Millaiset parinvalintakriteerit täytät?
Miehet ja naiset vaativat potentiaaliselta kumppanilta yhtä ja toista, tehdään listauksia ja kerrotaan, millaisten ominaisuuksien on vähintään täytyttävä, jotta edes harkittaisiin suhdetta. Mutta moniko pysähtyy pohtimaan, täyttävätkö he itse kovia kriteerejä?
Listaa siis viisi (5) kovaa parinvalintakriteeriä, jotka sinä täytät. Kuvittele, että teet listausta unelmakumppanista, mutta sinä oletkin se, jonka ominaisuuksia ruoditaan kovalla kädellä.
Kommentit (115)
Päihteetön
Akateeminen
25-vuotias
Lapseton
Hyvännäköinen
Haluan mieheltä hoikkuutta ja hyvää ulkonäköä, korkeaa koulutusta mielellään kovien tieteiden parissa, kilttiä luonnetta, uskollisuutta ja päihteettömyyttä. Täytän nuo kriteerit myöskin itse, joten mielestäni saan vaatia.
Mutta sit jos miettii, mitä miehet pitää tärkeänä... Varmaan naisen pitää olla kaunis, seksuaalinen, ei saa mäkättää, eikä saa kupata mieheltä rahaa. Kyllä mä muuten nuo kriteerit täytän aika hyvin, mut kiimaisuudesta mua ei ole koskaan kehuttu...
Eli täytän aika hyvin kenen tahansa miehen vaatimuslistan hyvistä ominaisuuksista, mutta mulla on vastapainoksi myös paljon huonoja, joita miehet tuskin hokaavat listata...
"on taipumus uskollisuuteen"? :D
1. Kiinteät rinnat
2. Iso takapuoli
3. Hieno auto
4. Hyvä liksa
5. Tykkään ottaa suihin
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 11:45"]
"on taipumus uskollisuuteen"? :D
[/quote]
Mitä hauskaa tossa on? En ole ihminen, joka sitä käytti, mutta tajuan hän mitä ajaa takaa. Kenenkään ihmisen uskollisuudesta ei voi olla varma, koska ihmiset muuttuvat läpi elämän. Mutta voi toivoa kumppania, joka on tähän astisissa suhteissaan ollut uskollinen ja joka pitää sitä tärkeänä hyveenä.
Tiedän ihmisiä, joilla on taipumus uskottomuuteen. Vaikka niiden kanssa kuinka sopisi yksiavioisuudesta, ne löytävät itsensä taas pettämästä, koska eivät oikeasti pidä sitä niin vakavana asiana. Tuollaista puolisoa en haluaisi.
Kyllä mä joitakin kriteerejä olen nähtävästi täyttänyt kun olen 20 vuotta jo ollut kimpassa saman miehen kanssa.
Mä olisin aika pommi!
-minulla on vain pari amista käytynä (pidän kyllä itseäni fiksumpana kuin perusamisaines) ja olen työtön
- minulla on 3 lasta
- en ole sporttinen ja vatsamakkarat löytyy
- inhoan kotitöitä enkä oikein osaa kokata
- en ole ulospäinsuuntautunut, jännitän ja hermoilen
joten, onneksi olen naimisissa...
1. Olen nuori. Ehkä liiankin, sillä olen vasta 17-vuotias.
2. Tavoitteena opiskella lääkäriksi.
3. Ylläpidän terveellisiä elämäntapoja. Urheilen viisi kertaa viikossa.
4. En tupakoi, enkä käytä alkoholia. Ikinä. Minulle ei silti ole ongelma mitkään juhlamaljat tms, en vain itse harrasta alkoholihuuruisia viikonloppuja.
5. Urheilullinen kroppa, tiimalasi mitoilla 90-60-90 (ennen kuntoilun aloittamista mahan ymp. lähempänä 70-senttiä), rinnat 70E ja pitkät luonnonblondit hiukset.
1. pitkä keskiruskea tukka
2. en meikkaa, kaunis olen ilman meikkiäkin
3. hoikka vartalo bmi 19, pienet rinnat, pyöreä kiinteä pylly
4. haluan että mies on perheen pää
5. osaan tehdä ruokaa ja leipoa ja pitää kodin siistinä. jään mielelläni kotiäidiksi joksikin aikaa.
Kolikolla on kaksi puolta...
Ei niin houkuttelevaa
- minulla on monta perussairautta
-olen lihava
-olen kuulemma liian tarkka säännöistä
No sitten ne hyvät puolet
- olen positiivinen luonne
- todella lojaali rakkaitani kohtaan
-sitkeä, menen läpi harmaan kiven
- älykäs
- hellän huolehtiva
No, esim.
1. Pidän seksistä ja olen siinä hyvä. Ulkonäössä on plussaa naamataulu, pitkä, tumma tukka, isot tissit ja pituuteni (177 cm).
2. Olen suht älykäs, suvaitsevainen, luonteeltani pohdiskelija.
3. Tykkään kokata ja leipoa, joka päivä on kotiruokaa tarjolla.
4. En polta, juon vain satunnaisesti.
5. Olen rehellinen ja uskollinen.
Miinuksiakin sitten valitettavasti löytyy (tai mitä nyt kukakin pitää miinuksena...). Olen lihava. Olen köyhä (velkaa ei kuitenkaan ole, eikä ole tapana ottaa). Mulla ei ole paljoa kunnianhimoa. En käy töissä. Inhoan siivoamista, mutta sotken kyllä. En ole aktiivinen liikkuja (kävelen ja pyöräilen, ei muuta). Kaksi lastakin mulla on. :D
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 11:41"]Haluan mieheltä hoikkuutta ja hyvää ulkonäköä, korkeaa koulutusta mielellään kovien tieteiden parissa, kilttiä luonnetta, uskollisuutta ja päihteettömyyttä. Täytän nuo kriteerit myöskin itse, joten mielestäni saan vaatia.
Mutta sit jos miettii, mitä miehet pitää tärkeänä... Varmaan naisen pitää olla kaunis, seksuaalinen, ei saa mäkättää, eikä saa kupata mieheltä rahaa. Kyllä mä muuten nuo kriteerit täytän aika hyvin, mut kiimaisuudesta mua ei ole koskaan kehuttu...
Eli täytän aika hyvin kenen tahansa miehen vaatimuslistan hyvistä ominaisuuksista, mutta mulla on vastapainoksi myös paljon huonoja, joita miehet tuskin hokaavat listata...
[/quote]
Miten joku ei vaan osaa vastata kysymykseen? Vaikutat juuri siltä, että et oikeasti täytä kuin jonkun yksittäisen kriteerin, mutta kuvittelet olevasi kovakin catch.
Se on kyllä jännää (ja hyvä), että eri ihmiset haluavat eri asioita kumppanilta. :) Mun unelmamieheni olisi aika erilainen kuin moni täällä kuvailtu. :)
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 08:04"]Miehet ja naiset vaativat potentiaaliselta kumppanilta yhtä ja toista, tehdään listauksia ja kerrotaan, millaisten ominaisuuksien on vähintään täytyttävä, jotta edes harkittaisiin suhdetta. Mutta moniko pysähtyy pohtimaan, täyttävätkö he itse kovia kriteerejä?
Listaa siis viisi (5) kovaa parinvalintakriteeriä, jotka sinä täytät. Kuvittele, että teet listausta unelmakumppanista, mutta sinä oletkin se, jonka ominaisuuksia ruoditaan kovalla kädellä.
[/quote]
olen hyvännäköinen.,jopa kaunis
tykkään passata miestä
teen ahkerasti kotitöitä
rakastan seksiä
osaan olla myös "hyvä jätkä" vaikka muuten naisellinen
Olen hoikka, 25-vuotias nainen. En polta ja käytän alkoholia hyvin harvoin. Olen luotettava, huumorintajuinen sekä spontaani. Pukeudun hameisiin sekä mekkoihin, mutta käytän myös farkkuja ja valkoisia t-paitoja. Panostan ulkonäkööni. Nautin urheilusta, mutta myös koti-illoista leffan parissa. Olen rento ja en ota elämää liian vakavasti. Yhdessä kokkaaminen on hauskaa! :)
Yli 180-senttinen
pitkäraajainen, v-mallin vartalo ja huomattavan alhainen rasvaprosentti
omat hiukset päässä, jotka alkavat hiljalleen ohimoilta muuttua valkoisiksi
lapseton, mutta halukkuus perheen perustamiseen
akateemisen loppututkinnon suorittanut, kolme ammattia ja neljäs puoliammattilaisena
ei velkoja
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 12:04"]
1. Olen nuori. Ehkä liiankin, sillä olen vasta 17-vuotias.
2. Tavoitteena opiskella lääkäriksi.
3. Ylläpidän terveellisiä elämäntapoja. Urheilen viisi kertaa viikossa.
4. En tupakoi, enkä käytä alkoholia. Ikinä. Minulle ei silti ole ongelma mitkään juhlamaljat tms, en vain itse harrasta alkoholihuuruisia viikonloppuja.
5. Urheilullinen kroppa, tiimalasi mitoilla 90-60-90 (ennen kuntoilun aloittamista mahan ymp. lähempänä 70-senttiä), rinnat 70E ja pitkät luonnonblondit hiukset.
[/quote]
hottis myös iältään
-Ulkonäkö: kauniit kasvot, paksut pitkät hiukset, hyvä vartalo, pitkät sääret. Naisellinen, tyylikäs pukeutumistyyli. En kuitenkaan hae/tarvitse huomiota vierailta miehiltä.
-Älykäs. Avarakatseinen. Kiinnostunut asioista ja opin helposti uutta.
-En käytä päihteitä ollenkaan. Olen terve ja haluan jatkossakin pysyä kunnossa.
-Viihdyn paljon kotona, olen ihanteellista kotirouva-materiaalia, jotkut miehet sitä arvostavat :)
-Avoin, rehellinen ja luotettava.
Ihanneominaisuuksista en tiedä, mutta tupakoimattomana, lähes raittiina, yliopistokoulutuksen saaneena, keskimääräistä älykkäämmäksi testeissä todettuna, parisuhdeuskollisena, "siistin" kielenkäytön omaavana ja olemukseltani verrattain naisellisena katson olevani oikeutettu vaatimaan mieheltä seuraavia seikkoja
- minkäänlaisia tupakkatuotteita käyttämätön,
- harvoin alkoholia käyttävä,
- olemukseltaan siisti: lyhyttukkainen ja parraton ja turhilla "korunkillukkeilla" varustautumaton
- parisuhdeuskollinen ja pitkiin (yli 10 vuotta kestäviin) ihmissuhteisiin kykenevä,
- keskimääräistä älykkäämpi,
- kiroilematon,
- koulutettu,
-armeijan käynyt.
Tosin yllä lueteltuja kriteerejä vastaava mies on jo pian 15 vuotta kulkenut rinnallani. Ehdottomasti luotaantyöntävimpinä olen AINA kokenut pitkätukkaiset ja/tai - partaiset, koruja käyttävä tupakantupruttelijat, jotka viljelevät puheessaan kirosanoja, ja istuvat mielellään terasseilla ja pubeissa kaljaa kittaamassa!
T: Ehdottomat eit syöpäkääryleille, kaljan kittaukselle ja kiroilulle!