Onko kukaan tilannut lentoja ebookersin kautta?
Kokemuksia ebookersin kautta tilatuista lennoista kaivataan. Jos käy niin, että lennon myöhästymisen takia myöhästyy myös jatkolennolta, hoitaako lentoyhtiö uuden lennon hankkimisen, vai pitääkö tässä tapauksessa ottaa yhteyttä ebookersiin?
Kommentit (17)
No huh huh. Kaikki av-mammat käyttää vain valmiita lomapaketteja turkkiin ja kanarialle.
Ei, kukaan ei ole koskaan tilannut lentoja sieltä.
Pitääkö siinä osata englantia jos sieltä tilaa?
Ihan sama mistä oot lippusi tilannut, lentoyhtiö on tuossa tilenteessa vastuussa.
Olen tilannut monta kertaa mutta vain suoria lentoja.
En ole pelkkiä lentoja, pelkät lennot aina suoraan lentoyhtiöltä. Ja hotellit booking.comilta.
Hotelli + lentopaketin otin ebookersilta, kaikki meni hyvin.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 23:30"]
Kokemuksia ebookersin kautta tilatuista lennoista kaivataan. Jos käy niin, että lennon myöhästymisen takia myöhästyy myös jatkolennolta, hoitaako lentoyhtiö uuden lennon hankkimisen, vai pitääkö tässä tapauksessa ottaa yhteyttä ebookersiin?
[/quote]
No kyllä sinä ihan itse sen uuden lennon joudut järjestämään. Lentoliikenteessä nyt sattuu ja tapahtuu myöhästymisiä. Lentoyhtiöltä voit kysellä korvauksia. Älä ota niin tiukkaa vaihtoa.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 23:30"]
[/quote]
No ei ainakaan ebookers =)
Miksi et varaa suoraan lentoyhtiöltä lentoja? Silloin kaikki on yksinkertaisempaa.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 23:30"]
[/quote]
No kyllä sinä ihan itse sen uuden lennon joudut järjestämään. Lentoliikenteessä nyt sattuu ja tapahtuu myöhästymisiä. Lentoyhtiöltä voit kysellä korvauksia. Älä ota niin tiukkaa vaihtoa.
[/quote]
Höpö höpö. Lentoyhtiö hoitaa ja usein vielä niin, että jo koneessa kerrotaan siirrot (jos siis myöhästyminen selvä). Jos teoriassa mahdollista ehtiä, mennään portille, mutta jos kone mennyt, lentoyhtiön tiski on seuraava osoite.
Kannattaa vertailla niitä hintoja: välillä lennot on halvemmat suoraan yhtiöltä, välillä ebookersin tai jonkun muun välittäjän kautta. Sama pätee hotelleihin.
Aina on kaikki mennyt hyvin, vaikka eri reittejä pitkin olen varauksen tehnyt. Jos poikkeustilanteista on huolissaan, niin kannattaa lukea se pienellä präntätty teksti (jonka viereen ruutuun pitää laittaa rasti että on lukenut), ennen kuin tekee ostopäätöksen.
Mitä isompi kenttä, sitä enemmän vaihtoihin kannattaa jättää aikaa!
Yleensä kannatta ostaa liput ulkomaanmatkoillo 2 - 5 kk ennen matkan alkua ja tiistai on yleensä keskimääräisesti halvin päivä matkustaa. Ite ainakin tuolla https://search.jetradar.com sivustolla valinnu eka kuukauden ja siitä jonku päivän. Sit vertaillu mikä on halvin päivä lentää. Jos varaat useammalle henkilölle kerralla niin kannattaa aluksi koittaa hakea lentoja vain yhdelle henkilölle ja kattoo eroaako hinta.
En nyt muista tarkkoja termejä, mutta jatkolennoissa on kahta erilaista "lippupakettia".
1. Lennot on niputettu eli jos eka lento myöhässä, lentoyhtiö reitittää sinut uudestaan ilman lisäkustannusta. Ite tehny vaan tällasia vaihdollisia lentoja.
2. Lennot on erilliset eli jos eka on myöhässä joudut itse etsimään ja ostamaan uuden jatkolennon. Ainakin useimmat halppisyhtiöt myy vain tämmösiä paketteja.
15 jatkaa. Olen ostanut vaihdollisia vain suoraan lentoyhtiöltä. On lopulta olleet saman hintaisia kuin varaussivustoilla koska varaussivustoilla on ollu isommat varausmaksut.
Halvat lennot - https://aviasales.tp.st/q5LrfdMd Aviasales on ollut jo vuosia itselleni lentomatkojen ensisijainen hakukone. Haen erityyppisiä matkoja, en pelkästään meno-paluu vaan usein niin, että lähtö tai paluu on eri kaupungista tai teen pysähdyksiä matkan varrella. Lisäksi Aviasales hakee mielestäni vaihtoehtoja erittäin kattavasti, myös halpalentoyhtiöiltä ja laajasti useilta varaussivustoilta.
Tähän on kaksi vaihtoehtoa. Juu, ei ole kukaan tilannut. Tai: juu, on joku tilannut. Valitse näistä.
Varasin ebookersin kautta koska lennot oli halvemmat ja vaihtoajat pienemmät. Jos olisin varannut Finnairin sivuilta, olisi Chicagossa ollut vaihtoaikaa vain 45 min, mikä ei todellakaan riitä mihinkään. En ymmärrä miksi sivusto edes ehdotteli tuota.
Siksi kyselen, koska muistelen, että joku olisi joskus valittanut täällä, miten myöhästyi lennolta, eikä lentoyhtiö voinut etsiä uusia lentoja ilman varausmatkatoimiston lupaa.
Aikaisemmin kun olen varannut, on vaihtovälit olleet niin pitkät, ettei ongelmia ole tullut. Nyt pisin vaihtoväli mitä sivustot ehdottivat oli 2h40min New Yorkissa (oon siis lentämässä länsirannikolle). Tuokin voi käydä lyhyeksi maahantulontarkastuksen ja tullin takia, ja siksi huolettaa jo etukäteen.