Kun olet ollut köyhä, miten olet ratkaissut juhlapukeutumisongelman?
Oletko vuosien varrella käyttänyt luovia ratkaisuja juhlapukeutumisessasi tai muussa ehostuksessa tai kampauksessa rahojen vähyyden vuoksi? Millaisia?
Kommentit (16)
Ostan nätin mekon alennusmyynnistä ja menen sillä.
Kirppikselle menee korkeintaan 20 euroa ja juhla asu on valmis. En etsi paniikissa viime hetkellä, vaan ennakoin.
Kirppikselle menee korkeintaan 20 euroa ja juhla asu on valmis. En etsi paniikissa viime hetkellä, vaan ennakoin.
Jätän mielelläni menemättä ;)
Mutta jos tykkäisin juhlista niin kirppiksiltä tai vaikka Kontista löytyisi varmasti kohtuuhintaan tamineet.
Hyödyntämällä alemyynnit, ostamalla ajattomia vaatteita ja pitämällä painon kurissa niin, samat että juhlatamineet mahtuvat vuodesta toiseen.
Menin Lidlin pussi päällä partyihin.
Kun kerran hankkii hyvän pikkumustan ja peruskorkkarit, niillä ja kirpparilta metsästetyillä asusteilla käy käytännössä kaikki tavallisten ihmisten juhlat.
En itse kirpputorilöytöjä kummempaa, mutta työkaverini kertoi tehneensä pussilakanasta itselleen juhlapuvun ja saaneensa siitä kateellisia kommentteja.
Klassikko on tietenkin Scarlettin tummanvihreistä samettiverhoista tehty puku.
Olen etsinyt kangaskaupasta halvimman mahdollisen siedettävän kankaan ja ommellut itselleni mekon. Sentään jotain hyötyä ompelijan koulutuksesta.
Mulla on toiminut vuosia Seppälän pikkumusta, jonka ostin joulualesta. Pääsee huomennakin päälle yo-juhliin.
mekkoja ja varsinkin asusteita voi lainata siskoilta tai kavereilta! :)
Olen tehnyt upeita vintage-kirppislöytöjä kultaisella 90-luvulla. Käytän niitä leninkejä vieläkin, vaikka nyligen fyrk finns.
Kun olin köyhä nuori yh, olin onneksi hyvin hoikka ja kaunis ilman meikkiäkin. Silloin en osannut sitä arvostaa (tai en ymmärtänyt miltä näytin). Sain kavereilta vaatteita, joita muokkasin itselle sopivaksi. Jotain löysin kirppareilta. Lempivaatteeni juhlissa monta vuotta oli kirpparilta ostetut leveähköt valkoiset pellavahousut ja ystävän äidin vanha musta silkkipaita. Yhdistin ne mustiin korkkareihin ja kirkkaan punaiseen huulipunaan. Hyvältä näyttää ainakin näin jälkeenpäin kuvissa.
Minulla on samat neutraalit vaatteet olleet yllä ehkä 5 vuotta melkein kaikissa juhlissa. Ovat niin huomiota herättämättömät, että tuskin kukaan edes huomaa, että se on taas samoissa vaatteissa liikkeellä...
up