Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (19903)

Vierailija
3121/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkaa huoleti. Suuret ikäluokat ovat pian haudassa. Olen 74-vuotias ja viimeisen 15 vuoden aikana on kuollut 23 entistä työkaveria ja 10 serkkua. Ihmettelen miksi vieläkin puhutaan tulevasta eläkepommista. Sehän meni jo. Eläkeläisten määrä jatkossa laskee.

Ei kuule laske eläkeläisten määrä ihan äkkiä.

YLEn uutisen mukaan se kasvaa voimakkaasti.

https://yle.fi/uutiset/3-11953250

Vierailija
3122/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjun alkupuolella äänessä ovat nuoret ja keski-ikäiset, loppupuolella boomerit itse. Samaan aikaan, kun te täällä tappelette, kuka vei rahat ja mahdollisuudet keneltäkin ja kenen elämä on ollut rankinta, niin varakkaat sivistyneet suvut turvaavat jälkikasvunsa elämisen sukupolvesta toiseen. Eivät he käytä energiaansa tällaiseen, vaan pitävät yhtä ja näkevät sukupolvien jatkumon omaa napaa pidemmälle.

Tuo on yksioikoinen käsitys.

Ketju on viihdettä, ja tänne kirjoittaminen ajankulua. Eivät ne "varakkaat sivistyneet suvut" sen paremmin koko ajan uutterasti tee jotain taloudellisesti hyödyllistä, vaan viihdyttävät itseään hekin.

Oikeasti varakkaan ihmisen ei tarvitse tehdä mitään hyödyllistä, sillä korot juoksee itsestään.

No mutta ymmärräthän, ettei tällanen sukupolvien välinen kateus ja katkeruus johda mihinkään muuhun kuin siihen, että sukupolvi toisensa jälkeen vetää kotiin päin, eikä halua tukea seuraavan sukupolven menestymistä ja mahdollisuuksia.

Totta kai johtaa. Ketju on suosittu ja saa nuoremmatkin tiedostumaan, että eläkeasiat on junailtu sukupolvien kannalta epäoikeudenmukaisesti. Ehkä se saa heidät tulevaisuudessa päättäjinä muistamaan aina oikeudenmukaisuuden ja ennakoinnin tärkeyden.

Miksi tässä alapeukkuja? Tottahan se on, että eläkeasiat ovat nykyisille alle 35-v junailtu aivan päin p*rsettä, samaan aikaan kun suuret ikäluokat nauttivat hedelmistä joita eivät ole kasvattaneet.

Esimerkkinä kerron vertailun; minä ja äitini työskentelemme samalla alalla. Minulla tällä hetkellä eläkkeelle jäänti 6v myöhemmin kuin hänellä ja eläke 300€/kk huonompi (laskurien mukaan). Eli hän saa suuremman eläkkeen ja on kymmenisen vuotta (eläkeikä tulee minulla vielä nousemaan) vähemmän työelämässä kuin minä.

Mikä tässä on muka reilua?

Siis mitä, oletteks te molemmat tällä hetkellä työelämässä?  Ja sinä jäät 6 vuotta myöhemmin eläkkeelle kuin äitisi?  

Oletetaan, että jäät 66-vuotiaana normaalille vanhuuseläkkeelle.  Ja äitisi samoin, mutta kuusi vuotta ennen sinua.  Ei voi olla totta, eli kirjoituksesi on epäselvä.

Todennäköisempää on, että äitisi on uransa lopussa, sinä alussa.  Ja puhut ikävuosista.  

Eläkekertymäsi ei ole lopullinen, minunkin eläkkeeni oli joskus alkuvuosina muutaman markan.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3123/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjun alkupuolella äänessä ovat nuoret ja keski-ikäiset, loppupuolella boomerit itse. Samaan aikaan, kun te täällä tappelette, kuka vei rahat ja mahdollisuudet keneltäkin ja kenen elämä on ollut rankinta, niin varakkaat sivistyneet suvut turvaavat jälkikasvunsa elämisen sukupolvesta toiseen. Eivät he käytä energiaansa tällaiseen, vaan pitävät yhtä ja näkevät sukupolvien jatkumon omaa napaa pidemmälle.

Heilläkin elämä tulee muuttumaan ja siihen vaikuttaa nuorempien ihmisten rahatilanne. Enää ei ole vakituisia tes-palkka töitä kuin harvoilla mikä tarkoittaa tulevaisuudessa tietynlaisten firmojen loppua. Kulutuskäyttäytyminen on erilaista kuin nyt eläkkeellä olevilla esim. teattereissa ei käydä eikä kahviloissa, myös sellaiset yritykset jotka myyvät kalliita tuotteita loppuvat esim. asuntovaunut, asuntoautot, remontit, autoja ei myöskään viedä merkkihuoltoon, moni suunnittelee luopuvansa autosta kokonaan, koska siitä tulee liian kallista, myöskään mitään mökkirantoja ei kaiveta, kaikki nuo ovat liian kalliita juttuja.

Juu, kaivinkonehommat vähenevät, eläkeläiset kaivoivat mökkirantoja mutta nuoremmalla sukupolvella ei ole sellaisia rahoja. Eikä remontti rahoja, ne ketkä tekee niin tekee halvemmalla esim. tuttava haki keittiökaapit Latvian ikeasta, Suomi on kallis maa. Ja hiusväri haetaan kaupasta ja laitetaan itse, ei ole parturi hintoihin rahaa. Jossain välissä päättäjät ymmärtää että vain tes-palkalla voi kuluttaa, nyt vielä eläkeläiset kuluttaa.

Jokuhan valittaa että maksaa boomereille eläkekuluja 400 kuussa, eiköhän silloin palkkakin ole sen verran että jotain itsellekin jää.  Jos hän saisi sen kaiken itselle, olisi lopuksi 50 työvuoden jälkeen se pari tonnia kuussa.  Ison palkan perusteella hän nyhtää enemmän eläkettä,  kun taas nykyisen boomerin eläke on puolet vähemmän, työvuosia usein enemmän.  

Höpö höpö. Keskimäärin boomerilla on n. 15v lyhyempi työura kuin 90-luvulla ja sen jälkeen syntyneillä. Boomereilla oli myös ostovoima huomattavasti isompi, sen takia kouluttamattomillakin duunari boomereilla on isot talot, autot ja mökit. Nykyisin hyvä jos korkeasti koulutetulla ja hyväpalkkaisella on moisiin varaa. Boomeri maksoi 5% eläkemaksuja tuplakertymillä kun nykyisin maksetaan 24% eläkemaksuja:))

Nämä asiat voitte tarkistaa vaikkapa tilastokeskuksen sivuilta.

Näin sanoo tilastokeskuksen vakiasiakas , 400 euron eläkekusetushemmo.

Vierailija
3124/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkaa huoleti. Suuret ikäluokat ovat pian haudassa. Olen 74-vuotias ja viimeisen 15 vuoden aikana on kuollut 23 entistä työkaveria ja 10 serkkua. Ihmettelen miksi vieläkin puhutaan tulevasta eläkepommista. Sehän meni jo. Eläkeläisten määrä jatkossa laskee.

Ei kuule laske eläkeläisten määrä ihan äkkiä.

YLEn uutisen mukaan se kasvaa voimakkaasti.

https://yle.fi/uutiset/3-11953250

Jep!

"Eläkemenojen kasvu voi johtaa hyvinvointivaltion alasajoon"

https://www.eva.fi/blog/2020/10/30/elakemenojen-kasvu-voi-johtaa-hyvinv…

Vierailija
3125/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eläkepommi oli väärä kielikuva. Eläkemenojen kasvu ei ole räjäyttänyt mitään, vaan ottanut hyvinvointivaltiosta hitaasti kiristyvän kuristusotteen. Julkisista menoista eläkkeisiin menee jo lähes neljännes. Julkiset menot eivät voi kasvaa rajatta, joten jostain muusta on tingittävä. Kun surkeaan väestökehitykseen yhdistetään pian 15 vuotta jatkunut olematon talouskasvu sekä pohjalle kasautunut velka, hyvinvointivaltion pelastaminen voi osoittautua mahdottomaksi. Menot kasvavat ja tulot pienenevät, kun hyvinvointivaltio eläköityy."

https://www.eva.fi/blog/2020/10/30/elakemenojen-kasvu-voi-johtaa-hyvinv…

Vierailija
3126/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Todellinen hyvinvointivaltion alasajo saattaa kuitenkin alkaa pian. Eläkemenojen kasvu rajaa mahdollisuutta kehittää muuta hyvinvointivaltiota. Kun työssäkäyvien palkkasummasta menee eläkkeiden maksuun jo 24,4 prosenttia ja maksua pitäisi edelleen nostaa, mahdollisuus kerätä veroja muihin tulonsiirtoihin ja hyvinvointipalveluihin on rajallinen. Edesmennyt italialainen taloustieteilijä Alberto Alesina nosti tutkimuksissaan esiin eläkemaksuihin liittyvän noidankehän. Kun eläkemaksut tai muu työn verotus nousevat, työntekijöiden palkkaaminen tulee monelle työnantajalle liian kalliiksi. Sen seurauksena nuoret eivät työllisty ja jäävät riippuvaiseksi eläkettä saavista vanhemmistaan. Samalla heikko työllisyystilanne lisää edelleen eläkemaksujen nousupainetta erityisesti Suomen kaltaisessa jakojärjestelmässä, jossa eläkkeet rahoitetaan lähes kokonaan kunkin vuoden työssäkäyvien maksamilla eläkemaksuilla."

Vierailija
3127/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heilläkin elämä tulee muuttumaan ja siihen vaikuttaa nuorempien ihmisten rahatilanne. Enää ei ole vakituisia tes-palkka töitä kuin harvoilla mikä tarkoittaa tulevaisuudessa tietynlaisten firmojen loppua. Kulutuskäyttäytyminen on erilaista kuin nyt eläkkeellä olevilla esim. teattereissa ei käydä eikä kahviloissa, myös sellaiset yritykset jotka myyvät kalliita tuotteita loppuvat esim. asuntovaunut, asuntoautot, remontit, autoja ei myöskään viedä merkkihuoltoon, moni suunnittelee luopuvansa autosta kokonaan, koska siitä tulee liian kallista, myöskään mitään mökkirantoja ei kaiveta, kaikki nuo ovat liian kalliita juttuja.

Juu, kaivinkonehommat vähenevät, eläkeläiset kaivoivat mökkirantoja mutta nuoremmalla sukupolvella ei ole sellaisia rahoja. Eikä remontti rahoja, ne ketkä tekee niin tekee halvemmalla esim. tuttava haki keittiökaapit Latvian ikeasta, Suomi on kallis maa. Ja hiusväri haetaan kaupasta ja laitetaan itse, ei ole parturi hintoihin rahaa. Jossain välissä päättäjät ymmärtää että vain tes-palkalla voi kuluttaa, nyt vielä eläkeläiset kuluttaa.

Jokuhan valittaa että maksaa boomereille eläkekuluja 400 kuussa, eiköhän silloin palkkakin ole sen verran että jotain itsellekin jää.  Jos hän saisi sen kaiken itselle, olisi lopuksi 50 työvuoden jälkeen se pari tonnia kuussa.  Ison palkan perusteella hän nyhtää enemmän eläkettä,  kun taas nykyisen boomerin eläke on puolet vähemmän, työvuosia usein enemmän.  

Höpö höpö. Keskimäärin boomerilla on n. 15v lyhyempi työura kuin 90-luvulla ja sen jälkeen syntyneillä. Boomereilla oli myös ostovoima huomattavasti isompi, sen takia kouluttamattomillakin duunari boomereilla on isot talot, autot ja mökit. Nykyisin hyvä jos korkeasti koulutetulla ja hyväpalkkaisella on moisiin varaa. Boomeri maksoi 5% eläkemaksuja tuplakertymillä kun nykyisin maksetaan 24% eläkemaksuja:))

Nämä asiat voitte tarkistaa vaikkapa tilastokeskuksen sivuilta.

En olekaan näköjään boomeri kun mun työurani oli pari vuotta vajaa 40 , olisi ollut pari yli, mutta järjestin itseni ulos kuten puolisonikin . Ja nyt voi taas huutaa kuinka sä kehtaat. Olen ei korkeakoulutettu ja mies duunari. Taloa ei ole, autoja nykyään yksi, aikoinaan 2 vanhempaa toinen lapsen ( sen jota kusetin ) käytössä. Mökki on , vanhemmilta ostettu vuosikymmeniä sitten.

Ai niin enhän mä ollutkaan boomeri joten mitä omaisuuttani täällä luettelen.

Olet oikeassa siinä, ettei edes korkeakoulutetulla hyvä palkkaisella ole varaa johtuen mm.veroasteesta ja meidän elättämisestä. Yli 40% veroaste v * tuttaa ketä tahansa ja pääministerin mielestä 3500/kk on suurituloinen vastuunpakoilija.

Vierailija
3128/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipilän hallituksen viimeiset vuodet harvinainen valopilkku

Vuosien 2015–2018 kehitys osoitti, että toivoa kuitenkin on. EVAn vuoden 2020 Menojen kirja kertoo, että tuolla ajanjaksolla suhteessa talouden kokoon sekä julkiset menot että velka mutta myös veroaste laskivat. Työttömyysturvamenot laskivat, samoin pienituloisuusaste, eikä talouskasvu lisännyt kasvihuonekaasupäästöjä. Suomalaiset olivatkin OECD-maiden tyytyväisin kansa vuonna 2018 

Vierailija
3129/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä mennään.

Turha kuitenkaan syytellä ja haukuskella meidän vanhuksiamme. Vaikuttaa tosi ikävältä, hehän saattavat olla huonokuntoisia,sairaita ja raihnaisia höppänöitä.

Vierailija
3130/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin kuin julkisesta keskustelusta voisi päätellä, hyvinvointivaltiota ei ole ajettu alas viimeisten vuosikymmenten aikana, vaan kasvatettu. Suhteessa talouden kokoon muun muassa sosiaaliset tulonsiirrot sekä sosiaali- ja terveyspalvelut ovat kasvaneet jatkuvasti.

Vierailija
3131/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhemmät opiskeluajat, lyhyemmät kotihoitojaksot, myöhempi eläköityminen sekä rakenteellisen työttömyyden painaminen alas on kaikki toteutettava viipymättä. Näin yhä useampi olisi työnteollaan rahoittamassa hyvinvointivaltiota.

Vierailija
3132/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan te, jopa nuoret tulette jäämään eläkkeelle. Ja silloin on jo ihan uudet nuoret. Hitto kun jännää.

Vierailija
3133/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän miten verotusta saadaan pienemmäksi.

Palataan 50-luvulle.

Ei kunnallista päivähoitoa.

Työviikko 6 päiväinen (lauantaisin klo 14:asti), viikkotyöaika 46h

Koulutus maksulliseksi ala-asteen jälkeen

Kela-tuet pois (haettava sossusta)

Ei opinto tukia, ei kotihoidon tukia, ei vuokratukea.

Vähennetään viranomaisia (poliisien määrä puolitettava)

Tie infraan ei satsata.

Ja tässä lääke miten jokaisen työssäkäyvän verotus pienenee.

Ei tarvi miettiä että verorahoilla maksetaan eläkkeet

Juuri näin. Suurin osa kävelee tai pyöräilee töihin, autoja ei ole kuin harvoilla. Lisätuloja saadaan vuokraamalla yksi asunnon makuuhuoneista opiskelija- tai pankkineitialivuokralaiselle, tai yläkerta pienelle perheelle.

Hampaat hoidetaan vetämällä ne pois ja tekemällä (huonosti istuvat) tekarit.

Vierailija
3134/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketju on viihdettä, ja tänne kirjoittaminen ajankulua. Eivät ne "varakkaat sivistyneet suvut" sen paremmin koko ajan uutterasti tee jotain taloudellisesti hyödyllistä, vaan viihdyttävät itseään hekin.

Oikeasti varakkaan ihmisen ei tarvitse tehdä mitään hyödyllistä, sillä korot juoksee itsestään.

No mutta ymmärräthän, ettei tällanen sukupolvien välinen kateus ja katkeruus johda mihinkään muuhun kuin siihen, että sukupolvi toisensa jälkeen vetää kotiin päin, eikä halua tukea seuraavan sukupolven menestymistä ja mahdollisuuksia.

Totta kai johtaa. Ketju on suosittu ja saa nuoremmatkin tiedostumaan, että eläkeasiat on junailtu sukupolvien kannalta epäoikeudenmukaisesti. Ehkä se saa heidät tulevaisuudessa päättäjinä muistamaan aina oikeudenmukaisuuden ja ennakoinnin tärkeyden.

Miksi tässä alapeukkuja? Tottahan se on, että eläkeasiat ovat nykyisille alle 35-v junailtu aivan päin p*rsettä, samaan aikaan kun suuret ikäluokat nauttivat hedelmistä joita eivät ole kasvattaneet.

Esimerkkinä kerron vertailun; minä ja äitini työskentelemme samalla alalla. Minulla tällä hetkellä eläkkeelle jäänti 6v myöhemmin kuin hänellä ja eläke 300€/kk huonompi (laskurien mukaan). Eli hän saa suuremman eläkkeen ja on kymmenisen vuotta (eläkeikä tulee minulla vielä nousemaan) vähemmän työelämässä kuin minä.

Siis mitä, oletteks te molemmat tällä hetkellä työelämässä?  Ja sinä jäät 6 vuotta myöhemmin eläkkeelle kuin äitisi?  

Oletetaan, että jäät 66-vuotiaana normaalille vanhuuseläkkeelle.  Ja äitisi samoin, mutta kuusi vuotta ennen sinua.  Ei voi olla totta, eli kirjoituksesi on epäselvä.

Todennäköisempää on, että äitisi on uransa lopussa, sinä alussa.  Ja puhut ikävuosista.  

Eläkekertymäsi ei ole lopullinen, minunkin eläkkeeni oli joskus alkuvuosina muutaman markan.  

Ei kannata olla tahallaan t*hmä:)

Äitini pääsi eläkkeelle 63 vuotiaana, minä tulen pääsemään aikaisintaan eläkkeelle 69v. Päivänselvä ja yksinkertainen juttu, jonka käsittäminen näyttää olleen sinulle liikaa:) kirjoitukseni ei siis ollut epäselvä, ainostaan luetunymmärtämisesi.

Luuletko oikeasti että vertaan nyt minulle kertynyttä eläkettä äitini eläkkeeseen? Äly hoi, sitä saa käyttää. Vertaan sitä eläkettä mikä minulla tulee arvioituna olemaan kun pääsen eläkkeelle. Tämänhän sinä tiesitkin, mutta kunhan trollailet.

Vierailija
3135/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evan raportista kirjoitti:

Lyhemmät opiskeluajat, lyhyemmät kotihoitojaksot, myöhempi eläköityminen sekä rakenteellisen työttömyyden painaminen alas on kaikki toteutettava viipymättä. Näin yhä useampi olisi työnteollaan rahoittamassa hyvinvointivaltiota.

Korkeakouluopinnot voisi tiivistää kolmeen vuoteen. Vuosi eri olisi syyskuun alusta huhtikuun loppuun niin kuin nyt, vaan kuukauden kesäloma. Proffathan tästä ei tykkäisi tietenkään. Kaikki huuhaavapaaehtoiskurssit pois. Sen sijaan kaikille oikeus työhön päästyä vuoden täydennysopintoihin työn ohessa. Voisi kouluttautua lisää jonkun ohjelmiston tai lainalan osaajaksi.

-akateeminen

Vierailija
3136/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata olla tahallaan t*hmä:)

Äitini pääsi eläkkeelle 63 vuotiaana, minä tulen pääsemään aikaisintaan eläkkeelle 69v. Päivänselvä ja yksinkertainen juttu, jonka käsittäminen näyttää olleen sinulle liikaa:) kirjoitukseni ei siis ollut epäselvä, ainostaan luetunymmärtämisesi.

Luuletko oikeasti että vertaan nyt minulle kertynyttä eläkettä äitini eläkkeeseen? Äly hoi, sitä saa käyttää. Vertaan sitä eläkettä mikä minulla tulee arvioituna olemaan kun pääsen eläkkeelle. Tämänhän sinä tiesitkin, mutta kunhan trollailet.

Ehkä sun kannattais elää hetkessä, eli tätä päivää. Mitä hittoa sä noita eläkkeitä vertailet ja venailet. Sähän voit vaikka huomenna jäädä auton alle ja kuolla. Olet vähän liia kärkäs äly hoi huomautuksinesi.

Vierailija
3137/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan te, jopa nuoret tulette jäämään eläkkeelle. Ja silloin on jo ihan uudet nuoret. Hitto kun jännää.

Sehän tässä on juuri epävarmaa, pääseekö koskaan eläkkeelle. Taitaa karata ne vuodet yhä kauemmas.

Vierailija
3138/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeakouluopinnot voisi tiivistää kolmeen vuoteen. Vuosi eri olisi syyskuun alusta huhtikuun loppuun niin kuin nyt, vaan kuukauden kesäloma. Proffathan tästä ei tykkäisi tietenkään. Kaikki huuhaavapaaehtoiskurssit pois. Sen sijaan kaikille oikeus työhön päästyä vuoden täydennysopintoihin työn ohessa. Voisi kouluttautua lisää jonkun ohjelmiston tai lainalan osaajaksi.

-akateeminen

Eli kandi riittäisi jatkossa työelämään siirtymiseen.

Vierailija
3139/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette osaa muuta kuin yhteiskunnan rahoja imeä. Mokomat millenniaalit. Miltähän tuntuisi tehdä töitä sen sijaan, että antaa työhommat vanhuksille ja rahat itselle. 

Vierailija
3140/19903 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-akateeminen

Eli kandi riittäisi jatkossa työelämään siirtymiseen.

Minusta tämä olisi omien opintojeni perusteella ihan realistista ja järkevää. Tutkijat ja tohtorikoulutettavat sitten erikseen. Voisi sitten "erikoistua" praktiikassa

-akateeminen