Saitko kiitoksen lahjasta kummilapseltasi/tämän vanhemmilta?
Minä en ole saanut. Meillä ei käynyt aikataulut yksiin kummilapsen vanhempien kanssa, että oltaisiin kasvotusten annettu lahja. Viestiteltiin ja jätin sovitusti heidän postilaatikkoon aatonaattona. Silloinkaan ei tullut vanhemmalta kiitos-viestiä. Ei ole mitään kuulunut vieläkään. Lapsi on 6v., joten sen vielä ymmärrän, ettei hän itse hokaa välttämättä näin jälkikäteen.
Kommentit (11)
Sain kyllä. Meillä on läheiset välit
Sain myös ihanan joululahjan kummilapsen perheeltä. Siitä tietysti kiitin kovasti
Vierailija kirjoitti:
Sain kyllä. Meillä on läheiset välit
Sain myös ihanan joululahjan kummilapsen perheeltä. Siitä tietysti kiitin kovasti
Ja antamani lahjani ei edes ollut mikään kallis. Yhteistä aikaa ja liput yhteiseen tekemiseen.
Olen muistanut tuttavaperheen lapsia aina jouluna, syntymäpäivinä ja matkatuliaisilla. Kiitosta on turha odottaa. Lopulta kävi niin, että ihan tavallisella vierailulla lapset tulivat kysymän "Toitsä meille mitään?". Olin todella hämmentynyt. Miksi lapsille ei nykyään opeteta käytöstapoja?
Vierailija kirjoitti:
Oletko kummi vai joulupukki?
Niin? Vanhemman tehtävä se on kiittää, jos lapsi uskoo joulupukkiin.
En. Ollaan kyllä muutenkin etäännytty tosi paljon kyseisen perheen kanssa. Jotenkin ajattelin, että se on fiksua muistaa jouluna... En tiedä, muutaman joulun olen muistanut kai turhaan. Kummilapsen äiti oli aikoinaan todella hyvä ystävä, nykyisin elämäntilanteiden ym. muuttumisten myötä kaveri, jota näen ehkä pari kertaa vuodessa.
Toisen kummilapseni äiti lähetti kiitokset ja ihanan kuvan, jossa lapsi tutkii lahjaa. Toinen kummilapsi ei ole vielä saanut lahjaansa perheensä sairastelujen vuoksi, mutta äiti on jo etukäteen kiittänyt. Toivottavasti kaikki on ensi viikolla terveinä, niin voisin mennä kyläilemään. Molemmat lapset on vielä vauvoja, joten he eivät itse vielä kiitä,
Edes muistanut koko lahjaa. Toi kummin rooli on yksi kiusallisimpia nakkeja, ja iskee kybällä juuri lapsettomaan ihmiseen tai pariskuntaan. Eikö seurakunta voisi järjestää sen viran puolesta, jos sellainen on ihan pakko olla?
Käytin lahjoihin 500€, ei tullut edes hyvää joulua viestiä, oli viimeinen kerta.
M44
En ymmärrä näitä vanhempia. Minä AINA kiitän lasteni kummeja, kun jotenkin muistavat. Tämän lisäksi patistan myös vanhinta ihan itse kiittämään. Välinpitämättömyys tai inhimillinen unohdus.
tää on nykypäivvä, lähetin siskonlapsilleni välikäden kautta joululahjat, ei toivotettu hyvää joulua eikä kiitetty lahjoista. Olisin voinut senkin summan(yli 100e) käyttää itseeni ja ensi vuonna näin teenkin.