Mies vaatii, että tatuoin itseeni hänen nimensä
Uskomatonta mutta totta. Olemme seurustelleet pari vuotta ja mies on jo jonkin aikaa vihjaillut, että voisin tatuoida hänen nimensä. Aluksi hän ehdotteli sitä vitsin varjolla ja mainitsi siitä vain välillä ohimennen, mutta nyt hän on alkanut suorastaan vaatia sitä. Hän on sanonut, että jos en tatuoi hänen nimeään, niin se kertoo etten ole tosissani hänen kanssaan. Olen kysynyt, että miksei hän sitten tatuoi minun nimeäni jos ajattelee noin, mutta se on kuulemma eri asia, naisen nimi miehen iholla näyttäisi nössöltä. Minulla on jo ennestään tatuointeja, joten hän vetoaa siihen, että hyvin se sinne joukkoon sulautuu eikä tämän pitäisi olla minulle mikään iso juttu, koska olen hankkinut tatuointeja aiemminkin. Hän yrittää saada itsensä kuulostamaan oikein armeliaalta, koska ”saat ihan itse valita minne otat sen, minä en puutu siihen”. 
Tämä kuulostaa näin kirjoitettuna ihan naurettavalta, mutta oikeasti asia ahdistaa, kun mies painostaa sillä. Ei hän vielä sentään ole uhannut jättää minua jos en sitä tatuointia hanki, mutta on tehnyt hyvin selväksi sen, että tulee olemaan hyvin pettynyt ja epäilee, etten olekaan niin sitoutunut kuin hän on ajatellut. Olen melkeinpä järkyttynyt, mielestäni tatuointeja ei todellakaan tarvita osoittamaan suhteen kestävyyttä ja suhteemme on tähän asti ollut ihan normaali ja hyvä, en ymmärrä miksi mies on heittäytynyt tuollaiseksi. Mitä voin oikein tehdä? En ainakaan sitä tatuointia aio ottaa, mutta miten saan käännettyä miehen pään ja hänet tajuamaan, että tuo on outo ja kohtuuton vaatimus?
Kommentit (97)
Hmm, en suosittele. Itselläni on edelleenkin exän nimi vartalossa. Oltiin niin rakastuneita ja exä päättikin jättää minut raskaana ollessani. Kukaan ei ole koskaan kohdellut minua yhtä huonosti ja joka kerta kun katson tatuointiani muistan sen helvetin jonka olen käynyt läpi hänen vuokseen. Jos otat, ota ainakin mahdollisimman pieni jonka saa helposti peittoon tarvittaessa.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 18:35"]Olen kyllä ihan samaa mieltä teidän kanssa. Täytyypä käydä miehen kanssa nyt vakava keskustelu tästä aiheesta (toisaalta ärsyttää, että tällaista asiaa tarvitsee edes puida, pitäisi olla itsestäänselvyys ettei tällaiseen tilanteeseen edes jouduta vaan tatuoinnin hankkiminen/hankkimatta jättäminen on vain ja ainoastaan oma valinta), enkä anna hänen suuttua ja lähteä pois paikalta kesken kaiken kuten aiemmin on käynyt. Täytyy kysellä häneltä noita juttuja mitä teillekin on tullut mieleen ja pitää puolensa. Tässä alkaa itsekin epäilemään suhteen vakavuutta ja tulevaisuutta, kun miehen mielestä suhde ei näköjään voi olla riittävän hyvä ja vakaa ilman jotain tatuointeja. Käy väkisinkin mielessä, että minkälaisen (ja kuinka terveen....) miehen kanssa mä oikein seurustelen.
-ap
[/quote]
Muista tulla kertomaan miten keskustelu sujui.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:46"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:24"]
miten te naiset ootte niin vauhkona täällä? vai että pitäis tuollasen asian takia jättää.. mistä helvetistä ootte vetäny sellasen johtopäätöksen et ap:n mies alkaa seuraavaks hakata sitä? jos sillä ei oo ilmenny väkivaltasta käytöstä niin ei oo mitään syytä olettaa tuollasta. älä ap kuuntele näitä mammoja täällä, en sano et sun pitäis sitä tatuointia hommata mut kehotan miettimään et kannattaako jättää tuollasen asian takia
[/quote] Siis aivan järkyttävä mies tuolla ap:lla. Ja sinustako tuo on ihan normaalia, tervettä käytöstä? Minkälainen mies vaatii naistaan TATUOIMAAN oman nimen ihoonsa, mutta ei itse missään nimessä suostu tekemään samaa? Nyt kun ei ole kyse mistään korusta minkä voi eron tullessa heittää pois. Sitten kyllä vielä jotenkin ymmärtäisin ap:n miestä jos tämä itse olisi myös valmis tatuoimaan ap:n nimen ihoonsa. Mutta ei, tämä haluaa naiseensa polttomerkin. Sairasta.
[/quote] 
mäkin oon pyytänyt naista tatuoimaan mun nimen sen ihoon. oon siis tuon aiemman viestin kirjottaja. nainen suostu ja oon onnellisempi kun koskaan. ei se oo mikään polttomerkki vaan kaunis rakkauden osotus kuten ap:n mieskin sano.
tulee mieleen se "häähullujen" jakso, jossa nainen vei miehen silmät peitettynä tatuointistudioon & miesparan rintaan hakattiin julistus "Joannan omaisuutta" kun taas nainen otti itselleen "ihan hullu"-tekstin jalkaan. ei mies ollut kovin iloinen, eikä pari sitten vissiin päätynytkään naimisiin
miten te naiset ootte niin vauhkona täällä? vai että pitäis tuollasen asian takia jättää.. mistä helvetistä ootte vetäny sellasen johtopäätöksen et ap:n mies alkaa seuraavaks hakata sitä? jos sillä ei oo ilmenny väkivaltasta käytöstä niin ei oo mitään syytä olettaa tuollasta. älä ap kuuntele näitä mammoja täällä, en sano et sun pitäis sitä tatuointia hommata mut kehotan miettimään et kannattaako jättää tuollasen asian takia
[/quote]
Et tiedä mistään mitään. Ne vuosikausia kestävät hakkaamissuhteet alkaa useimmiten tismalleen tällä tavalla.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 18:21"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:46"]
[/quote] Siis aivan järkyttävä mies tuolla ap:lla. Ja sinustako tuo on ihan normaalia, tervettä käytöstä? Minkälainen mies vaatii naistaan TATUOIMAAN oman nimen ihoonsa, mutta ei itse missään nimessä suostu tekemään samaa? Nyt kun ei ole kyse mistään korusta minkä voi eron tullessa heittää pois. Sitten kyllä vielä jotenkin ymmärtäisin ap:n miestä jos tämä itse olisi myös valmis tatuoimaan ap:n nimen ihoonsa. Mutta ei, tämä haluaa naiseensa polttomerkin. Sairasta.
[/quote] 
mäkin oon pyytänyt naista tatuoimaan mun nimen sen ihoon. oon siis tuon aiemman viestin kirjottaja. nainen suostu ja oon onnellisempi kun koskaan. ei se oo mikään polttomerkki vaan kaunis rakkauden osotus kuten ap:n mieskin sano.
[/quote] 
Niin, "kaunis rakkauden osoitus" se voisi olla silloin, jos nainen itse päättäisi ihan omasta halustaan ottaa sellaisen (tai no, itse en pidä nimitatuointia kauniina silloinkaan, mutta ymmärrän että jotkut pitävät). Ja sanoit, että olet onnellisempi kuin koskaan nyt kun nainen otti nimesi ihoonsa - mutta onko nainen onnellinen? Vähän epäilen viestiesi perusteella, että olet painostanut naisen ottamaan sen, nainen on suhteessanne alistetussa asemassa eikä uskalla pistää vastaan.
Tiedän naisen, joka otti miehensä 60-vuotispäivänä itseensä tatuoinnin, jossa lukee miehen nimi.
Tuo samainen päivä oli myös heidän 40-vuotishääpäivänsä.
Romanttinen rakkauden osoitus, jos ihminen itse omasta halustaan päättää tatuoida kumppanin nimen johonkin. Sairas omistushalun osoitus jos kumppani VAATII sitä (eikä ole edes itse valmis samaan).
Meillä sain mieheltä 10 v hääpäivälahjaksi sen, että hän menee syksyllä tatuoimaan nimeni käteensä. Hänellä on olkapäässä karppi/ruusu yhdistelmä ja siihen yhteyteen ruusun värillä pienellä mun nimi tulisi. EI EI EI. Kuinka saan käännettyä hänen päänsä. Meillä näin päin :(. Nimitatuoinnit on mielestäni totaalisen oksettavia, oli ne äidin/isän/veljen/puolison/lapsen ihan kenen vaan, mutta nimet. Ja nyt tuo pöllö aikoo tatuoida mun nimen :(. On varannut ajan jo keväällä, aluksi tuntui, että on aikaa saa mieli muuttumaan, mutta kuukaudet vierii, ja hän on järkkymätön. Ei todellakaan olla eroamassa, mutta yksi typeristä kommenteista oli, että näin hän todistaa ikuista rakkauttaan minuun. Uskon vähemmälläkin. Papin aamen, sormus ja kolme yhteistä lapset riittää sen vakuuttamaan. Mielelläni otan vastaa neuvoja myös, miten saisin miehen mielen muuttumaan... ennen syksyä.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 18:09"]
haluan tietää miten tämä päättyy!! ps. itse kääntyisin eroamisen puoleen jos mies ei yhtään suostu joustamaan tuosta älyttömästä vaatimuksestaan
[/quote] 
No, todennäköisesti päättyy eroon. Tiesin jo aloitusta kirjoittaessani että mieheni käytös asian suhteen ei ole normaalia, mutta teidän viestit ovat saaneet silmäni vielä enemmän auki, kiitos siis niistä. Tunnelma kotona on epämiellyttävä ja kireä, kumpikaan ei oikein pysty olemaan normaalisti toisen seurassa kun tämä hiertää välejämme. Vaikka mies jostain kumman syystä luopuisi vaatimuksestaan (en kyllä usko), niin ero on varmaan silti edessä - jos mies ihan tosissaan vaatii tuollaista niin ei voi tietää mitä kaikkea hän seuraavaksi keksii, kuten olette sanoneet ja samaa sanovat ystävänikin.
-ap
Ap, teet oikean päätöksen jos lähdet ja mahdollisimman pian. Jo muutaman kuukauden päästä tilanne voi olla vielä pahempi etkä enää pääse helpolla lähtemään, kun mies esim. uhkailee väkivallalla tai jopa oikeasti käyttää sitä.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 17:48"]
Voi hyvinkin olla, että miehellä on taustalla ajatus ns. "polttomerkinnästä", etten suhteen mahdollisesti päättyessäkään pääsisi hänestä täysin eroon ja seuraavakin mies pääsisi näkemään hänen nimensä ihollani, kuten te jotkut olette ehdottaneet. Kihla- ja vihkisormuksen saa aina tarvittaessa pois, tatuointia ei. Mies on nimittäin aika omistushaluinen muutenkin.
-ap
[/quote]
aiemmin sanoit, että mies muuten mukava, ainoa päähänpinttymä tämä tatuointi - ja nyt on muutenkin omistushaluinen. Ei siis loppujen lopuksi niin kiva tyyppi kuitenkaan. Omistushalu on muuten sellainen, joka vain voimistuu suhteen edetessä.
Poikaystävä vaati samaa. Loppuvaiheessa tosin sanoi ettei kyseessä ole vaatimus itse tatuoinnista ja sen pakollisuudesta vaan vain että "olisin valmis tekemään sen", ja minun epäröintini oli siis merkki siitä etten rakasta häntä. Minua ahdisti tuo ehdottomuus (kuten monessa muussakin asiassa), olin alaikänen ja kärsin masennuksesta. Niinpä viilsin hänen nimensä 15x15cm iholleni ja lähetin kuvan. On mulla vieläkin. Mies oli aluksi kai järkyttynyt mutta vielä tänäkään päivänä ei paljoa kommentoi tai osoita mitään merkkiä kiitollisuudesta tai mistä nyt tahansa.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 22:12"]sanot että tatuoit kyllä mutta vasta tulevaisuudessa.
[/quote]
Ap on jo moneen kertaan kirjoittanut ettei aio tatuoida sitä nimeä. Mitä hyötyä olisi valehtelusta? Jos pitää valehdella niin suhteella ei ole tulevaisuutta!
Pakoon! Hyvin harva parisuhdeväkivallasta (henkisestä ja/tai fyysisestä) kärsinyt ihminen on vieraantunut lähipiiristään siksi, että toinen on vaatinut olemaan tapaamatta. Kyllä se lähtee ihan sillä, että sitä itse vähentää kavereiden tapaamista, kun toinen tekee siitä hankalaa (esim. soittelemalla jatkuvasti). Ei sitä silloin heti tajua eikä myöhemminkään ellei oikeasti mieti asiaa.
Been there, done that - never again!
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 16:58"]
Uskomatonta mutta totta. Olemme seurustelleet pari vuotta ja mies on jo jonkin aikaa vihjaillut, että voisin tatuoida hänen nimensä. Aluksi hän ehdotteli sitä vitsin varjolla ja mainitsi siitä vain välillä ohimennen, mutta nyt hän on alkanut suorastaan vaatia sitä. Hän on sanonut, että jos en tatuoi hänen nimeään, niin se kertoo etten ole tosissani hänen kanssaan. Olen kysynyt, että miksei hän sitten tatuoi minun nimeäni jos ajattelee noin, mutta se on kuulemma eri asia, naisen nimi miehen iholla näyttäisi nössöltä. Minulla on jo ennestään tatuointeja, joten hän vetoaa siihen, että hyvin se sinne joukkoon sulautuu eikä tämän pitäisi olla minulle mikään iso juttu, koska olen hankkinut tatuointeja aiemminkin. Hän yrittää saada itsensä kuulostamaan oikein armeliaalta, koska ”saat ihan itse valita minne otat sen, minä en puutu siihen”. 
Tämä kuulostaa näin kirjoitettuna ihan naurettavalta, mutta oikeasti asia ahdistaa, kun mies painostaa sillä. Ei hän vielä sentään ole uhannut jättää minua jos en sitä tatuointia hanki, mutta on tehnyt hyvin selväksi sen, että tulee olemaan hyvin pettynyt ja epäilee, etten olekaan niin sitoutunut kuin hän on ajatellut. Olen melkeinpä järkyttynyt, mielestäni tatuointeja ei todellakaan tarvita osoittamaan suhteen kestävyyttä ja suhteemme on tähän asti ollut ihan normaali ja hyvä, en ymmärrä miksi mies on heittäytynyt tuollaiseksi. Mitä voin oikein tehdä? En ainakaan sitä tatuointia aio ottaa, mutta miten saan käännettyä miehen pään ja hänet tajuamaan, että tuo on outo ja kohtuuton vaatimus?
[/quote]
Tatuoita miehesi nimi vaikka sisäreiteen pillusi lähelle niin se on lähellä miehesi rakkaita paikkaa. Miehesi voi tatuoida nimesi kaluunsa että muistaa että on luvannut että ei työnnä sitä vieraisiin reikiin.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 17:48"]Voi hyvinkin olla, että miehellä on taustalla ajatus ns. "polttomerkinnästä", etten suhteen mahdollisesti päättyessäkään pääsisi hänestä täysin eroon ja seuraavakin mies pääsisi näkemään hänen nimensä ihollani, kuten te jotkut olette ehdottaneet. Kihla- ja vihkisormuksen saa aina tarvittaessa pois, tatuointia ei. Mies on nimittäin aika omistushaluinen muutenkin.
-ap
[/quote]
Jos sulla on tatskoja jo muutenkin ja huumori kestää, ni ota pakaraan (silleen, ettei sentään näy alushousujen alta) sellainen vähän huonolaatuinen sydän ja sen sisään "Pena" tai joku muu vanha kunnon lähiönimi xD
Romanttinen mies ehdottaisi että menisitte yhtä aikaa ikuistamaan toistenne nimet ihoonne.
Hyi mikä mies. varmaan psykoosissa.