Tunti omaa aikaa liikaa vaadittu?
Pyysin mieheltäni että TUNNIN ajana hän olisi hiljaa kotona ja antaisi minun lukea kotonamme rauhassa tenttiin (olen yliopistossa ja otin yhden kesäkurssin). Siis TUNNIN. Ja heti oli napinaa siitä että hän ei voi tehdä mitä haluaa (siis puhua tietokonepelikavereilleen mikrofonilla) ja kehitti asiasta iso riidan. Sanoi että voi aivan rauhassa pelailla koneella, kunhan ei puhu kovaan ääneen. Niin kuulemma rajoitan hänen elämäänsä ja olen itsekäs. Hänähän ei rtietenkään rajoita minun elämääni ja ole itsekäs puhumalla KOKO AJAN kotona tuohon saatanan mikkiin.
Kommentit (114)
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 18:55"]17/24 - Toi on niin perseestä. :( Tuntuuko sustakin, että sua petettiin kun seurustelitte? Eli siis mies ei näyttänyt kaikkia korttejaan sulle? Musta tuntuu että mies tahalleen salasi pelaamistaan, sillä varmaan arvasi, että en olisi hyväksynyt sitä, että kotonamme pelataan, ihan jatkuvasti. OLen muuten ehdottanut että joskus lukisi vaikka jotain hyvää kirjaa / katselisi tv:tä kun opiskelen. Siis tässä niille jotka ehdottivat korvatulppia: Tv:n kohtuullinen ääni taustalla ei häiritsisi, joten mikään yliherkkä äänille en ole. Mutta se on ihan eri juttu, jos toinen puhuu näkymättömille ystävilleen kovia huudahduksia, kuulet jatkuvasti kiihtyneitä lauseenpätkiä jne. Ei siinä voi keskittyä yhtään mihinkään. Itseasiassa juuri ja juuri edes television katseluun. -Ap
[/quote]
Joo! Ei mulla ollut mitään hajuakaan ton pelihulluuden suuruudesta! Kyllähän se joskus aina sanoi että lanitetaan kavereiden kanssa tai illalla pelit. Luulin kans et jalkapalloa tyyliin. Ja kuten tossa yllä sanottiin, niin eniten suututtaa se, että kukaan ei odota minua kotiin. Mies ei edes huomaa minun tuloani. Mulla puolestaan nousee vitutuskäyrä kattoon jos edes näen miehen kuulokkeet päässä tietokoneen äärellä. Ei tervehdystä, halia, suutelua, ei mitään. Toinen vastaava juttu on se, että mies ei edes huomaa poissaoloani kun pelaa vain. Itse monen päivän reissussa huomaan kaipaavani miestä niin kovin, mutta mies ei ole moksiskaan, luultavimmin vain tyytyväinen kun saa oikein luvan kanssa pelata vuorokauden ympäri. Lomamatkat yms on niin juhlaa kun ei ole tietokonetta mukana! Aivan eri mies silloin! T. 17
Ja minun tilanteessa tämän tekee oikeasti vaikeammaksi se, että mies on kuin unelma ilman tietokonetta. Jos ei olisi, en minä tähän näin pitkäksi aikaa olisi edes jäänyt. Täyttä kultaa silloin kun ei pelaa. Mutta kun pelaa minusta liian paljon... T. 17
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 18:34"]
16 ja 17 - tavallaan ihanaa, tavallaan kamalaa, että en ole yksin. Mustakin olisi todella epäreilua että miehellä olisi jokin suurempi oikeus YHTEISEEN kotiimme. Menee hermot, kun tuntuu, että todella moni mies nykyään pelaa ja pelaa aika pakonomaisesti. Sen takia ehkä oon tätäkin suhdetta aika pitkään sietänyt kaikkine ongelmineen. Kun ei mulle seurustelun alussa selvinnyt tämä miehen addiktio. Vasta kun muutettiin yhteen plajastui tää tapa ja kuinka paljon se vie omalta elämältä mahdollisuuksia kotona.
[/quote]
Tähän sanon, että minun mieheni pelaa myöskin muttei todellakaan 18h päivässä huudellen pelikavereilleen. Mieheni osaa myöskin antaa minulle lukurauhaa ja tehdä kotitöitä kanssani, sekä ottaa minut huomioon omissa jutuissaan eli pelkän pelaamisen syy ei miehesi käytös ole.
Miehelläsi on joko addiktio tai sitten hän ei ole pidemmän päälle parisuhdeihmisiä.
Nyt sitten lähti ovet paukkuen menemään, mulla on paska fiilis, itkettää, eikä tenttiin luvusta todellakaan tule tässä mielentilassa mitään. Aina sama juttu, jos pyydän itselleni, omassa yhteisessä kodissamme, rauhaa. Mielestäni olen hänen pelaamistaan sietänyt jatkuvasti hyvinkin paljon. Aina kun asiasta keskustellaan hän vain väittää että mulla on ongelma tai joku keskittymishäiriö, kun en jaksaisi sitä, että kotona olo on sitä, että kuuntelen joka päivä, monta tuntia, toisen ihmisen höpötystä ihmisille, joiden vastauksia ei edes voi kuulla. Ja on vielä kovaääninen puhuessaan. Mulle olisi ok, että pelaisi vaikka tunnin päivässä tai joskus pidempäänkin, jos antaisi myös mulle vastaavasti vapauden olla tunnin kotonani rauhassa. -Ap
jospa asuisitte omissa asunnoissa niin ette häiritsisi toisianne
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 17:49"]
jospa asuisitte omissa asunnoissa niin ette häiritsisi toisianne
[/quote]
Niin no, suhteessa on välillä paljon hyvääkin. Mutta kyllä tuo itsellekin tulee mieleen, että onko tässä mitään järkeä, kun toinen ei suostu minkäänlaisiin kompromisseihin.
Entä jos jättäisit miehen yksin kotiin pariksi päiväksi, et vastaisi puhelimeen ja eläisit itsellesi. Mies tuskin edes huomaa, että olet muualla, mutta sinulle se voisi olla tärkeä hetki selvittää, että hyvät hetket vitä korvaa miljoonaa kamalaa.
Miksi et käytäbkorvatulppia tai kuulokkeita, jotka vaimentavat muut äänet pois, tai lue kirjastossa.
Muuttakaa niin että molemmilla omat huoneet :) Kyllä se siitä. Minä itse tykkään lukea kirjastossa. Saa muutenkin toisenlaisen rauhan lukea kun ei ole pyykki tai tiski vieressä stressaamassa
Miten ois korvatulpat korviin silloin kun haluat keskittyä lukemiseen?
jos toinen ei osaa olla hiljaa, hommaa vastamelukuulokkeet. Maksaa 240 e. Kysy haluaako olla hiljaa vai ostaa sinulle sellaiset.
Kyllähän noita lapsimiehiä riittää. Eräskin tapaus suuttui tyttöystävälle kun heidän lomamatkansa alkaminen myöhästyi neljällä tunnilla. Syy oli se että tyttiksen kimppuun hyökkäsi koira ja puremajälki piti mennä tk:seen kursimaan kokoon. Kyseessä melkein 30-kymppiset ihmiset.
Luen mielummin kotona kuin kirjastossa, koska mulla on töitä kuitenkin nyt kesällä viiteen, sitten täytyykin tehä ruokaa ja syödä, kahviakin on kiva juoda lukemisen ohella (ulkona syömiseen ei luonnollisestikaan ole opiskelijalla varaa, kesätyörahastakin on syksylle säästettävä). Ja kirjasto menee kiinni seiskalta ja viikonlopuisin on kiinni, että ei siinä kauaa ehtisi lukea siellä. Ylipäätään työpäivän jälkeen on kiva ees hetki huokaista ja silloin olisi myös kivaa tehdä juttuja miehen kanssa, mutta ääliö on koneella useimmiten sillloinkin. Halvimmat keltaiset apteekin korvatulpat ei vie pois miehen kovaäänistä höpötystä. Kiitos 9:lle, voisnpa ehdottaa miehelle että ostaa mulle tollaiset :D
kannattaa harkita ainakin kahdesti lapsen hankkimista tuollaisen kanssa
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 17:55"]
Muuttakaa niin että molemmilla omat huoneet :) Kyllä se siitä. Minä itse tykkään lukea kirjastossa. Saa muutenkin toisenlaisen rauhan lukea kun ei ole pyykki tai tiski vieressä stressaamassa
[/quote]
Tuota olen miehelle monneen kertaan ehdottanut, että muutettaisiin asuntoon, jossa parempi äänieristys ja/tai parempi pohjaratkaisu. Tai että hän itse ahtautuisi makuuhuoneen nurkkaan pelailemaan, kun se on ainoa pikku nurkka jossa voi olla niin että oltaisiin eri huoneissa. Yllättäen hänestä olis ok, että minä olisin alle neliömetrin nurkassa lukemassa mutta HÄN ei voi sinne mennä pelaamaan. Ja kun tän asunnon äänieristys on mitä on eikä makuuhuoneen ja olohuoneen/keittiön välillä ole kuin liukuovi, ei sekään ääniä vie, kun miess puhuu kovaan ääneen.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 18:10"]
[/quote]
No niinpä. Ja olen ottanut miehen kanssa esiin tämän, että jos saamme lapsia en todellaakaan halua että he saavat kotona mallia siihen, että tietokoneella pelaillaan tuntikausia joka päivä. Ja että myös minulla on joskus äitinäkin aikaa olla kotona rauhassa ja että miehenkin pitää välillä lapsia hoitaa. Vakuuttelee, että asiat olisivat erilailla jos meillä olisi lapsia, mutta vähän epäilyttää... -Ap
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 18:22"][quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 18:10"]
[/quote]
No niinpä. Ja olen ottanut miehen kanssa esiin tämän, että jos saamme lapsia en todellaakaan halua että he saavat kotona mallia siihen, että tietokoneella pelaillaan tuntikausia joka päivä. Ja että myös minulla on joskus äitinäkin aikaa olla kotona rauhassa ja että miehenkin pitää välillä lapsia hoitaa. Vakuuttelee, että asiat olisivat erilailla jos meillä olisi lapsia, mutta vähän epäilyttää... -Ap
[/quote]
Hah hah, sun mies on jo sulle lapsi. Asiat ei todellakaan mene parempaan kun tulee lapsi. Suhteen pitäisi olla loistava jotta siihen kannattaa lapsia hankkia koska lapsi rasittaa parisuhdetta TODELLA paljon!
Ymmärrän kyllä sua, en ikinä voisi keskittyä kokeeseen lukemiseen kun mies pelaa. Hänellä myös (tälläkin hetkellä!) nuo kuulokkeet korvilla ja HUUTAA niihin! Pahimmassa tapauksessa rallienglantia puhuessaan venäläisten tai ruotsalaisten Ym pelikavereiden kanssa. Ja musta on tosi epäreilua että sun pitäisi lähteä johonkin muualle lukemaan, pitäähän sinne matkatkin kulkea joka vie aikaa ja mukavampihan Se on sängyllä tai sohvalla istua samalla kahvia juoden eikä ole pelkoa että jotain tärkeitä muistiinpanoja tai korostuskynä tjtn on jäänyt kotiin. En oikein osaa auttaa, todella uskomatonta jos mies ei ymmärrä että tarvitset lukurauhaa. Miten voi tunti päivästä olla niin vaikeaa? Jos saat miehen hetkeksi niin, että kuulokkeet eivät ole päässä, käske miestä miettimään onko pelaaminen rentouttava ajanviete vaiko jo riippumuus, jos tunti pelaamattomuutta päivässä aiheuttaa raivostumisen t.kohtalontoveri (i feel You sis)
Ap, i feel you! Oma poikaystävänikin juuri parhaillaan pelaa tietokoneella ja huutaa kavereilleen siihen mikrofoniin. Ei tajua itse että on kovaääninen. Parhaimmillaan pelaa jopa 12h yhteen putkeen esim lomalla. Kotona ei kuulemma ole muuta tekemistä.Tai no jos nopeasti pannaan niin ehtii jatkamaan. Ja joka päivä on saatava pelata. Itseäni välillä ärsyttää. On muuten maailman ihanin mies mutta vähän tietokoneaddikti. Kerran mulla räjähti nuppi ja sanoin etten kestä enää, että nyt otan ja lähden. Mies alkoi itkeä ja lupasi lopettaa pelaamisen. Ettei voi elää ilman mua. No sitä kesti sen kaks päivää ja sen jälkeen alkoi taas pelittelyt...
Ap mitkä fiilikset :)?