Mies vaatii, että tatuoin itseeni hänen nimensä
Uskomatonta mutta totta. Olemme seurustelleet pari vuotta ja mies on jo jonkin aikaa vihjaillut, että voisin tatuoida hänen nimensä. Aluksi hän ehdotteli sitä vitsin varjolla ja mainitsi siitä vain välillä ohimennen, mutta nyt hän on alkanut suorastaan vaatia sitä. Hän on sanonut, että jos en tatuoi hänen nimeään, niin se kertoo etten ole tosissani hänen kanssaan. Olen kysynyt, että miksei hän sitten tatuoi minun nimeäni jos ajattelee noin, mutta se on kuulemma eri asia, naisen nimi miehen iholla näyttäisi nössöltä. Minulla on jo ennestään tatuointeja, joten hän vetoaa siihen, että hyvin se sinne joukkoon sulautuu eikä tämän pitäisi olla minulle mikään iso juttu, koska olen hankkinut tatuointeja aiemminkin. Hän yrittää saada itsensä kuulostamaan oikein armeliaalta, koska ”saat ihan itse valita minne otat sen, minä en puutu siihen”. 
Tämä kuulostaa näin kirjoitettuna ihan naurettavalta, mutta oikeasti asia ahdistaa, kun mies painostaa sillä. Ei hän vielä sentään ole uhannut jättää minua jos en sitä tatuointia hanki, mutta on tehnyt hyvin selväksi sen, että tulee olemaan hyvin pettynyt ja epäilee, etten olekaan niin sitoutunut kuin hän on ajatellut. Olen melkeinpä järkyttynyt, mielestäni tatuointeja ei todellakaan tarvita osoittamaan suhteen kestävyyttä ja suhteemme on tähän asti ollut ihan normaali ja hyvä, en ymmärrä miksi mies on heittäytynyt tuollaiseksi. Mitä voin oikein tehdä? En ainakaan sitä tatuointia aio ottaa, mutta miten saan käännettyä miehen pään ja hänet tajuamaan, että tuo on outo ja kohtuuton vaatimus?
Kommentit (97)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:24"]
miten te naiset ootte niin vauhkona täällä? vai että pitäis tuollasen asian takia jättää.. mistä helvetistä ootte vetäny sellasen johtopäätöksen et ap:n mies alkaa seuraavaks hakata sitä? jos sillä ei oo ilmenny väkivaltasta käytöstä niin ei oo mitään syytä olettaa tuollasta. älä ap kuuntele näitä mammoja täällä, en sano et sun pitäis sitä tatuointia hommata mut kehotan miettimään et kannattaako jättää tuollasen asian takia
[/quote] Siis aivan järkyttävä mies tuolla ap:lla. Ja sinustako tuo on ihan normaalia, tervettä käytöstä? Minkälainen mies vaatii naistaan TATUOIMAAN oman nimen ihoonsa, mutta ei itse missään nimessä suostu tekemään samaa? Nyt kun ei ole kyse mistään korusta minkä voi eron tullessa heittää pois. Sitten kyllä vielä jotenkin ymmärtäisin ap:n miestä jos tämä itse olisi myös valmis tatuoimaan ap:n nimen ihoonsa. Mutta ei, tämä haluaa naiseensa polttomerkin. Sairasta.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 21:42"]
Muista tulla kertomaan miten keskustelu sujui.
[/quote] 
No ei sujunut kovin hyvin... Yritin rauhallisesti ja asiallisesti keskustella tästä aiheesta, mutta eipä onnistunut. Kyselin että miksi se tatuointi on niin välttämätön, miksi hän haluaa ns. merkitä minut ja että minua on alkanut epäilyttää miehen oma käsitys suhteemme vakavuudesta jne. Hän käänsikin asian päälaelleen: minä olen tässä se joka ajattelee sairaalla tavalla, kun haluan kääntää kauniin sitoumuksen ja rakkauden osoituksen (tatuoinnin hankinnan) joksikin polttomerkinnäksi ja liialliseksi omistushaluisuudeksi... Keskustelu päättyi siihen, että mies suuttui ja lähti paikalta suunnilleen näillä sanoilla: "No älä sitten hanki sitä vitun tatuointia, mutta en mäkään aio hankkia mitään sormuksia varmaan koskaan kun tuskin tää suhde edes kestää". Se kiukuttelee edelleen, tuosta keskustelusta on useampi tunti. Tuntuu ihan uskomattomalta, että mies tekee tästä noin ison jutun ja alan kohta oikeasti uskoa siihen, että tämä asia ei ratkea ikinä. Harmittaa niin paljon, kun mies haluaa pilata tai jopa lopettaa suhteemme jonkun helvetin tatuoinnin takia.
-ap
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 20:40"]
[/quote] 
No ei sujunut kovin hyvin... Yritin rauhallisesti ja asiallisesti keskustella tästä aiheesta, mutta eipä onnistunut. Kyselin että miksi se tatuointi on niin välttämätön, miksi hän haluaa ns. merkitä minut ja että minua on alkanut epäilyttää miehen oma käsitys suhteemme vakavuudesta jne. Hän käänsikin asian päälaelleen: minä olen tässä se joka ajattelee sairaalla tavalla, kun haluan kääntää kauniin sitoumuksen ja rakkauden osoituksen (tatuoinnin hankinnan) joksikin polttomerkinnäksi ja liialliseksi omistushaluisuudeksi... Keskustelu päättyi siihen, että mies suuttui ja lähti paikalta suunnilleen näillä sanoilla: "No älä sitten hanki sitä vitun tatuointia, mutta en mäkään aio hankkia mitään sormuksia varmaan koskaan kun tuskin tää suhde edes kestää". Se kiukuttelee edelleen, tuosta keskustelusta on useampi tunti. Tuntuu ihan uskomattomalta, että mies tekee tästä noin ison jutun ja alan kohta oikeasti uskoa siihen, että tämä asia ei ratkea ikinä. Harmittaa niin paljon, kun mies haluaa pilata tai jopa lopettaa suhteemme jonkun helvetin tatuoinnin takia.
-ap
[/quote] 
Törkeä, epävakaa ja omituinen mies. Jätä se ennen kuin se ehtii jättää sut.
Pelasta nahkasi kun vielä voit ja jätä se sika!!!
No niin, siinä sait ap vastauksen. MIes ei oikeasti ajttele että suhteenne kestää kun ei ole valmis itse sitoutumaan (joko tatuoinnilla tai sormuksella). Jos tatuoinnin ottaminen on kaunis sitoumuksen ja rakkauden osoitus niin miksi hän ei ole siihen valmis? yhtäkkiä se onkin nössöä? kysypä tätä mieheltä ja anna potku persiille! Kuulostaa muutenkin tosi lapselliselta tuo miehesi, jos sä et tee näin niin en mäkään sitten! Vaihda tuollainen nössö aikuinen LAPSI oikeaan mieheen.
[/quote] 
 Harmittaa niin paljon, kun mies haluaa pilata tai jopa lopettaa suhteemme jonkun helvetin tatuoinnin takia.
-ap
[/quote]
No parempihan se on että loppuu, jos se tuollaista on - eli mies haluaa omistaa sinut, eikä halua katsoa asiaa ollenkaan sinun kannaltasi.
Miten mies reagoisi, jos ottaisit asian puheeksi muiden läsnäollessa (kavereiden, sisarusten tai vanhempien)? Vaikka sanoisit, että tuo Pekka pitää tatuoiduista naisista niin paljon, että haluaisi oman nimensä tatuoitavaksi minuun? Samalla keskustelu jatkuisi siihen, että häneen ei sinun nimeäsi saisikaan tatuoida...
Jos arvelet, että tällainen keskustelu ja ulkopuolisten pöyristys saisi hänet järkiinsä, kannattaa ehkä jatkaa suhdetta. Mutta jos luulet, että hän edelleen pitäisi vaatimustaan täysin oikeutettuna, pakkaa kamasi äläkä itke perään. Lähteköön etsimään jotain toista omistettavaa.
Se mies vaikuttaa niin pakkomielteiseltä asian suhteen, että ties vaikka joku päivä väkisin jollain puukolla kaivertais sen nimensä sun ihoon.... Eli eroa siitä miehestä ja nopeasti.
[/quote] 
-ap
[/quote]
Mieshän puhui itsensä jo pussiin. Hän ei usko suhteenne kestävän, eli kyse on juurikin polttomerkistä, ei romantiikasta.
Toisekseen, jos suhteenne loppuu niin se ei lopu tatuointiin vaan miehen omistushaluun ja vainoharhaisuuteen. Omissa laskuissani nuo on ihan hyviä syitä erota.
Joo, siis alan itsekin ajatella että ero olisi järkevin vaihtoehto. Olen silti jotenkin ihmeissäni, kun mielestäni suhde oli ihan kunnossa ennen tätä tatuointijupakkaa. On hän ennenkin ollut omistushaluinen, muttei kuitenkaan liiallisesti tai sairaalloisella tavalla. Tuntuisi oudolta erota sen takia, että mies on kehittänyt jonkun päähänpinttymän tatuoinnista, kun hän on muuten tosiaan ollut tasapainoinen ja hyvä kumppani. Toisaalta, tämä tatuointijuttu on kai vain seurausta miehen (vastikään jostain syystä lisääntyneestä) omistus- ja kontrollihalusta, ei varsinaisesti eron syy, jos nyt eroon päädymme. Ja kun mies itsekin sanoi että tuskin suhde kestää, niin toisaalta mitä sitä pitkittämäänkään... 
-ap
Sen perusteella mitä olet tällä kertonut, niin ei tuolla suhteella ole tulevaisuutta. Mieshän voi jatkossa kehittää vielä suurempia pakkomielteitä oikeastaan mistä vaan. Vaikka sinä sen tatuoinnin hankkisitkin niin tuskin se riittäisi, seuraavaksi hän haluaa määrätä vaatteistasi, hiustyylistäsi, ystävistäsi, mielipiteistäsi.... Pelasta nyt itsesi tuollaisen miehen kynsistä ja etsi uusi, normaali ja hyväntahtoinen kumppani.
Millä tavalla se muu "ei-liiallinen ja -sairaalloinen" omistushalu on ilmennyt?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 21:21"]
Hyi mikä mies. varmaan psykoosissa.
[/quote] 
Psykoosissa? :D
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 21:22"]
Millä tavalla se muu "ei-liiallinen ja -sairaalloinen" omistushalu on ilmennyt?
[/quote] 
Hän on esim. muutamaan otteeseen sanonut, että minun tulisi viettää enemmän aikaa hänen kanssaan kahdestaan, kun tapaan hänen mielestään ystäviäni niin useasti. Ei tässä muuten mitään, mutta hän on jatkanut tuon hokemista vaikka olisinkin antanut hänelle lisää aikaa ja näkisimme suunnilleen joka päivä. Hän ei kuitenkaan ole koskaan yrittänyt estää minua lähtemästä tapaamaan ystäviäni, oli ne sitten nais- tai miespuolisia. Toisinaan hän myös soittelee ja tekstailee tosi usein, enkä aina ehdi tai jaksa vastata jos puheluita/viestejä tulee esim. 5 tunnissa, mistä hän sitten joskus hermostuu. Ja porukassa, sekä tuttujen että vieraiden seurassa, mies aina tekee kaikille selväksi että minä olen hänen tyttöystävänsä, sekä sanallisesti että pitämällä lähes jatkuvasti vieressään. Tällaiset tilanteet ovat kuitenkin satunnaisia eivätkä kovin häiritseviä, koska ei hän kuitenkaan ole yrittänyt rajoittaa elämääni.
-ap
Ehkä vasta kun olette naimisissa ja olette olleet yhdessä vähintään 10v? Ei nyt noin lyhkäsen ajan jälkeen ainakaan, sanot että tatuoit kyllä mutta vasta tulevaisuudessa.
miten te naiset ootte niin vauhkona täällä? vai että pitäis tuollasen asian takia jättää.. mistä helvetistä ootte vetäny sellasen johtopäätöksen et ap:n mies alkaa seuraavaks hakata sitä? jos sillä ei oo ilmenny väkivaltasta käytöstä niin ei oo mitään syytä olettaa tuollasta. älä ap kuuntele näitä mammoja täällä, en sano et sun pitäis sitä tatuointia hommata mut kehotan miettimään et kannattaako jättää tuollasen asian takia