Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaiset parinvalintakriteerit täytät?

Vierailija
13.06.2014 |

Miehet ja naiset vaativat potentiaaliselta kumppanilta yhtä ja toista, tehdään listauksia ja kerrotaan, millaisten ominaisuuksien on vähintään täytyttävä, jotta edes harkittaisiin suhdetta. Mutta moniko pysähtyy pohtimaan, täyttävätkö he itse kovia kriteerejä?

Listaa siis viisi (5) kovaa parinvalintakriteeriä, jotka sinä täytät. Kuvittele, että teet listausta unelmakumppanista, mutta sinä oletkin se, jonka ominaisuuksia ruoditaan kovalla kädellä.

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 08:04"]Miehet ja naiset vaativat potentiaaliselta kumppanilta yhtä ja toista, tehdään listauksia ja kerrotaan, millaisten ominaisuuksien on vähintään täytyttävä, jotta edes harkittaisiin suhdetta. Mutta moniko pysähtyy pohtimaan, täyttävätkö he itse kovia kriteerejä?

Listaa siis viisi (5) kovaa parinvalintakriteeriä, jotka sinä täytät. Kuvittele, että teet listausta unelmakumppanista, mutta sinä oletkin se, jonka ominaisuuksia ruoditaan kovalla kädellä.

[/quote]

Tästähän tuli suosittu!

Ap vastaa itse:

1. Olen älykäs

2. Olen lahjakas

3. Olen intohimoinen

4. Olen avarakatseinen

5. Yritän olla niin hyvä ihminen kuin voin olematta heittopussi muille

Vierailija
82/115 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- uskollinen ja luotettava

- opiskelen yliopistossa

- nuori (25v.), hoikka

- ei lapsia (mutta varmaankin haluan joskus)

- en tupakoi enkä juo alkoholia

- seksiä voisin harrastaa vaikka joka päivä

- hauska ja hyväntuulinen, rauhallinen

On niitä huonojakin puolia, mutta avomiehelleni silti kelpaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- iso muna

- älykäs

- velaton

- savuton ja alkoton

- pitkä ja komea

Vierailija
84/115 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 11:26"]

- parisuhdeuskollinen ja pitkiin (yli 10 vuotta kestäviin) ihmissuhteisiin kykenevä,

[/quote]

Mielenkiintoista. Alkaisitko siis suhteeseen ihmisen kanssa, joka ei halua seurustella kuin esim. 20 vuotta? Se on reilusti enemmän kuin oma vaatimuksesi, mutta kuitenkin rajattu.

Vierailija
85/115 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Alle 30 v

- Pitkähiuksinen blondi

- Sopivan pituinen, kapea vyötärö, pyöreä peppu

- Olen kiltti, hyvä kuuntelija ja melko avarakatseinen

- Päihteetön

- Virallisesti olen yliopisto-opiskelija

Sitten ne huonot, jotka tod.näk, kumoaa nuo hyvät:

- lievä akne

- rumat hampaat

-hermostunut, ahdistunut, hiljainen

-huono huumorintaju

-masentunut ja muuta mt-ongelmaa

-köyhä, velkaantunut

- opinnot katkolla

- en ole älykäs

- inhoan siivoamista ja ruuanlaittoa

Vierailija
86/115 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 11:45"]

"on taipumus uskollisuuteen"? :D

[/quote]

Mitä hauskaa tossa on? En ole ihminen, joka sitä käytti, mutta tajuan hän mitä ajaa takaa. Kenenkään ihmisen uskollisuudesta ei voi olla varma, koska ihmiset muuttuvat läpi elämän.

[/quote]

Minä ainakin olen omasta uskollisuudesta varma. Sinä et ilmeisesti ole.

(eri vastaaja kuin jolta kysyttiin)

Vierailija
87/115 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat listaa sellaisia tyypillisiä naisten parinvalintakriteerejä. Valtaosa miehistä viis veisaa, onko nainen älykäs tai koulutettu, kunhan on nätti ja kiltti. 

Vierailija
88/115 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Uskollinen

2. Tykkään hemmotella

3. Innokas makuuhuoneen puolella

4. Seikkailunhalu (esim matkustelu)

5. Huumorintaju

Vierailija
89/115 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän ainakin omat kriteerini miehille ja naisille, ja muutaman bonuskohdankin.

1. Pitkä pinna. En lähde hyökkäämään, ellei oikeasti ole enää muuta vaihtoehtoa. Yritän aina nähdä asioiden kaikki puolet mahdollisimman puolueettomasti.

2. Mulla on hyvä mielikuvitus ja olen hauska. Keksin aina kaikkea yllättävää juttua. Mun kanssa ei tule tylsää. Keksin usein yllättäviä ratkaisuja. Mun ajattelu ei ole juuttunut laatikkoon.

3. Hyvä keskustelija ja kuuntelija. En tuomitse tai vihaa ketään. Olen siis hyvin avoin. Joskus en hyväksy jotain, mutta olen silti asian suhteen utelias, ja usein jatkan keskustelua kuitenkin, kun haluan tietää lisää.

4. Hyvä kroppa ja kiva naama. Tietty. ;D Treenaan säännöllisesti.

Mitä sitten ei ole... Joo... En ole lähelläkään raitista, joskin olen savuton. Yliopisto jäi kesken mielenterveysongelmien takia. Olen köyhä ja tyylitön. Vaikutan helposti naiivilta "liiallisen" hyväntahtoisuuteni takia, vaikka oikeasti osaan kyllä varoa nahkaani. Todellisuudessa en luota oikein kehenkään. Ja joo, olen vahvasti biseksuaali ja androgyyni. Kaikesta huolimatta olen selvästi usein jotenkin kiehtova ihmisten mielestä, eikä seurasta ole puutetta.

Vierailija
90/115 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmeisesti ihannepituinen, 168cm

Olen hoikka, mutta en muodoton

Olen huumorintajuinen

Osaan ajatella laajasti

Olen vamaan hyvännäköinen, ainakin joidenkin silmään kun silloin tällöin niin sanotaan.

Tulipa hyvä mieli!

Vierailija
91/115 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 16:04"]

Olen ilmeisesti ihannepituinen, 168cm

Olen hoikka, mutta en muodoton

Olen huumorintajuinen

Osaan ajatella laajasti

Olen vamaan hyvännäköinen, ainakin joidenkin silmään kun silloin tällöin niin sanotaan.

Tulipa hyvä mieli!

[/quote]

Ehkä tärkein unohtui ; osaan olla rento ja miehen paras kaveri samalla: innostun joskus pelaamaan pelejä, enkä ole turhamainen kuten useat naiset.

Vierailija
92/115 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Hoikka mutta kurvikas kroppa (kapea vyötärö ja leveä lantio) sekä söpö naama

2. Pohdiskeleva ja asioista kiinnostunut

3. Kodin hengetär, tykkään passata ja laittaa hyvää ruokaa jne.

4. Empaattinen ja hyväntahtoinen

5. Nuori ja lapseton

Siinä varmaan kuumimmat viisi meriitttiä. Kääntöpuolena olen sitten mm. ahdistunut ja masentuneisuuteen taipuvainen, neuroottinen stressaaja, työtön ja kouluttamaton, erittäin lyhytpinnainen, tietokoneella 24/7,  puheiltani melko karkea sekä jokseenkin epätavallisiin mielenkiinnonkohteisiin suuntautunut.

Vierailija
93/115 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Opiskelen "hyvää" alaa yliopistossa: tulevaisuudessa hyväpalkkaisessa työssä

2. Olen huumorintajuinen, iloinen ja positiivinen

3. Minulla on hyvä itsetunto

4. Tulen hyvin toimeen omillani  

5. Olen lapseton, nuori ja seikkailunhaluinen, mutta tulevaisuudessa haaveilen myös perhe-elämästä

Olipa kiva miettiä, samoja asioita toivoisin tulevalta kumppaniltanikin:) Toisaalta itse olen välillä rasittava päällepuhuja, joka ei osaa olla hiljaa, kamala stressaaja, välillä hirveän laiska, ihanne vartaloon on matkaa ja useinkaan en jaksa laittautua naiselliseksi jne... 

Vierailija
94/115 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 12:45"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 08:04"]Miehet ja naiset vaativat potentiaaliselta kumppanilta yhtä ja toista, tehdään listauksia ja kerrotaan, millaisten ominaisuuksien on vähintään täytyttävä, jotta edes harkittaisiin suhdetta. Mutta moniko pysähtyy pohtimaan, täyttävätkö he itse kovia kriteerejä?

[/quote]

olen hyvännäköinen.,jopa kaunis

tykkään passata miestä

teen ahkerasti kotitöitä

rakastan seksiä

osaan olla myös "hyvä jätkä" vaikka muuten naisellinen

[/quote]

Tulee kuva, että elät vain miestä miellyttääksesi... Tästähän ei saa mitään kuvaa siitä kuka SINÄ ITSE olet.

Vierailija
95/115 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Suht nuori (30v)

- Lapseton

- Hyvä koulutus ja ammatti, vakituinen työ

- Hoikka ja siro, treenattu vartalo

- 163 cm (eli suht keskimittainen naiseksi)

- Kaunis, pitkät blondit hiukset ja siniset silmät, hyvä iho, ikäistään nuoremman näköinen

- Terveelliset elämäntavat. En tupakoi, en juurikaan käytä alkoholia, syön teveellisesti ja liikun

- Olen huumorintajuinen

Tuli enemmän kuin viisi ;) Mutta näitä vaadin myös mieheltäni ja onnekseni olen samanlaisen kanssa kihloissa. (Mies kyllä 40v ja pitkä, eikä blondeja pitkiä hiuksia :)

Vierailija
96/115 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Huumorintajuinen, puhelias ja nauravainen

- Yliopistotutkinto ja vakityö (vakaa talous)

-  Päihteetön (okei, joskus saunassa siideri/olut)

- Hyvä normaali/hoikka vartalo (liikunta kuuluu arkeen)

-  Ei lapsia / aikaisempia liittoja

Vierailija
97/115 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 08:04"]

Miehet ja naiset vaativat potentiaaliselta kumppanilta yhtä ja toista, tehdään listauksia ja kerrotaan, millaisten ominaisuuksien on vähintään täytyttävä, jotta edes harkittaisiin suhdetta. Mutta moniko pysähtyy pohtimaan, täyttävätkö he itse kovia kriteerejä?

[/quote]

Mun mies sanoi minun aikanaan täyttäneen ainakin nämä "kriteerit":

1) Olen kaunis

2) Olen akateeminen (kuten hän itsekin)

3) Samat elämän perusarvot 

4) Lähdin hänen kanssaan hullulle ulkomaanmatkalle, jolla paljastui kyllä molemmista myös vähemmän mairittelevia puolia

Vierailija
98/115 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]1. Meigällä on mulkku.

2. Mulkku nousee tarvittaessa pystyyn.

3. Ja syöksee siementä.

4. Uusi autokin on.

5. Pankkitilillä 17 k€.

Vierailija
99/115 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 36v. ja

1. Myönteisyys ja elämäniloisuus

2. Maalaisjärkeä on + asiat kunnossa

3. Kiinnostuneisuus ympäröivää maailmaa kohtaan

4. Kauniit kasvot ja pitkät, paksut hiukset

5. Rakastan suihinottoa :D

Hitsi vie, silti taas sinkkuna!

Vierailija
100/115 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 11:45"]

"on taipumus uskollisuuteen"? :D

[/quote]

Mitä hauskaa tossa on? En ole ihminen, joka sitä käytti, mutta tajuan hän mitä ajaa takaa. Kenenkään ihmisen uskollisuudesta ei voi olla varma, koska ihmiset muuttuvat läpi elämän.

[/quote]

Minä ainakin olen omasta uskollisuudesta varma. Sinä et ilmeisesti ole.

(eri vastaaja kuin jolta kysyttiin)

[/quote]

En olekaan, eikä kannattais olla sunkaan. Ihmiset muuttuvat. Luuletko, että kaikki puolisoitaan pettäneet ovat lapsesta asti tienneet, että tulevat joskus pettämään? Ihan samalla tavalla suuri osa niistäkin on kuvitellut olevansa niin vitun hyviä ihmisiä, etteivät ikinä pettäisi. Kunnes sitten pettivätkin.