Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä oli teidän keskiarvo lukion päättötodistuksessa?

Vierailija
21.06.2021 |

Ihan mielenkiinnosta, millaisia keskiarvoja teiltä löytyy ja pidättekö sitä hyvänä? Onko lukion päättötodistuksella oikeastaan edes sen suurempaa merkitystä teidän mielestä? Kirjoitukset on asia erikseen, mutta eikö tuo päättäri ole vähän turha ellei hae AMK:iin, kun eikö siellä ilmeisesti katsota myös tuota päättötodistusta?

Kommentit (255)

Vierailija
21/255 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

6,8. Olen myös KTM eli eipä tolla keskiarvolla mitään väliä ollut. Olen iloinen, että tajusin nauttia lukioajasta 

Vierailija
22/255 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla hieman alle kahdeksan – aika keskiverto siis. Olen äidinkielen opettaja. Äikän numero oli yläasteella 9, lukiossa 8. Kirjoitin muistaakseni vain C.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/255 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9.7. Äidinkieli, uskonto ja Hissa olivat vain ysejä. Ei kiinnostanut pätkääkään. Mitään hyötyä tai haittaa ei näin alhaisesta keskiarvosta ole ollut.

Hmm. Miksi äidinkieli ei kiinnostanut pätkääkään? Kuitenkin sinulla oli lähes kympin keskiarvo.

En ole hyvä kirjoittamaan tyhjänpäiväistä hölynpölyä.. Faktaa kyllä osaan kirjoittaa. Kirjoitin muistaakseni ämmän. Suoritin maisterin tutkinnon eräästä soveltavasta luonnontieteestä.

Vierailija
24/255 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiarvo oli 7,66 ja yo-todistus E,M,B,B. Olen työtön tradenomi. Ennen AMK:ta kävin ammatillisen yo-linjankin, enkä edes päässyt AMK:hon kotikaupungissani vaan piti tyytyä naapurikaupungin AMK:hon.

Vierailija
25/255 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

8.9, kyllä riitti

Vierailija
26/255 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista. Tein parikymmentä vuotta työtä, johon kuului myös rekrytointi, enkä muista koskaan erityisemmin kiinnittäneeni huomiota kenenkään päättötodistuksen keskiarvoon ja vain toisinaan yo- todistuksen yleisarvosanaan.

Näillä on tietysti merkitystä haettaessa jatko-opintoihin, mutta ei muuten. Tarkemmin luetaan työkokemus; sitä on hyvä olla jo viimeistään lukiovaiheessa.

Nykyisin esim yliopistoihin haetaan yo-todistuksella. Aivan sama mikä on kurssien keskiarvo päättötodistuksessa.

Vierailija
27/255 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

8,7. Olen proviisori. Olin hyvä matikassa, kemiassa ja fyssassa sekä kielissä. Sen sijaan historia, maantieto yms. reaaliaineet eivät olleet vahvinta alaani.

Vierailija
28/255 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tais olla 6,5. Olen muutenkin luuseri joka ei ansaitse elää

Vierailija
29/255 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli 9,7 ja olen OTM ja FM.

Onko FM oikeista tieteistä?

Teoreettinen filosofia eli ei ole ollenkaan “tiede”.

Vierailija
30/255 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

8,3. Ei ole mielestäni hyvä. Kirjoitin C:n paperit. En päässyt aikoinaan 90- luvulla niillä papereilla yliopistoon. Kävin ensin opistotason koulun ja myöhemmin AMK:n.

Vierailija
31/255 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan 9 mitä pidän hyvänä. Vaikeat kotiolot ja adhd. Vaikeaa on ollut myös sen jälkeen. Monta kymmentä vuotta kulunut. Nyt yliopistotutkinto ja ihan ok ura.

Vierailija
32/255 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni 8.4. Opiskelin ensin laboratoriohoitajaksi ja sen jälkeen lääkäriksi.

Vierailija
33/255 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisi olla hieman alle kahdeksan – aika keskiverto siis. Olen äidinkielen opettaja. Äikän numero oli yläasteella 9, lukiossa 8. Kirjoitin muistaakseni vain C.

Tämä kyllä kertookin paljon äidinkielen opetuksen tasosta. Itse olen prepannut omat ja sisarusten lapset E/L tasolla äidinkielestä läpi. T. Tyyppi, jota ei äidinkieli, uskonto ja historia kiinnostanut.

Vierailija
34/255 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

9,5. Ei muuta merkitystä kuin että ka korreloi laudaturien kanssa (työ tehty lukiokursseilla), jotka auttoivat osaltaan opiskelupaikan saamisessa. Kaksi yliopistotutkintoa löytyy ja ihan kelpo ura.

Vierailija
35/255 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

8,1, tutkinnot joka tasolta: opistotaso, AMK ja yliopisto. Töitä riittänyt, työttömänä en ollenkaan. Lukion todistuksella ei ole ollut mitään virkaa, ainoastaan niillä asioilla, jotka opin siellä. Osa oli toki ihan turhaa.

Vierailija
36/255 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

7.2, it-alalle päädyin, ihan kiva palkka. 

Vierailija
37/255 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tarkalleen 9 taisi olla. Pitkäaikaistyötön minusta tuli.

Vierailija
38/255 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

9.8 ja 6xL, olivat tarpeen, että pääsin opiskelemaan arkkitehtiosastolle. Muuten ei mitään väliä.

Ihan kiva lukioaika oli, en minä läksyjen takia ollut bilettämättä. Ei tuo vaatinut mitään ihmeellistä uhrausta tai ajankäyttöä.

Vierailija
39/255 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheita hikkejä täällä.

Itsellä 8.1. Ei hyvä eikä huonokaan. Kertoo siitä et kaverit kiinnosti, ei opiskelu :)

Vierailija
40/255 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain ysin paikkeilla, ehkä 8.9. En pitänyt sitä silloin erityisen hyvänä. Yhteishaussa vedin rasteja ruutuihin vähän miten sattui ja päädyin insinööriksi. Ihan hyvä näin.