Naiseni ei tiedä että olen jättänyt hänet, miten kertoa?
Kävi siis niin, että petin naistani työkaverini kanssa muutama viikko sitten. En varsinaisesti kadu tekoani, mutta omatunto kolkuttaa silti sen verran, etten voi jatkaa suhdetta. En kuitenkaan voi kertoa pettämisestä naiselle, sillä se aiheuttaisi kummallekin vain turhaa mielipahaa - naiseni varmaan murtuisi täysin ja minä joutuisin kuuntelemaan raivoamista (jonka sinänsä olisin kyllä ansainnut). En halua satuttaa häntä tällä tiedolla, sillä hän on ollut minulle niin hyvä tyttöystävä kuin mahdollista.
Suurin ongelma tällä hetkellä on se, että olen jo tavallaan eronnut hänestä, mutta hän ei itse tiedä sitä vielä. Minulla luki aiemmin facebookissa että olen parisuhteessa, nyt siellä lukee että olen sinkku. Tyttöystäväni (tai siis oikeastaan ex) ei ole facessa eikä täten tiedä erostakaan. Tuntuu pahalta, että fb-kaverinikin perheen ja läheisten ystävien lisäksi tietävät ennen häntä, mutta en vain pysty kertomaan... Meidän olisi tarkoitus nähdä nyt parin päivän päästä kun hän tulee ulkomailta, mutten tiedä pystynkö silloinkaan paljastamaan mikä on tilanne. Osaatteko yhtään auttaa - mitä kerron ja miten? Yritänkö nyt vain kerätä rohkeutta ja soittaa tai laittaa viestiä heti, kerronko kasvotusten kun tapaamme vai mietinkö vielä? Ja mitä ihmettä voin keksiä eron syyksi, että se kuulostaisi uskottavalta, kun en voi oikeaa syytä paljastaa? Meillä on mennyt muuten niin hyvin enkä halua, että tyttöystäväni luulee, että hänessä olisi jotain vikaa. Hän ei olisi voinut tehdä mitään toisin.
Kyllä, tiedän että tein väärin ja että pitäisi kertoa pettämisestä, mutta asiat eivät aina ole niin mustavalkoisia. En siis kaipaa haukkuja vaan ihan oikeita käytännön neuvoja.
M34
Kommentit (541)
Ihan näin petetyn ja myöhemmin myös syytä kertomatta jätetyn näkökulmasta sen totuuden kertominen on aina paras ratkaisu. Pettämisen myöntäminen on oikeastaan paras lahja jonka voit naiselle antaa. Miksikö? Sen sijaan että hän jää vellomaan ja pohtimaan kuukaudet ja vuodet että mitä tapahtui ja miksi (lopulta ehkä saaden totuudenkin selville...) ja elättelemään jopa turhia toiveita, voi petetty suunnata jossain vaiheessa sen rakkauden, jota turhaan sinua kohtaan tuntee, sen sijaan itseensä! Vaikka omalla kohdalla pettäminen sattui pirusti ja sitä en toiste kokisi, epätietoisuuteen jättäminen voitti senkin tuskan. Nekin jossitteluun uhratut ajat olisi voinut käyttää paremmin.. Puolestaan se tieto, että tyyppi on kusipää petturi puolestaan jopa helpotti toipumisprosessia. Tavallaan se kasvatti omaa ylemmyydentunnetta kun sitten muun suremisen jälkeen oivalsi että hitto vie, miten minä olen parempi ihminen kun en ole moiseen alhaisuuteen sortunut ja ansaitsen paaaaljon parempaa. Aikansahan se ottaa mutta yli kun pääsee niin osaa arvostaa itseään vielä enemmän! Ja olla jopa kiitollinen, että joku on omalla raukkamaisuudellaan osoittanut missä ne keskinäiset standardit kulkee :)
Toisin kun kuvitella saattais niin en edes tunne enää mitään negatiivisia tunteita tätä tyyppiä kohtaan. En pode katkeruutta teoistaan vaan ajattelen nimenomaan että it's your bad, not mine :) Enkä haaveile "kostosta", vaan oikeasti toivon hänelle kliseisesti kaikkea hyvää. Tunteeni ovat todella neutraalit ja hyviä hetkiä ja muistoja hänestä voin ajatella ilman kummempaa tunnemyrskyä.
Tietysti asian käsittelyssä on vaikuttanut se että suhteen kestoa ja tunteiden syvyyttä ei voinut verrata mihinkään vuosien yhteiseloon. Kyllähän niitä traumojakin jäi, ja syvää pahoinvointia tunnen aina etenkin silloin kun kuulen pettämisistä pitkien avioliittojen kulisseissa - alhaista, julmaa ja kuvottavaa toimintaa jonka suhteen Hammurabin laki tai julkiset häpeärangaistukset olisivat kohdallaan tapauksesta riippuen... Hirveä selostus mutta jospa antaa ajateltavaa jollekkin :)
Mutta ai niin, unohdin täysin että ketjun aloittajahan ei kunnioita ja rakasta naistaan sen vertaa että olisi mies ja kertoisi totuuden, sillä puheet totuuden satuttavuudesta ovat höpöhöpöä ja itseä siinä suojellaan, ei petettyä.
Haukkuisin tätä provoksi ellen itse (valitettavasti) olisi todistanut miten MUNATTOMIA JA SELKÄRANGATTOMIA jotkin ihmiset voivat olla ! Ei hyvää päivää, "en uskalla kertoa, varmaan suuttuu", "jätänkö tekstarilla tai viestillä facebookissa? "
Ap kerro pliis että sulla on joku syndrooma tai toinen aivolohkoista puuttuu ? Silloin ehkä ymmärtäisin tän lapsellisen käytöksen. Tai vaihtoehtoisesti voitko selittää missä mielessä tämä olisi hyväksyttävää käytöstä ? En ymmärrä.
Vähän kyllä luulen, että ap ei saa sanottua sille naiselle huomenna yhtään mitään. Tuskin edes kirjettä uskaltaa antaa, esittää varmaan että kaikki on ihan hyvin, kun on niin nössö. Toivottavasti se naisparka saa mahdollisimman pian kuulla totuuden, vaikka sitten jostain muualta.
No niin, aloitan ihan alusta. En viitsi koko keskustelua referoida, mutta pääkohdat.
Ex-naiseni tuli tosiaan kotiin kahdeksan aikaan. Yritin aluksi käyttäytyä normaalisti, kyselin miten matka meni jne. Nainen kuitenkin huomasi, että jokin hermostutti minua ja ojensin sitten sen kirjeen. Nainen luki sitä lähes ilmeettömänä ja olikin lukemisen jälkeen varmaan melkein minuutin hiljaa. Kysyin sitten, mitä hän ajattelee. Hän vain hoki, ettei ymmärrä ja kysyi, onko tämä jokin huono pila. Kun selitin, että ei ole ja että olen nyt tehnyt tällaisen päätöksen, hän murtui. Hän itki, niin lohduttomasti, että itsekin aloin. Jonkin ajan päästä hän sanoi, ettei tämä voi olla totta ja alkoi kysellä, että miksi ihmeessä olen päätynyt tällaiseen ratkaisuun. Kirjeessä selitin siis melko ympäripyöreästi jotain siitä, että suhteesta on tullut epätyydyttävä ja ahdistaa. Ja, kuten epäilittekin, selitys ei mennyt läpi ja nainen sanoi jotain siihen suuntaan, ettei usko tuota selitystä, kun meillä on mennyt koko ajan niin hyvin eikä minusta ole yhtään huomannut mitään ahdistusta enkä ole aiemmin siitä mitään edes maininnut. Yritin jonkin aikaa häntä vakuutella, mutta päädyin lopulta paljastamaan pettämisen (olette varmaan nyt todella tyytyväisiä). Tästä seurasi raivoa, lisää itkua ja lopulta nainen repi kirjeen. Yritin rauhoitella, turhaan. Jonkin aikaa riideltyämme tilanne päättyi siihen, että nainen alkoi viskoa joitakin tavaroitani parvekkeelta alas, omassa kodissani... Tätä en ymmärrä. Ymmärtäisin ehkä silloin, jos olisimme olleet naisen kotona ja minä olisin sinne muuttamassa, mutta en tässä tilanteessa. Siinä vaiheessa käskinkin naista poistumaan ja hän lähti hyvin nopeasti, kaikki tavaratkin jäivät tänne. Hänestä ei ole kuulunut nyt mitään edes puhelimitse.
Ajatukset ovat aika sekavat.
AP
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 13:37"]
Olette ehkä oikeassa siinä, että hetkessä eläminen ainakaan jatkuvasti ei ole hyvä asia ja että avoinkaan suhde ei välttämättä ratkaise mitään. Silti, mitä muutakaan voin tehdä? Itseään on todella hankala lähteä muuttamaan varsinkaan tässä iässä. Olette sanoneet, ettei minulle käy perinteinen parisuhde muttei kuulemma avoinkaan, pitääkö minun sitten olla sinkkuna lopun ikääni, vai? Voisin kyllä yrittää käydä itseni kanssa keskustelua siitä, miksi minulla on niin kova tarve saada muitakin naisia ja että miksi haluan viimeiseen asti vältellä totuutta, mutta enpä tiedä tuottaako se juurikaan tuloksia. Ja te jotkut, vitun idiootiksi yms haukkuminen on ikävää, turha teidän on ns. lyödä lyötyä.
Ja 432, olen kyllä puinut tätä asiaa kavereideni kanssa mutta vähän eri tavalla, en minä heiltä olisi kehdannut mennä kyselemään esim. sitä, mitä keksin eron syyksi tai sitä, että millaisen kirjeen teen.
AP
[/quote]
Ihminen voi muuttua, minkä ikäisenä tahansa. Se on tietoinen päätös, johon sitoudutaan. Tietenkin voit aina luovuttaa sopivan paikan tullen ja sortua vanhoihin virheisiisi, ja törmäät jälleen tämänkaltaiseen tilanteeseen. Ja siinä tulet ennen kaikkea kärsimään sinä itse, ellet koveta itseäsi tyystin välinpitämättömäksi. Niitäkin ihmisiä on, joita ei voisi vähempää kiinnostaa toisten ihmisten tunteet. Haluatko olla sellainen mies?
Ainahan on mahdollisuus löytää ihminen, jolle uskollisuudella ei ole niin väliä. Siinä kuitenkin annat suostumuksen myös siihen, ettei toisenkaan tarvitse olla sinulle uskollinen. Et voi mielestäni odottaa uskollisuutta toiselta, jos et ole valmis sitoutumaan siihen itse.
... Ja itse asiassa. mikäli et ole valmis ennalta tällaisia asioita jo selvittämään ja sopimaan, niin minusta perinteinen parisuhdemalli ei ole sinua varten. Ellet sitten löydä puolisoa, joka syystä tai toisesta alistuu elämään epävarmassa suhteessa, jossa voit koska tahansa pettää ja jättää ilman ennakkovaroituksia. Ja isänähän tällä tavalla et voi toimia... tai korjaan: voit, ja niität todella huonoa heinää, ja siinä kärsii viattomia, sinusta jollain tavalla riippuvaisia ihmisiä.
No, ehkä tämä aihe on kaluttu jo kertaalleen läpi. Tavalla tai toisella sinun on vain kasvettava aikuiseksi. Tai sitten voit katsoa elokuvan Alfie ja nähdä itsesi. :)
P.S Ei, tavaroiden heittely ja mikään väkivalta ei ole oikein. Voit toki vaatia korvauksia niistä tavaroista, jotka menetit tässä rytäkässä.
Ai se sai susta kaivettua sen oikean syyn irti, vaikka niin täällä vakuuttelit ettet aio sitä paljastaa :D ahhahh
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 14:53"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 14:43"]
Ap mitä arvokasta tavaroiden joukossa oli? Auta meitä ymmärtämään.
[/quote]
- järjestelmäkamera
- arvokas taulu
- siskoltani saama koriste-esine, joka oli ollut minulla jo 20 vuotta
AP
[/quote]
Nämä ovat vain materiaa,materia on korvattavissa toisin kun ne neljä vuotta jotka nainen tuhlasi sinuun.Hänkin varmasti vain "eli hetkessä"kun tuhosi omaisuuttasi,mitä oikein valitat?
Ja totesit että "Ja toivottavasti minäkin löydän uuden naisen."
Tee palvelsu koko naissukupuolelle,älä edes yritä. Jos sinulle hetkessä eläminen tarkoittaa,että jotenkin kummasti olosuhteiden pakosta uitat munaasi missä sattuu,pysy sinkkuna.Ei yksikään nainen ansaitse tuollaista kohtelua,jonka eksäsi sai.Sanoisin että kasvata munat ja selkäranka,mutta se taitaa olla tämän viestiketjun perusteella mahdoton tehtävä sinulle,siispä pysy sinkkuna!
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 22:44"]
No niin, aloitan ihan alusta. En viitsi koko keskustelua referoida, mutta pääkohdat.
Ex-naiseni tuli tosiaan kotiin kahdeksan aikaan. Yritin aluksi käyttäytyä normaalisti, kyselin miten matka meni jne. Nainen kuitenkin huomasi, että jokin hermostutti minua ja ojensin sitten sen kirjeen. Nainen luki sitä lähes ilmeettömänä ja olikin lukemisen jälkeen varmaan melkein minuutin hiljaa. Kysyin sitten, mitä hän ajattelee. Hän vain hoki, ettei ymmärrä ja kysyi, onko tämä jokin huono pila. Kun selitin, että ei ole ja että olen nyt tehnyt tällaisen päätöksen, hän murtui. Hän itki, niin lohduttomasti, että itsekin aloin. Jonkin ajan päästä hän sanoi, ettei tämä voi olla totta ja alkoi kysellä, että miksi ihmeessä olen päätynyt tällaiseen ratkaisuun. Kirjeessä selitin siis melko ympäripyöreästi jotain siitä, että suhteesta on tullut epätyydyttävä ja ahdistaa. Ja, kuten epäilittekin, selitys ei mennyt läpi ja nainen sanoi jotain siihen suuntaan, ettei usko tuota selitystä, kun meillä on mennyt koko ajan niin hyvin eikä minusta ole yhtään huomannut mitään ahdistusta enkä ole aiemmin siitä mitään edes maininnut. Yritin jonkin aikaa häntä vakuutella, mutta päädyin lopulta paljastamaan pettämisen (olette varmaan nyt todella tyytyväisiä). Tästä seurasi raivoa, lisää itkua ja lopulta nainen repi kirjeen. Yritin rauhoitella, turhaan. Jonkin aikaa riideltyämme tilanne päättyi siihen, että nainen alkoi viskoa joitakin tavaroitani parvekkeelta alas, omassa kodissani... Tätä en ymmärrä. Ymmärtäisin ehkä silloin, jos olisimme olleet naisen kotona ja minä olisin sinne muuttamassa, mutta en tässä tilanteessa. Siinä vaiheessa käskinkin naista poistumaan ja hän lähti hyvin nopeasti, kaikki tavaratkin jäivät tänne. Hänestä ei ole kuulunut nyt mitään edes puhelimitse.
Ajatukset ovat aika sekavat.
AP
[/quote]
Voisi se sinutkin jossain määrin ns heittää seinään, jos palaisit "rakkaasi" luo jonka kanssa yhteenmuuttostakin oli sovittu.. ja tervetulianen oli mikä oli.
Tarkoitan jollei ymmäryksesi riitä (ex)naisesi mielestäsi vajaaseen kykyyn hiilitä itseään ,sinun hyväksymissä rajoissa, toivotaaan ainakin ettet joudu hänen asemaansa koskaan.
Jotenkin käy nyt sääliksi ap:takin... :/ Ei hän ehkä olekaan niin tunteeton ja kusipää kuin olin mm. aloitusviestin perusteella ajatellut.
Jotenkin huvittavaa ja samalla outoa, että ap herättää teissä noin voimakkaita tunteita. Ei tää musta mitenkään erityisen törkeä pettämistapaus ollu, pikemminkin aika tyypillinen. Toki mikään pettämistapaus ei oo hyväksyttävä tai vähäteltävä, mutta mä en oo ennen törmänny näin kiihkeään ja vihamieliseen vastaanottoon kun joku on kertonu pettäneensä... Ja kyllä, nainen teki väärin heitellessään toisen omaisuutta parvekkeelta alas.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 17:05"]
Nämä ovat vain materiaa,materia on korvattavissa toisin kun ne neljä vuotta jotka nainen tuhlasi sinuun.Hänkin varmasti vain "eli hetkessä"kun tuhosi omaisuuttasi,mitä oikein valitat?
[/quote]
Jos miehesi jättää sinut NYT, on yhteinen aikasi hänen kanssaan siis tuhlattua aikaa. Mitään positiivista ei tietenkään ole parisuhteen aikana ollut, kaikki on pois pyyhittyä.
Älä unohda, että ei kaikkien elämän päätavoitteena ole päästä naimisiin ja perustaa perhe.
ei ap
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 17:05"]
[/quote]
Jos miehesi jättää sinut NYT, on yhteinen aikasi hänen kanssaan siis tuhlattua aikaa. Mitään positiivista ei tietenkään ole parisuhteen aikana ollut, kaikki on pois pyyhittyä.
Älä unohda, että ei kaikkien elämän päätavoitteena ole päästä naimisiin ja perustaa perhe.
ei ap
[/quote]
Samaa mieltä tästä. Ap:lla ja naisellaan on muuten voinut olla ihan onnellinen suhde, jonka hyviä hetkiä voi muistella lämmöllä. Ei välttämättä vielä eron jälkeen pitkään aikaan, mutta joskus myöhemmin.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 17:37"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 17:05"]
[/quote]
ei ap
[/quote]
Samaa mieltä tästä. Ap:lla ja naisellaan on muuten voinut olla ihan onnellinen suhde, jonka hyviä hetkiä voi muistella lämmöllä. Ei välttämättä vielä eron jälkeen pitkään aikaan, mutta joskus myöhemmin.
[/quote]
Tämän 19 sivun vänkyttämisen perusteella sanoisin,että kyllä,nainen on tuhlannut aikaansa.En usko että oma mieheni vaivautuisi kitisemään päiväkausia mammapalstalla pohtimassa miten voi parhaiten vältellä ottamasta vastuuta tekemästään virheestä.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 17:20"]
Jotenkin huvittavaa ja samalla outoa, että ap herättää teissä noin voimakkaita tunteita. Ei tää musta mitenkään erityisen törkeä pettämistapaus ollu, pikemminkin aika tyypillinen. Toki mikään pettämistapaus ei oo hyväksyttävä tai vähäteltävä, mutta mä en oo ennen törmänny näin kiihkeään ja vihamieliseen vastaanottoon kun joku on kertonu pettäneensä... Ja kyllä, nainen teki väärin heitellessään toisen omaisuutta parvekkeelta alas.
[/quote]
Ei mammoja lietso raivoon niinkään pettämistapaus,vaan ap:n asenne.Hetkessä eläminen sinänsä on ok,"jos harkitsee liian pitkään seuraavaa askelta,elämä kuluu yhdellä jalalla seisten" jne.Se,että käyttää elämänfilosifiaa oikeuttamaan pettämisensä ja pohtii päiväkausia mikä olisi helpoin(raukkamaisin)tapa luikerrella eroon ikävästi tilanteesta,ei ole ok.Ja kyllä,on väärin heitellä toisen tavaroita,mutta ap olisi helposti voinut välttää riidan sillä että olisi pitänyt housut jalassa.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 17:20"]
[/quote]
Minusta se erikoisuus lähtee jo otsikon kysymyksenasettelusta. Aikuinen mies on mielestään jättänyt naisensa, pikkujuttuna ei ole siitä toista osapuolta vielä informoinut.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 17:41"][quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 17:37"]
[/quote]
ei ap
[/quote]
[/quote]
Tämän 19 sivun vänkyttämisen perusteella sanoisin,että kyllä,nainen on tuhlannut aikaansa.En usko että oma mieheni vaivautuisi kitisemään päiväkausia mammapalstalla pohtimassa miten voi parhaiten vältellä ottamasta vastuuta tekemästään virheestä.
[/quote]
No mitäs jos ap onkin ollut lähes täydellinen kumppani lukuun ottamatta tätä viimeaikaista pettämistä ja vauvapalstasekoilua? Jokaisessa on huonoja puolia, ehkä ne sattuvat ap:lla olemaan taipumus pakoilla vastuuta sekä tietynlainen avuttomuus. Jotain hyväähän ap:ssa on oltava, kun nainen on häntä 4 vuotta jaksanut.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 17:49"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 17:41"][quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 17:37"]
[/quote]
ei ap
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No mitäs jos ap onkin ollut lähes täydellinen kumppani lukuun ottamatta tätä viimeaikaista pettämistä ja vauvapalstasekoilua? Jokaisessa on huonoja puolia, ehkä ne sattuvat ap:lla olemaan taipumus pakoilla vastuuta sekä tietynlainen avuttomuus. Jotain hyväähän ap:ssa on oltava, kun nainen on häntä 4 vuotta jaksanut.
[/quote]
No sitähän emme tiedä kun emme ap:ta tunne.Onkin oma henkilökohtainen näkemykseni,että olento jonka mielestä "ajautuu vasten tahtoaan pettämään"ei ole mies ensinkään,tuskin edes ihminen.Mikä lie viettiensä viemä elukka.Voihan olla että tällaisille "miehille"on ottajansa,mutta itse kokisin tuhlanneeni aikaani jos mies paljastuisi tällaiseksi pelleksi.
Ketjun otsikko on niin absurdi että alkoi naurattaa, mutta ap lähinnä itkettää. Mikä vellihousu! Ja kehtaa itkeä paria hajotettua tavaraa. Luuseri mikä luuseri.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 23:25"]
'Turha täyttää ketjua...' paskaa tää ketju jo on joten aivan sama millä sitä enää täytetään, ap:n tunnistaa kyllä samaksi tyypiksi joka provoilee jatkuvasti ja mä saan kyllä kysyä häneltä että MIKSI, jos se ei sulle sovi kommentoija nro 337 niin voi nyyh
[/quote]
Kuulostatpa lapselliselta, kun argumentointitaitosi ovat luokkaa "voi nyyh". Todella erikoista, että tunnistat eri ketjujen aloittajat samaksi henkilöksi, vaikka täällä kirjoitetaan täysin nimettömänä. Kirjoitustyylistä et voi päätellä juuri mitään (ellei se sitten ole oikeasti omaperäinen), tämänkin ketjun ap:n kirjoitustyyli on aika samantyylinen kuin monella tutullani. Onko minulla nyt syytä epäillä, että joku heistä on aloittanut tämän keskustelun? Sinun logiikallasi kyllä.