Korkeakoulujen varasijat kevät 2021
Hei! Ajattelin luoda ketjun varasijoilla oleville, niin voidaan yhdessä jännätä tuloksia. 🙈 Ois kiva nähdä miltä varasijoilta ihmiset pääsee opiskelemaan.
Itse olen varasijalla 19. (lapin amk, tradenomi), saas nähdä miten käy. Muut oppilaitokset ei oo vielä julkaisseet pääsykoetuloksia.
Kommentit (962)
Meinaako moni ottaa paikan ehdollisena vastaan ja jäädä jonottamaan ylempiä toiveita? Mietin vaan et jos monikin näin toimii, niin miten ne varasijat pystyy sit liikkumaan perjantain jälkeen…
Vierailija kirjoitti:
Meinaako moni ottaa paikan ehdollisena vastaan ja jäädä jonottamaan ylempiä toiveita? Mietin vaan et jos monikin näin toimii, niin miten ne varasijat pystyy sit liikkumaan perjantain jälkeen…
Ei voi tietää. Ihmiset on niin erilaisissa tilanteissa. Osa haluaa opiskelemaan mihin tahansa hakukohteeseena josta saa paikan. Jotkut haluaa just tiettyyn ja vielä tietylle paikkakunnalle. Osa on muuttanut mieltään mihin haluaa. Jokainen toimii minkä katsoi olevan itselle edullisinta.
Englantiin pääsin! Vaikka toivo ehti välillä jo mennäkin! Onnea vielä odottelijoille!
Onko kokemuksia aiemmilta vuosilta, liikkuuko varasijat juurikaan enää 16.7 jälkeen?
Mä olen 2. (alunperin 3.) ja 4. varasijalla ei-ensikertalaisena. Kun opiskelemaan otetaan vain 2 ja 3 henkilöä, niin ei taida olla toivoa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 2. (alunperin 3.) ja 4. varasijalla ei-ensikertalaisena. Kun opiskelemaan otetaan vain 2 ja 3 henkilöä, niin ei taida olla toivoa.
Mihin hait?
Mitä luulette millainen mahdollisuus on päästä opiskelemaan kirjallisuustieteitä Turkuun viidenneltä varasijalta? Ja liikkuvatko sijat juurikaan tuon 16.7. jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulette millainen mahdollisuus on päästä opiskelemaan kirjallisuustieteitä Turkuun viidenneltä varasijalta? Ja liikkuvatko sijat juurikaan tuon 16.7. jälkeen?
Jos tosiaan sisäänotto on 28 opiskelijaa niin heikot mahdollisuudet. Sinun edeltäsi pitäisi viiden ihmisen olla ottamatta kyseistä paikkaa vastaan.
Oon varhaiskasvatukseen Tampereelle varasijalla 8 (ei ensikertalaiskiintiössä 19). Paikkoja 110 ja 93 ottan vastaan, eli 17 paikkaa vielä auki 🧐 onkohan mahkuja?
Kyllä väki jättää viime tinkaan. Oon soittanut useamman amk:n tänään, kaikissa noin puolet vastaanottaneet paikan! 441
Vierailija kirjoitti:
Kyllä väki jättää viime tinkaan. Oon soittanut useamman amk:n tänään, kaikissa noin puolet vastaanottaneet paikan! 441
Moni varmaan miettii tosiaan että käyttääkö mahdollisen ensikertalaisuuden tai miten käytännön järjestelyt sujuu jos pääsee jonnekin kauemmas kotoa. Joillain on kumppani huomioitavana. Onhan siinä miettimistä.
Vierailija kirjoitti:
Oon varhaiskasvatukseen Tampereelle varasijalla 8 (ei ensikertalaiskiintiössä 19). Paikkoja 110 ja 93 ottan vastaan, eli 17 paikkaa vielä auki 🧐 onkohan mahkuja?
Ei oo juurikaan. 18 ei ensikertalaista ottanu paikan vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä soittelet?
Mieti, jos kaikki soittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä soittelet?
Mieti, jos kaikki soittaisi.
Jos ei ennätetä vastaamaan niin ovat sitten vastaamatta. -eri
Mistä näet moniko ei-ensikertalainen on ottanut paikan vastaan? Itse löydän Vipusesta ainoastaan tiedon kaikista paikan vastaanottaneista 🤔 Voitko pistää linkin? 😇
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni varmaan miettii tosiaan että käyttääkö mahdollisen ensikertalaisuuden tai miten käytännön järjestelyt sujuu jos pääsee jonnekin kauemmas kotoa. Joillain on kumppani huomioitavana. Onhan siinä miettimistä.
Luulis että näin tärkeät asiat mietitään jo hakuvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo juurikaan. 18 ei ensikertalaista ottanu paikan vastaan.
Mitä tää siis meinaa? Tai miten tästä tulkitaan? Oon siis myös ensikertalaiskiintiössä sijalla 8.
Vierailija kirjoitti:
Please, keksi joku muu ala, oikeesti!
T.Vaka-ope
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Please, keksi joku muu ala, oikeesti!
T.Vaka-ope
Kuulostaa vahvasti siltä, et sun pitäis keksii joku muu ala. Pysytään aiheessa ja ei demonisoida, pliis.
Teknisillä aloilla on ihan loogista suorittaa valinta todistuksen perusteella tuossa mitassa kun kerran pisteitä antaa pitkä matematiikka, fysiikka/kemia ja äidinkieli. Todennäköisesti joka on nämä kirjoittanut hyvin, Osaa tarvittavat asiat ja pärjää myös sitten opinnoissa.