Tunti omaa aikaa liikaa vaadittu?
Pyysin mieheltäni että TUNNIN ajana hän olisi hiljaa kotona ja antaisi minun lukea kotonamme rauhassa tenttiin (olen yliopistossa ja otin yhden kesäkurssin). Siis TUNNIN. Ja heti oli napinaa siitä että hän ei voi tehdä mitä haluaa (siis puhua tietokonepelikavereilleen mikrofonilla) ja kehitti asiasta iso riidan. Sanoi että voi aivan rauhassa pelailla koneella, kunhan ei puhu kovaan ääneen. Niin kuulemma rajoitan hänen elämäänsä ja olen itsekäs. Hänähän ei rtietenkään rajoita minun elämääni ja ole itsekäs puhumalla KOKO AJAN kotona tuohon saatanan mikkiin.
Kommentit (114)
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 18:29"]Ap, i feel you! Oma poikaystävänikin juuri parhaillaan pelaa tietokoneella ja huutaa kavereilleen siihen mikrofoniin. Ei tajua itse että on kovaääninen. Parhaimmillaan pelaa jopa 12h yhteen putkeen esim lomalla. Kotona ei kuulemma ole muuta tekemistä.Tai no jos nopeasti pannaan niin ehtii jatkamaan. Ja joka päivä on saatava pelata. Itseäni välillä ärsyttää. On muuten maailman ihanin mies mutta vähän tietokoneaddikti. Kerran mulla räjähti nuppi ja sanoin etten kestä enää, että nyt otan ja lähden. Mies alkoi itkeä ja lupasi lopettaa pelaamisen. Ettei voi elää ilman mua. No sitä kesti sen kaks päivää ja sen jälkeen alkoi taas pelittelyt...
[/quote]
Mitä helv??? Miksi te katsotte tuollaisia lapsia? Meillä mies pelasi kun olin töissä ja hän vapaalla. Jos ois pelannut kun meillä oli yhteistä aikaa niin oisin pistänyt kiertoon moisen.
Miehesi on lapsellinen ja itsekäs eikä taatusti tule muuttumaan eli älä vaan tee lapsia hänen kanssaan jos nyt on jo noin vaikeaa saada tunti omaa rauhallista aikaa.
Jos mies ei nytkään koskaan jousta missään niin lapsiperhe-arki olisi helvettiä kun isi vaan pelaa ja muita perheenjäseniä ei oteta huomioon ym ym.
Ja sitten ovet paukkuen lähdetään kun kaikki ei mene niinkuin herra haluu...niin teiniä :(
16 ja 17 - tavallaan ihanaa, tavallaan kamalaa, että en ole yksin. Mustakin olisi todella epäreilua että miehellä olisi jokin suurempi oikeus YHTEISEEN kotiimme. Menee hermot, kun tuntuu, että todella moni mies nykyään pelaa ja pelaa aika pakonomaisesti. Sen takia ehkä oon tätäkin suhdetta aika pitkään sietänyt kaikkine ongelmineen. Kun ei mulle seurustelun alussa selvinnyt tämä miehen addiktio. Vasta kun muutettiin yhteen plajastui tää tapa ja kuinka paljon se vie omalta elämältä mahdollisuuksia kotona.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 18:31"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 18:29"]Ap, i feel you! Oma poikaystävänikin juuri parhaillaan pelaa tietokoneella ja huutaa kavereilleen siihen mikrofoniin. Ei tajua itse että on kovaääninen. Parhaimmillaan pelaa jopa 12h yhteen putkeen esim lomalla. Kotona ei kuulemma ole muuta tekemistä.Tai no jos nopeasti pannaan niin ehtii jatkamaan. Ja joka päivä on saatava pelata. Itseäni välillä ärsyttää. On muuten maailman ihanin mies mutta vähän tietokoneaddikti. Kerran mulla räjähti nuppi ja sanoin etten kestä enää, että nyt otan ja lähden. Mies alkoi itkeä ja lupasi lopettaa pelaamisen. Ettei voi elää ilman mua. No sitä kesti sen kaks päivää ja sen jälkeen alkoi taas pelittelyt...
[/quote]
Mitä helv??? Miksi te katsotte tuollaisia lapsia? Meillä mies pelasi kun olin töissä ja hän vapaalla. Jos ois pelannut kun meillä oli yhteistä aikaa niin oisin pistänyt kiertoon moisen.
[/quote]
No omasta puolestani voin sanoa, että tosiaan tämä pelaamisen suuruusluokka ei todellakaan ilmennyt seurustellessamme. Ilmeni kun muutettiin yhteiseen kotiin. Jos olisin tiennyt tämän ensitreffeillä, en olisi jatkanut juttua. Mutta mistä sen olis voinut tietää? Joskun mainitsi että "oli ollut poikien kanssa pelailemassa" niin välillä luulin, että tarkoitti olleensa poikien kanssa pelaamassa esim jalkapalloa tai tennistä jne, esim mainitsi joskus pelanneensa yhtä mailapeliä kavereittensa kanssa. Jälkikäteen on ilmennyt että "pelaileminen poikien kanssa" tarkoittaa sitä että mies istuu yksin olohuoneessamme huutamassa mikkiin. Kun on jo sitoutunut niin paljon ja on ollut hyvä seurustelun alku ja rakkautta sekä nyt yhteinen koti, muuttamiseen on mennyt rahaa ja aikaa, ei olekaan niin helppo enää lopettaa suhdetta. Toivoisin että mies jotenkin muuttuisi tässä asiassa, mutta niin, pahalta näyttää. -Ap
Joo sama juttu meillä. Ollaan nyt vuosi asuttu yhdessä ja paljastui todellakin vasta yhteenmuuton jälkeen. Meillä oli vielä ongelmia nettiyhteyden saamiseen, meni melkein kuukausi ilman tietokonetta. Noh, mies vietti tämän ensimmäisen kuukauden vanhemmillaan pelaten, kun heiltä löytyivät sekä kone että netti. Otti päähän. Aikalailla yksinäni sain kotona olla. Muuten oikeasti ihana mies, luonteeltaan täysi kymppi ja uskollinen (mikä nykypäivänä harvinaista), tuo kukkia, vie ulos syömään ja lomamatkoille, järjestää kotona romanttisia kynttiläillallisia, on hellyyttä ja pitää hyvänä -siis jos ei satu pelaamaan. On vastuuntuntoinen jos tarvitsee.
Sitten taas tulee niitä harmituksia että olet itse matkoilla ja soitat kotiin rakkaalle. Tulee melkein luuria korvaan että ei nyt ehdi puhua, laitellaan viestiä kun peli loppuu.. On niitä maailman upeimpia hetkiä, ja sitten niitä että huomaat olevasi sairaalloisen mustasukkainen tietokoneelle...
T. 17
No ei tunti ole liikaa pyydetty. Suosittelen kokeilemaan peltoreita. Ääntä ne ei kokonaan vie pois, mutta vaimentaa mukavasti. Käytän niitä itse lukiessani tenttiin.
17/24 - Toi on niin perseestä. :( Tuntuuko sustakin, että sua petettiin kun seurustelitte? Eli siis mies ei näyttänyt kaikkia korttejaan sulle? Musta tuntuu että mies tahalleen salasi pelaamistaan, sillä varmaan arvasi, että en olisi hyväksynyt sitä, että kotonamme pelataan, ihan jatkuvasti. OLen muuten ehdottanut että joskus lukisi vaikka jotain hyvää kirjaa / katselisi tv:tä kun opiskelen. Siis tässä niille jotka ehdottivat korvatulppia: Tv:n kohtuullinen ääni taustalla ei häiritsisi, joten mikään yliherkkä äänille en ole. Mutta se on ihan eri juttu, jos toinen puhuu näkymättömille ystävilleen kovia huudahduksia, kuulet jatkuvasti kiihtyneitä lauseenpätkiä jne. Ei siinä voi keskittyä yhtään mihinkään. Itseasiassa juuri ja juuri edes television katseluun. -Ap
Joo pelaamisen määrä ei mullekaan seurustellessa selvinnyt, tuskin noin paljon silloin pelasikaan kun monesti oli monta päivää putkeen mun luona yötä pelaamatta. Toki tiesin että pelaa tietokonepelejä ja muutenkin näprää noiden koneiden kanssa, mutta karu totuus paljastui vasta yhteen muuttaessa. Päivääkään ei ole mennyt ettei olisi pelannut ja useampi tunti tuolla pelatessa menee. Kun emme vielä asuneet yhdessä ja mies meni välillä omaan kotiin pariksi päiväksi oletin että siivoaa kotiaan, käy vaikka lenkillä ja näkee kavereitaan kahden kesken Ym mitä itse tein mutta nyt epäilen että on tämän ajan pelannut. Rehellisesti sanottuna nyt muutaman kuukauden yhdessä asuneena (ja 3 vuoden seurustelun jälkeen!) harkitsen nyt eroa, koska en tunne koko miestä enää. Ei siivoa, laita ruokaa, ikinä ei käydä missään, ei juurikaan enää puhuta mistään... Mikään aiemman 3 vuoden aikana ei ennakoinut tätä! Eikä miehen kanssa voi asioista keskustella kun ne kuulokkeet ovat aina päässä eli kaverit kuulevat kaiken mitä minä puhun....
Sori avautuminen, tunnen itseni petetyksi :( "kiva" löytää kohtalontovereita t.16
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 18:54"]
No ei tunti ole liikaa pyydetty. Suosittelen kokeilemaan peltoreita. Ääntä ne ei kokonaan vie pois, mutta vaimentaa mukavasti. Käytän niitä itse lukiessani tenttiin.
[/quote]
Mikä on peltori?
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 18:55"]
Joo pelaamisen määrä ei mullekaan seurustellessa selvinnyt, tuskin noin paljon silloin pelasikaan kun monesti oli monta päivää putkeen mun luona yötä pelaamatta. Toki tiesin että pelaa tietokonepelejä ja muutenkin näprää noiden koneiden kanssa, mutta karu totuus paljastui vasta yhteen muuttaessa. Päivääkään ei ole mennyt ettei olisi pelannut ja useampi tunti tuolla pelatessa menee. Kun emme vielä asuneet yhdessä ja mies meni välillä omaan kotiin pariksi päiväksi oletin että siivoaa kotiaan, käy vaikka lenkillä ja näkee kavereitaan kahden kesken Ym mitä itse tein mutta nyt epäilen että on tämän ajan pelannut. Rehellisesti sanottuna nyt muutaman kuukauden yhdessä asuneena (ja 3 vuoden seurustelun jälkeen!) harkitsen nyt eroa, koska en tunne koko miestä enää. Ei siivoa, laita ruokaa, ikinä ei käydä missään, ei juurikaan enää puhuta mistään... Mikään aiemman 3 vuoden aikana ei ennakoinut tätä! Eikä miehen kanssa voi asioista keskustella kun ne kuulokkeet ovat aina päässä eli kaverit kuulevat kaiken mitä minä puhun....
Sori avautuminen, tunnen itseni petetyksi :( "kiva" löytää kohtalontovereita t.16
[/quote]
Mulla niiiin samat fiilikset kuin sulla!!! Ainoa ero että tuo mun mies sentään välillä siivoaa ja laittaa ruokaa, yhdessä syödään joka päivä ja illalla puoli tuntia telkkaria. Seksiä tietenkin haluaa, silloin yhtäkkiä pelaaminen ei olekaan niin tärkeää. Mutta muuten toi sun tekstisi oli kuin mun kirjoittamaa :( - Ap
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 18:56"]
[/quote]
Mikä on peltori?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 18:56"]
[/quote]
Mikä on peltori?
[/quote]
Sellaiset isot raksamiesten suosimat kuuloketyyppiset kuulosuojaimet. On huomattavasti terveellisemmät (ei tarvitse tunkea korvakäytäviin mitään) ja mukavammat kuin korvatulpat.
Vitun miehet. Mä oon todella monelta naiselta kuullut valitusta että miesystävä pelaa liikaa, mutta miehet ei ikinä valita samaa tyttöystävistään. Mikä siinä on että miehet juuri addiktoituu peleihin???
Meillä ei oikein ole seksiäkään, koska miestä ei kiinnosta. Edes telkkaria ei katsota yhdessä tai syödä, mies katsoo koneelta lataamiaan sarjoja jotka mua ei kiinnosta ja syödessäänkin selailee jotain koneella, silloinkin ne luurit päässä ja skypessä. Jopa jumalauta tupakalla käydessä ne luurit on päässä kun on ostanut sellaiset, missä on mahdollisimman pitkä kanto matka... Enkä viitsi enää edes juurikaan valittaa pelaamisesta, koska lopettaa silloin kyllä mutta kiukuttelee ja mököttää kuin pikkulapsi tai lähtee jollekin kaverilleen, ei sentään ovet paukkuen mutta ei myöskään halua minua mukaansa.... Tiedän kyllä kuinka naurettavaa tämä on ja että olen idiootti kun katselen tuollaista pikkulasta, mutta kun yli 3 vuoden ajan seurustelin fiksun, huomaavaisen, rakastavan miehen kanssa joka siivosi, kokkasi eikä juonut liikaa on vaikea uskoa mikä p*ska kuoren alta paljastui. Elättelen myös toivetta, että muuttuisi taas normaaliksi :( t 16
tuohan on jo peliriippuvuutta, eikä ihan pientä
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 19:10"]
Meillä ei oikein ole seksiäkään, koska miestä ei kiinnosta. Edes telkkaria ei katsota yhdessä tai syödä, mies katsoo koneelta lataamiaan sarjoja jotka mua ei kiinnosta ja syödessäänkin selailee jotain koneella, silloinkin ne luurit päässä ja skypessä. Jopa jumalauta tupakalla käydessä ne luurit on päässä kun on ostanut sellaiset, missä on mahdollisimman pitkä kanto matka... Enkä viitsi enää edes juurikaan valittaa pelaamisesta, koska lopettaa silloin kyllä mutta kiukuttelee ja mököttää kuin pikkulapsi tai lähtee jollekin kaverilleen, ei sentään ovet paukkuen mutta ei myöskään halua minua mukaansa.... Tiedän kyllä kuinka naurettavaa tämä on ja että olen idiootti kun katselen tuollaista pikkulasta, mutta kun yli 3 vuoden ajan seurustelin fiksun, huomaavaisen, rakastavan miehen kanssa joka siivosi, kokkasi eikä juonut liikaa on vaikea uskoa mikä p*ska kuoren alta paljastui. Elättelen myös toivetta, että muuttuisi taas normaaliksi :( t 16
[/quote]
Teidän tilanne kuulostaa kyllä vähän pahemmalta kuin omani. :( Tuo kuulostaa siltä, että rakkautta/läheisyyttä/kivaa yhdessäoloa ei ole enää ollenkaan. :( Yritä pyytää että edes söisitte yhdessä/muuten viettäisitte, heh, edes tunnin yhdessä joka päivä. Myös joku yhteinen reissu kaukana tietokoneesta voisi auttaa näkemään, onko järkeä jatkaa. Oma tilanteeni on siitä ristiriitainen, että kivaakin yhdessäoloa aika usein on. Esim nyt juhannuksena oltiin mökillä ja oli todella kivaa. Tosin, niin, siellähän sitä fuckin konetta ei ollut mukana. Heti kun tultiin kotiin, on taas pelannut enemmänkin kuin viime viikolla, ilmeisesti kompensoidakaseen poissaoloaan :( -Ap
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 17:36"]
Pyysin mieheltäni että TUNNIN ajana hän olisi hiljaa kotona ja antaisi minun lukea kotonamme rauhassa tenttiin (olen yliopistossa ja otin yhden kesäkurssin). Siis TUNNIN. Ja heti oli napinaa siitä että hän ei voi tehdä mitä haluaa (siis puhua tietokonepelikavereilleen mikrofonilla) ja kehitti asiasta iso riidan. Sanoi että voi aivan rauhassa pelailla koneella, kunhan ei puhu kovaan ääneen. Niin kuulemma rajoitan hänen elämäänsä ja olen itsekäs. Hänähän ei rtietenkään rajoita minun elämääni ja ole itsekäs puhumalla KOKO AJAN kotona tuohon saatanan mikkiin.
[/quote]
Heitä tuollainen pullopersesika vittuun. Ei se kuitenkaan saa 2.2K arenalla rikki. Ei se osaa edes pelata.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 19:06"]
Vitun miehet. Mä oon todella monelta naiselta kuullut valitusta että miesystävä pelaa liikaa, mutta miehet ei ikinä valita samaa tyttöystävistään. Mikä siinä on että miehet juuri addiktoituu peleihin???
[/quote]
Naiset addiktoituu keskustelupalstoille. Mutta se ero on, että tästä voi välillä nousta tekemään ruokaa ja sitten jatkaa taas.
No ei noin itsekäs ihminen paremmaksi muutu, vaikka tulisi isäksi. Saisit illat hoitaa lapsia yksin, koska sinä "olet ollut kotona koko päivän" ja miehen pitää rentoutua töiden jälkeen.
Mä olen aina saanut opiskelurauhan tarvitessani, mies on esimerkiksi siivonnut ja laittanut mulle ruokaa sillä aikaa tai lähtenyt jonnekin :) Onhan mun opiskelu hyödyllistä hänellekin, että valmistun ammattiin ja pääsen tienaamaan rahaa yhteistä elämää ja kotia varten ;)