Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korkeakoulujen varasijat kevät 2021

Vierailija
19.06.2021 |

Hei! Ajattelin luoda ketjun varasijoilla oleville, niin voidaan yhdessä jännätä tuloksia. 🙈 Ois kiva nähdä miltä varasijoilta ihmiset pääsee opiskelemaan.

Itse olen varasijalla 19. (lapin amk, tradenomi), saas nähdä miten käy. Muut oppilaitokset ei oo vielä julkaisseet pääsykoetuloksia.

Kommentit (962)

Vierailija
521/962 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen otetaan ulkomail.ta lähemmäs 10k opiskelijaa vuosittain mutta oman maan nuorista ja muista hakijoista 2/3 jää ilman paikkaa? Eikö teitä päättäjät ja yliopistojen rehtorit hävetä! Suomen nuoret ensin!

Vierailija
522/962 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luovutan oikeasti tämän kanssa. Olen ensikertalaisena jääny puolen pisteen päähän ja että ärsyttääki. Miksi ette koejono hyväksy niitä paikkoja?! Minä oikeasti haluan alalle. Ärsyttää.

Varmasti harmittaa! Mutta mietipä meitä ei-ensikertalaisia, joiden pääsykoepisteet ovat reippaasti yli alimman hyväksytyn mutta emme silti pääse sisään.

Tuhlasin vuosia pyörimällä yliopiston käytäviä ja nyt kun oikeasti olen löytänyt alani, on sinne ihan mahdotonta päästä. Ja se ärsyttää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/962 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luovutan oikeasti tämän kanssa. Olen ensikertalaisena jääny puolen pisteen päähän ja että ärsyttääki. Miksi ette koejono hyväksy niitä paikkoja?! Minä oikeasti haluan alalle. Ärsyttää.

Varmasti harmittaa! Mutta mietipä meitä ei-ensikertalaisia, joiden pääsykoepisteet ovat reippaasti yli alimman hyväksytyn mutta emme silti pääse sisään.

Tuhlasin vuosia pyörimällä yliopiston käytäviä ja nyt kun oikeasti olen löytänyt alani, on sinne ihan mahdotonta päästä. Ja se ärsyttää!

Harmittaa teilläkin mutta minulla ei ole yhtään mitään tutkintoa saati edes ollut mahista siihen.

Vierailija
524/962 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös täs ole vielä elokuuhun saakka aikaa?

Vierailija
525/962 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko päästä varasijalta koejonosta jos on ensikertalainen vaikka paikat täynnä omasta lohkosta? :(

Mistä näkee et onko minkä ”lohkon” paikat täynnä?

Vipunen pc versio

En ollut tajunnut katsoa aiemmin kuin puhelimella. Kiitos tästä. Ei-ensikertalaisten valintakoepaikat olikin omalla kohdalla aikalailla vastaanotettu. Pieni mahdollisuus vielä päästä 1. vaihtoehtoon, mutta käytännössä ei. Ei tarvitse enää juuri jännittää. Metropolia sentään oli varannut valintakoepaikkojakin ja ei eritellyt siinä ensikertalaisia.

Pääsin neljänteen hakutoiveeseen ja sitä en kai voi ottaa vastaan.

Kolmoseen en päässyt vaikka sinne päästy matalammilla pisteillä.

Vierailija
526/962 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ottaa paikan vastaan vaikka vielä jonottaa ylempään? Kun sanotaan että vastaanottaminen on sitten sitovaa?

Vierailija
527/962 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

opisk kirjoitti:

Voiko ottaa paikan vastaan vaikka vielä jonottaa ylempään? Kun sanotaan että vastaanottaminen on sitten sitovaa?

Siinähän tulee se vaihtoehto, että ottaa paikan vastaan mutta jää myös jonottamaan varasijaa. Eli jos tulet hyväksytyksi varasijalta, opiskelupaikka siirtyy automaattisesti siihen.

Vierailija
528/962 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tietosuojalaki, sanonko mikä. Ärsyttää kun ei voi tarkkoja lukuja antaa tuo Vipunen, ihan saamarin kätevä vehje jos antais todelliset luvut eikä 3 jaolliset.

Miten tätäkin nyt tulkkaa, ei ensikertalaisten koepistekiintiössä:

Ensisijaiset hakijat 1-4

Kaikki hakijat 6

Valitut 6

Paikan vastaanottaneet 1-4

En haluais liikaa toivoa sillä pessimisti ei pety, mutta kuulisin mielelläni muiden tulkintoja noista luvuista 😁

Vierailija
529/962 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipunen ei päivity :( huomenna tietenkin hirveä potti ja kaikki paikat menny...

Vierailija
530/962 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisraunio kirjoitti:

Voihan tietosuojalaki, sanonko mikä. Ärsyttää kun ei voi tarkkoja lukuja antaa tuo Vipunen, ihan saamarin kätevä vehje jos antais todelliset luvut eikä 3 jaolliset.

Miten tätäkin nyt tulkkaa, ei ensikertalaisten koepistekiintiössä:

Ensisijaiset hakijat 1-4

Kaikki hakijat 6

Valitut 6

Paikan vastaanottaneet 1-4

En haluais liikaa toivoa sillä pessimisti ei pety, mutta kuulisin mielelläni muiden tulkintoja noista luvuista 😁

Ei kannata turhaan elätellä toivoa, minäkin olen varasijalla ensimmäisenä enkä usko että paikkaa enää irtoaa :/

Vierailija
531/962 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ekspertti mutta minusta tuon mukaan kaikki hakijat on hyväksytty?

Vierailija
532/962 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko muuten pistemäärät yleensä laskevat (tradenomi)? Olen kolmen pisteen päässä. Onko mitään toivoa?

Vierailija
533/962 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakija kirjoitti:

En ole ekspertti mutta minusta tuon mukaan kaikki hakijat on hyväksytty?

Mä taas katon niin että jos kaikki paikat olis otettu vastaan niin myös tuo ”paikan vastaanottaneet” olis 6

Mut mene ja tiedä 💁‍♀️

Vierailija
534/962 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varasijalla 5. Metropoliaan ensihoitoon, onkohan jo toivo menetetty? 😅

Ootko ensikertalainen? Jos oot niin saattaa olla mahiksia 😬 ei ensikertalaisena tuskin on mahdollisuuksia TOISAALTA mitä vain voi tapahtua.

Ihan näin mielenkiinnosta paljon oli metropoliaan valintakokeen pisterajat?

En oo ees ensikertalainen… 😣 ja 83.65 on alimmat hyväksytyt pisteet, itellä 86.9 pistettä ja silti 5. varasijalla 🤷🏼‍♀️

On tää uskomatonta. Pitää vissii täydet pisteet saada et pääsee edes 1. varasijalle.

Eiköhän perjantain jälkeen tule muutoksia viimeistään.

Vierailija
535/962 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varasijalla 5. Metropoliaan ensihoitoon, onkohan jo toivo menetetty? 😅

Ootko ensikertalainen? Jos oot niin saattaa olla mahiksia 😬 ei ensikertalaisena tuskin on mahdollisuuksia TOISAALTA mitä vain voi tapahtua.

Ihan näin mielenkiinnosta paljon oli metropoliaan valintakokeen pisterajat?

En oo ees ensikertalainen… 😣 ja 83.65 on alimmat hyväksytyt pisteet, itellä 86.9 pistettä ja silti 5. varasijalla 🤷🏼‍♀️

On tää uskomatonta. Pitää vissii täydet pisteet saada et pääsee edes 1. varasijalle.

Eiköhän perjantain jälkeen tule muutoksia viimeistään.

Jäin itse puolen pisteen päähän ja olen ekalla varasijalla :)

Vierailija
536/962 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon varasijoilla 6. ja 9. labin konetekniikkaan pääsykoejonossa. 6. varasijalla paikka on vajaasta 3 pisteestä kiinni. Lopetanko jo jännittämisen paikasta vai oiskohan vielä mahollisuutta?

Vierailija
537/962 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas on varasija tippunut. Tosin kahdessa kohteessa yllättäin, mitkä ei aiemmin ole muuttuneet. On tää ku bingoo

Vierailija
538/962 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan mulla mahiksia tradeksi samkiin porin kampukselle. Oon siis tosiaan ensikertalainen ja oon 2. Varasijalla todistuksella sinne ?!

Vierailija
539/962 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan 0,25 pisteen päässä opiskelupaikasta, harmittaa niin paljon😩 toivon todella, että pääsisin vielä ekalta varasijalta

Vierailija
540/962 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan mulla mahiksia tradeksi samkiin porin kampukselle. Oon siis tosiaan ensikertalainen ja oon 2. Varasijalla todistuksella sinne ?!

Ainakin on paljon aloituspaikkoja, uskoisin, että vielä on hyvä mahdollisuus päästä, tradenomi opintoja tarjotaan varmaan kaikissa amk:ssa, eikä Samk ole niistä suosituin.