on järjestelyymme vieläpä tyytyväinekin. Julkisella paikalla avaa muuten oven vieraillekin naisille, poimii tippuneen käsineen jne:)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:26"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:21"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:14"]
[/quote]
- ovi auki naiselle.
-kassit kantaa mies
[/quote]
JUURI NÄIN. Tämä nyt vaan sattuu kuulumaan meidän(kin) maassa hyviin tapoihin.
[/quote]
- ovi auki naiselle.
-kassit kantaa mies
[/quote]
JUURI NÄIN. Tämä nyt vaan sattuu kuulumaan meidän(kin) maassa hyviin tapoihin.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:11"]
Yäk, en haluaisi jatkaa treffailua tuollaisen moukan kanssa!
Suhteen alussa toki mies tarjoaa kaiken! Tai siis tarjoutuu edes. Millaisia lapsia tuollaisen miehen kanssa tulisi? Poikia jotka eivät avaa ovia naisille, eivät anna kukkia äidille...
[/quote]
Miksi poikien pitää avata naisille ovi? Miksi naiset eivät avaa niille pojille ovia?
[/quote] Koska minä kasvatan poikani herrasmiehiksi. Ei se ole mistään pois jos pojat oppivat arvostamaan naisia jo pienestä pitäen. Kun katsoo miten miehet kohtelevat ja puhuvat naisille täällä, olen entistä ylpeämpi kun poikani tajuaa avata oven naisille eikä ryntää itse ensin. Meillä mieheni on ollut koti-isänä,joten ei ole kyse siitä että lapsi saa kotoa mallin että nainen on alempana. Kyse on puhtaasti siitä, että suurinosa miehistä ei voi luonnolleen mitään, ja he tuntevat halua auttaa naisia.
[/quote]
Kyllä voi ihminen olla itseään täynnä. Miehet eivät kyllä halua auttaa naisia yhtään enempää kuin miehiäkään. Ainoa syy miksi asia voi siltä näyttää on se että miehet haluavat pillua.
Miksi et opeta tyttäriäsi (jos sinulla sellaisia on?) kunnioittamaan miehiä?
[/quote]
- ovi auki naiselle.
-kassit kantaa mies
[/quote]
Ei pidä paikkaansa. Mies joka noi tekee on todellinen luuseri. Ihmisellä pitää olla itsekunnioitusta eikä suostua miksikään kynnysmatoksi ja orjaksi
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:24"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:19"]
[/quote]
[/quote]niin minäkin, mutta olen työkyvytön. Sulla tuli varmasti hyvö mieli kun pääset sanomaan.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:35"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jos sinun ajastasi pitää maksaa niin silloin myyt itseäsi
Tietysti mies tarjoo ekoilla treffeillä, jos haluaa tehdä vaikutuksen ja on se joka pyytää ulos. Mä olen todella avokätinen läheisilleni ja maksan ja lainaan,mutta ekoilla treffeillä mies maksaa.
Joskus meninyhden Juhan kanssa ravintolaan syömään kun pyysi. Juotiin viinejä ja kaikki kolme ateriaa. Tarjoilija toi laskun, ajattelin et nyt maksan oman osani ku tuli syötyä ja juotua niin paljon. Sanoin tarjoilijalle erikseen, kiitos. Kun Juha äkkiä vastasi et ei ei ku samaanvaan. No "kaiveli" siinä lompakkoaan ja totesi et on varmaan jäänyt kotiin! Mä pyysin tarjoilijata sen mun osuuden uudestaan, maksoin ja lähdin kotiin. En tiedä jäikö Juha tiskaamaan 80€edestä vai mitä,en oo jälkeenpäin kysellyt.
Mun mielestä lähtökohtaisesti se joka pyytää ulos tarjoaa on se sitten mies tai nainen.