Riskiryhmät on jo rokotettu tuplasti ja muistakin suuri osa kerran. Rajoitefani! Miten pitkään haluat jatkaa rajoituksia?
Pitääkö niitä jatkaa siihen asti kunnes tartuntoja on nolla kpl?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Olisi ollut niin mukavaa, jos oltaisiin saatu olla kesä vapaasti täällä omassa maassa. Mutta ehei, osan porukasta pitää heti änkeä ulkomaille hakemaan tänne tautia. Heidän takiaan muutkin joutuvat kärsimään rajoituksista.
Näillä levottomilla matkustushulluilla on heti matkat varattuna kun ei ole mitään muuta mihinkä ylimääräisiä rahojaan tuhlaisi. Mikään hyödyllisen tekeminen ei kiinnosta muuta kuin saastuttaminen ja hotellielämä. ihmettelen miksi ei vaikka ostettaisi kesämökkiä niiillä ulkomaille viedyillä rahoilla ja teetätetä remppaa siellä. Rahat jäisi kotimaan työllistämiseen. Vanhempani valitsivat mökin ulkomaille vietyjen rahojen sijaan sekä työllistäen paikallisia yrittäjiä mökki rempassa. Arvostan tätä.
Tuskinpa monikaan rajoituksia fanittaa, mutta monen mielestä ne ovat edelleen tarpeellisia. Itse sanoisin, että kunnes on rokotettu 70% väestöstä kokonaan, niin rajoitukset ovat tarpeellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ollut niin mukavaa, jos oltaisiin saatu olla kesä vapaasti täällä omassa maassa. Mutta ehei, osan porukasta pitää heti änkeä ulkomaille hakemaan tänne tautia. Heidän takiaan muutkin joutuvat kärsimään rajoituksista.
Näillä levottomilla matkustushulluilla on heti matkat varattuna kun ei ole mitään muuta mihinkä ylimääräisiä rahojaan tuhlaisi. Mikään hyödyllisen tekeminen ei kiinnosta muuta kuin saastuttaminen ja hotellielämä. ihmettelen miksi ei vaikka ostettaisi kesämökkiä niiillä ulkomaille viedyillä rahoilla ja teetätetä remppaa siellä. Rahat jäisi kotimaan työllistämiseen. Vanhempani valitsivat mökin ulkomaille vietyjen rahojen sijaan sekä työllistäen paikallisia yrittäjiä mökki rempassa. Arvostan tätä.
Minua ei ainakaan mökkeily kiinnosta pätkän vertaa. Olen todellakin lähdössä ulkomaille, vaikka rahaa siihen mökkiinkin olisi, jos olisi kiinnostusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut vielä yhtään rokotetta vaikka olen riskiryhmäläinen.
En mäkään. Vasta nyt sairaus on siinä vaiheessa, että voisin ottaa ensimmäisen rokotteen. Rokotteen saan vasta heinäkuussa.
Kuulun 1. riskiryhmään.
Kuulun riskiryhmään 2, ja toista rokotetta edelleen odottelen. Siihen asti ole kyllä ihan hissukseen, että riskiryhmäläiset on KAIKKI rokotettu kahteen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä todellisuudessa sinä elät??????
Syöpäsairas 70- vuotias isäni saa toisen rokotteen heinäkuun lopulla. Monella alueella riskiryhmäläiset eivät ole saaneet eivätkä ihan heti saa toista rokotetta.
Ymmärrätkö yhtään, että työelämässä on paljon riskiryhmäläisiä? Ei kaikki riskiryhmäläiset ole eläkkeellä.
Ainakin minä elän todellisuudessa, jossa yhtään alle 30-vuotiasta ei ole menehtynyt koronaan Suomessa koko tänä aikana. Muutoinkin menehtyneet pääosin varsin iäkkäitä. Työikäisissä riskiryhmäläisiä, jotka itse voisivat tilannettaan parantaa laihduttamalla ja lopettamalla alkoholinkäytön sekä tupakoinnin. Sinun 70-vuotias syöpäsairas isäsi ei ole enää työelämässä. Meidän yhteiskunnassa on näiden edellä mainittujen ryhmien lisäksi nuoria ja lapsia. He tästä koko paskasta kovimman hinnan valitettavasti maksavat.
Laihduttaminen ei paranna perinnöllistä autoimmuunisairauttani eikä lopeta immunosupressiivista tiputuslääkitystäni. Tosin en ole ylipainoinenkaan.
En tupakoi enkä käytä alkoholia, tosin sekään ei paranna sairauttani.
Keskity siis suojaamaan itse itseäsi ja anna terveiden ja elinvoimaisten elää.
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa monikaan rajoituksia fanittaa, mutta monen mielestä ne ovat edelleen tarpeellisia. Itse sanoisin, että kunnes on rokotettu 70% väestöstä kokonaan, niin rajoitukset ovat tarpeellisia.
Aika moni fanittaa. Ne, jotka eivät muutenkaan matkustele, käy ravintoloissa tai kulttuurijutuissa, tuntuvat kovasti huutelevan rajoitusten perään vaikka maailman tappiin. He kun eivät tajua ettei kaikille riitä hyvään elämään pelkkä kesämökki ja tabletti suoratoistoineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä todellisuudessa sinä elät??????
Syöpäsairas 70- vuotias isäni saa toisen rokotteen heinäkuun lopulla. Monella alueella riskiryhmäläiset eivät ole saaneet eivätkä ihan heti saa toista rokotetta.
Ymmärrätkö yhtään, että työelämässä on paljon riskiryhmäläisiä? Ei kaikki riskiryhmäläiset ole eläkkeellä.
Ainakin minä elän todellisuudessa, jossa yhtään alle 30-vuotiasta ei ole menehtynyt koronaan Suomessa koko tänä aikana. Muutoinkin menehtyneet pääosin varsin iäkkäitä. Työikäisissä riskiryhmäläisiä, jotka itse voisivat tilannettaan parantaa laihduttamalla ja lopettamalla alkoholinkäytön sekä tupakoinnin. Sinun 70-vuotias syöpäsairas isäsi ei ole enää työelämässä. Meidän yhteiskunnassa on näiden edellä mainittujen ryhmien lisäksi nuoria ja lapsia. He tästä koko paskasta kovimman hinnan valitettavasti maksavat.
Elät todellisuudessa jossa kaikille tarvitsijoille on riittänyt tehohoitoa. Jos pystyt lukemaan ja ymmärtämään, voisit tutustua kuinka on käynyt paikoissa jossa epidemiaa ei ole rajoitettu. Korona vie sairanhoidon resursseja kaimilta sairailta. Mutta sinun pienessä sairaassa mielessäsi varmaan kaikki sairaudet on itseaiheutettuja ja kuolema ansaittua.
Britanniassa Euroopan suurin rokotekattavuus ja uudet rajoitukset päälle…
Luuletteko oikeasti että yhteiskunta avataan ?! Ei tässä ole mistään koronasta kyse… avatkaa silmänne!
Venäläiset osaavat suhtautua virukseen kuten pitääkin. Maskeja käytetään viranomaisten pelosta, ei viruksen (sakkorangaistus).
Lukekaa Arja Paanasen juttu Iltasanomista.
Pietarilaiset suhtautuvat kummeksuen länsimaalaisiin maskituristeihin ja heidän kummallisiin turvaväleihin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Vanhukset on jo rokotettu eikä terveydenhuollon kantokyky ole romahtanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni fanittaa. Ne, jotka eivät muutenkaan matkustele, käy ravintoloissa tai kulttuurijutuissa, tuntuvat kovasti huutelevan rajoitusten perään vaikka maailman tappiin. He kun eivät tajua ettei kaikille riitä hyvään elämään pelkkä kesämökki ja tabletti suoratoistoineen.
Kyllä on heikko resilienssi ja täydellinen kyvyttömyys empatiaan ja kokonaisuuden ymmärtämiseen, jos ei jaksa loppusyksyyn asti odottaa, että saadaan laumasuoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Vanhukset on jo rokotettu eikä terveydenhuollon kantokyky ole romahtanut.
Työelämässä on paljon riskiryhmäläisiä, jotka ovat saaneet vasta yhden rokotuksen. Mikä tässä on nyt niin vaikea ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on heikko resilienssi ja täydellinen kyvyttömyys empatiaan ja kokonaisuuden ymmärtämiseen, jos ei jaksa loppusyksyyn asti odottaa, että saadaan laumasuoja.
Laumasuoja-ajatus on jo menetetty, koska maa on täynnä oppimattomia foliohattupellejä, jotka eivät käy rokotuksella.
Vierailija kirjoitti:
Britanniassa Euroopan suurin rokotekattavuus ja uudet rajoitukset päälle…
Luuletteko oikeasti että yhteiskunta avataan ?! Ei tässä ole mistään koronasta kyse… avatkaa silmänne!
Zsiisös!😂😂😂😂 Käyn välillä tällä palstalla tsekkailemassa miten tyhmiä ja hulluja ihmisiä voi olla. Palsta ei pettänyt tälläkään kertaa😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laumasuoja-ajatus on jo menetetty, koska maa on täynnä oppimattomia foliohattupellejä, jotka eivät käy rokotuksella.
Luonnonvalinta toteutuu. Suojaan itseni niin kauan, että saan toisen rokotteen. Sen jälkeen minulle on yks lysti miten näiden rokottamattomien käy.
Elät todellisuudessa jossa kaikille tarvitsijoille on riittänyt tehohoitoa. Jos pystyt lukemaan ja ymmärtämään, voisit tutustua kuinka on käynyt paikoissa jossa epidemiaa ei ole rajoitettu. Korona vie sairanhoidon resursseja kaimilta sairailta. Mutta sinun pienessä sairaassa mielessäsi varmaan kaikki sairaudet on itseaiheutettuja ja kuolema ansaittua.[/quote]
Luoja mitä jeesustelua! Suoranainen nälkä ja aliravitsemus tappaa vuosittain enemmän kuin yksikään tartutatauti meidän aikana. Jos oikeasti koet elämän suojelemisen tärkeäksi, niin tee jotain muuta kuin valitat elitistisestä selluliittipersekuplastasi.
Sitä paitsi suurimmat ongelmat koronan suhteen Euroopassa on ollut maissa, joissa rajoitustoimetkin ovat olleet tiukimpia. Tiedot sekä nälkäkuolemista sekä vertailut eri maiden koronatilanteista löydät netistä etsimällä.
Mitä rajoituksia on? Porukka reissaa ulkomailla ja tuo Delta-varianttia Suomeen. Juuri nyt 5000 ihmistä bilettää kylki kyljessä Himoksella jne. Syksy aloitetaan etäkoululla.
Vierailija kirjoitti:
Venäläiset osaavat suhtautua virukseen kuten pitääkin. Maskeja käytetään viranomaisten pelosta, ei viruksen (sakkorangaistus).
Lukekaa Arja Paanasen juttu Iltasanomista.
Pietarilaiset suhtautuvat kummeksuen länsimaalaisiin maskituristeihin ja heidän kummallisiin turvaväleihin.
Venäjäläisten asenteet tuntien niin rikkaat ostavat hengityskonetta ja yksityissairaaloista paikkoja valmiiksi. Tavallinen kansa saa kuolla pois.
Laihduttaminen ei paranna perinnöllistä autoimmuunisairauttani eikä lopeta immunosupressiivista tiputuslääkitystäni. Tosin en ole ylipainoinenkaan.
En tupakoi enkä käytä alkoholia, tosin sekään ei paranna sairauttani.