Raittiiden juhannus
Mitä on suunnitelmissa? Oletko taas juoppokuskina vai menetkö yksin mökille? Meneekö päivät vauvassa ym somessa Damianosta haaveillen? Jaksaako sitä ylipäänsä yhtään mitään jos tää helle vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja...?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Syön hyvin, ehkä otan sen lasillise viiniä. Voi olla jopa, että olen ihan yksin. Tuskinpa läheskään kaikki perheelliset ryyppää
Onneksi kaikki perheelliset EIVÄT ryyppää. Viini varmaan on maltillisin vaihtoehto, varsinkin jos vaan ruokajuomana. Mulla ei mene sitäkään, saati kaljaa, oon absolutisti. Mulla on toki muita paheita sitten siihen tilalle ;D
Imen varmaankin miehen munaa koko juhannuksen.
Vierailija kirjoitti:
Imen varmaankin miehen munaa koko juhannuksen.
Jos mulla ois mies niin tekisin samaa.
Vierailija kirjoitti:
Mennään kaveriporukalla mökille. Minun lisäkseni taitaa olla kaksi raitista naista, kumpikin on raskaana. Muut varmaan juovat enemmän tai vähemmän, mutta ei se minua haittaa. Luulen että tulee kivaa, ei olla nähty isolla porukalla kuin ennen koronaa.
Kiva. Tässä viimeisen puolentoista vuoden aikana varmasti kaikki ovat kyllästyneet koronaan. Mutta sen kanssa on vaan elettävä ilmeisimmin vielä aika pitkään, joten kaverit ovat tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko alkoholisti vai muuten poikkeava, jos juhannusta on pakko viettää raivoraittiina?
En tiedä ketä tarkoitat, mutta minä (se jolle oli tulossa vieraita juhannukseksi) en ole alkoholisti. En varsinaisesti luokittele itseäni absolutistiksikaan, kun en varsinaisesti ole tehnyt mitään päätöstä alkoholista kieltäytymisestä. En vain koskaan oikein ole perustanut alkoholista ja siitä kun edellisen kerran olen alkoholia juonut on yli kolme vuotta. Jos minulle joskus tulee sellainen olo, että haluan juoda vaikka onnittelumaljan joissa juhlissa, niin niin varmasti sitten teen. Nyt vain ei ole sellaista oloa vuosiin ollut.
Miksi siitä pitää tehdä kysely, jos ei juo ensi viikonloppuna. Minä en juo ensiviikon keskiviikkona, mitäs siihen sanotte? En myöskään grillaa. Miksi ensi viikonloppuna pitää grillata? Miksi pitää mennä saunaan? Eikö voi vain olla?
Vierailija kirjoitti:
Kotona perheen kanssa, mies juo minkä juo, minä raittiina.
Ok, taitaa olla paljolti tuo kuvio monessa kodissa. Jos juomingit maltillisia, niin kyllä sen ajan pärjää. Mulla oli aikoinaan parisuhteessa tuo sama, paljolti vaan tottumuksen voima hänellä, kun kaikki muutkin ryyppäsivät, niin se oli vähän sitä perua, kun ei ollut ollut mitään muuta kuin joku ryyppäämisen perinne viikonloppuisin tai juhlapyhinä. Oli sitten kuitenkin pääasiallisesti raitis.
Vierailija kirjoitti:
Raittius on sairaus, vähän kuin alkoholismikin.
Enpä tiedä, terveenä olen säilynyt ja tuhansia tilaisuuksia olisi ollut sairastua alkoholismiin, mutta kumma kyllä ei ole ollut koskaan impulssia edes aloittaa. Ehkä sekin kun näkee vierestä, miten viina vie ihmisiä, niin ei halua tehdä vastaavaa. Varmaankin olen kaksinaismoralisti ja jäävi, koska päätyöni on ravintola-alaan liittyvää ja juopot loppupeleissä mun palkan maksavat.
Vierailija kirjoitti:
Raittiina voi tehdä paljon useampia asioita kuin humalassa, ihan mitä haluaa, jos tekeminen ei ole rahasta kiinni. Jos on, silloinkin on ainakin alkoholiin muuten kuluvat rahat tallessa.
Pitää paikkansa. Humalaisena varmaankin kuitenkin on se tunne, että voi tehdä niitä useampia asioita ja kenties vielä vähän paremmin kuin selvänä ;D
Traagisinta tässä kuitenkin on se, että vaikka onnistuisi tekemään jonkun huippujutun nousuhumalassa, niin aamulla ei muista kuitenkaan :/ Tai sitten kaverit ovat kuvanneet "sankarin" toilailuja ja sitten ei haluaisikaan muistaa ;D
En ole raitis mutta en kovin persokaan. Mennään sukulaismökille aattona 18 ja syödään paljon yhdessä laitettua ruokaa, ja siinä kohtaa päätetään rouvan kanssa kuka ajaa. Sei toinen on sitten raitis juhannuksena, eikä ota edes ykkösolutta. Voi kyllä olla että mökillä sitten kiskaisen sen ykkösen jos siihen asti on ollut alkholitta. Mutta silloin olllan jo juhannuspäivän puolella.
Mutta ei se mikään ongelma olisi olla ilmankin, alkoholi ei ole elämässä merittävässä asemassa.
Vierailija kirjoitti:
Meille tulee vieraita. Vietämme aikaa yhdessä ja syömme hyvin. Varmaan osa ottaa myös vähän alkoholiakin, mutta kohtuudella kun mukana on myös lapsia. En kuitenkaan ole joukon ainoa raitis, sillä ainakin yksi perhe aikoi olla autolla liikenteessä.
Kuulostaa hyvältä järjestelyltä, jos porukasta jokainen juo vaan, jos katsoo tarpeelliseksi ja pärjää ilmankin, jos ei mitään tarjota. Tee kunnon ruuat ;D
Normaali vapaapäivä. Jos on hyvä sää, käyn ulkoilemassa. Jos ei ole, niin luen ja katson tv:tä. Jos oikein tylsäksi käy, niin sitten voi käydä vaikka aaveepalstalla kommentoimassa jotain.
Vierailija kirjoitti:
Tipatonta juhannusta en vietä. Pari lonkeroa, sauna ja grillausta 👍 Näillä helteillä ei ole mukavaa olla krapulassa 🤣
Tuo on varmaan totta, mutta nestettä kyllä varmasti tällä viikolla meillä kaikilla menee tavallista enemmän. Blind Channelin tyylisenä vinkkinä: JOIN, mutta vaan vettä!
Vierailija kirjoitti:
Aina ei raittiina jaksa olla.
Tämän lauseen ymmärtää vain sellainen, joka juo toisinaan tai usein. Me raittiit vaan kummasti jaksamme! Jokaisen oma valinta tietysti juoko vai ei, mutta jos on kausia, jolloin on raitis, niin kumpiko oikeasti on sitten kivempaa elämää olla aina tillintallin vai yrittää useammin pitää korkin kiinni?
Juoppokuskiksi en ala, juopot tämä ihmiskunnan pohjamuta saa kulkea konttaamalla tai soittakoot taksin.
Kotona olen koska juoppoja rellestää juhannuksena kaikkialla, ei ole paikkaa mihin menisi.
Vierailija kirjoitti:
Grillaillaan kotona, ehkä käydään jossain kyläilemässä tai vaan ajelemassa. Mukava herätä selvin päin aamuisin, kyllä alkoilu-ajat on ohitse.
Onko teistä tullut kenties aikuisia? ;D
Tsemppiä vaan jatkoonkin. Jos eron aiempaan huomaa edukseen, niin silloin on jo voiton puolella.
Vierailija kirjoitti:
Pidetään kaveriporukalle grillibileet. Porukasta kukaan ei juo. Ihan normijuhannus.
Samankaltaiset löytävät seuransa, jees.
Sitten varmaan se toinen porukka toisessa ketjussa juovat kaikki ja heidän normi on samankaltaisten ördäily ja se on heille ihan jees, että makkarat tai jonkun perskarvat paloivat grillissä.
Kumpikin tapa sinänsä varmaan toimii ;D
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan miehen ja vauvan kanssa kotona, grillataan ja vietetään aikaa vain :)
Kivalta kuulostaa. Vauvassa on joku, jolla on vauva, wu-huu! ;D
Varmaan vaan joku trolli. En usko, että on mahdollista.
Hmmm. Kyllä kai trollitkin lisääntyvät? Ehkä raivoisasti toisiaan alapeukuttamalla jossain pimeän sillan alla Damianosta haaveillen tms. jännää ;D
Vierailija kirjoitti:
Oletko alkoholisti vai muuten poikkeava, jos juhannusta on pakko viettää raivoraittiina?
Varmaan muuten poikkeava. Kysy vaan kuinka monella tapaa ;D
Alkoholismin mekaniikan ja siihen addiktoitumisen ymmärrän kyllä, koska minulla on esim. tämä nettiaddiktio sen tilalla. Kännissä jos olisin, niin en kyllä voi kuvitellakaan, että edes saisin ketjun tänne tehtyä saati vastattua kenellekään ;D