Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korkeakoulujen varasijat kevät 2021

Vierailija
19.06.2021 |

Hei! Ajattelin luoda ketjun varasijoilla oleville, niin voidaan yhdessä jännätä tuloksia. 🙈 Ois kiva nähdä miltä varasijoilta ihmiset pääsee opiskelemaan.

Itse olen varasijalla 19. (lapin amk, tradenomi), saas nähdä miten käy. Muut oppilaitokset ei oo vielä julkaisseet pääsykoetuloksia.

Kommentit (962)

Vierailija
481/962 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida enää varasijoilta päästä

Vierailija
482/962 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäreilua miten todistusjonosta pääsee samalle aineelle sijoilta 50 näköjään. Mä en pääse ees pääsykokeen ekalta sijalta. Vihaan tätä uudistusta kun en ole hyvä kuin muutamassa aineessa ja juuri sitä haluan opiskella.

Käy korottamassa yo-arvosanoja. Itse tein niin ja pääsin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/962 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida enää varasijoilta päästä

Eiköhän perjantain (16.7.) jälkeen vielä tapahdu jotain liikettä jonoissa, kun kaikkien pitää olla siihen mennessä ilmoittanut, ottaako opisk.paikan vastaan vai ei.

Vierailija
484/962 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kamalaa odottaa ekalla varasijalla!

Niin on!🙈 koko viikko menny tässä jännittäessä

Onkohan enää realistisia mahiksii päästä ees 😩

On!

Vierailija
485/962 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäreilua miten todistusjonosta pääsee samalle aineelle sijoilta 50 näköjään. Mä en pääse ees pääsykokeen ekalta sijalta. Vihaan tätä uudistusta kun en ole hyvä kuin muutamassa aineessa ja juuri sitä haluan opiskella.

Käy korottamassa yo-arvosanoja. Itse tein niin ja pääsin.

Vaikka käyn niin ei silti riitä. Englannin ja äidinkielen pisteillä ei paljoa mennä sisälle vaikka L ja ensikertalaisuus. Että se siitä. En sitäpaitsi voi kuunapäivänä saada L äikästä.

Vierailija
486/962 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuukohan koejonot enää juurikaan? :( en kestä jos jää tohon 1. varasijalle :D

Vierailija
487/962 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiks teillä vipunen? Mulla ei :(

Vierailija
488/962 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimiiks teillä vipunen? Mulla ei :(

Mulla ainakin äsken toimi:)

Vierailija
489/962 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikuukohan koejonot enää juurikaan? :( en kestä jos jää tohon 1. varasijalle :D

Mulla kans en kestä :(((

Pahoin pelkään et tää oli tässä

Vierailija
490/962 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottakohan oulun englannista joku muihin kaupunkeihin? Vaikka olisi koejonossa?

Vierailija
491/962 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten toi hakutoiveiden järjestyksen pisteytys menee? Ja vielä kerran, oliko siis niin että, jos esim maanantaina lävähtäis että pääsee kahteen alimpaan kohteeseen, niin se ylempi pitää valita? Ja jos nyt haluaisinkin siihen kutospaikkaan ja ykköseen, niin heti otettava kutonen jos vapautuu. Missään nimessä en halua kakkoskohdetta, ja pahasti kilpailee tuon kutospaikkaan kanssa.

Tosi sekava selitys, saiko kukaan kiinni🙄

Ylimmästä toiveista lähdetään paikkoja katsomaan sulle ja sitä paikkaa tarjotaan johon sun pisteet ekaksi riittää . Ilmeisesti sitä alempaa ei edes tarjota mikäli saat paikan sieltä ylempää ekaksi. Jos saat ekaksi sen alemman paikan voit nyt joko ottaa sen vastaan ja luopua jonottamasta ylempiin tai ottaa sen ja jäädä jonottamaan ylempiin. Jos hylkäät tarjotun paikan jäät automaattisesti jonottamaan ylempiin ja kaikki alemman toiveen kohteet peruuntuu.

Jos on saanut alemman paikan ja saa ylemmän paikan varasijalta , voi valita kumman ottaa https://opintopolku.fi/wp/valintojen-tuki/yhteishaku/korkeakoulujen-yht…

Esimerkki 2

Eli jos haluan minkä tahansa muun paikan, kuin tuon 2. Ja mulle tarjotaan esim paikkaa 6 niin jos otan sen ja jään varalle oottaa ylempää paikkaa eli toiveissa 1,3, 4 tai 5.Mutta jos sieltä tarjotaankin tota pirun kakkosta, niin sitä ei siis tarviiskaan ottaa. Vaan tämä paikka 6 jää voimaan.

” Esimerkki 2 – kevään toinen yhteishaku ja varasijalta hyväksyntä

Harri Hakija on tullut kesäkuussa hyväksytyksi 2. hakutoiveeseen, mutta hän on jäänyt varasijalle 1. hakutoiveeseen. Harri ei ole ottanut hänelle tarjottua opiskelupaikkaa vielä vastaan. Kaikkien yhteishaun tulosten julkaisemisen jälkeen hänet hyväksytään myös 1. hakutoiveeseen varasijalta. Tässä tilanteessa hän voi valita, ottaako 1. vai 2. hakutoiveen opiskelupaikan vastaan. Hän voi kuitenkin ottaa vastaan vain yhden korkeakoulututkintoon johtavan paikan samana lukukautena alkavasta koulutuksesta.”

Minä tulkitsisin niin, että tässä puhutaan tilanteesta ennen 16.7. mennessä tehtävää valintaa paikan ottamisesta (+jonottamisesta) / hylkäämisestä.

Vierailija
492/962 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten toi hakutoiveiden järjestyksen pisteytys menee? Ja vielä kerran, oliko siis niin että, jos esim maanantaina lävähtäis että pääsee kahteen alimpaan kohteeseen, niin se ylempi pitää valita? Ja jos nyt haluaisinkin siihen kutospaikkaan ja ykköseen, niin heti otettava kutonen jos vapautuu. Missään nimessä en halua kakkoskohdetta, ja pahasti kilpailee tuon kutospaikkaan kanssa.

Tosi sekava selitys, saiko kukaan kiinni🙄

Ylimmästä toiveista lähdetään paikkoja katsomaan sulle ja sitä paikkaa tarjotaan johon sun pisteet ekaksi riittää . Ilmeisesti sitä alempaa ei edes tarjota mikäli saat paikan sieltä ylempää ekaksi. Jos saat ekaksi sen alemman paikan voit nyt joko ottaa sen vastaan ja luopua jonottamasta ylempiin tai ottaa sen ja jäädä jonottamaan ylempiin. Jos hylkäät tarjotun paikan jäät automaattisesti jonottamaan ylempiin ja kaikki alemman toiveen kohteet peruuntuu.

Jos on saanut alemman paikan ja saa ylemmän paikan varasijalta , voi valita kumman ottaa https://opintopolku.fi/wp/valintojen-tuki/yhteishaku/korkeakoulujen-yht…

Esimerkki 2

Eli jos haluan minkä tahansa muun paikan, kuin tuon 2. Ja mulle tarjotaan esim paikkaa 6 niin jos otan sen ja jään varalle oottaa ylempää paikkaa eli toiveissa 1,3, 4 tai 5.Mutta jos sieltä tarjotaankin tota pirun kakkosta, niin sitä ei siis tarviiskaan ottaa. Vaan tämä paikka 6 jää voimaan.

” Esimerkki 2 – kevään toinen yhteishaku ja varasijalta hyväksyntä

Harri Hakija on tullut kesäkuussa hyväksytyksi 2. hakutoiveeseen, mutta hän on jäänyt varasijalle 1. hakutoiveeseen. Harri ei ole ottanut hänelle tarjottua opiskelupaikkaa vielä vastaan. Kaikkien yhteishaun tulosten julkaisemisen jälkeen hänet hyväksytään myös 1. hakutoiveeseen varasijalta. Tässä tilanteessa hän voi valita, ottaako 1. vai 2. hakutoiveen opiskelupaikan vastaan. Hän voi kuitenkin ottaa vastaan vain yhden korkeakoulututkintoon johtavan paikan samana lukukautena alkavasta koulutuksesta.”

Minä tulkitsisin niin, että tässä puhutaan tilanteesta ennen 16.7. mennessä tehtävää valintaa paikan ottamisesta (+jonottamisesta) / hylkäämisestä.

Samoin

Vierailija
493/962 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pudonnut 4->2. Päivittyyköhän vain kerran päivässä?

Vierailija
494/962 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
495/962 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään pudonnut 4->2. Päivittyyköhän vain kerran päivässä?

Kyllä👍

Vierailija
496/962 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö muilla Vipusessa TAMK:in paikan vastaanottaneet? Mulla näkyy vaan YAMK-tutkinnot ja muuntokoulutukset.

Vierailija
497/962 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhiljaa alkaa tatti nousta otsaan tän odottelun kanssa että jäänkö ekalle varasijalle vai pääsenkö kouluun.

Tulkaa hehkuttaan jos olette päässeet varasijoilta kouluun tai märiseen mun kanssa epätoivossa kun ei jonot liiku

Vierailija
498/962 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen ekalla varasijalla :)

Haluan vaan päästä kouluun😩 olispa tänään se päivä...

Vierailija
499/962 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen ekalla varasijalla :)

Haluan vaan päästä kouluun😩 olispa tänään se päivä...

Sama juttu, ekalla varasijalla roikutaan😭😅

Vierailija
500/962 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisraunio kirjoitti:

Pikkuhiljaa alkaa tatti nousta otsaan tän odottelun kanssa että jäänkö ekalle varasijalle vai pääsenkö kouluun.

Tulkaa hehkuttaan jos olette päässeet varasijoilta kouluun tai märiseen mun kanssa epätoivossa kun ei jonot liiku

Märisen, kun ei jono liiku.