Riskiryhmät on jo rokotettu tuplasti ja muistakin suuri osa kerran. Rajoitefani! Miten pitkään haluat jatkaa rajoituksia?
Pitääkö niitä jatkaa siihen asti kunnes tartuntoja on nolla kpl?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Ettekö lukenut viikolla että varianttien takia tarvittaisiin noin 80% rokotuskattavuus Suomessa ja tätä myötä laumasuoja. Tämä ei kuulemma tule toteutumaan Suomessa koska on ihmisiä jotka eivät ota rokotetta jne.
Tosin en tiedä onko tämä joku tekosyy selitys. Jos saataisiin 80% rokotekattavuus niin mitä sitten keksittäisiin selitykseksi että vaikka ihmisiä on rokotettu niin tauti vaan leviää edelleen.
Mutta siis syksyllä taas kiristetään rajoituksia, sehän on täysin selvä asia.
itsepäkehittivät rokotteita joista tulee ongelmia liian nopealla tahdilla. Ei ihme jos lakkaa maistumasta. Monikohan kerran kokielleista lähtee edes toista piikkiä hakemaan. Jos rokotusten haluttisiin "onnistuvan", täytyisi piikttää sellaisia tuotteita, jotka aiheutavat ensimmäisinä piikatuille ensimmäiset ongelmat vasta kun 80 prosenttia on aanut kaksi piikkiä
Olisi ollut niin mukavaa, jos oltaisiin saatu olla kesä vapaasti täällä omassa maassa. Mutta ehei, osan porukasta pitää heti änkeä ulkomaille hakemaan tänne tautia. Heidän takiaan muutkin joutuvat kärsimään rajoituksista.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö lukenut viikolla että varianttien takia tarvittaisiin noin 80% rokotuskattavuus Suomessa ja tätä myötä laumasuoja. Tämä ei kuulemma tule toteutumaan Suomessa koska on ihmisiä jotka eivät ota rokotetta jne.
Tosin en tiedä onko tämä joku tekosyy selitys. Jos saataisiin 80% rokotekattavuus niin mitä sitten keksittäisiin selitykseksi että vaikka ihmisiä on rokotettu niin tauti vaan leviää edelleen.
Paljastiko uutinen sitä tuleeko varianttia roktoetuille vai rokottamattomille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut vielä yhtään rokotetta vaikka olen riskiryhmäläinen.
Mikset ole käynyt hakemassa? Itse saan maanantains toisen. N47 astmaatikko
No ei sitä noin vain haeta. Nyt sain vasta ajan ensi viikolle.
En usko. Helsingissä riskiryhmät rokotettiin jo pääsiäisen tienoilla.
Niin, Helsingissä.
Missä todellisuudessa sinä elät??????
Syöpäsairas 70- vuotias isäni saa toisen rokotteen heinäkuun lopulla. Monella alueella riskiryhmäläiset eivät ole saaneet eivätkä ihan heti saa toista rokotetta.
Ymmärrätkö yhtään, että työelämässä on paljon riskiryhmäläisiä? Ei kaikki riskiryhmäläiset ole eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Olisi ollut niin mukavaa, jos oltaisiin saatu olla kesä vapaasti täällä omassa maassa. Mutta ehei, osan porukasta pitää heti änkeä ulkomaille hakemaan tänne tautia. Heidän takiaan muutkin joutuvat kärsimään rajoituksista.
Mulle ei kannata nyt KENENKÄÄN tunnustaa käyneensä ulkomailla tai ravintoloissa. En takaa, miten reagoisin.
Koska rajoitukset estävät kuolemia, niitä ei ole mitään syytä purkaa. Minä olen täysin valmis elämään niiden kanssa pelastaakseni elämiä.
Vierailija kirjoitti:
Syöpäsairas 70- vuotias isäni saa toisen rokotteen heinäkuun lopulla. Monella alueella riskiryhmäläiset eivät ole saaneet eivätkä ihan heti saa toista rokotetta.
Ymmärrätkö yhtään, että työelämässä on paljon riskiryhmäläisiä? Ei kaikki riskiryhmäläiset ole eläkkeellä.
Juuri näin! Monella työntekijällä vasta ensimmäinen rokotus saatu. Itse olen lähityössä pitkissä lähikontakteissa joka työpäivä. Toinen rokote on elokuun lopulla, vaikka ensimmäisen rokotuksen hain heti, kun se oli mahdollista.
Yksi rokote EI auta Delta-varianttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan rokotettu. Asun Helsingissä ja toinen rokotus vasta heinäkuussa, vaikka olin ensimmäisiä 2. riskiryhmän rokotettavia. 1. riskiryhmä on varmaan rokotettu, mutta toinen ei.
Vierailija kirjoitti:
Sopii kertoa nyt paikkakuntia, joissa ei vanhuksiakaan ole vielä saatu rokotettua. Oma terve isäni sai kakkosrokotteenkin jo ajat sitten ja on 72v.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minä elän todellisuudessa, jossa yhtään alle 30-vuotiasta ei ole menehtynyt koronaan Suomessa koko tänä aikana. Muutoinkin menehtyneet pääosin varsin iäkkäitä. Työikäisissä riskiryhmäläisiä, jotka itse voisivat tilannettaan parantaa laihduttamalla ja lopettamalla alkoholinkäytön sekä tupakoinnin. Sinun 70-vuotias syöpäsairas isäsi ei ole enää työelämässä. Meidän yhteiskunnassa on näiden edellä mainittujen ryhmien lisäksi nuoria ja lapsia. He tästä koko paskasta kovimman hinnan valitettavasti maksavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopii kertoa nyt paikkakuntia, joissa ei vanhuksiakaan ole vielä saatu rokotettua. Oma terve isäni sai kakkosrokotteenkin jo ajat sitten ja on 72v.
Mun sydänsairas äiti ei ole saanut vielä kakkosrokotetta. Pohjois-Suomi.
Vierailija kirjoitti:
En mäkään. Vasta nyt sairaus on siinä vaiheessa, että voisin ottaa ensimmäisen rokotteen. Rokotteen saan vasta heinäkuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minä elän todellisuudessa, jossa yhtään alle 30-vuotiasta ei ole menehtynyt koronaan Suomessa koko tänä aikana. Muutoinkin menehtyneet pääosin varsin iäkkäitä. Työikäisissä riskiryhmäläisiä, jotka itse voisivat tilannettaan parantaa laihduttamalla ja lopettamalla alkoholinkäytön sekä tupakoinnin. Sinun 70-vuotias syöpäsairas isäsi ei ole enää työelämässä. Meidän yhteiskunnassa on näiden edellä mainittujen ryhmien lisäksi nuoria ja lapsia. He tästä koko paskasta kovimman hinnan valitettavasti maksavat.
Minä olen 40v ja kuulun riskiryhmään. En juo enkä polta, laihduttaa en enää pysty.
Täällä aikuiset poraa iäkkäiden vanhempiensa rokottamattomuutta. Syyttävä sormi osoittakoon päättäjiin sekä terveysviranomaisiin. Rokotteita ainakin Suomessa on, sillä rokottavat jo nuoria maantieteellisesti hyvin laajasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan rokotettu. Asun Helsingissä ja toinen rokotus vasta heinäkuussa, vaikka olin ensimmäisiä 2. riskiryhmän rokotettavia. 1. riskiryhmä on varmaan rokotettu, mutta toinen ei.
Nuoret eivät käy rokotuksilla, niin siellä on paljon vapaita aikoja kakkosrokotukselle, sen kun käyt aikaistamassa piikkiäisi.
rtere kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itsepäkehittivät rokotteita joista tulee ongelmia liian nopealla tahdilla. Ei ihme jos lakkaa maistumasta. Monikohan kerran kokielleista lähtee edes toista piikkiä hakemaan. Jos rokotusten haluttisiin "onnistuvan", täytyisi piikttää sellaisia tuotteita, jotka aiheutavat ensimmäisinä piikatuille ensimmäiset ongelmat vasta kun 80 prosenttia on aanut kaksi piikkiä
Kirjoitat ihan outoja. Rokotteita ei ole rooiittänyt kaikille ja siksi toisen rokotteen antamista on lykätty. Ihanteellinen aika antaa toinen rokote on muutaman viikon kuluttua ensimmäisestä, kun rokotteen antama suoja on ehtinyt kehittyä.
Mistä ja miksi keksit tuon suoltamasi soopan? Vai onko joku valehdellut sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 40v ja kuulun riskiryhmään. En juo enkä polta, laihduttaa en enää pysty.
Tilastojen mukaan sinulla ei ole suurta riskiä joutua edes sairaalahoitoon. Yleisimmät tekijät sairaalahoitoa saaneilla työikäisillä ovat ylipaino, D-vitamiinin puutostila sekä tupakointitausta.
Just oli tulossa niin vapaata, hyvä tilanne, ihana kesä…ja nyt tuolla liikkuu niitä nuoria miehiä kantamassa deltaa, joiden on pakko käydä vähän bisseä kaupasta ja terassilta, vähän jossain yleisötilaisuudessa niinkuin tämä yksikin joka oli tyyliin seuraavana päivänä jo ehtinyt kotiin tultuaan, ja ties mitä. Eikö niitä olisi voinut pitää vaikka 5 pv hotellikaranteenissa ja testin kautta kotiin jos testi negatiivinen? 5 pv näkyis jo osa. Olisiko tällainen kompromissi mitään? Mihin kirjoitan? Tehdäänkö kansalaisadressi? Että matkalta tultua edes muutama päivä karanteenia?
Eli pysyvästi. Tässä taas yksi, jolla todellisuudentaju on hämärtynyt.