Ero tulossa - miehen kasvatus pilasi suhteemme
Mies ei itse osaa ottaa vastuuta kasvatuksensa ongelmakohdista eikä ole valmis muuttumaan. Hänen kanssaan ei voi sopia, että tehdäänkö jatkossa näin ja näin - asiat vain unohtuvat heti kun ne on sovittu.
Eilen ajoimme Lintsille ja tulimme kohtaan, josta olemme puhuneet tuhansia kertoja, että tässä pysätään, missä on Stop-merkki. Mies taas porhalsi risteykseen pysähtymättä, ja siis näkemättä sivulta vastaan tulevia autoja. "Lapset antakaa anteeksi, että joudutte kuuntelemaan tällaista motkotusta", mies sanoi lapsille (1-3-vuotiaat) ja kuittasi naureskellen vaarallisen tilanteen, jonka aiheutti. Yleensäkin naureskelee defenssinä kaikille keskustelunavauksille vakavista asioista. Ei ole tottunut ilmeisesti kuin elämään kulissielämää.
Ravintolassa mies söi ruokansa katsomatta muualle kuin lautaseensa, kunnes lautanen oli tyhjä. Olemme monta kertaa sopineet, että tykkään jutella ravintolassa ja tarvitsen myös apua lasten ruokailun kanssa, jotta voin itsekin nauttia ruokailusta. No asia oli tyypilliseen tapaan unohtunut ja sitten ravintolasta poistuessa mies ihmetteli, miksi taas olen huonolla tuulella. Olin kyllä kertonut, mutta ilmeisesti oli huono syy vai unohtuiko taas?
Mies on kotona oppinut, että naiset palvelevat miestä eikä miehen tarvitse osallistua ja olla perhe-elämässä mitenkään läsnä, eli sellainen tyypillinen sodan-ajan jälkeinen perhe-asetelma.
Miestä ei ole opetettu tekemään kotona mitään eikä arvostamaan ruokaa tai puhtautta. Esimerkiksi puhtaisiin lakanoihin sopii kellahtaa hikisenä, kun "kävin aamulla suhkussa, älä valita!".
Tämän kaiken päivittäisen kärsimyksen takia olen alkanut katkeroitua miehen perhettä kohtaan ja sitä toimintakulttuuria kohtaan, mikä heidän perheessään vallitsee. Mies ei ymmärrä syy-seuraussuhdetta vaan kokee, että moitin vanhempiaan turhaan, koska minulla on oman lapsuudenperheeni suhteen käsittelemättömiä asioita.
Hän ei ymmärrä, että en moittisi heitä yhtään, jos mieheni olisi riittävän viisas ja katkaisisi käyttäytymisen kehän, joka pilaa perhe-elämämme. Lähinnä tarkoitan tällä stop-merkillä pysähtymistä ja pientä huomaavaisuutta ravintolassa, en sitä että siivoaisi koko talon joka perjantai tai muuta isoa.
Olen niin turhautunut ja vihainen, koska mies ei tajua että ratkaisu ongelmaan olisi kuunteleminen, muistaminen ja ripaus empatiaa minua kohtaan - kuinka helvetin yksinkertaista ja helppoa?
Jos tänään keskustelemma tiedän, että huomenna alkaa uusi päiväni murmelina, ja tiedätte mitä se merkkaa. Olen vakavasti miettinyt, onko mieheni kehitysvammainen, psykopaatti vai onko tämä yleistäkin miesten keskuudessa?
Ainakaan kaikki kaverit eivät tunnusta ja näen itsekin, että suurin osa nykyisistä auttaa ravintolareissuilla lapsia ihan luonnostaan, käskemättä. Ero taitaa olla edessä, koska toisen lähellä on paha olo riitelyn takia ja kaikki läheisyys loistaa poissaolollaan.
Kommentit (163)
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 13:38"]
En kyllä jaksaisi tuollaista ukkoa päivääkään. Ei oma miehenikään ole mikään täydellinen ja yleensä miehet ovat aika itsekkäitä ihan luonnostaan, mutta kyllä homman pitäisi toimia niin, ettei nyt joka päivä tarvi olla ihan kauheaa vitutusta toista kohtaan.
Aika monet naiset myös tuntuvat kuvittelevan että miehet ovat ajatuksenlukijoita. Huvitti tuo ap:nkin mainitsema merkitsevä katse mieheen ravintolassa. :D Ihan kuin miehet tajuaisivat tuollaisista yhtään mitään. Kyllä niille kaikki pitää sanoa ihan suoraan ja välillä vääntää ihan siitä rautalangasta. Nalkuttaminen ja valittaminen ei auta vaan järkevä yksinkertainen suora puhe.
[/quote]
Olen monta kertaa tässä keskustelussa sanonut, että sanon asiat miehelle aina suoraan ja ihan äänihuulia käyttäen, en pelkkää katsekieltä. eSIM. tuolla ravintolassa sanoin, että voisitkos vähän osallistua ja että oletpas sinä hyvää juttuseuraa jne.
Kun mies ei herää ensimmäisten yritysten ja järkevien keskustelunavausten jälkeen, niin hermostun, menetän malttini ja huudan. Olen minäkin vain ihminen.
ap
Toi stop-merkki oli tuossa jutussa ainoa "paha" moka. Ja kuten ylläoleva jo totesi, niin siinäkin vähän riippuu, että millainen se risteys oli. Kyllä kyllä, lain mukaan pitää aina pysähtyä, mutta aika moni kuitenkin tyytyy hidastamaan, jos näkyvyys on hyvä eikä muuta liikennettä ole.
Sen sijaan noi muut taas sitten.... Jos mies on käynyt aamulla suihkussa, niin navetassako se on käynyt päivän aikana, että niin likaiseksi tulee, että lakanat likaantuu, jos sänkyyn menee nukkumaan?
Mä en tykkää jutella ravintolassa. En mä nyt mikään mykkä ole tietenkään, mutta hyvin suomalainen --> kun ollaan syömässä, syödään. Toisen lapsen voisi tietenkin laittaa heti ravintolassa miehen viereen istumaan ja kertoa, että saa auttaa sitä, kun itse auttaa toista.
Ja että imuroinnista iskee paniikki. Kuinkas usein sitten imuroi ennen lapsia? Onko ylipäätään imuroinut tai onko Ap näitä ihmisiä, joille mikään ei riitä? Toinen yrittää parhaansa ja toinen kulkee perässä ja nalkuttaa miten huonoa jälkeä. Eipähän kiinnostaisi itseäkään.
Hei
Se Stop-merkin edessä pysähtymättömyys on todella ikävää, meidän muiden kannalta. Itse olisit voinut sen jälkeen vaatia miestä pysäyttämään auton, ja sitten olisitte vaihtaneet kuskia. Ja voinut sanoa, että sinä ajat tästä lähtien.
Kaikki muu mitä kirjoitit, oli kyllä valitettavasti minäminäminä. Ymmärrän ihan täysin mitä kirjoitat, ja kolmen lapsen kanssa olen käynyt nuo kuviot läpi oman puolisoni kanssa. Ja nyt olen tajunnut, että se mitä minä yritin tehdä, ja mitä sinä yrität nyt tehdä, eli miehen muokkaaminen, on tuhoon tuomittu yritys.
Se johtaa ainostaan parisuhteen heikkenemiseen.
Nuo jutut, mitä kirjoitit, että "olette sopineet" että ruokaillessa jutellaan. Siis sopineet vai sinä taivutellut miehen suostumaan siihen?
Minullakin kesti kauan tajuta, että meidän toiveet keskustelun määrästä ja tasosta, eivät vain mene yksiin. Keskusteluseuran voin hakea muualta, esim. ulospäinsuuntautuvien ystävieni parista.
Kaikkea ei tarvitse saada puolisolta. Osa tarpeista voi hoitaa muualla ja muiden kanssa, juuri esim. syvällinen keskustelu jne.
En kirjoita tätä ollakseni ilkeä, vaan haluaisin herätellä sua siihen, että näet asiat nyt vain omasta näkökulmastasi. Lisäksi herättelisin sua siihen, että keskittymällä miehen vikoihin, et tule saamaan mitään hyvää tilalle.
Ymmärrän täysin miehen reaktion ravintolapöydässä siitä, että lapsethan syö jo. Saat miehen tekemään jotain, kun lopetat itse kaiken tekemisen. Kyllä mies jossain välissä tajuaa, että lapsilla ei ole ruokaa, niillä ei ole tekemistä, ne itkevät, kun sinä lopetat huolehtimisen.
Olen niin monen naisen nähnyt tekevän sen, että neuvovat ja ohjeistavat minkä kerkeävät miten miehen tulisi toimia. Ja sitten kun ne tekevät jotain, se on tehty väärällä tavalla.
Itse varmaan löisin hanskat tiskiin, jos mikään ei kelpaisi.
Voi olla että teillä ei ole noin. Mutta kirjoituksestasi sai kyllä sen kuvan. Oman itsesi kannalta kannattaa opetella toinen tapa. Hyväksy miehen tapa toimia. Lopeta itse tekeminen.
Ja tota lakanajuttua en tajua yhtään! Mikä sinä olet neuvomaan aikuiselle ihmiselle saako hän mennä hikisenä puhtaisiin lakanoihin?
Oikeasti mieti sitä. Miksi juuri sinun tapasi ajatella siitä miten kuuluu toimia olisi oikein?
Menikö hän nimenomaisesti sinun puolellesi sänkyä vai mistä tässä kiikastaa?
Minä ainakin voin hyvin mennä hikisenä jopa nukkumaan. Omathan on lakanani. MIksi luulet, että suhdettanne parantaa jos nalkutat tuollaisesta? Se on nimenomaan nalkuttamista.
Jos tuo lakana-asia on sulle todella tärkeä, niin esitä asia sitten miehelle niin, että pysyy vain omalla puolellaan, jottei sun lakana hikisty.
Mielestäni pointtisi oli sellaisia, että mietin onko tämä provo.
Ja miten ihmeessä miehesi suku liittyy asiaan.
Lopeta turhasta valittaminen miehelle, niin eiköhän se ala "uskoa" sua tärkeissä asioissa, kuten liikenneturvallisuudessa.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:23"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 13:19"]
Onko normaalia että miehen kanssa ei voi sopia yksinkertaisia sääntöjä, minkä puitteissa toimitaan (pysähdytään stop-merkille)?
ap
[/quote]
Riippuu siitä stop-merkin paikasta. Jos kyseessä on rauhallinen risteys ja mies on nähnyt joka suuntaan ja hiljentänyt vauhtia reilusti, niin silloin tuo on hyvin pieni asia. Jos hän taas ajoi kovaa pysähtymismerkin ohi vaarallisessa risteyksessä, niin silloin tosi huono juttu. Näkikö mies tuossa tilanteessa kaikki muut liikenteessä olevat?
Ja muutenkin on hirveän vaikea tuon tekstin perusteella ottaa kantaa asiaan. Voihan olla, että mies kokee sinun pomottavan teidän perheessä ja hän ei "uskalla" tehdä mitään ilman sinun käskyä ettei tekisi väärin. Ehkä hän kokee, että sinä nalkutat jokaisesta asiasta. Voisin kuvitella, että Suomesta löytyisi monta naista jotka olisivat tyytyväisiä edes kerran päivässä peseytyvään ja vapaa-aikaansa perheensä kanssa viettävään mieheen.
[/quote]
Risteys ei ole pikatie, mutta jos tulee auto, niin se tulee 60-80 km/h, ja et voi nähdä sitä ellet pysähdy ja kurota katsomaan. Että sellainen risteys. Voi tuntua ihan rauhalliselta kunnes joku pamauttaa "yllättäin" 60 km/h kylkeen. Osuisi todennäköisesti muuten minua ja lasta jalkoihin.
ap
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 12:52"]
Eli et onnistunut kasvattamaan miestä käyttäytymään haluamallasi tavalla ja nyt haluat eron?!
[/quote]
Ei vaan miehen aiempi olemus on paljastunut rooliksi ja nyt todellinen mies on tullut esiin lasten myötä. Olemme olleen vuosikymmenen yhdessä, mutta ennen lapsia miehen perhe ei käynyt kylässä ja oli muutenkin etäinen, joten voin rehellisesti sanoa, että en tuntenut heitä silloin.
ap
[/quote]
Katso peiliin ja tunnusta totuus: sinä olet jatkanut anopin perinnettä kun kirjoitat ravintolassakin odottaneesi mieheltä vain apua lapsen kanssa. Onko se mennyt kaikessa muussakin samalla tavalla, eli mies onollut vain apuna ja sinä olet ollut se vastaava niin lapsen kanssa ja kotona?
Toivoton tehtävähän se on alkaa aikuista miestä kasvattamaan, kun hänellä itsellään ei ole siihen mitään halua. Ei myöskään tarvetta, onhan hänellä sinut vaihtamassa lakanoita ja lapsilla äiri ruokkimassa.
Olisko tässäkin tapauksessa käynyt niin, että aikaisemmin sinä et edes uskaltanut vaatia tarpeeksi jyrkästi, kun pelkäsit miehen suuttuvan, jättävän ja ties mitä, ajattelit olla hänelle mieliksi jotta rakastaisi sinua? Ei sitten miehen tarvitse tehdä mitään miellyttääkseen sinua, jotta rakastaisit häntä. Niin sitä käy, kun ottaa niin paljon itseään paremman, rikkaamman, komeamman mutta huonosti kasvatetun kumppanin.
Miehet eivät yleensäkään ymmärrä hienovaraisia vihjeitä sinun tyyliisi " kaipaisin vähän apua täällä ja katsoin merkitsevästi". Ei , miehelle pitää ilmaista asia selväsanaisemmin tyyliin "haarukka suuhun vie!"
Lopeta sa avun kinuaminen ja ilmoita suoraan, että nyt sinä syötät tämän lapsen. Ei mies ole sinun avustava perheenjäsen vaan täysivaltainen kansalainen, jonka kuuluu huolehtia jälkeläisten ruokkimisesta ihmisten tapaan. Ei niin kuin kotkanpesällä, että isä vain tuo ruokaa, ja emo paloittelee. Kotkat ovat olleet sukupuuton partaalla, kun poikaset ovat kuolleet jos toinen vanhemmista ei ole hommaansa hoitanut.
Imurointia älä enää koskaan ehdota, vaanilmoita että nyt on sinun siivousvuorosi. Se on sitten hänen asiansa, käyttääkö imuria vai konttaako rätin kanssa pitkin lattiaa niin kuin mummonsa muinoin. Miten ne muuten armeijassa siivoavat?
Onko normaalia että miehen kanssa ei voi sopia yksinkertaisia sääntöjä, minkä puitteissa toimitaan (pysähdytään stop-merkille)?
ap
[/quote]
Ota videokuvaa seuraavan kerran tilanteesta ja jaa se sosiaalisessa mediassa. Poliisi hoitaa loput.
Kuten tässä:
Videon tapahtumat kuvattiin perjantaina Hauholla, jossa henkilöauton kuljettaja ohitti rekan äärimmäisen täpärästi. Video on levinnyt kulovalkean tavoin sosiaalisessa mediassa.
Hämeen poliisilaitos sai tiedon videosta lauantaina ja päätti aloittaa tapauksesta omatoimisesti rikostutkinnan.
- Katsoimme, että tällainen toiminta on syytä selvittää, rikoskomisario Juha Pynttäri toteaa sunnuntaina.
Pynttäri kertoo, että tapausta tutkitaan alustavasti törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena. Rikoskomisarion mukaan auton rekisterinumero on poliisin tiedossa, mutta vielä on epäselvää, kuka ajoi autoa tapahtumahetkellä.
Jos rekan kuorma olisi ollut painavampi tai välimatka lyhyempi, henkilöauto olisi jyräytynyt rekan alle, rekankuljettaja Jukka-Pekka Tarkiainen kertoi lauantaina Iltalehdelle.
Rekkakuski joutui laittamaan koko ammattitaitonsa peliin, jotta törttöilijän henki säästyi.
- Videon julkaisin siitä syystä, että se on omiaan herättämään ihmiset miettimään, kuinka pienillä valinnoilla liikenteessä voi olla suuriakin vaikutuksia, Tarkiainen sanoi.
Video täällä:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014061518409091_uu.shtml
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:32"]
Olen monta kertaa tässä keskustelussa sanonut, että sanon asiat miehelle aina suoraan ja ihan äänihuulia käyttäen, en pelkkää katsekieltä. eSIM. tuolla ravintolassa sanoin, että voisitkos vähän osallistua ja että oletpas sinä hyvää juttuseuraa jne.
Kun mies ei herää ensimmäisten yritysten ja järkevien keskustelunavausten jälkeen, niin hermostun, menetän malttini ja huudan. Olen minäkin vain ihminen.
ap
[/quote]
Kun se ei mene niin, että miehen pitäisi tehdä niin kuin sinä sanot. Mikä käsyvalta sulla siihen muka on?
Tuo "oletpas hyvää juttuseuraa" on kritiikin ilmaisua toista kohtaan. Ajattelitko, että tuon sanomisen jälkeen, hän alkaisi yhtäkkiä jutella kanssasi.
Hyväksy mies sellaisena kuin on. Älä tee samaa virhettä kuin minä, joka pahoitin lukuisia kertoja mieleni miehen hiljaisen ravintolaseuran takia. Illat ei mennyt niin kuin minä halusin, eli mukavasti rupatellen. Niinpä petyin ja kyseenalaistin koko suhteen.
Mies voi olla sulla muulla tava kiva. Ei kannata jumittaa ja vatvoa sitä, mikä on huonosti.
Ja tuo, että huusit kun ei tehnyt niin kuin halusit. Oliko tuo vitsi? Miksi huusit? MIkä oikeus sulla on huutaa? oletko uhmaikäinen?
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:39"]
Hei
Se Stop-merkin edessä pysähtymättömyys on todella ikävää, meidän muiden kannalta. Itse olisit voinut sen jälkeen vaatia miestä pysäyttämään auton, ja sitten olisitte vaihtaneet kuskia. Ja voinut sanoa, että sinä ajat tästä lähtien.
Kaikki muu mitä kirjoitit, oli kyllä valitettavasti minäminäminä. Ymmärrän ihan täysin mitä kirjoitat, ja kolmen lapsen kanssa olen käynyt nuo kuviot läpi oman puolisoni kanssa. Ja nyt olen tajunnut, että se mitä minä yritin tehdä, ja mitä sinä yrität nyt tehdä, eli miehen muokkaaminen, on tuhoon tuomittu yritys.
Se johtaa ainostaan parisuhteen heikkenemiseen.
Nuo jutut, mitä kirjoitit, että "olette sopineet" että ruokaillessa jutellaan. Siis sopineet vai sinä taivutellut miehen suostumaan siihen?
Minullakin kesti kauan tajuta, että meidän toiveet keskustelun määrästä ja tasosta, eivät vain mene yksiin. Keskusteluseuran voin hakea muualta, esim. ulospäinsuuntautuvien ystävieni parista.
Kaikkea ei tarvitse saada puolisolta. Osa tarpeista voi hoitaa muualla ja muiden kanssa, juuri esim. syvällinen keskustelu jne.
En kirjoita tätä ollakseni ilkeä, vaan haluaisin herätellä sua siihen, että näet asiat nyt vain omasta näkökulmastasi. Lisäksi herättelisin sua siihen, että keskittymällä miehen vikoihin, et tule saamaan mitään hyvää tilalle.
Ymmärrän täysin miehen reaktion ravintolapöydässä siitä, että lapsethan syö jo. Saat miehen tekemään jotain, kun lopetat itse kaiken tekemisen. Kyllä mies jossain välissä tajuaa, että lapsilla ei ole ruokaa, niillä ei ole tekemistä, ne itkevät, kun sinä lopetat huolehtimisen.
Olen niin monen naisen nähnyt tekevän sen, että neuvovat ja ohjeistavat minkä kerkeävät miten miehen tulisi toimia. Ja sitten kun ne tekevät jotain, se on tehty väärällä tavalla.
Itse varmaan löisin hanskat tiskiin, jos mikään ei kelpaisi.
Voi olla että teillä ei ole noin. Mutta kirjoituksestasi sai kyllä sen kuvan. Oman itsesi kannalta kannattaa opetella toinen tapa. Hyväksy miehen tapa toimia. Lopeta itse tekeminen.
Ja tota lakanajuttua en tajua yhtään! Mikä sinä olet neuvomaan aikuiselle ihmiselle saako hän mennä hikisenä puhtaisiin lakanoihin?
Oikeasti mieti sitä. Miksi juuri sinun tapasi ajatella siitä miten kuuluu toimia olisi oikein?
Menikö hän nimenomaisesti sinun puolellesi sänkyä vai mistä tässä kiikastaa?
Minä ainakin voin hyvin mennä hikisenä jopa nukkumaan. Omathan on lakanani. MIksi luulet, että suhdettanne parantaa jos nalkutat tuollaisesta? Se on nimenomaan nalkuttamista.
Jos tuo lakana-asia on sulle todella tärkeä, niin esitä asia sitten miehelle niin, että pysyy vain omalla puolellaan, jottei sun lakana hikisty.
Mielestäni pointtisi oli sellaisia, että mietin onko tämä provo.
Ja miten ihmeessä miehesi suku liittyy asiaan.
Lopeta turhasta valittaminen miehelle, niin eiköhän se ala "uskoa" sua tärkeissä asioissa, kuten liikenneturvallisuudessa.
[/quote]
a) mieheni on järkyttävä moottoriturpa muiden seurassa. Minulle puhuu myös autoista ja jalkapallosta muista mielenkiinnonkohteistaan, mutta ei koskaan asioista, joista minä olisin kiinnostunut eli ei ole tällainen introvertti suomalainen tuppisuu. Se olisi siedettävä asia, jos olisi luonteenpiirre mutta kun kyse on vain itsekeskeisyydestä: ei kiinnosta kun nämä omat miesten jutut.
b) mieheni ei herää, jos en tee asioita. Saasta ei haittaa. Jos en ole tehnyt ruokaa valmiiksi kun lähden käymään asioilla, niin mies on antanut lapsille sipsejä ruuaksi.
c) en saa nukuttua haisevissa lakanoissa, en jaksa vaihtaa lakanoita joka toinen yö vain siksi että aikuinen ei osaa peseytyä kesäkuumalla.
d) Vannon, että hänen kohdallaan kyse ei ole väärin tekemisen pelosta vaan armottoman lahjakkaasta työnteon välttelystä.
ap
Ja kaikki nämä muutokset lasten myötä?
Teillä taitaa vedellä parisuhde aika viimeisiään ja mies reagoi siihen noin. Saattaisi auttaa jopa ihan vaan parisuhdeaika, muistaisitte ehkä miksi aikoinaan rakastuitte. Siis jos kerran mies oli ennen ihan erilainen ja nyt on tuollainen.
Pikkulapsiaika ON rankkaa ja tappaa helposti parisuhteen ellei siitä pidä erityistä huolta juuri silloin.
Ja ap pääsi väliin. Miehensä on Suomen toivo työssään?, vain kotona selkäydin tarttee viilausta, vaikka seksilakolla.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:40"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 12:52"]
Eli et onnistunut kasvattamaan miestä käyttäytymään haluamallasi tavalla ja nyt haluat eron?!
[/quote]
Ei vaan miehen aiempi olemus on paljastunut rooliksi ja nyt todellinen mies on tullut esiin lasten myötä. Olemme olleen vuosikymmenen yhdessä, mutta ennen lapsia miehen perhe ei käynyt kylässä ja oli muutenkin etäinen, joten voin rehellisesti sanoa, että en tuntenut heitä silloin.
ap
[/quote]
Katso peiliin ja tunnusta totuus: sinä olet jatkanut anopin perinnettä kun kirjoitat ravintolassakin odottaneesi mieheltä vain apua lapsen kanssa. Onko se mennyt kaikessa muussakin samalla tavalla, eli mies onollut vain apuna ja sinä olet ollut se vastaava niin lapsen kanssa ja kotona?
Toivoton tehtävähän se on alkaa aikuista miestä kasvattamaan, kun hänellä itsellään ei ole siihen mitään halua. Ei myöskään tarvetta, onhan hänellä sinut vaihtamassa lakanoita ja lapsilla äiri ruokkimassa.
Olisko tässäkin tapauksessa käynyt niin, että aikaisemmin sinä et edes uskaltanut vaatia tarpeeksi jyrkästi, kun pelkäsit miehen suuttuvan, jättävän ja ties mitä, ajattelit olla hänelle mieliksi jotta rakastaisi sinua? Ei sitten miehen tarvitse tehdä mitään miellyttääkseen sinua, jotta rakastaisit häntä. Niin sitä käy, kun ottaa niin paljon itseään paremman, rikkaamman, komeamman mutta huonosti kasvatetun kumppanin.
Miehet eivät yleensäkään ymmärrä hienovaraisia vihjeitä sinun tyyliisi " kaipaisin vähän apua täällä ja katsoin merkitsevästi". Ei , miehelle pitää ilmaista asia selväsanaisemmin tyyliin "haarukka suuhun vie!"
Lopeta sa avun kinuaminen ja ilmoita suoraan, että nyt sinä syötät tämän lapsen. Ei mies ole sinun avustava perheenjäsen vaan täysivaltainen kansalainen, jonka kuuluu huolehtia jälkeläisten ruokkimisesta ihmisten tapaan. Ei niin kuin kotkanpesällä, että isä vain tuo ruokaa, ja emo paloittelee. Kotkat ovat olleet sukupuuton partaalla, kun poikaset ovat kuolleet jos toinen vanhemmista ei ole hommaansa hoitanut.
Imurointia älä enää koskaan ehdota, vaanilmoita että nyt on sinun siivousvuorosi. Se on sitten hänen asiansa, käyttääkö imuria vai konttaako rätin kanssa pitkin lattiaa niin kuin mummonsa muinoin. Miten ne muuten armeijassa siivoavat?
[/quote]
Anteeksi kuinka? Tulee vahvasti tunnelma, että puhut omasta kokemuksestasi? Minulle ei ole koko elämäni aikana ollut yhtäkään suhdetta, jossa olisin suostunut kynnysmatoksi tai pelännyt, että joku jättää ja käyttäytynyt siksi alistuvasti. Sinulla on tällainen kokemus ilmeisesti?
Eikä mies ole valokuvamalli, miljonääri enkä minä rupusakin edustaja ja susiruma.
ap
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 13:12"]
Mitä muokkauspaskaa täällä oikein jauhetaan. Kyllä ihmisellä on oikeus odottaa toiselta peruskäytöstapoja, parisuhteessa ja muutenkin. Siitähän tässä on kyse. Juttele miehellesi vakavasti ja sano että olet harkinnut jopa eroamista jollei asioita saada kuntoon. Kyllä aikuisen miehen on osattava tunnlstaa käytöksessään lapsuuden kodin vaikutteet ja pystyttävä muuttamaan niitä. Näiden asioiden parisahan jokainen työskentelee tykönään.
[/quote]
Naiselta on näitä oikeus vaatia, ei mieheltä. Mies on nimittäin jo sellaisenaan täydellinen ja Jumalan kuva. Naisten tulisi tajuta tämä ja alistua, pitää turpansa kiinni.
t. uskovainen nainen, miehensä tahtoon 100% alistunut
Ei ole normaalia miehen käytös. Pakkohan tässä on tietysti sanoa, että luulisi sinun huomanneen ettei mies osallistu kotitöihin jo ennen kuin aloitte perhettä perustamaan... Ainoa missä olen miehesi kannalla on tuo suihkuhomma. Kerta päivässä on ihan tarpeeksi, ihohan menee ihan pilalle jos käy joka päivä kahdesti suihkussa!
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 13:13"]
Omalla miehelläni on asperger ja hän on samanlainen. Tsemppiä!
[/quote]
Ei taas, asperger jankkaaja..
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 15:00"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 13:12"]
Mitä muokkauspaskaa täällä oikein jauhetaan. Kyllä ihmisellä on oikeus odottaa toiselta peruskäytöstapoja, parisuhteessa ja muutenkin. Siitähän tässä on kyse. Juttele miehellesi vakavasti ja sano että olet harkinnut jopa eroamista jollei asioita saada kuntoon. Kyllä aikuisen miehen on osattava tunnlstaa käytöksessään lapsuuden kodin vaikutteet ja pystyttävä muuttamaan niitä. Näiden asioiden parisahan jokainen työskentelee tykönään.
[/quote]
Naiselta on näitä oikeus vaatia, ei mieheltä. Mies on nimittäin jo sellaisenaan täydellinen ja Jumalan kuva. Naisten tulisi tajuta tämä ja alistua, pitää turpansa kiinni.
t. uskovainen nainen, miehensä tahtoon 100% alistunut
[/quote]
Näin se tahtoo olla. Nainen jos ajelisi päin stop-merkkejä lapset kyydissä, työntäisi pastakuppiin päänsä kuin koira ja söisi ruokansa ahnaasti ja vasta sitten auttaisi pesuettaan, leimattaisiin hulluksi.
ap
[/quote]
Jos kyse on liikennemerkistä, niin ei se ole VAIMO jonka kanssa sen noudattamisesta sovitaan. Kannattaisi keskustella pikemminkin siitä, kuinka hän on onnistunut saamaan ja jopa pitämään ajokortin, jos ei tunne liikennemerkkejä. Suhtautuuko hän yhtä suurpiirteisesti muihinkin lakeihin, esimerkiksi alkoholin antamiseen alaikäisille ja näpistyksiin?
Aloittajallakin on syytä katsoa peiliin. Ei normaali aikuinen hermostu ja ala huutamaan jos ei toinen toimi aina heti oikein. Anna miehellesi tilaa, mutta myös vastuuta. Jos teitä on ravintolassa kaksi aikuista ja kaksi lasta, pidä automaattisena järjestelynä sitä, että mies huolehtii toisen lapsen ruokkimisesta, ja sinä toisen. Hankkikaa sellainen sänky, jossa on erikseen lakanat ym. kummallakin puolella, eli vanhanaikainen kaksipatjainen parisänky. Silloin miehesi saa nukkua omalla puolellaan niin hikisenä kuin tahtoo.
Ei vastuu parisuhteesta ole kuitenkaan yksin naisella. Ei siitä aloittaja yksin voi syyttää, jos mies elää perheensä kanssa niin kuin 1940-luvun sotaveteraani eikä edes liikennesäännöistä välitä.
Mies puhuu aina pallosta , keskeytä sanalla py... Tai pi... Tai fa...
Meillä käydään suihkussa vain joka kolmas ilta, naamat ja kasvot pestään kyllä aina useinkin mutta pyllyn pesen aina aamuisin itseltäni kakan jälkeen. Mies ei tee kotitöitä oikeastaan ollenkaan mutta kaikki koneet hän laittaa toimimaan ja on koiran kanssa ulkona joskus. Ei kannata valittaa vaan jättää ukko jos ketuttaa, kyllä yksinkin on hyvä elää. Itse olen ollut naimisissa 30 vuotta. Et silleen.