Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä niitä ihmisiä vaivaa, jotka ei hyväksy delfinaarion sulkemista?

Vierailija
11.06.2014 |

Olen kuullut nyt paljon kommentteja sen suhteen, että eläimet olisivat muka onnellisempia delfinaariossa ja että hyötysuhde on hyvä. Siis mitä oikeesti?? Minä ainakin kannatan sitä, että kun nykyiset delfiinit kuolevat, uusia ei otettaisi enää. On nimittäin melko raakaa touhua se delfiinien myynti/kiinniottaminen. Mutta ei kun pitää saada nauttia esityksistä... menkään luontoon katsomaan niitä delfiinejä ja valaita.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi tuossa surkean pienessä tilassa saa pitää kahdeksaa (!!!) delfiiniä. Ihan sairasta.

Vierailija
2/28 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi on väärin opettaa lapsille, että delfiinit on luotu vain viihdyttämään heitä ja ihmisellä on oikeus viedä niiltä vapaus ja mahdollisuudet normaaliin elämään ihan vaan nauraakseen niiden tempuille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 16:03"]

Olen kuullut nyt paljon kommentteja sen suhteen, että eläimet olisivat muka onnellisempia delfinaariossa ja että hyötysuhde on hyvä. Siis mitä oikeesti?? Minä ainakin kannatan sitä, että kun nykyiset delfiinit kuolevat, uusia ei otettaisi enää. On nimittäin melko raakaa touhua se delfiinien myynti/kiinniottaminen. Mutta ei kun pitää saada nauttia esityksistä... menkään luontoon katsomaan niitä delfiinejä ja valaita.

[/quote]

Tyhmyys. Ei siinä oikein muuta selitystä voi olla. Ehkä joissain tapauksissa myös itsekkyys yhdistettynä psykopaattisiin piirteisiin (eli empatian puutteeseen).

Vierailija
4/28 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva käydä katsomassa niitä. En usko, että ne sen enempää kärsivät kuin kanat tai lehmätkään. Ainakin niillä on paljon leveämmät oltavat.

Vierailija
5/28 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkyys. Saavutetuista eduista ei haluta luopua. Liika miettiminen voisi johtaa ikäviin johtopäätöksiin myös muiden eläinten kohtelun ja oman toiminnan suhteen; ei kukaan halua ajatella osallistuvansa huvikseen julmuuksiin. Pää pensaassa on paljon turvallisempaa.

Vierailija
6/28 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niistähän pidetään erinomaista huolta siellä

Vierailija
7/28 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Delfiinien maahantuonti on kielletty jo 1998, joten kun nykyisistä aika jättää, delfinaarion toiminta lakkaa.

Vierailija
8/28 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en ymmärrä miksi ne pitäis nyt päästää vuosikausien vankeuden jälkeen luontoon. Ei vankeudessa elänyt eläin voi hyvin. Se ei ole Oikein Eläintä kohtaan, vaikka Oikeutta Eläimille -ihmiset niin tahtoisivatkin. Delfiinien vapauttaminen olisi eläinrääkkäystä, sitä tuttua hommaa, mitä OE järjestön aktiivinen toiminta muutenkin on.

Parempi olisi luopua delfinaariosta sitä mukaa, kun eläimet vanhuuttaan poistuvat.

Vierailija
9/28 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 16:28"]Delfiinien maahantuonti on kielletty jo 1998, joten kun nykyisistä aika jättää, delfinaarion toiminta lakkaa.

[/quote]

Delfiinejä keinosiemennetään uusien näyttelyeläinten saamiseksi.

Vierailija
10/28 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisjärki.

Vierailija
11/28 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 16:29"]Mä taas en ymmärrä miksi ne pitäis nyt päästää vuosikausien vankeuden jälkeen luontoon. Ei vankeudessa elänyt eläin voi hyvin. Se ei ole Oikein Eläintä kohtaan, vaikka Oikeutta Eläimille -ihmiset niin tahtoisivatkin. Delfiinien vapauttaminen olisi eläinrääkkäystä, sitä tuttua hommaa, mitä OE järjestön aktiivinen toiminta muutenkin on.

Parempi olisi luopua delfinaariosta sitä mukaa, kun eläimet vanhuuttaan poistuvat.

[/quote]

No daa, sehän se ehdotus onkin. Mutta joittenkin mielestä pitäis jatkaa vaan.

Vierailija
12/28 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 16:26"]

Siis niistähän pidetään erinomaista huolta siellä

[/quote]

Oletko itse delfiinien hoitaja siellä vai mistä sinä tämän voit tietää?

Vierailija
13/28 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 16:30"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 16:28"]Delfiinien maahantuonti on kielletty jo 1998, joten kun nykyisistä aika jättää, delfinaarion toiminta lakkaa.

[/quote]

[/quote]10 syntyneestä poikasesta vain 2 on selvinnyt. Todistanee jotain.

Vierailija
14/28 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin juuri dokumentin delfiineistä ja oli pysäyttävä.

http://www.dvdplaza.fi/reviews/nayta.php?sid=2014

Vierailija
15/28 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Maahantuonti on toki kielletty, mutta silti Särkänniemi yrittää koko ajan saada uusia delfiinejä. Ei se lakkautus nykyisten kuollessa ole mikään itsestäänselvyys, kun uusia saa koko ajan tilalle

Vierailija
16/28 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun kanat saavat suhteessa yhtä leveät olot niin sitten mä suostun delfinaarion sulkemiseen. En ennen.

Vierailija
17/28 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 16:30"]

[/quote]

[/quote]10 syntyneestä poikasesta vain 2 on selvinnyt. Todistanee jotain.

[/quote]

Kyllä - sen, ettei delfiini sopeudu vankeuteen, sekä sen että Särkänniemi tekee kaikkensa jatkaakseen tätä toimintaa

Vierailija
18/28 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 16:41"]Sitten kun kanat saavat suhteessa yhtä leveät olot niin sitten mä suostun delfinaarion sulkemiseen. En ennen.

[/quote]

Sitten kun Aasian hikipajoilla on yhtä hyvät työolot kuin Suomessa, suostun vanhustenhoidon parannukseen. En ennen.

Vierailija
19/28 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitten, kun jäljellä on enää nuoremman sukupolven kaksi urosdelfiiniä? Ei kuvaa ollenkaan delfiinien perherakennetta, jossa on uroksia ja naaraita. Ja nämä kaksi nuorempaa yksilöä ovat olleet koko elämänsä delfinaariossa, riippuvaisia ihmisestä.

Pitäisikö nuoremmat delfiinit pistää piikille siinä vaiheessa, kun viimeinen vanhempi (naaras) kuolee?

Mielestäni ongelmaa ei vielä ole, niin kauan kun delfiinien perhe/laumarakenne on monimuotoinen.

Vierailija
20/28 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 16:41"]Sitten kun kanat saavat suhteessa yhtä leveät olot niin sitten mä suostun delfinaarion sulkemiseen. En ennen.

[/quote]

Sitten kun Aasian hikipajoilla on yhtä hyvät työolot kuin Suomessa, suostun vanhustenhoidon parannukseen. En ennen.

[/quote]Kanoja on aikas paljon enemmän kuin delfiinejä. Kanat elävät parhaillaankin hyvin ahtaissa ja surkeissa oloissa täällä Suomessa. Näin dokkarin lattiakanalasta ja ne kanat ei tosiaan saa mitenkään leveästi tepastella lattialla vaan ne on tosi ahtaasti kylki kyljessä siellä. Mua sylettää tuossa hommassa se, että esim. juurkin kanoista ei välitetä kun ne ei ole älykkäitä eikä söpöjä. Mutta ne on eläimiä nekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän