Juhannuskokkailua isovanhemmille, vinkkejä?
Haluaisin käydä viemässä jotain kivaa pientä juhannuksen piristykseksi isovanhemmilleni, jotka elävät lähinnä ruokapalvelun varassa. En vaan millään keksi, mikä ois suht helposti valmistuva, vanhemmalle ikäpolvelle maistuva vieminen...vinkkejä? (en tod.ole mikään tähtileipuri, joten nimenomaan HELPPOJA reseptejä kaivataan)
Kommentit (9)
Veisin kebabit. Meillä ne maistuvat vanhemmallekkin ikäpolvelle. Olemme löytäneet hyvän kebabbi paikan ja haemme itsellemmekin kerran kuussa kebabit.
Raparperipiirakka
Mansikkakääretorttu
Mansikoita
Silliä ja perunaa jos pystyvät itse perunat keittämään turvallisesti.
Lehtikuohupullo
Mä olen meidän sukuhaaran vanhin ja kebab kuulostaa hyvältä. Rullakebab. Makeasta en niin välitä,
Tuo raparperipiirakka kuulostaa kivalta. Tiedän, että pitävät makeasta.
Vegetaristina en hallitse noita liha/kalajuttuja, joten leipomus on "helpompi" vaihtoehto.
Kiitos :)
Ap.
Itse leivottu pullakin varmasti maistuisi muun lisäksi. Olet ihanan ajattelevainen!
Uusia perunoita, silliä tai savukalaa tai palvikinkkua, munakastiketta ehdottomasti(!), tomaatteja ja isoäidin hölskytyskurkkuja sekä hyvää tuoretta leipää ja jäkkäriksi tuoretta kotona leivottua pulaa ja mansikoita.
Olen itse isoäiti-ikäinen ja tuo menu maistuisi minulle loistavasti, varsinkin jos olisin kunnan ruokapalvelun varassa. Vain sillin (ja ylipäänsä suolakalan) jättäisin syömättä.
Kananmunakastike ja uudet perunat. Eli maitokastike, johon pilkotaan keitetyt kananmunat. Ruohosipulia päälle. Vanhanajan ruoka.
Kaupasta tytinää eli alatoopia eli lihahyytelöä pala. Myös entinen suosikki hyvän kesäperunan kera. Voit keittää ne perunat heille.
Voisit ostaa kaupasta pakastevoisilmäpullat ja paistaa ne heidän uunissaan. Tarjota kylmän maidon kera lämpiminä ja tuoreina, loput jäisi kahvitteluun myöhemmäksi.
Uusia perunoita, sillä ja voita. Kahvin kanssa vaikka raparperipiirakkaa.