Raittiiden juhannus
Mitä on suunnitelmissa? Oletko taas juoppokuskina vai menetkö yksin mökille? Meneekö päivät vauvassa ym somessa Damianosta haaveillen? Jaksaako sitä ylipäänsä yhtään mitään jos tää helle vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja...?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Tuo raivoraitis on muuten raivostuttava (pun intended) ilmaisu. Ikään kuin kaikki absolutistit olisivat jotain seipäännieleitä tiukkapipoja, jotka kauhistuvat jos joku lähistöllä juo viinilasillisen.
Vesiselvä on paljon parempi. Mulle raittius vaan on sitä, että mä en ota. No big deal. Aikoinaan varmaankin oli kummallista, mutta ei sitä kukaan kyseenalaistanut sitten kun kerroin asian. Ihmetellään varmaankin maailman tappiin, mutta entä sitten? Ei se ihmettelijä elä mun kropassa kuitenkaan, niin mitä hänestä.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää yhtään alkoholin mausta ja minulla hyvä ja hauska olla ihan selvinkin päin, joten ei ole tarvetta juoda. Mökille mennään, toivottavasti tulee sukulsisiakin samalle kokolle. Grillataan, saunotaan, ehkä heitän talviturkin, pelataan korttia. Kukaan ei riitele, meillä on aina ollut porukassa kivaa. Minua ei haittaa, vaikka muut joisi, itsepähän kärsivät mahdollisen krapulankin sitten.
Hyvä kun on sopuisa suku. Itse asiassa erittäin olennainen osa juhannuksen viihtymistä... Korkeintaan läpsitään hyttysiä ;D Meinasin sanoa itikoita, mutta Pohjanmaalla asuvat tutut aina ihmettelevät, miksi mukiloin lehmiä...
Ehkä otan ehkä en, kuten Matti Nykänen sanoi. Jos otan, niin varmaan lasin tai kaksi viiniä. Ei ole ollut tapana juhannuksenakaan juoda päätä sekaisin ja kieriskellä alasti pihamaalla. Ihan jo siksikin, että näin 34-vuotiaana noi krapulat on aivan toista kuin nuorempana. Nyt se on auttamattomasti pilattu seuraava päivä, mahdollisesti sitäkin seuraava.
Teen kuitenkin ihan samaa mitä muutkin. Ei se ole juomisesta mitenkään kiinni. Ajattelin grillata, saunoa, pelata pihapelejä lasten kanssa ja illan päätteeksi nykäistä vaimoa. Viimeisinkin onnistuu huomattavasti paremmin selvänä, kuin kolmen promillen kännissä.
Raitis juoppo kirjoitti:
Oon raivoraitistunut alkoholisti. Näillä raittiilla vuosilla ei viina kiehdo enää yhtään. Kiva tosin, jos muut sitä juo ja rentoutuu vähän. On ittelläki sit rennompaa.
Juhannuksena aion levätä duunista, syödä paljon, käydä lenkillä ja ottaa arskaa & uida. Varmaan kattelen Netflixiä ja oon netissä myös.
Raittiudessa on sellainen juttu, että siitä tulee itsestäänselvyys. Samalla tavalla kuin kala-allergikko ei mätä juhannuspöydässä silliä, mä en nauti alkoholia. Siinä sen kummoisempaa ole.
Kyl itteeki naurattaa kaikki alkoholisteille vittuilut esim. täällä Av:lla. Saa tälle asialle nauraa, ja saa mullekin nauraa. Onhan tää alkoholismi silleen suht hölmö ja naurettava sairaus.
Totaalikieltäytyminen jostain asiasta, joka on ollut joskus tärkeä osa elämää, on mun mielestä vielä kunnioitettavampi asia kuin ihan absolutismi ilman aineen kokeilua, joka on ollut mun elämäntyyli. Mutta tuo, jos ja kun käsittää sairauden sairautena ja elää itselleen, niin että välttää sairauden, vaikka näkee kaverien ottavan, niin se vaatii itsekuria. Respect! Tsemppiä sulle ja aurinkoisia päiviä!
Vierailija kirjoitti:
Ehkä otan ehkä en, kuten Matti Nykänen sanoi. Jos otan, niin varmaan lasin tai kaksi viiniä. Ei ole ollut tapana juhannuksenakaan juoda päätä sekaisin ja kieriskellä alasti pihamaalla. Ihan jo siksikin, että näin 34-vuotiaana noi krapulat on aivan toista kuin nuorempana. Nyt se on auttamattomasti pilattu seuraava päivä, mahdollisesti sitäkin seuraava.
Teen kuitenkin ihan samaa mitä muutkin. Ei se ole juomisesta mitenkään kiinni. Ajattelin grillata, saunoa, pelata pihapelejä lasten kanssa ja illan päätteeksi nykäistä vaimoa. Viimeisinkin onnistuu huomattavasti paremmin selvänä, kuin kolmen promillen kännissä.
Onnistunut seksi on aina hyvä miehen motivaattori, muistakaa se av-mammat ;D
En ole raitis,mutta ei ole tapana juoda juhannuksena. Todennäköisesti grillaillaan kavereiden kanssa, saunotaan ja vahditaan lapsia. Muutkin juovat yleensä vain muutaman oluen tms, joten siinä porukassa ei mitenkään eroa vaikka on täysin selvinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön hyvin, ehkä otan sen lasillise viiniä.
Ei ole siinä tapauksessa raitis juhannus.
Et ole alkoholittomasta viinistä kuullut?
Otan tai en. Varmaa otan. Pärjäisin ilmankin mutta ei se alkoholi mitenkään tilannetta pahenna. Enkä nää siinä mitään hienoa ja arvostettavaa jos on täysin absolutisti.
Ihan sama. Juotavaksi se on tehty. Kunha ei kittaa joka päivä.
Perheen kanssa mökillä. Mies ottaa varmaan pari lasia skumppaa, minä juon lehtikuohua tai kombuchaa ja lapset limua. Uidaan, saunotaan, veneilemään ja syödään hyvin. Kokoakin poltetaan, jos ei ole metsäpalovaroitus. Ei ole mitään syytä käyttää alkoholia kun en muutenkaan juo.
Ollaan aina oltu ilman alkoholia, en ole omaksunut kännäyskulttuuria ollenkaan, ja mieheni on samanlainen.
Ollaan oltu juhannuksena joko kotona ja käyty kävelyllä esim. Seurasaaressa katsomassa kokkoa, tai mökillä ja grillattu siellä ja ihan vaan oltu, katsottu telkkaria, saunottu, lueskeltu.
Ihan vieras ajatus, että pitäisi pilata juhannus tai mikään muukaan päivä viinalla. Omat vanhempani ovat samanlaisia tervehenkisiä, joten en olecsaanut juomisen mallia, miehen vanhemmat taas olivat alkoholisteja, eikä hänkään siksi tykkää juoda.
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnistunut seksi on aina hyvä vaimon motivaattori, muistakaa se av-miehet ;D
Täällä raitis...tui ilma kun tuli vettä kunnolla ja ukkonen paukkui. Pieni kommenttitauko mun osaltani, pidin ovet auki ja läpivetoa. Ei pallosalamoita tullut sisälle, nou hätä.
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Winner -kommentti on aina hyvä Damiano-ketjun motivaattori. MOT.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan aina oltu ilman alkoholia, en ole omaksunut kännäyskulttuuria ollenkaan, ja mieheni on samanlainen.
Ollaan oltu juhannuksena joko kotona ja käyty kävelyllä esim. Seurasaaressa katsomassa kokkoa, tai mökillä ja grillattu siellä ja ihan vaan oltu, katsottu telkkaria, saunottu, lueskeltu.
Ihan vieras ajatus, että pitäisi pilata juhannus tai mikään muukaan päivä viinalla. Omat vanhempani ovat samanlaisia tervehenkisiä, joten en olecsaanut juomisen mallia, miehen vanhemmat taas olivat alkoholisteja, eikä hänkään siksi tykkää juoda.
Millä tavalla päivä on pilalla, jos hyvässä seurassa ottaa alkoholia 🤣varsinkaan, jos ei oo ikinä ees kokeillut.?
Erikoinen ajattelumalli. Juoda voi myös örveltämättä ja sikailematta. Ei oo mitään joko/tai mallia alkoholin käytössä
Raivoraitis ei minusta viittaa mihinkään vakaumukselliseen absolutistiin, sellainen ihminen on pelkästään raitis (joko vaan raitis tai sitten raitistunut alkoholisti).
Mielestäni raivoraitis ihminen on sellainen, joka on alkoholisti ja laittanut korkin kiinni mutta ei ole tehnyt mitään muuta toipumistyötä sairaudestaan ja on koko ajan kuin persuksiin ammuttu karhu ja kiukuttelee väkisin selvinpäin. Ei työstä tunne-elämän tai itsetunnon ongelmia vaan yksinkertaisesti jättää viinan juomatta ja on hyvin ikävää seuraa, koska hän "ei saa" juoda eikä muillakaan saa olla kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko alkoholisti vai muuten poikkeava, jos juhannusta on pakko viettää raivoraittiina?
Oletko itse alkoholisti, kun et ilmeisesti pysty viettämään juhannusta raivoraittiina?
eri
Miksi raittiuden pitää olla raivo-sellaista? Miksi siitä "raittiina" olemisesta pitää tehdä iso numero ja sitä tuputtaa kaikille kaikilla? Normaali tapa olisi olla mainostamatta sitä raittiuttaan ja antaa muiden tehdä valintansa itse.
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Winner -kommentti on aina hyvä Damiano-ketjun motivaattori. MOT.
Tänäänkin hävisi kommentteja vaikka kuinka monta ;D Kyllä siellä varmaan on rankka tipaton juhannus, kun joutuu koko jussin poistelemaan mun kommenttejani ;DDDD
ehkä otan, ehkä en kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko alkoholisti vai muuten poikkeava, jos juhannusta on pakko viettää raivoraittiina?
Oletko itse alkoholisti, kun et ilmeisesti pysty viettämään juhannusta raivoraittiina?
eri
Miksi raittiuden pitää olla raivo-sellaista? Miksi siitä "raittiina" olemisesta pitää tehdä iso numero ja sitä tuputtaa kaikille kaikilla? Normaali tapa olisi olla mainostamatta sitä raittiuttaan ja antaa muiden tehdä valintansa itse.
Ainakaan minä en tee isoa numeroa, ennemminkin joutuu selittämään kännisille kerta toisensa jälkeen, etten mä nyt vaan ota, vaikka kuinka monta tarjoaisit.
winner kirjoitti:
ehkä otan, ehkä en kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Ainakaan minä en tee isoa numeroa, ennemminkin joutuu selittämään kännisille kerta toisensa jälkeen, etten mä nyt vaan ota, vaikka kuinka monta tarjoaisit.
Ja niistä tarjoajista ei koskaan ole puutetta ja osa ottaa nousuhumalassa ihan itseensä, että jo on ylpeä tyyppi ;D Vissiinkään ei kukaan koskaan ole heille ennen sanonut ei.
Toinen huvittava juttu on kun en juo myöskään kahvia, niin sekin on suomalaisessa yhteiskunnassa ilmeisen käsittämätöntä. Join pienenä kyllä, tiedän, että voisin sitä edelleenkin juoda, mutta se vaan jäi pois.
Oon raivoraitistunut alkoholisti. Näillä raittiilla vuosilla ei viina kiehdo enää yhtään. Kiva tosin, jos muut sitä juo ja rentoutuu vähän. On ittelläki sit rennompaa.
Juhannuksena aion levätä duunista, syödä paljon, käydä lenkillä ja ottaa arskaa & uida. Varmaan kattelen Netflixiä ja oon netissä myös.
Raittiudessa on sellainen juttu, että siitä tulee itsestäänselvyys. Samalla tavalla kuin kala-allergikko ei mätä juhannuspöydässä silliä, mä en nauti alkoholia. Siinä sen kummoisempaa ole.
Kyl itteeki naurattaa kaikki alkoholisteille vittuilut esim. täällä Av:lla. Saa tälle asialle nauraa, ja saa mullekin nauraa. Onhan tää alkoholismi silleen suht hölmö ja naurettava sairaus.