Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riskiryhmät on jo rokotettu tuplasti ja muistakin suuri osa kerran. Rajoitefani! Miten pitkään haluat jatkaa rajoituksia?

Vierailija
25.06.2021 |

Pitääkö niitä jatkaa siihen asti kunnes tartuntoja on nolla kpl?

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin isoja epidemioita esiintyy ja kaikki lapseni on rokotettu kahteen kertaan. Sitten ei pitäisi epidemioita Suomen alueella liikkua ja muualla paikalliset epidemiat sitten tuskin vaikuttaisi meihin rokotettuihin.

Vierailija
62/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko homma mokattiin jo toissa keväänä.  Koko MaRa-alalle olisi pitänyt lyödä käteen kahden vuoden tukirahat, sanoa että nyt pidätte hommat säpissä siihen asti, rokottaa kansa ja sitten avata paketti uudestaan ensi keväänä.   Nyt on aivan liikaa jouduttu kuuntelemaan ja mielistelemään vuoroin kapinoivaa kansaa ja paniikissa olevia yrityksiä ja tulos on tullut varmaan jo melkeinpä yhtä kalliiksi, tai kalliimmaksi, kuin tuossa ensin ehdotetussa mallissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa monikaan rajoituksia fanittaa, mutta monen mielestä ne ovat edelleen tarpeellisia. Itse sanoisin, että kunnes on rokotettu 70% väestöstä kokonaan, niin rajoitukset ovat tarpeellisia.

Miksi? Vanhukset on jo rokotettu eikä terveydenhuollon kantokyky ole romahtanut.

Miksi sitten syöpähoitoja ja leikkauksia on siirretty?

Vierailija
64/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa monikaan rajoituksia fanittaa, mutta monen mielestä ne ovat edelleen tarpeellisia. Itse sanoisin, että kunnes on rokotettu 70% väestöstä kokonaan, niin rajoitukset ovat tarpeellisia.

Miksi? Vanhukset on jo rokotettu eikä terveydenhuollon kantokyky ole romahtanut.

Työelämässä on paljon riskiryhmäläisiä, jotka ovat saaneet vasta yhden rokotuksen. Mikä tässä on nyt niin vaikea ymmärtää?

Paljonko noita kertaalleen rokotettuja riskiryhmäläisiä nyt sitten sairaalahoidossa tällä hetkellä on? Ei yhtään. Lopettakaa jo tämä pelkurimainen jatkuva valitus. Jokainen meistä kuolee joka tapauksessa jossakin vaiheessa.

Vierailija
65/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten syöpähoitoja ja leikkauksia on siirretty?

Tuskin kuitenkaan 33 sairaalahoidossa olevan koronapotilaan vuoksi. Terveisiä suuresta yliopistosairaalasta.

Vierailija
66/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro minulle yksi rajoitus, joka tuhoaa sinun elämäsi nyt? Baarit ei ole auki klo 4 asti, niinkö? Sekö tärisyttää elämäsi perustukset totaalisesti?

Vierailija
67/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut vielä yhtään rokotetta vaikka olen riskiryhmäläinen.

Mikset ole käynyt hakemassa? Itse saan maanantains toisen. N47 astmaatikko

No ei sitä noin vain haeta. Nyt sain vasta ajan ensi viikolle.

En usko. Helsingissä riskiryhmät rokotettiin jo pääsiäisen tienoilla.

No ei todellakaan rokotettu. Asun Helsingissä ja toinen rokotus vasta heinäkuussa, vaikka olin ensimmäisiä 2. riskiryhmän rokotettavia. 1. riskiryhmä on varmaan rokotettu, mutta toinen ei.

Nuoret eivät käy rokotuksilla, niin siellä on paljon vapaita aikoja kakkosrokotukselle, sen kun käyt aikaistamassa piikkiäisi.

Minulle varaus tarjoaa kahta viikkoa, joista aika pitää löytyä. Ei anna muita aikoja edes tarkasteluun.

Vierailija
68/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmiset osaisi käyttäytyä itse vastuullisesti, esim karanteeni tai pienissä piireissä ei tultaisi ihmisten ilmoille, niin kaikki rajoitteet voisi purkaa. Mutta kun ei osaa , niin pakko sitten pitää rajoitteet.

Vierailija
69/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro minulle yksi rajoitus, joka tuhoaa sinun elämäsi nyt? Baarit ei ole auki klo 4 asti, niinkö? Sekö tärisyttää elämäsi perustukset totaalisesti?

Minä olin ajatellut viettäväni kesäloman Napolinlahtea kierrellen, mutta nyt pääsen Kolille. Kyllä se nyppii. Ja edelleen on junissa ja ruokakaupoissa pakko pitää maskia. Uimahalliin ei mahdu kuin rajoitettu määrä ja kaikki tapahtumat ovat peruttu edelleen. Olisi kiva kulkea kaikenlaisissa kesätapahtumissa, mutta ei.

Vierailija
70/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laumasuoja-ajatus on jo menetetty, koska maa on täynnä oppimattomia foliohattupellejä, jotka eivät käy rokotuksella.[/quote]

Tällä hetkellä 70,4 % saanut ensimmäisen rokotteen. Nämäkö ovat nyt sitten niitä fooliohattuja, jotka eivät toista piikkiä ota?

Sikainfluenssarokotteen osalta rokotekattavuus jäi 50 prosenttiin rokoteohjelman keskeytykseen haittavaikutusten vuoksi. Missä tämän matalan rokotekattavuuden ongelmat piileksii?

Vierailija
71/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihmisillä ole järkeä? Oli jo alunperin selvää, että Covid-19-virus on vaaraton terveille aikuisille ja nuorille. Riskiryhmille, ja vanhuksille kaikki taudit ovat vaarallisia kausiflunssasta hinkuyskään.

Ihme hömpötystä!

Vierailija
72/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä todellisuudessa sinä elät??????

Syöpäsairas 70- vuotias isäni saa toisen rokotteen heinäkuun lopulla. Monella alueella riskiryhmäläiset eivät ole saaneet eivätkä ihan heti saa toista rokotetta.

Ymmärrätkö yhtään, että työelämässä on paljon riskiryhmäläisiä? Ei kaikki riskiryhmäläiset ole eläkkeellä.

Ainakin minä elän todellisuudessa, jossa yhtään alle 30-vuotiasta ei ole menehtynyt koronaan Suomessa koko tänä aikana. Muutoinkin menehtyneet pääosin varsin iäkkäitä. Työikäisissä riskiryhmäläisiä, jotka itse voisivat tilannettaan parantaa laihduttamalla ja lopettamalla alkoholinkäytön sekä tupakoinnin. Sinun 70-vuotias syöpäsairas isäsi ei ole enää työelämässä. Meidän yhteiskunnassa on näiden edellä mainittujen ryhmien lisäksi nuoria ja lapsia. He tästä koko paskasta kovimman hinnan valitettavasti maksavat.

Minä olen 40v ja kuulun riskiryhmään. En juo enkä polta, laihduttaa en enää pysty.

Tilastojen mukaan sinulla ei ole suurta riskiä joutua edes sairaalahoitoon. Yleisimmät tekijät sairaalahoitoa saaneilla työikäisillä ovat ylipaino, D-vitamiinin puutostila sekä tupakointitausta.

Et sinä tiedä mikä sairaus minulla on.

Vierailija
73/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laumasuoja-ajatus on jo menetetty, koska maa on täynnä oppimattomia foliohattupellejä, jotka eivät käy rokotuksella.

Tällä hetkellä 70,4 % saanut ensimmäisen rokotteen. Nämäkö ovat nyt sitten niitä fooliohattuja, jotka eivät toista piikkiä ota?

Sikainfluenssarokotteen osalta rokotekattavuus jäi 50 prosenttiin rokoteohjelman keskeytykseen haittavaikutusten vuoksi. Missä tämän matalan rokotekattavuuden ongelmat piileksii?

Mistä revit tämän luvun? 56,8% on saanut ensimmäisen rokotteen ja 16,5% toisen.

Vierailija
74/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laumasuoja-ajatus on jo menetetty, koska maa on täynnä oppimattomia foliohattupellejä, jotka eivät käy rokotuksella.

Vierailija
75/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä rokotuksilla on? Ilmaantuvuus merkitsee. Rajoituksilla voidaan estää tuhansia influenssakuolemiakin! Todella itsekkäästi ajattelet.

Vierailija
76/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltasanomista. Käy vaikka itse tarkastamassa.

Vierailija
77/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon kuin Vantaata on aina haukuttu, nyt ei voi kuin olla iloinen vantaalaisuudesta. 35 v perusterve tyttärenikin saa jo heinäkuun lopulla toisen rokoteannoksensa. Minä (60v), joka en myöskään kuulu kumpaakaan riskiryhmään, saan 2. rokoteannokseni jo 1,5 viikon päästä. 

Vierailija
78/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltasanomista. Käy vaikka itse tarkastamassa.

Tämmöisen lauseen löysin kun luin 5 ekaa korona-artikkelia:

"THL:N MUKAAN heinäkuun alkupuolella noin 80 prosenttia 16 vuotta täyttäneistä on saanut ainakin yhden rokoteannoksen.

THL:n johtava asiantuntija Mia Kontio kertoi THL:n tiedotustilaisuudessa, että ensimmäisen rokoteannoksen on saanut jo 56,3 prosenttia Suomen väestöstä. "

Luku siis päivän/parin takaa.

Vierailija
79/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rokotefani. Mikä saa sinut kuvittelemaan, että olisin rajoitusfani?

Vierailija
80/96 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te kehtaatte miettiä rajoitusten poistamista? Saimme influenssan poistettua kokonaan Suomesta ja pelastettua tuhansia ihmishenkiä rajoituksilla. Jokainen vastuullinen tajuaa, että rajoitukset ja rokotukset ovat erittäin tehokkaita ja niitä on jatkettava ihmishenkien pelastamiseksi toistaiseksi.