Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juhannuskokkailua isovanhemmille, vinkkejä?

Vierailija
25.06.2021 |

Haluaisin käydä viemässä jotain kivaa pientä juhannuksen piristykseksi isovanhemmilleni, jotka elävät lähinnä ruokapalvelun varassa. En vaan millään keksi, mikä ois suht helposti valmistuva, vanhemmalle ikäpolvelle maistuva vieminen...vinkkejä? (en tod.ole mikään tähtileipuri, joten nimenomaan HELPPOJA reseptejä kaivataan)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia perunoita, sillä ja voita. Kahvin kanssa vaikka raparperipiirakkaa.

Vierailija
2/9 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin kebabit. Meillä ne maistuvat vanhemmallekkin ikäpolvelle. Olemme löytäneet hyvän kebabbi paikan ja haemme itsellemmekin kerran kuussa kebabit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raparperipiirakka

Mansikkakääretorttu

Mansikoita

Silliä ja perunaa jos pystyvät itse perunat keittämään turvallisesti.

Lehtikuohupullo

Vierailija
4/9 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen meidän sukuhaaran vanhin ja kebab kuulostaa hyvältä. Rullakebab. Makeasta en niin välitä,

Vierailija
5/9 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo raparperipiirakka kuulostaa kivalta. Tiedän, että pitävät makeasta.

Vegetaristina en hallitse noita liha/kalajuttuja, joten leipomus on "helpompi" vaihtoehto.

Kiitos :)

Ap.

Vierailija
6/9 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse leivottu pullakin varmasti maistuisi muun lisäksi. Olet ihanan ajattelevainen!

Vierailija
7/9 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia perunoita, silliä tai savukalaa tai palvikinkkua, munakastiketta ehdottomasti(!), tomaatteja ja isoäidin hölskytyskurkkuja sekä hyvää tuoretta leipää ja jäkkäriksi tuoretta kotona leivottua pulaa ja mansikoita.

Olen itse isoäiti-ikäinen ja tuo menu maistuisi minulle loistavasti, varsinkin jos olisin kunnan ruokapalvelun varassa. Vain sillin (ja ylipäänsä suolakalan) jättäisin syömättä.

Vierailija
8/9 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunakastike ja uudet perunat. Eli maitokastike, johon pilkotaan keitetyt kananmunat. Ruohosipulia päälle. Vanhanajan ruoka.

Kaupasta tytinää eli alatoopia eli lihahyytelöä pala. Myös entinen suosikki hyvän kesäperunan kera. Voit keittää ne perunat heille.

Vierailija
9/9 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit ostaa kaupasta pakastevoisilmäpullat ja paistaa ne heidän uunissaan. Tarjota kylmän maidon kera lämpiminä ja tuoreina, loput jäisi kahvitteluun myöhemmäksi.