Mieheni lähti juuri tapaamaan ihastustaan, kysyttävää?
Samalla halukkaat voivat veikata, mihin aikaan hän tulee takaisin!
Itse jäin kotiin tekemään etätöitä, joten en vastaile jatkuvalla syötöllä vaan silloin tällöin.
Kommentit (98)
Minulle ainakin oli suorastaan elintärkeää, että sain täyden vapauden (jota ei siis ollut mikään pakko toteuttaa!) tutustua ihastukseeni. Sain häneen tutustuessani hyvin tärkeitä rakennuspalikoita myös mieheni ja minun suhteeseen.
Minun elämälleni olisi ollut tuhoisaa, jos mieheni olisi kieltänyt minulta tuttavuuden tähän ihastukseeni. Minulle ei siis ihastumistapauksissa (kun se on riittävän tärkeää, kaikki ihastumisethan eivät sitä taatusti ole) riitä, että "pikemminkin välttelisin ajattelemasta jne ko ihmistä." Koska se ei olisi ollut hyvä vaihtoehto meidän kaikkien kolmen tapauksessa. Meillä oli sikäli helppoa lähteä tähän tilanteeseen, että oli hyvin odotettavaa, että ihastukseni ei omista syistään johtuen lähde suhteeseen kanssani. Enkä itsekään sitä lähtökohtaisesti halunnut, Varsinkaan en olisi halunnut ihastua ja jopa rakastua häneen uudelleen! Koitin tukahduttaa ne tunteet, mutta huomasin pian, että se olisi minun tapauksessani erittäin vahingollista minulle. Koska olen koko elämäni joutunut tukahduttamaan tunteitani. Tämä tilanne avasi tunteitani ja pystyin tuomaan niitä kotiin myös miehelleni. Miksi en olisi tuonut? Minulla on hyvä mies, eikä kriisimme johtunut hänestä.
Tämä kolmas tuli elämäämme ihan syystä, uskon. Kaikella on tarkoituksensa. Nyt toiveenani on ystävystyä hänen kanssaan, mutta saa nähdä. Miehelläni ei ole mitään sitä vastaan.
32
Ja sitä piti vielä sanoa, että meidän elämäämme tämä tilanne tuli tavallaan sopivassa välissä, ei silloin, kun eletään pikkuvauva-arkea. En usko, että tilanne olisi ollut silloin niin mahdollinen; kummallakaan ei olisi ollut ylimääräistä energiaa suuntautua muualle.
Sen sijaan kun tilanne viime syksynä alkoi olin sanonut noin kuukautta aikaisemmin miehelle, että kaipaisin haasteita, jonkin projektin tai harkitsen jatko-opintoja ammatissani. No, ehdin tilata pääsykoekirjat, mutta huh hah hei, niiden lukeminen jäi: sain paljon ihanamman projektin: omiin tunteisiini sukeltamisen ja tunne-elämästä oppimisen korkeakoulukurssin. Sellaisen koen viime talven minulle olleen. Ihastuksen kanssa kun ei koko ajan sujunut aivan auvoisesti. Silti se oli ennen kaikkea opettavaista ja juuri sitä, mitä elämältä kaipasin. Minulla on vain yksi mies, mutta se ei tarkoita, että hänestä saisin kaiken, mitä kaipaan. Pettäminen ei ole siihen ratkaisu, mutta en lähtenyt pettämään; tilanteesta puhuttiin myös meillä avoimesti.
32
Ihmettelen, että 11 vuotta on tätä suhdetta rakennettu hartia voimin. Miten vanha ap mahtaa olla?
Saattaa se paras lastenhankintaikä mennä jo ohi, kun noin perusteellisesti rakennetaan suhdetta. Ja kuitenkin kumppanilla on tarvetta mennä rentoutumaan toisen naisen kanssa? Missä on se rakastumisen huuma, millä nuoret parit aloittavat?
Onkohan tässä nyt parisuhde pilattu puhumalla, vähän sama kuin puhutaan " kuoliaaksi ymmärtämisestä "? Jospa tämä ap:n puoliso haluaa välillä
lomaa tällaisesta " täydellisestä parisuhteesta"?
Itselleni tuli hyvin paperinmakuinen olo tästä tarinasta. En ihmettelisi, jos mies jo katselisi ihan vakavasti uutta kumppania. Onko ap varma, että mies kertoo kaiken, tuollaisessa "ihastumisessa " on se vaara, että se parisuhde "yhteinen vene" alkaakin vuotaa : (
mulla on tuollaisesta aika huonot kokemukset, että luvan kanssa saa tapailla tms.
Mies toi meille tuon järjestelyn ja ero tuntuu päivä päivältä houkuttelevammalta. En halua kuulla mitään jorinoita kenestäkään ihastuksesta, ja miehen vaatimukset tietää kaikki minun ihastuksistani saivat aikaan että menivät pidemmälle kuin muuten olisivat (kun kerran lupa oli), ja ennenkaikkea mies on alkanut tuntua painostavalata ja kontrolloivalta. Miksi hänen pitäisi saada jakaa jopa ihastumiseni? Tuntuu ahdistavalta kyttäämiseltä enemmän ja enemmän alun vääristyneen vapauden tunteen jälkeen. Hänen piti saada "olla läsnä" ihastumisissanikin ja se myrkytti sekä ihastukset että meidän välit.
En suosittele kenellekään, ja ap harkitse uudelleen motiiveja tuon kaltaiseen "kaikki jaetaan" asetelmaan?
Onko miehesi ihastus myös naimisissa, ja onko hänellä alaikäisiä lapsia?
Siinä tapauksessa kuvittelisin että miehesi on aika turvallisilla vesillä.
Olisipa minullakin noin suvaitsevainen vaimo kuin sinä!
Olisin halunut aikoinaan jutella erään kouluaikojeni ihastukseni kanssa jonka tapasin pari vuotta sitteen luokkatapaamisessa ja jonka tiedän asuvan kesämökkipaikkakunnallamme. Otin jopa yhteyttä häneen ja pyysin hänet kerran kahville mutta kun kerroin siitä vaimolleni hän kielsi yhteydenotot. Olisin halunut lähteä ratsastamaan hänen kanssaan jollekin paikkakunnan hevostalleille ja juttelemaan kaikenlaista, hän on hyvin kiltti nainen, oikeastaan ainoa joka oli kiltti minua kohtaan koko kouluaikana, vaika emme seurustelleet.
hrrr tuli kylmät väreet tuosta apn talonrakennusketjusta! Eikai kukaan ajatte noin? paitsi jos ei ole koskaan elämässään ollut rakastunut?
Rakastus ei ole mikään puhkuva susihukka jota vastaan huolella rakennettu talo pitää puolensa, ehei, se on maanjäristys ja tsunami ja tulivuorenpurkaus!
Ap, ellen välittäsi omasta miehestäni, toimisin kuten sinä. En ymmärrä, mielestäni olet miehesi tossun alla. Hölmö,naiivi, lapsellinen teinin ajatusmaailmalla varustettu. Varo, ettet jää yksin...
...piti vielä jatkamani että itse olen rehellisempi ja syvällisempi ihastuksen kanssa kuin aviopuolison. Jos ihastus ei jotain syvintä tuntoani ymmärrä/hyväksy niin pienempi harmihan se on kuin se jos aviopuoliso ei ymmärrä/hyväksy.
Eiks muut oo suhteen alussa kaiken avoimempia?
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 21:01"]
Jo ketjun otsikko on kuvottava. Kun on sitouduttu, siihen ei muita kaivata. PISTE. Te, jotka haluatte olla useamman kanssa samaan aikaan,pysykää sinkkuina.
[/quote]
Näistä kommenteista tulee mieleen, että te ette tajunneet, mistä tässä on kysymys. Ihastuminen toiseen on aivan mahdollista, eikä siitä voi itse päättää. Tunteet voivat tulla, halusipa niitä tai ei.
Ap:hän sanoi, että miehen kanssa oli sovittu, että selän takana ei petetä. Kertoo enemmän teistä kuin heistä, että ette usko miehen haluavan ja kykenevän olemaan rehellinen. Jos valehtelee toiselle, tekee väärin myös itseään kohtaan, se joka on sen ymmärtänyt, ei tahdo valehdella.
32
Kuule nro 32, ei pidä olla tunteiden vietävissä. Ota järki käyttöön ja ala viettämään villiä ja vapaata elämää,kokeile moneenko ihastut. Tunteita voi hallita JOS HALUAA.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 21:01"]
Jo ketjun otsikko on kuvottava. Kun on sitouduttu, siihen ei muita kaivata. PISTE. Te, jotka haluatte olla useamman kanssa samaan aikaan,pysykää sinkkuina.
[/quote]
Tai pettäkää niin, että puoliso ei saa ikinä tietää siitä halaistua sanaa :D
Kuten normipuolisot.
Siis nimenomaan mua häiritsisi jos mun mies haluaisi TUNNEtasolla tapailla muita naisia, tai jotain tiettyä ihastusta. Seksi on pelkkää seksiä, ja se voi olla tuntemattoman kanssa todella kiihkeää ja nautinnollista! Ihastumisia toisiin ihmisiin tulee ja menee, ne on elämää, mutta mulla on tunteita vaan mun miestä kohtaan.
Ap luulee nyt olevansa hirmu moderni tällaisessa tarinassaan.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 22:36"]
Kuule nro 32, ei pidä olla tunteiden vietävissä. Ota järki käyttöön ja ala viettämään villiä ja vapaata elämää,kokeile moneenko ihastut. Tunteita voi hallita JOS HALUAA.
[/quote]
Ei muuten voi. Kuten sanoin, olen tukahduttanut tunteitani tähän asti, siis elämäni ensimmäiset 40 vuotta. Olen nimenomaan järki kädessä elänyt ihminen, en tunteellinen, enkä tunteiden vietävissä. Kunnes tapahtui se, että koin nämä tunteet niin tärkeiksi, että olisin jäänyt sinne tukahdutettujen tunteiden tasoiseen elämään. Onneksi mieheni tajusi, että se ei ole minulle eikä sitä kautta hänelle hyväksi. Hän oli jopa sitä mieltä, että jos tämä tekee minut onnellisemmaksi kuin elämä hänen kanssaan, niin hän ei vaadi minua jatkamaan kanssaan onnettomampana kuin tämän toisen kanssa. Sitä en halunnutkaan, mutta voitte arvata, että oli vapauttavaa kuulla, että hän ajattelee noin paljon minua. sitä suuremmalla syyllä ymmärsin, että hänestä pitää pitää kiinni. Hänellä on suuri sydän, eikä hän potki tutkainta vastaan. (Wikipedia: "Sanonta tarkoittaa, että on turha kamppailla, kun ihminen ei voi vaikuttaa kyseessä olevaan asiaan tai olosuhteisiin.")
32
Tuosta yhdestä välistä jäi tämä ajatus pois välistä, eli tähän lisäys:
Kunnes tapahtui se, että koin nämä tunteet niin tärkeiksi, että olisin jäänyt sinne tukahdutettujen tunteiden tasoiseen elämään. Jatkuu:
Ellen olisi siis käsitellyt niitä ja osa sitä prosessia oli Ihastukseni tapaaminen.
32
Kovin analyyttinen parisuhde. Missä on elämä? Ei parisuhde ole sellainen mitä vain rakennetaan ja rakennetaan. Toki pitää puhua ja tukea toista. Mutta pitää myös nauraa ja olla hiljaa ja elää. Arkea ja juhlaa. Tuntea toinen ja tuntea itsensä. Ei parisuhde ole joku linna, vaan koti.
Samaa mieltä analysoinnista.Parisuhteen voi analysoida puhki. Ihastus tuskin analysoi, eihei hän osaa muuten koukuttaa varattua miestä, aivan varmasti.Ehkä aloittajan vastakohta!
Et tiedäkään kuinka tyhmänä pidän sinua, vaikka en edes tunne. Olet valmis hankkimaan lapsen tuollaisen miehen kanssa joka on mahdolisesti naimassa vierasta pillua. Onnea vaan valintasi suhteen. Se, että kertoo tapaavansa ei vielä tee miestä täysin rehdiksi.