Ystävällisyyden torjuminen erossa
Pakko ihmetellä, mikä pakko on torjua kaikki ystävälliset eleet, kun on erottu? Eikö se olisi helpompi vaan hoitaa asiat nätisti?
Tuoreella exällä on vielä joitain tavaroita entisessä yhteisessä kodissa. Olin muusta syystä liikkumassa hänen uuden kämppänsä suunnalla ja laitoin viestiä, että voin tuoda ne ohikulkiessani. Vastaus :Ei tarvii, nosta ne varastoon, niin haen joskus kun oot töissä.
Ei voi olla noin vaikeeta nähdä minuutin ajan ja hoitaa asiat?
Kommentit (62)
Mä en pitäisi tota automaattisesti ystävällusenä eleenä.
Tuohan oli häneltä varsin ystävällinen vastaus.
Mä pitäisin tuota stalkkauksena. Anna sen sun eksän olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
No mitä muuta se voisi olla? Ap
Hän on oma itsenäinen henkilönsä, ja osaa hoitaa asiansa ilman sinun puuttumistasi ja kontrollointiasi. Hänen toimintatapansa eivät kuulu sinulle enää näin eron jälkeen, eikä sinulla pitäisi olla mitään syytä ruotia hänen eron jälkeistä toimintaansa täällä.
Te olette nyt eronneet, ette ole toisillenne enää mitään, joten yritä päästä erosta yli sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Öh... Ei ollut tarkoitus hiipiä nurkassa, vaan tuoda tavarat sovittuun aikaan? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roikut hänessä. Se että asia on näinkin iso asia sinulle paljastaa sen. Minusta silloin on parempi ystävällisesti torjua kuin ystäbällisesti jättää roikkumaan.
Minusta hänen vastauksensa oli erittäinkin korrekti, ja siitä sinun pitää nyt ymmärtää jättää hänet rauhaan. Laitat ne kamat sinne varastoon ja annat asian olla. Jos ex ei ole hakenut niitä X kuukauden päästä, niin voit laittaa viestin: ”Jos vielä haluat sun kamat, niin hae ne varastosta viimeistään Y, muuten heitän ne roskiin.” Ja tuo on sitten viimeinen viestisi exällesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roikut hänessä. Se että asia on näinkin iso asia sinulle paljastaa sen. Minusta silloin on parempi ystävällisesti torjua kuin ystäbällisesti jättää roikkumaan.
Eikös se enempi jää roikkumaan, kun hakee tavarat vain jonain epämääräisenä aikana varastosta ? Mä olisin halunnut hoitaa nuo tavarat pois kotoa ja nyt se ois selvä. Ap
Laita viesti, että et nosta niitä mihinkään varastoon, vaan suoraan roskikseen, ja kas, pulma ratkennut kaikin puolin. Ei tarvitse sun säilytellä kamoja varastossasi, eikä ex saa mahdollisuutta säilyttää niitä sun varastossasi. Olisin noin ystävällinen, kun kerran ei kuljetusapu kelvannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se enempi jää roikkumaan, kun hakee tavarat vain jonain epämääräisenä aikana varastosta ? Mä olisin halunnut hoitaa nuo tavarat pois kotoa ja nyt se ois selvä. Ap
Laitat viestin että haluan tavaroista eroon nyt tuon ne jokatapayksessa. Sen jälkeen annat asian olla etkä vatvo sitä enempää. Asian olisi voinut ilmaista noin myös heti eikä esittää ystäbällistä koska nuoleskelu kertoo myös siitä että et ole vielä irrottanut otetta hänestä.
Ehkä hän kokee tarvetta osoittaa itselleen ja sinulle, että on nyt kaikin tavoin oman itsensä herra. Niin minä koin eron jälkeen enkä halunnut mitään, en yhtikäs mitään eksältäni, en hyvää enkä pahaa. Hoidin omat hommani ilman hänen puuttumistaan. Anna hänen nyt tehdä samoin.
No jätä tavarat ovelle ja jatka matkaasi?
Mä olen ihmetellyt miesten tarvetta sit eron jälkeen esittää hyvää jätkää ja olla mukamas niin ystävällisiä ja hyvätahtoisia, miksi ne ei ollut sitä suhteen aikana?
Miksi erositte? Sinä petit tai mokasit muuten pahasti ja koitat nyt puhdistaa omatuntoa ja varmistaa ettei exälle jää pahaa sanottavaa jos vaikka saisit pildeä vielä siltä?
Vierailija kirjoitti:
Laita viesti, että et nosta niitä mihinkään varastoon, vaan suoraan roskikseen, ja kas, pulma ratkennut kaikin puolin. Ei tarvitse sun säilytellä kamoja varastossasi, eikä ex saa mahdollisuutta säilyttää niitä sun varastossasi. Olisin noin ystävällinen, kun kerran ei kuljetusapu kelvannut.
Ja sit se tekee rikosilmoituksen tuhotuista tavaroista. Vakiokuvio eikä mitenkään kypsän aikuisen tapa toimia minusta. Ap
Jätä toinen rauhaan. Toinen voi kokea tuon sellaisena, että ero ei tunnu sinulle missään ja elät kuin mitään ei olisi tapahtunut. Tämänkö halusit nyt kuulla?
Monilla on periaate, että ero on ero eikä sen jälkeen tarvitse olla enää missään tekemisissä, jos ei ole yhteisiä lapsia. Ei edes sitä minuuttia. Minusta se on hyvä periaate.
Vierailija kirjoitti:
Miksi erositte? Sinä petit tai mokasit muuten pahasti ja koitat nyt puhdistaa omatuntoa ja varmistaa ettei exälle jää pahaa sanottavaa jos vaikka saisit pildeä vielä siltä?
Tunteet laimenivat ilman draamaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öh... Ei ollut tarkoitus hiipiä nurkassa, vaan tuoda tavarat sovittuun aikaan? Ap
Ehkä hän ei ollut silloin edes kotona tai oli muuta tekemistä. Miksi tuo pitää heti tulkita torjumiseksi tai töykeydeksi?
Koska se sattuu liikaa, dorka.