Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunti omaa aikaa liikaa vaadittu?

Vierailija
24.06.2014 |

Pyysin mieheltäni että TUNNIN ajana hän olisi hiljaa kotona ja antaisi minun lukea kotonamme rauhassa tenttiin (olen yliopistossa ja otin yhden kesäkurssin). Siis TUNNIN. Ja heti oli napinaa siitä että hän ei voi tehdä mitä haluaa (siis puhua tietokonepelikavereilleen mikrofonilla) ja kehitti asiasta iso riidan. Sanoi että voi aivan rauhassa pelailla koneella, kunhan ei puhu kovaan ääneen. Niin kuulemma rajoitan hänen elämäänsä ja olen itsekäs. Hänähän ei rtietenkään rajoita minun elämääni ja ole itsekäs puhumalla KOKO AJAN kotona tuohon saatanan mikkiin. 

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä ole liikaa pyydetty, miehen suhtautuminen on kyllä töykeää. Me asumme miehen kanssa kaksiossa, missä hänellä on tietokone. Usein mies pelaa iltaisin muutaman pelin, juurikin noin, että puhuu mikrofoniin. Teki tätä myös silloin, kun luin koko kevään pääsykokeisiin. Mies sai pelata rauhassa, kun menin makkariin, suljin oven ja laitoin korvatulpat. Ei häirinnyt miehen mölinät yhtään. Jos tämäkään ei auta suosittelisin kirjastossa lukemista. Tosin jos mies on itsekäs pelle, voisin suositella myös vaihtamista.

Vierailija
42/114 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 14:54"]

No ei kyllä ole liikaa pyydetty, miehen suhtautuminen on kyllä töykeää. Me asumme miehen kanssa kaksiossa, missä hänellä on tietokone. Usein mies pelaa iltaisin muutaman pelin, juurikin noin, että puhuu mikrofoniin. Teki tätä myös silloin, kun luin koko kevään pääsykokeisiin. Mies sai pelata rauhassa, kun menin makkariin, suljin oven ja laitoin korvatulpat. Ei häirinnyt miehen mölinät yhtään. Jos tämäkään ei auta suosittelisin kirjastossa lukemista. Tosin jos mies on itsekäs pelle, voisin suositella myös vaihtamista.

[/quote]

Niin niin, ap:han se on jonka täytyy siirtyä miehen pelaamisen tieltä. C'mon, mieti nyt vähän. Ap on sanonut, että korvatulpat ei auta ja että kirjastot menee aikaisin kiinni. Mies ei voi edes antaa tuntia lukuaikaa ja kun sanotaan että voisi vähentää pelaamistaan, lähtee lätkimään kotona kokonaan. Lapsellista!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuopus 10v. tekee tuota samaa ja hankin itsellesi kuulosuojaimet, niitä saa halvalla.

Vierailija
44/114 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa toinen tv niin asia on ratkaistu. Meillä on 4 tv ja jokaiselle oma niin ei tarvitse ohjelmista enää riidellä. Silti katson vain lempiohjelmat, niin tekee kaikki muutkin meidän perheessä ja kaikilla on ihan eri maku.

Sitten ne kuulosuojaimet sulle.

Vierailija
45/114 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella paha olla vaan tässä. Ei ole musta ollenkaan reilua että tää suhde kaatui tähän. :( -Ap

Vierailija
46/114 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,

mitä kuuluu?

Onko elämäsi alkanut järjestyä ilman peliaddiktia?

- 41 ja 50

Vierailija
47/114 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 14:54"]

[/quote]

Meillä kyllä mies lopettaa ihanomatoimisesti pelaamisen tai musiikin tekemisen (tai vaihtaa kuulokkeisiin) jos tietää, että minun pitää saada keskittyä.

Sitä kutsutaan terveeksi huomioonottamiseksi. Jos mies ei voi edes pelaamista keskeyttää hetkeksi, jotta vaimo/tyttöystävä saa luettua, niin mitenhän mahtaa olla kompromissien laita tulevaisuudessa?

Vierailija
48/114 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 13:59"]

Mulla kuopus 10v. tekee tuota samaa ja hankin itsellesi kuulosuojaimet, niitä saa halvalla.

[/quote]

Häh? Siis 10 v. lapsi kyykyttää sua niin, että on pakko hankkia kuulosuojaimet? :D

Itse käskisin laittaa pelit kiinni tai sitten kone lähtee kokonaan. Siinä voi valita aivan vapaasti.

Vierailija
49/114 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 22:25"]

Ei sillä ole väliä, miten se riitatilanne meni. Väliä on sillä, kykeneekö mies olemaan pelaamatta, ja tajuaako hän, kuinka paljon pelaaminen häiritsee. Ja sillä, kykeneekö hän ottamaan sinun tarpeesi huomioon jatkossa.

Parisuhteen solmujen ratkaisemisessa ei ole kyse siitä, pyydetäänkö anteeksi ja miten mikin riita alkoi. Tärkeää on, kyetäänkö sopimaan asiat niin, että niitä riitoja jatkossa ei tulisi, ainakaan samoista asioista.

[/quote]

Hyvin sanottu. Joo, ei ole tärkeintä miten riita alkoi, ottaa vaan päähän että mies jatkuvasti esittää että olisin itse kohtuuton tässä peliasiassa. Me ollaan riidelty tästä ennenkin eikä mitään muutosta tule. Ei se tajua. Ei kykene tekemään kompromissejä. Tässä kohtaa olen eri mieltä kanssasi: Minulle on tärkeää että pyydetään anteeksi parisuhteessa ja usein itse pyydä jos olen tehnyt väärin. Myös jos toinen pyyttää anteeksi pyydän myös. Musta anteeksipyytäminen puhdistaa ilmaa. Tätäkään vaan mies ei osaa. Ei ole ilmeisesti kotikasvatuksessa oppinut. Tai no, miksi pyytäisikään, hänhän on aina oikeassa. -Ap

Vierailija
50/114 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekäs ukko, just kuten mun ex. Aina kelpasi pelata ja kun sanoin äänistä niin "joojoo kohta". Hiljaa pysyi hetken, sitten alkoi taas nauraminen ja näppiksen hakkaus. En saanut öisin edes nukutuksi kun se pelas aina johonki neljäön.

Aloin huomata, että mies on itsekäs monessa muussakin asiassa. Kauppaan mentiin sillon kun mies halusi. Siivottiin vasta kun mies suostui ja halusi. Kaikki meni aina hänen tarpeidensa mukaan. Sain lopulta allergisia reaktioita pölystä ja lääkäri käski siivota useammin. Mies näki tilanteen, mutta ei juuri suostunut siivoamaan kun mun takia ois tarvinnut.

Ihan stnan raivostuttava tapaus. On nyt ex :D. Onko ap sun mies muuten itsekäs?

Vierailija
51/114 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

52 jatkaa: mun ex ei myöskään osannut pyytää anteeksi tai nähnyt itsessään mitään vikaa. Ei siitä loppupelissä tule mitään. Mikään ei koskaan muuttunut ja aina riita samoista asioista. Riidat käänsi minun viaksi.

Vierailija
52/114 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 23:08"]

Itsekäs ukko, just kuten mun ex. Aina kelpasi pelata ja kun sanoin äänistä niin "joojoo kohta". Hiljaa pysyi hetken, sitten alkoi taas nauraminen ja näppiksen hakkaus. En saanut öisin edes nukutuksi kun se pelas aina johonki neljäön.

Aloin huomata, että mies on itsekäs monessa muussakin asiassa. Kauppaan mentiin sillon kun mies halusi. Siivottiin vasta kun mies suostui ja halusi. Kaikki meni aina hänen tarpeidensa mukaan. Sain lopulta allergisia reaktioita pölystä ja lääkäri käski siivota useammin. Mies näki tilanteen, mutta ei juuri suostunut siivoamaan kun mun takia ois tarvinnut.

Ihan stnan raivostuttava tapaus. On nyt ex :D. Onko ap sun mies muuten itsekäs?

[/quote]

On itsekäs. Etenkin seksin suhteen. Jos mua ei joskus huvita alkaa kauhea tuhahtelu ja mankuminen. Olen monesti sanonut että se nyt ainakin on totaali turn off, eikä tee oloa turvalliseksi hänen kanssaan. Silti tekee noin lähes aina. Pari kertaa jättänyt mun aika pahaan pulaan yhtäkkiä muuttamalla mieltään jostain sovitusta avunannosta. Esim kerran mun kaveri oli tulossa kylään ja yhdessä siivottiin, niin siivosi täysin epäolennaisia asioita ja kun pyysin että keskittyisi tärkeimpiin (eli jonkun kylppärin lattian hinkkauksen sijaan pyyhkisi pöydän/imuroisi muualla kämpässä) niin kilahti täysin ja jälleen kerran lähti ovesta vetämään. Kiva sitten yksin paniikissa siivota kun vieraan tuloon oli alle tunti ja kämpää hävityksen kauhistus. Muuten siis oma mieheni on kyllä perussiisti ja hoitaa omaa osuuttaan siivouksista. 

Vierailija
53/114 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aivan sama tilanne. Puoli vuotta oon katellu ku toi äijä pelaa ja huutaa siihen saatanan mikkiin kuin mikäkin mölyapina, asiaan ei auta yksiö (itselläni on kyllä oma asunto mutta täällä vietän eniten aikaa). Töihin kun pitäisi herätä aikaiseen aamulla niin mies jatkaa huutamistaan joskus 2-3 asti yöhön, eikä ne korvatulpat järemmin auta.

Vaikea vaan päästää irti, kun tutustuin mielestäni aivan erilaiseen ihmiseen. Hyvä jos saan kuulla edes moikkausta kun astun asuntoon. Pelaa/istuu tietokoneella 8-12h päivässä ainakin.

Vierailija
54/114 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex aina syytti tietenkin mua kun ei ollut seksiä usein. Ei suostunut petipuuhiin silloin kun menin nukkumaan (eli 24) tai ennen sitä. Tuli aina kinuamaan siinä kolmen tai neljän aikaan aamuyöstä, herätti mut ja vonkui. Ensin metelöi tunteja niin, että en saa unta kun ei ole hiljempaa. Lopulta nukahdan ja se tulee herättää et nyt kelpais seksi. Ei paljon naurattanut kun aamulla pitäisi päästä ylös..

Mun exä myös saattoi tehdä tollasta. Esimerkiksi oli perfektionisti peliensä järjestyksen suhteen, mutta muuten sieti pölyä yms.

52

Vierailija
55/114 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä lukiessa huojentaa oikeasti ajatella että on sinkku. varsinkin kun mulla oli aika samanlainen ex..

Vierailija
56/114 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 23:22"]

Hyvä jos saan kuulla edes moikkausta kun astun asuntoon. 

[/quote]

Tuo on sellainen asia, joka myös mua pännii suunnattomasti. :( Olen pyytänyt monta kertaa, että kun tulen kotiin, olisi kiva että edes silloin nousisi ylös hetkeksi koneelta, halaisi ja suutelisi (monia niitä pelejä joita pelaa voi pausettaa, eli voi kyllä sen hetkeeksi keskeyttää ilman että "kuolee"). Krskustelukin päivästä olisi heti silloin kiva, mutta se lienee liikaa vaadittu. Muutti tässä asiassa käytöstään pariksi päiväksi kun asiasta oli viiikkoja väänneetty, palasi nopeaan vanhaan, vaikka oon huomauttanut asiasta uudestaankin. Toikaan ei ole musta mitenkään kohtuuton pyyntö, miehen mielestä on. :( -Ap

Vierailija
57/114 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

41 kirjoitti hyvin, on kyse peliriippuvuudesta. Se muuttaa ihmisen käytöstä niin paljon, että oikeaa luonnetta ei enää alta näykään. Olen itsekin kokenut tuon, mieheni pelasi ennen ihan jatkuvasti, kaiken vapaa-aikansa, yöt ja päivät. Aina mikki päällä, minun kanssani ei ehtinyt mitään tehdä, lopulta koko suhde meni alamäkeä ja riideltiin paljon. Hänessä ei tietenkään mitään vikaa ollut koskaan. Lopulta oikein ison riidan jälkeen asetin ehdoksi että lähden jollei hän lopeta Wowia (varmaan tuttu peli monille teistäkin). Koko pelitili täytyy poistaa ja uusia ei enää ikinä saa luoda. No hän suostui, oli niin paha kriisitilanne päällä silloin. Sen jälkeen meillä alkoi hitaasti mennä paremmin, hän alkoi löytää ihan oikeita terveitä harrastuksia ja uusia ei-pelaavia kavereita. Olemme edelleen yhdessä, meillä on lapsiakin. Nyt voin oikeasti sanoa että miehestäni on tullut ihan kelpo puoliso ja on hyvä isäkin, mutta aikaa wowin lopettamisesta onkin vierähtänyt jo 7-8 vuotta. Hän pelaa edelleen, mutta mikään muu peli ei ole yhtä addiktoiva kuin tuo oli. Välillä tulee jokin uusi samantyyppinen peli, josta hän innostuu viikoksi tai pariksi ja taas on luurit korvilla puolet yöstä, heti kun lapset ovat nukkumassa. Mutta peliputki ei jää päälle pitkäksi aikaa, onneksi. Että tällainen tarina meillä. Jos teidän parisuhteissanne on kyse jostain super-addiktoivasta pelistä kuten Wow, suhteellanne ei ole mitään tulevaisuutta jos ette saa heitä lopettamaan juuri sitä peliä. Mutta jos mies suostuu lopettamaan juuri sen pelin, toivoa saattaa taas olla paljonkin :) Tsemppiä!

Vierailija
58/114 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, lähde kun ei ole vielä lapsiakaan. Mies ei tuosta valitettavasti parane.

Vierailija
59/114 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 18:10"]kannattaa harkita ainakin kahdesti lapsen hankkimista  tuollaisen kanssa

[/quote]

Paras!!

Vierailija
60/114 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

52:sen exä addiktoitui aina uuteen peliin. Autopelit,änäri,tasohyppelyt, mitä vaan. Ei pelannut pakonomaisesti, mutta liikaa. Jos ei pelannut niin katsoi sarjaa koneelta, tosin tästä ei tullut meluhaittoja. Ei useinkaan nostanut persettä tuolista kun tulin kotiin, olihan sillä peli kesken. Samalla mässytti karkkia ja joi energiajuomia, lihoi pariin vuoteen 15kg.

Jos itkin tai oli jostain paha mieli, mies uppoutui kahta kauheammin peliin ettei vaan tartteis lohduttaa. Huomiota mun piti kinuta aina eikä sitä koskaan tullut spontaanisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan