Naiseni ei tiedä että olen jättänyt hänet, miten kertoa?
Kävi siis niin, että petin naistani työkaverini kanssa muutama viikko sitten. En varsinaisesti kadu tekoani, mutta omatunto kolkuttaa silti sen verran, etten voi jatkaa suhdetta. En kuitenkaan voi kertoa pettämisestä naiselle, sillä se aiheuttaisi kummallekin vain turhaa mielipahaa - naiseni varmaan murtuisi täysin ja minä joutuisin kuuntelemaan raivoamista (jonka sinänsä olisin kyllä ansainnut). En halua satuttaa häntä tällä tiedolla, sillä hän on ollut minulle niin hyvä tyttöystävä kuin mahdollista.
Suurin ongelma tällä hetkellä on se, että olen jo tavallaan eronnut hänestä, mutta hän ei itse tiedä sitä vielä. Minulla luki aiemmin facebookissa että olen parisuhteessa, nyt siellä lukee että olen sinkku. Tyttöystäväni (tai siis oikeastaan ex) ei ole facessa eikä täten tiedä erostakaan. Tuntuu pahalta, että fb-kaverinikin perheen ja läheisten ystävien lisäksi tietävät ennen häntä, mutta en vain pysty kertomaan... Meidän olisi tarkoitus nähdä nyt parin päivän päästä kun hän tulee ulkomailta, mutten tiedä pystynkö silloinkaan paljastamaan mikä on tilanne. Osaatteko yhtään auttaa - mitä kerron ja miten? Yritänkö nyt vain kerätä rohkeutta ja soittaa tai laittaa viestiä heti, kerronko kasvotusten kun tapaamme vai mietinkö vielä? Ja mitä ihmettä voin keksiä eron syyksi, että se kuulostaisi uskottavalta, kun en voi oikeaa syytä paljastaa? Meillä on mennyt muuten niin hyvin enkä halua, että tyttöystäväni luulee, että hänessä olisi jotain vikaa. Hän ei olisi voinut tehdä mitään toisin.
Kyllä, tiedän että tein väärin ja että pitäisi kertoa pettämisestä, mutta asiat eivät aina ole niin mustavalkoisia. En siis kaipaa haukkuja vaan ihan oikeita käytännön neuvoja.
M34
Kommentit (541)
Ei kai... Taidan tuntea tämän ääliön. Jos on kuka luulen, niin on irl vielä pahempi paskiainen. Kuvittelee olevansa oikea naisten päiväuni ja tietävänsä kaikesta kaiksen, vaikka on ylipainoinen luuseri, joka sai meidän firmasta laiskuuden takia potkut.
Liekköhän totta koko soppa, harva mies jaksaisi jahkata eroamistaan jossain netin palstalla.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 17:54"]
No sitähän emme tiedä kun emme ap:ta tunne.Onkin oma henkilökohtainen näkemykseni,että olento jonka mielestä "ajautuu vasten tahtoaan pettämään"ei ole mies ensinkään,tuskin edes ihminen.Mikä lie viettiensä viemä elukka.Voihan olla että tällaisille "miehille"on ottajansa,mutta itse kokisin tuhlanneeni aikaani jos mies paljastuisi tällaiseksi pelleksi.
[/quote]
Minun näkemykseni mukaan ap on ihminen ja mieskin. En halua ajatella niin raadollisesti, että virheitä tehdessä menettää ihmisyytensä. Ja vaikka ap jatkaisi niiden samojen virheiden tekemistä loppuikänsä, hän olisi joko kusipää tai sitten hänellä on ongelmia oppia kokemastaan, mutta hän olisi silti ihminen. Ap:n virheet eivät edes ole aivan pahimmasta päästä, verrattuna esim tappamiseen.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 18:08"]
No sitähän emme tiedä kun emme ap:ta tunne.Onkin oma henkilökohtainen näkemykseni,että olento jonka mielestä "ajautuu vasten tahtoaan pettämään"ei ole mies ensinkään,tuskin edes ihminen.Mikä lie viettiensä viemä elukka.Voihan olla että tällaisille "miehille"on ottajansa,mutta itse kokisin tuhlanneeni aikaani jos mies paljastuisi tällaiseksi pelleksi.
[/quote]
Minun näkemykseni mukaan ap on ihminen ja mieskin. En halua ajatella niin raadollisesti, että virheitä tehdessä menettää ihmisyytensä. Ja vaikka ap jatkaisi niiden samojen virheiden tekemistä loppuikänsä, hän olisi joko kusipää tai sitten hänellä on ongelmia oppia kokemastaan, mutta hän olisi silti ihminen. Ap:n virheet eivät edes ole aivan pahimmasta päästä, verrattuna esim tappamiseen.
[/quote]
Eläimet toimivat vaistojensa varassa.Ihmisellä on tietoisuus,ja hän tekee sen pohjalta mm.moraalisia valintoja.Ap on valinnut pettää pitkäaikaista "naistaan"työkaverin kanssa hetken huumassa.Ap ei myönnä tätä,vaan selittää että "ajautui pettämään,koska elää hetkessä."Tästä voimme päätellä,että ap:lla ei ole ihmisille tyypillistä tietoisuutta,hän vain elää vaistojensa varassa ja "ajautuu"ikäviin tilantesiin ajattelevien ihmisten kanssa.Ei ole järkeä verrata pettämistä ja tappamista,molemmat ovat moraalisesti väärin,mutta tietoisia valintoja.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 17:37"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 17:05"]
Nämä ovat vain materiaa,materia on korvattavissa toisin kun ne neljä vuotta jotka nainen tuhlasi sinuun.Hänkin varmasti vain "eli hetkessä"kun tuhosi omaisuuttasi,mitä oikein valitat?
[/quote]
Jos miehesi jättää sinut NYT, on yhteinen aikasi hänen kanssaan siis tuhlattua aikaa. Mitään positiivista ei tietenkään ole parisuhteen aikana ollut, kaikki on pois pyyhittyä.
Älä unohda, että ei kaikkien elämän päätavoitteena ole päästä naimisiin ja perustaa perhe.
ei ap
[/quote]
Samaa mieltä tästä. Ap:lla ja naisellaan on muuten voinut olla ihan onnellinen suhde, jonka hyviä hetkiä voi muistella lämmöllä. Ei välttämättä vielä eron jälkeen pitkään aikaan, mutta joskus myöhemmin.
[/quote]
On olemassa eroja, jotka mitätöivät kaiken siihenastisen ja kääntävät ne mukavat muistot painajaiseksi. Jos huomaat olleesi yksissä pedofiilin tai psykopaatin kanssa, sillä on taipumus rikkoa myös omakuvasi. Tässä jättäjäpettäjässä tuntuu myös olevan jotain senkaltaista tunnevammaisuutta, joka aiheuttaa hiukan vastaavan efektin.
Ei tämä ole ensimmäinen kiinnisaatu näytekappale. Onhan noita itsekeskeisiä ihmisiä, jotka esittävät itselleen ja muille käyvänsä täydestä, vaikka tunne-elämä on kopioitu siitä, mitä muut näyttävät kokevan. Ja mistäpä sellainen ihminen tietäisikään, mitä hän on vailla, kun ei kerran tiedä, miltä se tuntuu. Mutta kaiken järjen mukaan hän kuitenkin on jossain vaiheessa ymmärtänyt olevansa kopio, ja että naisseuraa tavoitellessaan hän on väistämättä huijari, aina. Siitäpä taitaa noustakin tuo ajatustapa, että täytyyhän hänelläkin olla OIKEUS. Ei normaali-ihminen ajattele asiaa niin, koska hän tietää voivansa tehdä hyvää muille ihmisille enemmän kuin pahaa. Ei ole vampyyrin itseymmärrystä, koska siihen ei ole mitään aihetta.
Miten te jaksatte ruokkia tätä trollia... Ei kenenkään pettämisepisodiin (joka sinänsä on täällä ihan parasta trollaus-matskua) eroon voi liittyä noin paljon naurettavia kliseitä eikä noin paljon tyhmyyttä.. Hohhoijjaa...
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 18:17"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 18:08"]
[/quote]
[/quote]
Eläimet toimivat vaistojensa varassa.Ihmisellä on tietoisuus,ja hän tekee sen pohjalta mm.moraalisia valintoja.Ap on valinnut pettää pitkäaikaista "naistaan"työkaverin kanssa hetken huumassa.Ap ei myönnä tätä,vaan selittää että "ajautui pettämään,koska elää hetkessä."Tästä voimme päätellä,että ap:lla ei ole ihmisille tyypillistä tietoisuutta,hän vain elää vaistojensa varassa ja "ajautuu"ikäviin tilantesiin ajattelevien ihmisten kanssa.Ei ole järkeä verrata pettämistä ja tappamista,molemmat ovat moraalisesti väärin,mutta tietoisia valintoja.
[/quote]
No jos nyt ajatellaan ihan järjellä, niin kyllä ap:kin on kykenevä tietoisiin valintoihin eikä vain mene päättömänä sinne, minne mulkku osoittaa. Hän on nimenomaan tehnyt tietoisen valinnan pettää kumppaniaan. Hän vain jälkeenpäin yrittää selittää asiaa itselleen edullisella tavalla siten, ettei voinut asialle mitään. Oikeasti olisi kyllä voinut ja sisimmässään kyllä itsekin tietää sen.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 18:36"]19 sivua vedätystä :D [/quote]
Jep. Mitä tarvetta tämä teillä oikein palvelee? Käsittelettekö omia vaikeita tunteita tämän höpö höpö kautta vaikka itsekin arvaatte sen höpö höpöksi? Vai onko aikuiset ihmiset vain näin vietävissä?
Musta ap on kiehtova ihminen. Voisin ainakin panna sitä, sillä on varmaan kokemustakin paljon kun tulee harrastettua seksiä vähän siellä täällä ja ties kenen kanssa.
Haa vittu kun munaton pelle !! Vai että oikein pettänyt, etkä uskalla muijalles sanoo että ette ole enää yhdessä. Vittu mikä PELLE !!
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 18:40"]
Jep. Mitä tarvetta tämä teillä oikein palvelee? Käsittelettekö omia vaikeita tunteita tämän höpö höpö kautta vaikka itsekin arvaatte sen höpö höpöksi? Vai onko aikuiset ihmiset vain näin vietävissä?
[/quote]
Totta kai tämä on omien tunteiden käsittelyä, omien kokemusten pohdiskelua ja erilaisiin ajattelutapoihin tutustumista.
Mitä keskustelu sinun mielestäsi sitten on?
Herätänpä minä tosiaan suuria tunteita. Jos olen teistä niin kuvottava, hirveä enkä edes enää ihminen, niin ok, olkaa tyytyväisiä ettei teidän tarvitse olla kanssani tekemisissä. Ja meillä oli kyllä onnellinen sekä hyvällä tavalla tunne- ja tapahtumarikas suhde, eli tuskin ex-naiseni kokee tuhlanneensa sitä koko neljän vuoden ajanjaksoa, jonka oli kanssani. Ihan turhaan surkuttelette sen naisen puolesta niin paljon.
AP
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 18:50"]
Musta ap on kiehtova ihminen. Voisin ainakin panna sitä, sillä on varmaan kokemustakin paljon kun tulee harrastettua seksiä vähän siellä täällä ja ties kenen kanssa.
[/quote]
Lähetä kuvasi, niin katsotaan että pannaanko.
AP
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 19:11"]
Miten tämä ketju on voinut jatkua jo 20 sivun verran? :D
[/quote]
No koska ihmiset kommentoivat tätä, haloo?
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 18:50"]
[/quote]
Niin, kiehtova samaan tapaan kuin joku saippuasarjan tyyppi (sori, en tiedä yhtään nimeä; onko saippuasarjojakaan enää? No, onhan meillä/teillä av)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 18:54"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 18:40"]
[/quote]
Totta kai tämä on omien tunteiden käsittelyä, omien kokemusten pohdiskelua ja erilaisiin ajattelutapoihin tutustumista.
Mitä keskustelu sinun mielestäsi sitten on?
[/quote]
Ainakin sen tulee lähtökaohtaisesti perustua rehellisyyteen. En voi keskustella mielikuvitushahmon kanssa. Eri asia on sitten keskustella esim. kirjasta tai muusta fiktiosta, mutta kyllä järkevän keskustelun perus on silloin se, että kaikki ymmärtävät puhuvansa keksityistä henkilköistä. Muistakaa tapaus-Vettenterää. :D
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 17:56"]
Ketjun otsikko on niin absurdi että alkoi naurattaa, mutta ap lähinnä itkettää. Mikä vellihousu! Ja kehtaa itkeä paria hajotettua tavaraa. Luuseri mikä luuseri.
[/quote]
Juuri näin!Mut hei,voihan se luuseriutta lukuunottamatta olla täydellinen mies niin ku joku täällä vakuuttelee? :D