Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raittiiden juhannus

winner
22.06.2021 |

Mitä on suunnitelmissa? Oletko taas juoppokuskina vai menetkö yksin mökille? Meneekö päivät vauvassa ym somessa Damianosta haaveillen? Jaksaako sitä ylipäänsä yhtään mitään jos tää helle vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja...?

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Grillaillaan kotona, ehkä käydään jossain kyläilemässä tai vaan ajelemassa. Mukava herätä selvin päin aamuisin, kyllä alkoilu-ajat on ohitse.

Onko teistä tullut kenties aikuisia? ;D

Tsemppiä vaan jatkoonkin. Jos eron aiempaan huomaa edukseen, niin silloin on jo voiton puolella.

:) Näin on varmaan käynyt. Mukava istua vaikka yöhön asti kotiterassilla nauttien jotain raikasta alkoholitonta juomaa.

Vierailija
42/88 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin hemmotella itseäni tekemällä kaikkia hoitoja. Jos on näin kuuma niin ilman saunaa.

Ulkoilen ja laitan kodin nätiksi. Mies menee mökkibileisiin, mutta mun on parempi näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imen varmaankin miehen munaa koko juhannuksen.

Jos mulla ois mies niin tekisin samaa.

Ja näin siirryimme jussin kesäsenssit -osioon...

Nyt äkkiä vaihtamaan keskenään yhteystietojanne, vielä ehtii parin päivän aikana, jos vaikka toisen tarvitsee välillä hengittää tai muuten imuapua ;D

Vierailija
44/88 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko alkoholisti vai muuten poikkeava, jos juhannusta on pakko viettää raivoraittiina?

Oletko itse alkoholisti, kun et ilmeisesti pysty viettämään juhannusta raivoraittiina?

eri

Vierailija
45/88 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään huvilalle Saimaalle perheen kanssa, siis minä, mies, kaksi alakouluikäistä lasta. Saunotaan, uidaan, syödään ja juodaan hyvin, käydään katsomassa kokkoa, jos se poltetaan.

Vierailija
46/88 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön hyvin, ehkä otan sen lasillise viiniä. Voi olla, että olen ihan yksin. Tuskinpa läheskään kaikki perheelliset ryyppää

Onneksi kaikki perheelliset EIVÄT ryyppää. Viini varmaan on maltillisin vaihtoehto, varsinkin jos vaan ruokajuomana. Mulla ei mene sitäkään, saati kaljaa, oon absolutisti. Mulla on toki muita paheita sitten siihen tilalle ;D

Niinpä, en ymmärrä että lasten seurassa pitää humaltua. Itsekään en juonut mitään kotona, kun lapset olivat pieniä ja mieskin korkeintaan muutaman. Nykyään voi jo aikuisten lasten kanssa ottaa ruuan kanssa sen viinilasillinen (tai oluen).

Vierailija
47/88 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen absolutisti, vietän juhannuksen yksin kaupungissa. Ehkä vähän haaveilen Damianosta, joo.

Vierailija
48/88 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko alkoholisti vai muuten poikkeava, jos juhannusta on pakko viettää raivoraittiina?

En tiedä ketä tarkoitat, mutta minä (se jolle oli tulossa vieraita juhannukseksi) en ole alkoholisti. En varsinaisesti luokittele itseäni absolutistiksikaan, kun en varsinaisesti ole tehnyt mitään päätöstä alkoholista kieltäytymisestä. En vain koskaan oikein ole perustanut alkoholista ja siitä kun edellisen kerran olen alkoholia juonut on yli kolme vuotta. Jos minulle joskus tulee sellainen olo, että haluan juoda vaikka onnittelumaljan joissa juhlissa, niin niin varmasti sitten teen. Nyt vain ei ole sellaista oloa vuosiin ollut. 

Raittiina tai satunnaisesti juovana on aina helpompi tehdä se päätös, juoko ja aina voi kieltäytyä. Jos juo, niin harvempi kieltäytyy ilmaisesta juomasta. Raivoraitis on sinänsä harhaanjohtava ilmaus, ei ainakaan minulla aiheuta mitään raivokohtausta ;D

Vierailija
49/88 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo raivoraitis on muuten raivostuttava (pun intended) ilmaisu. Ikään kuin kaikki absolutistit olisivat jotain seipäännieleitä tiukkapipoja, jotka kauhistuvat jos joku lähistöllä juo viinilasillisen.

Vierailija
50/88 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi siitä pitää tehdä kysely, jos ei juo ensi viikonloppuna. Minä en juo ensiviikon keskiviikkona, mitäs siihen sanotte? En myöskään grillaa. Miksi ensi viikonloppuna pitää grillata? Miksi pitää mennä saunaan? Eikö voi vain olla?

Saat olla ihan miten haluat, en ainakaan minä estä. Anteeksi, jos koet kysymysmuotoon asetetun aloituksen ahdistavana.

Vierailija
51/88 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole raitis mutta en kovin persokaan. Mennään sukulaismökille aattona 18 ja syödään paljon yhdessä laitettua ruokaa, ja siinä kohtaa päätetään rouvan kanssa kuka ajaa. Sei toinen on sitten raitis juhannuksena, eikä ota edes ykkösolutta. Voi kyllä olla että mökillä sitten kiskaisen sen ykkösen jos siihen asti on ollut alkholitta. Mutta silloin olllan jo juhannuspäivän puolella.

Mutta ei se mikään ongelma olisi olla ilmankin, alkoholi ei ole elämässä merittävässä asemassa.

Ihan hyvältä kuulostaa, ohjelmaa on ja läheisten seurassa. Tuo on ehkä kaikista paras asenne alkoholiin, on se laimeampaa tai väkeviä, itsellä on valta siihen, eikä sillä ole valtaa sinuun.

Vierailija
52/88 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole raitis mutta en kovin persokaan. Mennään sukulaismökille aattona 18 ja syödään paljon yhdessä laitettua ruokaa, ja siinä kohtaa päätetään rouvan kanssa kuka ajaa. Sei toinen on sitten raitis juhannuksena, eikä ota edes ykkösolutta. Voi kyllä olla että mökillä sitten kiskaisen sen ykkösen jos siihen asti on ollut alkholitta. Mutta silloin olllan jo juhannuspäivän puolella.

Mutta ei se mikään ongelma olisi olla ilmankin, alkoholi ei ole elämässä merittävässä asemassa.

Ihan hyvältä kuulostaa, ohjelmaa on ja läheisten seurassa. Tuo on ehkä kaikista paras asenne alkoholiin, on se laimeampaa tai väkeviä, itsellä on valta siihen, eikä sillä ole valtaa sinuun.

Vierailija
53/88 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali vapaapäivä. Jos on hyvä sää, käyn ulkoilemassa. Jos ei ole, niin luen ja katson tv:tä. Jos oikein tylsäksi käy, niin sitten voi käydä vaikka aaveepalstalla kommentoimassa jotain.

Tylsäkin on jees, kun sen oikein oivaltaa.

Vierailija
54/88 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin hemmotella itseäni tekemällä kaikkia hoitoja. Jos on näin kuuma niin ilman saunaa.

Ulkoilen ja laitan kodin nätiksi. Mies menee mökkibileisiin, mutta mun on parempi näin.

Mulla pamahti sähkösauna huhtikuussa, kipinöitä vaan vastuksista löi kesken löylyjen.

Ei näillä helteillä ole ollut inspistä ostaa uuttakaan, kun kylpyhuone on kämpän varjoisalla puolella ja itse asiassa nyt pitää huoneet vilpoisempana kun ei lämmitä siellä mitään ja on itikkaverkko ikkunassa, että öisin vähän viileää ilmaa tulee sieltä.

Juhannussiivoaminen on varmaan joku juhannus tehtävä, ehkä ensi kesän keskiviikkona, jos ei vettä sada ;D

Vierailija
55/88 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Grillaillaan kotona, ehkä käydään jossain kyläilemässä tai vaan ajelemassa. Mukava herätä selvin päin aamuisin, kyllä alkoilu-ajat on ohitse.

Onko teistä tullut kenties aikuisia? ;D

Tsemppiä vaan jatkoonkin. Jos eron aiempaan huomaa edukseen, niin silloin on jo voiton puolella.

:) Näin on varmaan käynyt. Mukava istua vaikka yöhön asti kotiterassilla nauttien jotain raikasta alkoholitonta juomaa.

Olennaista on tänä kesänä, että on kylmää juomaa. Kuplakone on ja olen ilmeisimmin käynyt kaikki mahdolliset esanssit läpi ;D

Vierailija
56/88 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää yhtään alkoholin mausta ja minulla hyvä ja hauska olla ihan selvinkin päin, joten ei ole tarvetta juoda. Mökille mennään, toivottavasti tulee sukulsisiakin samalle kokolle. Grillataan, saunotaan, ehkä heitän talviturkin, pelataan korttia. Kukaan ei riitele, meillä on aina ollut porukassa kivaa. Minua ei haittaa, vaikka muut joisi, itsepähän kärsivät mahdollisen krapulankin sitten.

Vierailija
57/88 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse alkoholisti, kun et ilmeisesti pysty viettämään juhannusta raivoraittiina?

eri

Minä ainakin toivoisin, että jos joku alkoholisti ketjua lukee, niin ei raivoaisi. Eikä kukaan dissaisi siitä, jos joku juo ja joku ei. Ne ovat kuitenkin jokaisen omia valintoja. Ja jos joku saa inspiraatiota siitä, että on mahdollista viettää jussi muutenkin kuin kännissä, niin edes yrittäisi kerran, miltä se tuntuu. Jos raittius tai juominen ei ole omin juttu, niin sitten ei ole ja kumpikin näkemys pitäisi olla ihan mahdolllinen tässä maassa.

Vierailija
58/88 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mennään huvilalle Saimaalle perheen kanssa, siis minä, mies, kaksi alakouluikäistä lasta. Saunotaan, uidaan, syödään ja juodaan hyvin, käydään katsomassa kokkoa, jos se poltetaan.

Voi olla palovaroituskelit, mutta onhan kokonpoltto aika oleellinen juttu. Muuten kuulostaa aika ideaalilta, paikka mukaanlukien.

Vierailija
59/88 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen absolutisti, vietän juhannuksen yksin kaupungissa. Ehkä vähän haaveilen Damianosta, joo.

Vähän Damianoa on juuri oikea määrä ja sen vielä pystyy handlaamaan. Paljon Damianoa on about 5000 viestiä ketjussa ;D

Vierailija
60/88 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raittiina voi tehdä paljon useampia asioita kuin humalassa, ihan mitä haluaa, jos tekeminen ei ole rahasta kiinni. Jos on, silloinkin on ainakin alkoholiin muuten kuluvat rahat tallessa.

Raittiina voi tehdä kaikkea sitä, mitä humalassakin, ja paljon muutakin.

Itse vietän raittiin juhannuksen muiden raittiiden seurassa. Meidän porukassa päihteettömyys ei ole kenellekään ongelma.

Mihin minä muka sitä alkoholia (tai muitakaan päihteitä) tarvitsisin? Osaan sekoilla selvinpäinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme