Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riskiryhmät on jo rokotettu tuplasti ja muistakin suuri osa kerran. Rajoitefani! Miten pitkään haluat jatkaa rajoituksia?

Vierailija
25.06.2021 |

Pitääkö niitä jatkaa siihen asti kunnes tartuntoja on nolla kpl?

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vielä nastarenkaat autossa, eihän sitä tiedä jos vaikka raekuuro iskisi.

Nastarenkailla ajaminen selvillä kesäkeleillä on laitonta ja lisäksi niiden ajo-ominaisuudet kesäkeleillä on kesärenkaita huonommat.

Vierailija
82/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut vielä yhtään rokotetta vaikka olen riskiryhmäläinen.

Mikset ole käynyt hakemassa? Itse saan maanantains toisen. N47 astmaatikko

No ei sitä noin vain haeta. Nyt sain vasta ajan ensi viikolle.

Ainakin minun sairaanhoitopiirin alueella ajan pystyi varaamaan heti kun oli syntynyt tiettynä vuotena ja oli ns. perusterve. Seurasin paikallisen soten tiedotteita ja varasin netistä ajan yhtenä lauantaina heti klo 12 jälkeen, jolloin uudet vapaat ajat tulivat saatavillla ja sain sitten piikitysvuoron maanantaiksi klo 13. Tuo tapahtui toukokuussa. En odottanut että minuun olisi otettu yhteyttä vaan toimin jo ennen sitä kaikkien sääntöjen mukaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minun sairaanhoitopiirin alueella ajan pystyi varaamaan heti kun oli syntynyt tiettynä vuotena ja oli ns. perusterve. Seurasin paikallisen soten tiedotteita ja varasin netistä ajan yhtenä lauantaina heti klo 12 jälkeen, jolloin uudet vapaat ajat tulivat saatavillla ja sain sitten piikitysvuoron maanantaiksi klo 13. Tuo tapahtui toukokuussa. En odottanut että minuun olisi otettu yhteyttä vaan toimin jo ennen sitä kaikkien sääntöjen mukaisesti.

No niinhän minäkin tein. Mikä siinä on niin vaikea tajuta että toisissa kunnissa rokotustahti on hidasta. Täällä vielä yli 70v odottavat toista rokotuskertaa.

Vierailija
84/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos varapääministeri Krista määrää tiukennuksia niin sitten tiukennetaan rajoituksia. Sillä sipuli.

Aluehallintovirastot ne paikalliset rajoitukset määräävät.  Eivät miniserit.

Vierailija
85/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskiryhmiä ei ole vielä rokotettu kahteen kertaan. Osalla on sovitut rokotusajat peruttu ja siirretty jonnekin syksyyn.

Vierailija
86/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinhän minäkin tein. Mikä siinä on niin vaikea tajuta että toisissa kunnissa rokotustahti on hidasta. Täällä vielä yli 70v odottavat toista rokotuskertaa.

Kyllä näin on.  Vain n. 48 %   70-74 vuotiaista on saanut toisen rokotteen.

Ja 75-79 vuotiaista on saanut kaksi rokotetta n. 75 %.

Joten jos jokin virusmuunnos pääsee kunnolla leviämään, niin on vaara, että sairaalat saattavat täyttyä.  Samoin tehohoito.

Vierailija
87/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riskiryhmiä ei ole vielä rokotettu kahteen kertaan. Osalla on sovitut rokotusajat peruttu ja siirretty jonnekin syksyyn.

Missä ihmeen shit hole kunnassa näin?

Vierailija
88/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa monikaan rajoituksia fanittaa, mutta monen mielestä ne ovat edelleen tarpeellisia. Itse sanoisin, että kunnes on rokotettu 70% väestöstä kokonaan, niin rajoitukset ovat tarpeellisia.

Miksi? Vanhukset on jo rokotettu eikä terveydenhuollon kantokyky ole romahtanut.

Työelämässä on paljon riskiryhmäläisiä, jotka ovat saaneet vasta yhden rokotuksen. Mikä tässä on nyt niin vaikea ymmärtää?

Paljonko noita kertaalleen rokotettuja riskiryhmäläisiä nyt sitten sairaalahoidossa tällä hetkellä on? Ei yhtään. Lopettakaa jo tämä pelkurimainen jatkuva valitus. Jokainen meistä kuolee joka tapauksessa jossakin vaiheessa.

Minusta se ei ole pelkurimaista valitusta eikä ruikutusta, jos on huolissaan lähiomaisen voinnista ja siitä, ettei häntä ole vielä kahta kertaa rokotettu.

Yleensä ihmiset välittävät läheisistään ja ovat huolissaan jos sairastuvat vakavasti.

Se on normaalia elämää.  Välittäminen ja rakastaminen kuuluvat elämään.

Sairasta on se, jos ei välitä kenestäkään ihmisestä, ja jos on aivan sama miten läheiselleä käy tai miten paljon hän kärsii kipuja ja voi huonosti sairastaessaan.

Minusta tuollainen välinpitämättömyys on julmaa, jopa psykopaattista.

Vierailija
89/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoria riskiryhmäläisiä ei ole vielä rokotettu läheskään, vain murto-osa.

Tosin nuoret kestävät koronan paremmin kuin iäkkäät.

Rokotustilasto ikäryhmittäin löytyy kyllä THL:n sivustolta.

Vierailija
90/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkumista pitäisi rajoittaa koronan jälkeenkin. Ilmastohätätila tarkoitta, ettei kylien ja kaupunkien välillä saa enää liikkua ja töihin pitää kulkea jalan tai pyörällä.

Vierailija
91/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro minulle yksi rajoitus, joka tuhoaa sinun elämäsi nyt? Baarit ei ole auki klo 4 asti, niinkö? Sekö tärisyttää elämäsi perustukset totaalisesti?

Aivan! Nämä rajoitukset eivät normaalia elämää haittaa yhtään, mutta säästävät todistetusti tuhansia henkiä. Meidän pitää nyt hyväksyä nämä tieteelliset havainnot ja toimia niiden mukaan. Maskit ja rajoitukset ovat äärimmäisen tehokkaita ja hyödyllisiä.

Vierailija
92/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan faktana, osa osa riskiryhmästä saa toisen rokotuksen vasta tulevina viikkoina. Itse kuulun 2. ryhmään ja sain omassa kotikunnassani ensimmäisten joukossa rokotuksen. Kakkospiikki ensi viikolla.

Vierailija
93/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän paikkakunnalla edes kaikkia ykkösriskiryhmäläisiä ei ole vielä rokotettu ensimmäistäkään kertaa. Ei ole aikoja ja jos on aikoja, niin ei ole rokotteita. Itse kuulun kakkosriskiryhmään, eikä toivoakaan koko rokotteesta vaikka kuinka haluaisin. En ymmärrä, miten voi olla mahdollista tämmöinen, mutta niin vain on. Varsinaissuomi. 

Vierailija
94/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän paikkakunnalla edes kaikkia ykkösriskiryhmäläisiä ei ole vielä rokotettu ensimmäistäkään kertaa. Ei ole aikoja ja jos on aikoja, niin ei ole rokotteita. Itse kuulun kakkosriskiryhmään, eikä toivoakaan koko rokotteesta vaikka kuinka haluaisin. En ymmärrä, miten voi olla mahdollista tämmöinen, mutta niin vain on. Varsinaissuomi. 

Vierailija
95/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi ollut niin mukavaa, jos oltaisiin saatu olla kesä vapaasti täällä omassa maassa. Mutta ehei, osan porukasta pitää heti änkeä ulkomaille hakemaan tänne tautia. Heidän takiaan muutkin joutuvat kärsimään rajoituksista.

Mulle ei kannata nyt KENENKÄÄN tunnustaa käyneensä ulkomailla tai ravintoloissa. En takaa, miten reagoisin.

Minä olen matkustellut kymmenissä eri maissa korona-aikana. Syön päivittäin ravintoloissa - jos me eivät ole suljettuna - sekä treenaan kuntosalilla viisi kertaa viikossa.

Kysyttävää?

Vierailija
96/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi ollut niin mukavaa, jos oltaisiin saatu olla kesä vapaasti täällä omassa maassa. Mutta ehei, osan porukasta pitää heti änkeä ulkomaille hakemaan tänne tautia. Heidän takiaan muutkin joutuvat kärsimään rajoituksista.

Mulle ei kannata nyt KENENKÄÄN tunnustaa käyneensä ulkomailla tai ravintoloissa. En takaa, miten reagoisin.

Minä olen matkustellut kymmenissä eri maissa korona-aikana. Syön päivittäin ravintoloissa - jos me eivät ole suljettuna - sekä treenaan kuntosalilla viisi kertaa viikossa.

Kysyttävää?

Mulla olis kysymys. Kuinka monta koronaan sairastunutta tai positiivisen testituloksen saanutta tunnet?

Mä en itse tunne vielä ketään. HUS-alueella asun.