Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri syö meidän ruokia huoletta

Vierailija
13.06.2014 |

Tyhmä juttu ehkä mutta on alkanut kiristämään sekä mun että erityisesti avokkini hermoja. Aikuinen ja muuten ihan normaalisti käyttäytyvä kaveri kävelee kylään tullessaan melkein suoraan jääkaapille vähän sori mä vaan kattelen tyyliin ja sitten muitten juttujen lomassa kysyy kuin ohimennen, et onhan ok jos teen yhen leivän? Ollaan tunnettu kauan ja ennen kun kaveri oli huonossa taloudellisessa tilanteessa sanoin että totta kai voit mun luona aina tulla käymään jotain haukkaamassa mut nyt tää tapa on jäänyt päälle, vaikka hänel menee jo hyvin ja voi ruokkia itsensä. Avokki oli aluks ja no on vieläkin ihan pöyristyny kun muutti mun luo ja huomas tän. Lisäks jättää astiat pöytään ja voit pöydälle ja niin edelleen ku joku lapsi. Oon huomauttanu. Mut tarvitaan järeempiä aseita. Vaikeeta vaan ku tiiän et loukkaantuu verisesti ku on vähän herkkistyyppiä.

Kommentit (247)

Vierailija
21/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän yks kaveri oli tuollanen, tuli meille ja käveli suunnilleen suoraan jääkaapille tai ainakin kahvipannua ihmetteleen että eikö oo jo kahvia valmiina :D Että mua riepo se sillon aikanaan.. Me kun oltiin lapsiperhe niin meillä toki oli ruokaa kaapissa aina ja kyllä se oli ihan ok että toisinaan joku kaveri (yleensä ne oli niitä sinkkumiehiä) ruokittiin siinä sivussa mutta tällä yhdellä se oli sellasta että oli niinkun ois kotiinsa tullu. Sen jatkoks se saatto vallata koko sohvan kun teki mieli heittää pitkäkseen ja ottaa jopa torkut siinä :( Alkaa ärsyttään tää kun asiaa ees muistelee :D 

Miehelle se ei toki ollu ongelma, hän kun ei sitä ruokaa laittanu eikä kantanu kotiin kaupasta. Tyytyväinen vaan oli kun sai tuoretta kahvia taas ja muuta palvelua. Jossain vaiheessa mä kyllä sit sanoinkin siitä että ihan oikeesti hei, mä koitan näitä lapsia tässä nyt laittaa nukkumaan niin keittäkää ite kahvinne ja tehkää leipänne. 

Vierailija
22/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Aihe vapaalaiset!

Täällä puhuu kirjoittajan kumppani. Kyllä, nyt minä puutun. Minusta on yhtä käsittämätöntä kuin teistä, ettei vaimo osaa näin pientä asiaa laittaa ruotuun. On kyse meidän omaisuuden kunnioittamatta jättämisestä, varastamisesta ja hyväksikäytöstä. Olen täysin väsynyt molempiin naisiin. Ensi kerralla menen tonkimaan huulipunan tämän ystävätteren laukusta ja kaivan sen taskuista kolikot, koska se näemmä hänestä on ihan OK. Loppuu nyt tämä pelleily. Kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 12:54"]

Hei Aihe vapaalaiset!

Täällä puhuu kirjoittajan kumppani. Kyllä, nyt minä puutun. Minusta on yhtä käsittämätöntä kuin teistä, ettei vaimo osaa näin pientä asiaa laittaa ruotuun. On kyse meidän omaisuuden kunnioittamatta jättämisestä, varastamisesta ja hyväksikäytöstä. Olen täysin väsynyt molempiin naisiin. Ensi kerralla menen tonkimaan huulipunan tämän ystävätteren laukusta ja kaivan sen taskuista kolikot, koska se näemmä hänestä on ihan OK. Loppuu nyt tämä pelleily. Kiitos.

[/quote]

Olin pöyristynyt avauksesta ja on hyvä että sinussa on munaa tehdä asialle loppu.

Puolisosi homma se toki olisi. Hänen olisi syytä kertoa että nyt kun meidän molempien elämäntilanne on muuttunut niin toimitaan tästä eteenpäin niin että päätämme itse mitä tarjoamme.

Ei ole soveliasta mennä toisten jääkaapille. 

Vierailija
24/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat seuraavan kerran kaverille kauppalistan ja sanot että tuo ne seuraavalla kerralla + mainitse lisäksi että jos haluat syödä niin jotain muuta niin tuo tullessasi.

Hyväksikäyttöä tuo on.

Kiinnostaa tietää miten usein kaverisi käy teillä/jääkaapillanne.

Jos hän käy täällä aaveellä luulisi tunnistavan itsensä.

Vierailija
25/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun soittaa tulevansa niin sano että kaupassa ja tuo syötävää.

Olisi kätevä tapa säästää, kierrellä syömässä tuttavilla. ;D

Vierailija
26/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se naisihminen? Törkeää kyllä.

Ymmärrän jos leivän tekee mutta..

Laittakaa piiloon ruoat.

Vierailija
27/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa potut pottuina. 

Heti ens viikon alusta alatte käymään päivällisellä kaverisi luona. Varmistatte vaan etukäteen millon on kotona ja sitten koko porukka sinne ja varmistatte että jääkaappiin jää vaan valo jäljelle kun lähdette. Astiat jätätte pöydille lojumaan. 

Sama uusiks seuraavana päivänä. 

Eiköhän ala asiat valkenemaan.

Vierailija
28/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuravalla kerralla kun on syönyt, niin aloitat keskustelun:

Hei kuule, jelppasin sua ihan mielelläni silloin kun et ollut niin varoissasi, mutta tilanteet muuttuu ja minäkään en enää asu yksin, niin mitä jos jatkossa minä keittelen kahvit ja sinä et mene automaattisesti hakemaan meidän päivällistä jääkaapista itsellesi.

Vierailija
29/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä tämän keskustelupalstan tarkoitus on, ei ilmeisesti ainakaan puhua vain vauvoista? Mutta koska vaimo itkeä pillittää tämän aiheen johdosta niin kirjoitan vielä. On luvannut monta kertaa sanoa ja puuttua asiaan, mutta kun tilanne koittaa niin ei tapahdu mitään. Sitten itketään kun ystävä lähtee, että anteeksi olisi pitänyt sanoa. En tajua ihan oikeasti naisia? Minulla on äärettömän pitkä pinna ja inhoan turhaa dramatiikkaa, mutta tämänkin uhalla seuraava kerta kun se pimu meidän jääkaapista jogurtit lorauttaa meidän laseihin meidän keittiössä sotkien meidän omaisuutta, niin lupaan olla säästelemättä sanoja. Ja sitten on aivan sama, vaikka molemmat naiset rääkyisivät. Kummaa meininkiä.

Vierailija
30/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä jos saat sanottua kun vaimo ei saa, mutta ehkä kannattaa kuitenkin olla hieman varovainen sanoissaan eikä antaa tulla aivan täyslaidallista heti alkuun. 

Tuo kaverihan ei näistä teidän keskusteluista tiedä mitään ja voi olla ihan totaalisen sokea tälle tilanteelle joten ihan nätisti sanominen voi riittää. 

Eihän tossa nyt kuitenkaan oikeasti mitään hirvittävää väärinkäytöstä ole tapahtunut, toinen on vaan vähän juntti eikä tajua että tilanne on muuttunut eikä hänen enää toivota olevan "kuin kotonaan" niinkuin ennen.

Vierailija
31/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:12"]

Seuravalla kerralla kun on syönyt, niin aloitat keskustelun:

Hei kuule, jelppasin sua ihan mielelläni silloin kun et ollut niin varoissasi, mutta tilanteet muuttuu ja minäkään en enää asu yksin, niin mitä jos jatkossa minä keittelen kahvit ja sinä et mene automaattisesti hakemaan meidän päivällistä jääkaapista itsellesi.

[/quote]

Juuri näin. Asiallisesti kun sanotaan niin pitäisi tajuta. Jos ei sittenkään tajua niin voidaan miettiä jotain voimakkaampia keinoja. 

Mutta kummalista olisi jotain nimilappuja väännellä tai antaa tulla tekstiä "sanoja säästelemättä" ennenkuin asiasta on selkeästi sanottu ihan suoraan.

Vierailija
32/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan rinnuksista kiinni ja selkä seinää vasten -asenteella aio kyseistä tyyppiä lytätä. Sanon niin kuin asia on. Todella vaikea tajuta vaikeutta sanoa, että älä varasta. Pyydä lupa. Käyttäydy kuin normaali aikuinen. En syytä vain ystävää vaan olen kyllästynyt myös tuon oman puolison jatkuvaan itkuun. Aloitus ei anna ihan oikeaa kuvaa tilanteesta. Minä olen kyllä raivoissani, mutta vaimo on hermorauniona. Tuettu on ja tsempattu sanomaan, mutta nyt tämä riittää kun pitää netissä vuodattaa itkuja tästä. Olisin vaan ollut ylpeä kun olisi vaimo itse ryhdistäytynyt. Herkkiä molemmat. Saa nyt vaimo jatkaa jos haluaa kirjoittamista. En tiedä miten uskallan tähän ajatuksia laukoa, taitaa sataa taas vaan omaan laariin muuten.

Vierailija
33/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää vaan leipää näkyville ja voita. Kun tiedätte että se tulee, piilottakaa muu ruoka.

Katsokaa miten se suhtaintuu.

Tämä on opettamista, ei tarvii suoraan sanoa.

Vierailija
34/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten musta tuntuu että tää juttu on nyt jotenkin paisunut yli äyräiden. 

Kaksi ihmistä ihan toliltaan, netissä ruoditaan asiaa kiihkeänä ja varkaus on mainittu rikosnimikkeenä. 

Todellisuus kuitenkin on että henkilö on kaverinsa luona liiankin kotonaan eikä tajua ettei ole kohteliasta ottaa ruokaa ennenkuin tarjotaan. Huonoa käytöstä kyllä, muttei nyt varsinaisesti varastamistakaan mielestäni.

Vierailija
35/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein näitä "ruokavierailuja" tapahtuu?

Törkeää mennä toisten jääkaapille. Minulla ei ole yhtään ystävää joka tekisi niin.

Ei edes lähisukulaiset toimi noin enkä minäkään heillä ellemme kokkaa toistemme luona.

Noin ei vaan kertakaikkiaan toimita.

Verenpaine nousee ajatuksestakin, onneksi ei ole noin dorkia ystäviä.

Vierailija
36/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä olisin sun puoliso teippaisin jääkaapin kiinni maalarinteipillä jos tiedän kyseisen ihmisen olevan tulossa kylään.  Olet kyllä aikamoinen lapatossu ja kynnysmatto kaverillesi, pahimmassa tapauksessa pilaat oman parisuhteesi. Mieti oikeasti mikä on tärkeämpää, hyvä suhde puolisoon vai kaverin miellyttäminen.

Vierailija
37/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koskaan ystävän luona ota jääkaapista mitään, korkeintaan leipää jos näin on sovittu ja oon itsekin ostanut.

Vaikka olis nälkäkin, niin en kaahi kaappia tyhjäksi.

Vierailija
38/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies on kyllä oikeessa siinä et ahdistaa tää mua enemmän ku sanoin:( Ja ärsyttää kun en osaa sanoo. Kivoja sovinistikommentteja siltä ja pimuttelua, sori.. En haluu ratkoa asioita noin suoraviivasesti ku ymmärtäispä vaan ite! Kai se mun kaveri on aika riippuvainen ihmisistä kun kyllä se varmaan kolme-neljä kertaa viikossa käy. Ja mä oon sanonut jo! Nätisti oon sanonut. En tiiä miks on niin vaikeeta. Tullu vuosien saatossa rutiiniks et nähdään täällä mun luona. Pitääkö mun muka ite sanoo vai eikö toi mies vois? Oonko muka raukkis jos en sano? Miehen mielestä olis parempi ku se olisin mä kun muuten sen mielestä alkaa vaan sen avokkini haukkuminen ja ite ongelma ei ratkee.

AP

Vierailija
39/247 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulosta kuva ja teksti jääkaapin oveen

Jos käytät niin täytät!

tai 

Kaiken me jaamme - myös ruokalaskun!

tai

Käyttäjät jakaa ruokalaskun!

Vierailija