Ärsyttääkö muita mennä kylään / anoppilaan / appilaan koko jouluaatoksi?
Seurustella koko päivä, telkkari kiinni, mutustaa jotain sapuskoja ja keksiä puheenaiheita?
Itsellä ainakin taas joulu pilalla, mutta vaihtoehtoja ei ole.
Kommentit (18)
Kyllä! Miehen äidin luona maalla ollaan, mies ja sen veljet räplää puhelinta, minun pitää seurustella mummon kanssa aamusta iltaan ja hoitaa vauvaa. Sekä auttaa mummoa. Enkä voi käyttää alkoholia kuten miehet voi. Mahtava joulu..
Miksi ei ole vaihtoehtoja? Ei kukaan anoppi halua kotiinsa ihmistä, joka selkeästi osoittaa, että ei halua täällä olla. Moinen myrkyllisyys pilaa kaikkien joulun.
Miehelle voi kertoa, että minun on paha olla vanhempiesi luona, joten mene sinä sinne jouluksi, minä olen yksin kotona.
Ei anoppilaan mennä jouluksi. Kuka sen idean on keksinyt? Mikään syy ei velvoita siihen. Miehelläni vei jokunen vuosi tottua siihen ajatukseen, etten missään nimessä lähde muiden nurkkiin jouluksi olipa miehen mielestä oma äiti kuinka ihana tahansa. Minä vietin sen ajan joulut yksin ja ihan mukavaa se oli niinkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei anoppilaan mennä jouluksi. Kuka sen idean on keksinyt? Mikään syy ei velvoita siihen. Miehelläni vei jokunen vuosi tottua siihen ajatukseen, etten missään nimessä lähde muiden nurkkiin jouluksi olipa miehen mielestä oma äiti kuinka ihana tahansa. Minä vietin sen ajan joulut yksin ja ihan mukavaa se oli niinkin.
Ai mummo on joulun yksin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ole vaihtoehtoja? Ei kukaan anoppi halua kotiinsa ihmistä, joka selkeästi osoittaa, että ei halua täällä olla. Moinen myrkyllisyys pilaa kaikkien joulun.
Miehelle voi kertoa, että minun on paha olla vanhempiesi luona, joten mene sinä sinne jouluksi, minä olen yksin kotona.
Meillä tommosesta tulisi avioero
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielummin siis tyydyt kohtaloosi ja katkeroidut? Mulle ei ainakaan kukaan sanele mitä saan ja mitä en saa tehdä, enkä käskytä sellaiseen miestänikään. Jokainen on siellä missä haluaa ja hyvältä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulun takia vaikka muuten menisi hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä? Jos mies on onnellinen jouluna läheistensä kanssa ja sinä et voi sietää miehen läheisiä ja aikaa kanssaan, niin miksi siitä tulee ero, että molemmat saavat haluamansa joulun?
Ärsyttäis mutta ei onneksi tarvi mennä, kotona ollaan ja äitini tulee muutamaksi tunniksi, miehen vanhemmat asuvat kauempana ja pärjäävät kyllä keskenään, nähdään joku toinen päivä.
Meillä poika perheineen olisi halunnut tulla jouluksi, mutta ilmoitin, että pienen vauvan (5 kk) kanssa ei kannata tulla itseään moneksi päiväksi kiusaamaan muiden nurkkiin. Miniä vielä yritti, että olisin saanut hoitaa vauvaa ja he olisi voineet poikani kanssa mennä kahdestaan vaikka rantamökin laavulle. Ja höpsis, ei anopin joulu ole mitään täysihoitolan pitämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies oli siellä.
Olen aikuinen ihminen, olen tasan sen verran aikaa mikä tuntuu kivalta. Yleensä se on sellainen pari tuntia.
M42
Mikä estää sinua laittamasta joulua omaan kotiisi ja viettämästä joulua siellä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voisi rauhasta nauttia yksinkin. Tämä mummoikäinen haluaisi olla yksin jos ei olisi puolisoa.
En vietä joulua, mutta "läheiset" eivät vaan tunnu tajuavan sitä. Inhottavaa vääntää joka vuosi jankkaajille, että nautin yksin olemisesta vapaapäivänä. Näen tarpeeksi ihmisiä jo arkena.
Kyllähön tämä vähän nähty juttu on, mutta lapset näkevät isovanhempiaan vain pari kertaa vuodessa niin koitetaan nyt jotain yhteyttä pitää yllä kun vielä ovat olemassa.
Lähdin anoppilasta vauvan kanssa 8 tunnin vierailun jälkeen, mies jäi sinne ja on ollut siellä yli 12 tuntia. Minun vanhempani tulevat huomenna. Tuskin ovat täällä 12 tuntia. Pitäisikö ehdottaa..
Ärsyttää ja sen takia olen joulun kotona.