Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri syö meidän ruokia huoletta

Vierailija
13.06.2014 |

Tyhmä juttu ehkä mutta on alkanut kiristämään sekä mun että erityisesti avokkini hermoja. Aikuinen ja muuten ihan normaalisti käyttäytyvä kaveri kävelee kylään tullessaan melkein suoraan jääkaapille vähän sori mä vaan kattelen tyyliin ja sitten muitten juttujen lomassa kysyy kuin ohimennen, et onhan ok jos teen yhen leivän? Ollaan tunnettu kauan ja ennen kun kaveri oli huonossa taloudellisessa tilanteessa sanoin että totta kai voit mun luona aina tulla käymään jotain haukkaamassa mut nyt tää tapa on jäänyt päälle, vaikka hänel menee jo hyvin ja voi ruokkia itsensä. Avokki oli aluks ja no on vieläkin ihan pöyristyny kun muutti mun luo ja huomas tän. Lisäks jättää astiat pöytään ja voit pöydälle ja niin edelleen ku joku lapsi. Oon huomauttanu. Mut tarvitaan järeempiä aseita. Vaikeeta vaan ku tiiän et loukkaantuu verisesti ku on vähän herkkistyyppiä.

Kommentit (247)

Vierailija
41/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerropa tarkkaan ottaen MITEN oot sanonut? Hahmottamista vähän paremmin.

Vierailija
42/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu kaveri kyllään vain silloin kun teillä on jääkaappi tyhjänä ja olette vasta menossa kauppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehesi tehtävä ole ojentaa ystävääsi vaan sinun.

Apua, kolme-neljä kertaa viikossa käy. Ymmärrän täysin miehesi tuohtumuksen.

Alat sopimaan tapaamisia muualle jos sinulla ei ole munaa huomauttaa asiasta.

Voisiko olla niin että yksi motivaatio vierailuille on ilmainen ruoka, voi kuulostaa pahalta mutta testaa onko asia niin.

Kun kaveri soittaa ja kysyy sopiiko tulla sanot että tavataan sun luona, kaupungilla tms. Katso vähentyykö tapaamiset.

Ystäväsi käyttää kiltteyttäsi hyväkseen. Kasvata selkäranka. Miehellesi halaus!

Minulla on menneisyydessä ollut ystävä joka oli kuin verenimijä, en tajunnut sitä heti alkuun vaan vasta myöhemin. Suhteessamme mentiin hänen ehdoillaan. Tavattiin kun hän halusi. Saattoi olla vastaamatta puhelimeen viikkoja. Minulla on sellaisia kädentaitoja joita hän hyödynsi ja minä ystävyyden nimissä niitä hänelle annoin. Jossain vaiheessa silmäni avautuivat ja tarkastelin ystävyytemme laatua tarkemmin. Koin tulleeni hyväksikäytetyksi. Olen todella helpottunut kun ystävyytemme päättyi.

Vierailija
44/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä olenkin ihan kahen vaiheilla sen kanssa kumpi sanoo ja tää on paisunut naurettavaks ongelmaks ja tapellaan tästä välillä muutenkin kotona ja se vaan hermostuttaa miestäkin lisää. :( Oon sanonut jotain tän suuntasta: Kiva kun sulla nyt alkaa toi tilanne tasaantuun, voin kuvitella kuin harmittaa joutua muilta pyytämään ja näin. Onneks pystyin auttamaan mut hyvä ku tilanne nyt toinen eikä ole enää tarvetta. Kun siis en aina osaa varautua et tuletko sä syömään tai jotain ni voitasko etukäteen vähän noista sopia?

Jotenkin noin. Ja sit vastaus oli et tottakai mut ei se ollu ku se yks sana ja sama jatku. Nyt on tsempattava mun kun mieskin alkaa jo oleen pinna kireellä ja koko tilanne on niin riistäytyny käsistä ja paisunu! :( Koitan kasata näistä teidän vastauksista jonku tekstin jonka opettelen ulkoa ja sanon kun se tulee. Kaikki ei oo ihan semmosia et näkisin ikimaailmassa mahdolliseks et tulis mun suusta oikeesti.

AP

Vierailija
45/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:14"]

En tiedä mikä tämän keskustelupalstan tarkoitus on, ei ilmeisesti ainakaan puhua vain vauvoista? Mutta koska vaimo itkeä pillittää tämän aiheen johdosta niin kirjoitan vielä. On luvannut monta kertaa sanoa ja puuttua asiaan, mutta kun tilanne koittaa niin ei tapahdu mitään. Sitten itketään kun ystävä lähtee, että anteeksi olisi pitänyt sanoa. En tajua ihan oikeasti naisia? Minulla on äärettömän pitkä pinna ja inhoan turhaa dramatiikkaa, mutta tämänkin uhalla seuraava kerta kun se pimu meidän jääkaapista jogurtit lorauttaa meidän laseihin meidän keittiössä sotkien meidän omaisuutta, niin lupaan olla säästelemättä sanoja. Ja sitten on aivan sama, vaikka molemmat naiset rääkyisivät. Kummaa meininkiä.

[/quote]

Ääh. Kuulostit aluksi melkein oikeasti siipalta, mutta nyt menee jo överiksi. Yrität olla liian karski, mutta kuulostat neidiltä. 4

Vierailija
46/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää ruokanne ennen kuin se tulee. Jättäkää tarkoituksella lautasenne tiskialtaaseen niin että vieras näkee ja jos se ymmärtäis että ruoka oli teidän.

Puhelimessa ehdota tapaamista muualle.

Jos se yrittää tunkea teille, sano että voi tulla mutta ruokaa ei ole.

Katso miten käy.

Vierailija
47/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut ja oikea tapa on sanoa suoraan ja kauniisti. Kaikki muut tavat on persiistä.

Vierailija
48/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ystävä ole mikään oikea ystävä vaan käy teillä vaan syömässä ilmaiseksi.

Kun ruokaa ei ole tai sitä ei anneta niin ei se enää tule kylään ainakaan kovin usein...toki joskus käy tarkistamassa jos taas saisi ilmaiset eväät!

Sitten ap sinunkin naiivit silmäsi aukeaa ja tunnet itsesi yhtä tyhmäksi kuin miehesi nyt jo tuntee.

Talon emäntä ja isäntä tarjoaa mitä tarjoaa ja vieras tyytyy siihen tai lähtee kotiin!

Vierailija
49/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 14:01"]

Joo mä olenkin ihan kahen vaiheilla sen kanssa kumpi sanoo ja tää on paisunut naurettavaks ongelmaks ja tapellaan tästä välillä muutenkin kotona ja se vaan hermostuttaa miestäkin lisää. :( Oon sanonut jotain tän suuntasta: Kiva kun sulla nyt alkaa toi tilanne tasaantuun, voin kuvitella kuin harmittaa joutua muilta pyytämään ja näin. Onneks pystyin auttamaan mut hyvä ku tilanne nyt toinen eikä ole enää tarvetta. pia?Kun siis en aina osaa varautua et tuletko sä syömään tai jotain ni voitasko etukäteen vähän noista sopia?

Jotenkin noin. Ja sit vastaus oli et tottakai mut ei se ollu ku se yks sana ja sama jatku. Nyt on tsempattava mun kun mieskin alkaa jo oleen pinna kireellä ja koko tilanne on niin riistäytyny käsistä ja paisunu! :( Koitan kasata näistä teidän vastauksista jonku tekstin jonka opettelen ulkoa ja sanon kun se tulee. Kaikki ei oo ihan semmosia et näkisin ikimaailmassa mahdolliseks et tulis mun suusta oikeesti.

AP

[/quote]

Sähän suorastaan kysyt miten voisit varautua hänen vierailuihinsa ;D Varsinainen idootti olet. Ilmoitat että yleensä osaat varautua muttet aina.

"Kun siis en aina osaa varautua et tuletko sä syömään tai jotain ni voitasko etukäteen vähän noista sopia?"

Vierailija
50/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumalauta nyt. Avaa suusi ja kerro, miten asia on. Ihme pelleilyä aikuisilta ihmisiltä...

Vierailija
51/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä pahoittelet kun et ole riittävästi varautunut hänen ruokavierailuihinsa.

Montako vuotta tätä siipelyä on tapahtunut? Mieti euroissa mitä ystäväsi syöttäminen on tullut maksamaan. Haluatko oikeasti jatkaa, miehesi ei ainakaan halua. Itse odottaisin vastavuoroisuutta vieraanvaraisuuteen. Näin tosiystävät toimii.

Meidät kutsuttiin kerran juhannuksen viettoon ystävien mökille. Meillä oli luonnollisesti evästä mukana, grillattavaa lihaa ja makkaroita ja salaatit, uusia perunoita, juotaviakin mm. mäyräkoira. Ruokaa oli reilusti ajatuksella että isäntäväkikin niistä syö.

Kun mentiin pihaan niin piti isännän kanssa kauppaan lähteä, mökillä ei ollut mitään. Kauppalista oli tehty valmiiksi. Lasku olisi pitänyt maksaa puoliksi. En suostunut sentään maksamaan heidän kaljojaan  ja savukkeitaan. En polta. Ruokien hinnat puolitettiin. 

Vierailija
52/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on valitettavasti myös samanmoinen pummi kavereinaan. Kun ei viitsitä töitä tehdä ja sossun rahat tuhlataan muuhun kuin ruokaan, niin oli aikoinaan jatkuvasti miehen kintereillä kerjäämässä rahaa. Ja kun tuo on niin kiltti, että auttaa jos joku tarvitsee rahaa ruokaan, mikä sinällään onkin arvona oikein, mutta homma alkoi mennä todella hyväksikäytön puolelle.

Mitään kiitosta ei ei koskaan tullut, päinvastoin näytti kokevan asian niin, että on muiden velvollisuus ruokkia häntä. Kerrankin mentiin miehen kanssa käymään tämän kaverin luona ja kun ei oltu ehditty syödä, niin ostettiin kaupasta pakastepitsapaketti, jossa oli 4 pitsaa.

Nämä sitten valmistettiin tuon kaverin luona ja itsekäs kun en itsekään ole, niin tarjottiin hyvyyttämme tälle kaverille yksi pitsa, joka sitten maistuikin oikein hyvin. Mitään kiitosta ei tietty taaskaan. No, paistettiin kuitenkin nämä kolme pitsaa ja siirryttiin olohuoneeseen.

No siinä katseltiin sitten tv:tä ja tuli joku mielenkiintoinen ohjelma, jota seurasin suht tiiviisti. Jossain vaiheessa huomasin tämän miehen kaverin syömässä taas pitsaa. Ihmettelin, että kestääkö sillä oikeasti niin kauan syödä se yksi pakastelätty.

No ei. Tämä uuvattihan oli kokenut kysymättä oikeudekseen, että hän syö sen ylijääneen pitsan. Että kun me maksamme pitsat, niin me syömme yhden per nenä ja hän kaksi.

Sen jälkeen ilmoitin, että ilmainen pitopalvelu loppuu nyt tähän.

Vierailija
53/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei kuule, pitäis puhua tästä sun ruokailuasiasta. Mun mielestä ei ole enää ok, että olet noin omatoiminen, kun käyt meillä. Tässä taloudessa asuu kaksi ihmistä etkä se toinen ole sinä. Mun ja miehen ruokatalous on sitäpaitsi aika tarkkaan suunniteltu. Sä et mun mielestä voi oikein enää tulla ja syödä meidän jääkaapista kuin omastasi. Mä tarjoan jos voin ja kahvit keitän sulle aina, mutta sovitaanko että kun tulet tästä lähtien käymään, odotat että sulle tarjotaan."

Vierailija
54/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi olla noin röyhkeä?

Vierailija
55/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 14:01"]

Joo mä olenkin ihan kahen vaiheilla sen kanssa kumpi sanoo ja tää on paisunut naurettavaks ongelmaks ja tapellaan tästä välillä muutenkin kotona ja se vaan hermostuttaa miestäkin lisää. :( Oon sanonut jotain tän suuntasta: Kiva kun sulla nyt alkaa toi tilanne tasaantuun, voin kuvitella kuin harmittaa joutua muilta pyytämään ja näin. Onneks pystyin auttamaan mut hyvä ku tilanne nyt toinen eikä ole enää tarvetta. Kun siis en aina osaa varautua et tuletko sä syömään tai jotain ni voitasko etukäteen vähän noista sopia?

AP

[/quote]

Joo ihan liian ympäripyöreää. Tuolla aiemmin olikin pari vinkkiä miten sanot asian nätisti mutta selkeästi. Harjoittele vaikka ensin yksiksesi sanomaan tuo nuo pari lausetta. Päättyi siihen "sovitaanko että jatkossa minä hoidan tarjoamiset?"

Vierailija
56/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumalauta et on vaikeeta..

Miks et sano että ei käy, et koske siihen kaappiin.

Annatko luottokortinkin käyttöön jos hän pyytää?

Vierailija
57/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:12"]

Seuravalla kerralla kun on syönyt, niin aloitat keskustelun:

Hei kuule, jelppasin sua ihan mielelläni silloin kun et ollut niin varoissasi, mutta tilanteet muuttuu ja minäkään en enää asu yksin, niin mitä jos jatkossa minä keittelen kahvit ja sinä et mene automaattisesti hakemaan meidän päivällistä jääkaapista itsellesi.

[/quote]

Tässä esimerkiksi, harjoittele tämä etukäteen sanasta sanaan jos et itse osaa tuottaa vastaavaa. Sitten vaan sanot sen vaikka mikä olis, kun seuraavan kerran näette.

Vierailija
58/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen sellainen tilanne, missä joku ihminen on ihan kohtuuton ja idiootti mutta suuttuu ja loukkaantuu, jos asiaan sanoo jotain.

Vierailija
59/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette saamattomia ihmisiä, jos ette osaa aikuista ihmistä kieltää hyväksikäyttämästä teitä.

Naikkoselta vielä ymmärrän, mutta että miehesi on yhtä naikkonen kun ei osaa kieltää junttia tunkemasta ruokianne suuhunsa.

Vierailija
60/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se niin että alussa annettiin lupa syödä?

Laita annosrasioihin omat ruokanne eli kahteen rasiaan ja nimet päälle.

Ei kai se silloin kehtaa niitä ottaa?

Kokeilepa missä menee röyhkeyden raja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän