Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras turvaväline naiselle öisin

Vierailija
24.06.2014 |

Te, ketkä biletätte paljon tai muuten liikutte öisin ulkona, mitkä ovat parhaita välineitä, jolla voi suojautua mahdolliselta hyökkäykseltä? Tiedän, että puskaraiskaukset ovat harvinaisia, mutta varsinkin nykyisin mamujen lisääntymisen takia tuntuu, että ehkä olisi parempi hankkia joku pippurisumute tai vastaava ihan vain varmuuden vuoksi.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 12:13"]

Jokin tuollainen turvahälytin olisi varmasti hyvä, teineille pitäisi hommata myös. Onkohan tuo ohlsonin halpamalli hyvä, vai olisko gigantissa parempia?

[/quote]

Jostain luin, että kun tuon on kerran "laittanut päälle", niin sitä ääntä ei saa sammutettua. Järkevää siinä mielessä, ettei raiskaaja saa laitettua sitä pois päältä. Mutta entäs jos kävelet se kädessäsi ja säikähdät jotakin (vaikka takaa tulevaa lenkkeilijää) ja vedät sen auki? Et saa ääntä millään pois :D

Tuli myös mieleen, että tuo ääni auttanee vain jossain ihan keskustassa, missä ihmiset palaavat yöllä baareista. Jossain kauempana ihmiset tuskin jaksavat reagoida moiseen ääneen. Ei ihmiset nykyisin edes halua auttaa toisia. Ja apua ei luultavasti ehtisi tulla edes ajoissa.

Vierailija
42/82 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää pitää mielessä, että jos kantaa veistä, vasaraa yms asetta mukana, se saattaa kääntyä itseään vastaan nopeasti. Jos pääsisitkin huitaisemaan miestä vasaralla, niin iskusta raivostunut mies saattaa nuijia teidät raivon vallassa hengiltä teidän omalla vasaralla, vaikka alunperin tarkoitus olisi ollut pelkkä raiskaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuslakkaplo. Sellainen pieni. Pysäyttää kyllä raiskaajajepen, kun vähän suihkuttelet silmiin. Eikä voi oikeudessa mitään, kun sanot, että tukkaasi laitoit.

Vierailija
44/82 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rape stopper, tosin en ole nähnyt niitä kuin kuvissa.

sitten lisäksi on ruotsalaistyttöjen keksimä vyö, jota ei saa yhdellä kädellä auki.

Molemmat löytyvät Googlella.

Olen kulkenut iltaisin joko taksilla tai muiden seurassa, tosi harvoin yksin. Valitsen näkyvät reitit ja huolehdin, ettei selän takana ole ketään. Lenkille otan sauvakävelysauvat ja niistä tulpat irti.

Vierailija
45/82 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
46/82 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mukana pieni ja äärettömän terävä ruuvimeisseli avainrenkaassa. Pidän sitä nyrkissä niin että terävä pää on sojottaa muutaman sentin sormien välistä. Tärkeää on pitää hyvin tiukka ote. Huomaamaton ja tehokas. Tällä olen kerran iskenyt ahdistelijaa kämmenselkään ja ote irtosi ja sitten juoksin.

Vierailija
47/82 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon pitkä yöpaita

Vierailija
48/82 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 13:14"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 12:13"]

Jokin tuollainen turvahälytin olisi varmasti hyvä, teineille pitäisi hommata myös. Onkohan tuo ohlsonin halpamalli hyvä, vai olisko gigantissa parempia?

[/quote]

Jostain luin, että kun tuon on kerran "laittanut päälle", niin sitä ääntä ei saa sammutettua. Järkevää siinä mielessä, ettei raiskaaja saa laitettua sitä pois päältä. Mutta entäs jos kävelet se kädessäsi ja säikähdät jotakin (vaikka takaa tulevaa lenkkeilijää) ja vedät sen auki? Et saa ääntä millään pois :D

Tuli myös mieleen, että tuo ääni auttanee vain jossain ihan keskustassa, missä ihmiset palaavat yöllä baareista. Jossain kauempana ihmiset tuskin jaksavat reagoida moiseen ääneen. Ei ihmiset nykyisin edes halua auttaa toisia. Ja apua ei luultavasti ehtisi tulla edes ajoissa.

[/quote]No tuohan kuulostaa miltei lapselta hädässä, tosin ei kovin kuuluvalta äkkiseltään vaikuta, mutta kai tuon kuullessaan moni katsoisi. Ja saahan nuo sokat kai ajan kanssa paikoilleen, ehkä raiskaaja ei saa sulta noin vain revittyä käsistä molempia osia.

Ja on niitä muitakin hyökkäyksiä, omien lasten kohdalla mietin sitäkin että itsekin kuljin nuoruuteni kiusaajien "palkkaamien" jengien hyökkäyksiä peläten.

Vierailija
49/82 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tylsä bilettäjä muiden paitsi kavereitteni mielestä, heistä on oikein mukava päästä absolutisti-naisen kanssa turvallisesti auton kyydissä kotiin. Eli itsellä yöllä liikkuessa päihteettömyys+auto.

17v kun ei ollut vielä autoa ja harrastus loppui aika myöhään niin avainnippu oli koko ajan kädessä "nyrkkirautana", ainakin siihen aikaan avainnipun käyttäminen itsepuolustukseen oli ihan laillista vaikka hyökkääjä saisikin jälkiä naamaansa.

Myöhemmin minulle on opetettu miten käyttää hyökkääjän omaa massaa ja liikettä hyödyksi saattamaan kaksi kertaa itsesi kokoisen tyypin ojan pohjalle tarpeen vaatiessa ja siitä sitten juostaan karkuun. Opetettiin myös miten saadaan toiselta käsi poikki niin että oikeastaan ihan itse katkaisee sen kätensä mutta se on vähän tuurista kiinni saako tilaisuuden siihen.

Vierailija
50/82 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka kuvittelette jollain yhdellä lyönnillä, potkulla tai puskulla lamaannuttavanne hyökkääjän ja kipittävänne karkuun, katsokaapa miesten välisiä katutappeluita netistä. Kuinka moni mieskään pystyy toisen lamaannuttamaan yhdellä liikkeellä? Todella harva. Ja ottakaa myös huomioon, että mies on yleensä sekä vahvempi että nopeampi kuin nainen, joten jos se haavoitettu hyökkääjä saa juostua teidät kiinni, voi olla että raiskaus muuttuukin henkirikokseksi.

Vierailija
51/82 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 23:15"]Te jotka kuvittelette jollain yhdellä lyönnillä, potkulla tai puskulla lamaannuttavanne hyökkääjän ja kipittävänne karkuun, katsokaapa miesten välisiä katutappeluita netistä. Kuinka moni mieskään pystyy toisen lamaannuttamaan yhdellä liikkeellä? Todella harva. Ja ottakaa myös huomioon, että mies on yleensä sekä vahvempi että nopeampi kuin nainen, joten jos se haavoitettu hyökkääjä saa juostua teidät kiinni, voi olla että raiskaus muuttuukin henkirikokseksi.

[/quote]

Tämä on aivan totta. Se ottaa vuosien kokemuksen, että saa aikuisen miehen pakettiin ja rauhalliseksi. Itselläni tätä kokemusta on jopa vuosikymmenen verran, mutta silti painotan, että jalat alle toimii parhaiten. Itse en käy koskaan ketään vastaan, jos paikalla ei ole muita, jotka vaarassa joutua uhriksi. Osaan kyllä tappaa ihmisen yhdellä lyönnillä pienenkin paikan auetessa, mutta jos henkeni ei olisi oikeasti välittömässä vaarassa, en koskaan käyttäisi sitä taitoa. Muutenkin saa olla tosi varovainen puolustaessaan itseään, koska saa helposti itse tuomion ja joutuu vielä maksamaan hyökkääjälle kipurahoja.

En kyllä itse keksi mitään järkevää tapaa varautua yölliseen hyökkäykseen naiselle tai miehellekään. 2 1/2 karatetuntia ei ihan riitä hallitsemaan tilannetta. Ja mies on fyysisesti niin paljon vahvempi kuin nainen. Rauhallisenakin pitäisi pysyä. Itse olin nuorempana onnekkaassa asemassa, että harrastusseuran puolesta miehet päättivät koulia kovalla kädellä. Onhan se huonoa mainetta seuralle, jos ainoille 1-2 naisharrastajalle sattuu jotakin.

Joten välttäkää naiset riskikäyttäytymistä elkääkä saattako itseänne epäilyttäviin tilanteisiin. Siinä paras keino, mikä oikeasti toimii.

Vierailija
52/82 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 11:19"]Pitäisi välttää puhelimessa puhumista, tekstailua ja musiikin kuuntelua. Ne vievät huomion muualle ja olet helppo uhri.

[/quote]

Puhelimessa puhuminen on varsin tehokas tapa torjua hyökkäyksiä. Juttukaverihan todennäköisesti tietää, missä kävelen ja hälyttäisi heti apua paikalle. Itseasiassa riittää kun pitää luuria korvalla ja esittää puhuvansa jonkun kanssa.

Vierailija
53/82 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen naisten turvahälytin avainnipussa (ja nippu aina taskussa). Hälytysääni on 120 desibeliä ja se ääni on naisen kirkunaa, ei esim. auton varashälytintä muistuttavaa. Ja saa vaimennettua, kun tietää miten ;) 15€ maksoin omastani, toistaiseksi en onneksi ole tarvinnut. Varsinaisestihan se ei suojele, mutta saattaa yllättää hyökkääjän ja kiinnittää varmasti muiden ihmisten huomion vähän kauempanakin. Ja jos se hyökkääjä ei tiedä miten se hälytin sammuu, niin se kirkuu 10 minuuttia :D

Vierailija
54/82 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään, ei häiritse, että tuossa syyllisetettiin mamua. Että nykyisin pitää pelätä, kun on mamuja... Omituista.

Vierailija
55/82 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://m.ikea.com/fi/fi/catalog/products/art/60237636/

Itselläni on tuo ja olen kerran joutunut käyttämään. Hyökkääjä koetti ensin polkea hälytintä rikki, muttei onnistunut. Sitten pääsin irti ja juoksin. Ostin lähes koko suvulle kyseiset hälyttimet, kiitos ikea!

Vierailija
56/82 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 11:20"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 11:05"]Sellainen joku pieni lakkapullo tms.

Sumuttaa silmille ja juoksee karkuun. Paikalle ei kannata jäädä eikä tehdä ilmoitusta, koska saa itse syytteen. 

[/quote]

Tositilanteessa et ehtisi ikinä alkaa kaivaa laukusta mitään. Jos ehdit alkaa miettiä pitäisikö ottaa lakkapullo esille, parasta vain poistua vaikka juosten.

[/quote]

Siis toinen käsi koko ajan laukussa ja sormi sumutteen painimella. Hädässä nostat sen suoraan laukusta, osoitat silmille ja lähdet juoksemaan. Näin tein silloin (siis olin valmiudessa), kun minulla vielä oli sumute, valitettavasti se katosi jonnekin. Mistähän saisi uusia?

Mieluummin otan riskin saada tuomio sen kantamisesta, kuin otan riskin, ettei minulla ole sitä kun sitä tarvitsisin.

Vierailija
57/82 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää pippurisumute koulutus nii saatte sen luvan kanssa :)

Vierailija
58/82 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yleensä avaimet kämmenessä niin, että sormien välistä sojottaa avaimia. Kai sillä sen verran sohii, että karkuun pääsee.

Vierailija
59/82 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtäis miehille selväksi että ei saa raiskata. 

Vierailija
60/82 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 16:08"]

Tehtäis miehille selväksi että ei saa raiskata. 

[/quote]

Sepä. Mut ku raiskaushan on naisen vika; "mitäs käveli yksin pimeellä!", "mitäs joi viinaa!", "mitäs käytti lyhyitä hameita!", "mitäs meikkas ku huora!"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan