Porvoo Airlines - tervetuloa lennolle!
Hyvät matkustajat, tervetuloa Porvoo Airlinesien lennolle Munsalaan.
Kapteenimme on tänään farkkuasuun pukeutunut Hopea Kettu, ja matkustamosta vastaamme minä, Perseilevä Peikonlehti, sekä saunaillassa telakoitunut stuerttimme. Toivomme, että viihdytte lennollamme. Lentoaikamme on tänään noin 12 tuntia.
Tarjoilemme teille illallisen, jonka voitte valita herkullisista vaihtoehdoistamme:
A) 200g makaronilaatikkoa
B) Pestyä jauhenlihaa
C) Raikkaita voileipiä
Jälkiruoaksi olisi vanukkaita, jos mies ei olisi syönyt niitä.
Koneen takaosasta löytyy pieni baari, jossa vitosen matkustajat voivat iskeä kympin matkustajia heitä kuitenkaan saamatta. Tasonne on merkitty boarding passiinne.
Olemme aamuvirkku lentoyhtiö, joten herätämme teidän viideltä keskustelemaan viikkosiivouksesta, ruokabudjetista, anopin joululahjasta, koronasalaliitosta sekä siitä miksi mies pihtaa (ja liittyykö vanukkaat asiaan).
Mukavaa matkaa!
Kommentit (4004)
Juttelias utelias kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Onko täällä jollain PÖYTÄKONE, Oumaigaad?
Kasaan täällä Bilnäs-kirjahyllyäni ja sitten järjestän kirjani siihen. Sain ottaa ne Lentokoneeseen mukaani koska olen Annikan ja Tytin kaveri.
Voisinko lainata Hiljaiset sillat iltalukemiseksi? Unohdin omani kotiin. Koska alkaa joulu-aiheinen karaoke? Näyttääpi siltä, ettei jouluksi kotiin-lento onnistu. Koti-ikävä alkaa kyl hikkupiljaa lisiä...
Saat lainat Hiljaiset sillat- kirjaani. Pidetään joulu täällä kun koti Suomeen ei päästä. Aloitetaanko joululaulu karaokella nyt heti? Minä voin aloittaa: 🎤🎤Aikuinen nainen mä oon! Hei tonttu-ukot hyppikää, Taas valkeata joulua 🎼.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasaan täällä Bilnäs-kirjahyllyäni ja sitten järjestän kirjani siihen. Sain ottaa ne Lentokoneeseen mukaani koska olen Annikan ja Tytin kaveri.
Voisinko lainata Hiljaiset sillat iltalukemiseksi? Unohdin omani kotiin. Koska alkaa joulu-aiheinen karaoke? Näyttääpi siltä, ettei jouluksi kotiin-lento onnistu. Koti-ikävä alkaa kyl hikkupiljaa lisiä...
Saat lainat Hiljaiset sillat- kirjaani. Pidetään joulu täällä kun koti Suomeen ei päästä. Aloitetaanko joululaulu karaokella nyt heti? Minä voin aloittaa: 🎤🎤Aikuinen nainen mä oon! Hei tonttu-ukot hyppikää, Taas valkeata joulua 🎼.
Kiitos. Kiva. Sopiiko että Joulurauhan julistuksen aikaan keskeytämme karaoken, nousemme seisomaan ja laulamme yhdessä: Taas kaikki kauniit muistot (jos itkultamme kykenemme)?
Tip tap🎼🎵😦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Kiva. Sopiiko että Joulurauhan julistuksen aikaan keskeytämme karaoken, nousemme seisomaan ja laulamme yhdessä: Taas kaikki kauniit muistot (jos itkultamme kykenemme)?
Tip tap🎼🎵😦
Tarvitaanko kyynelten kuivausta? Hei, parijonoon! Eipäs etuilla. Mars, jonon hännille. Isävainaan harmaavalkoruudullinen nelisnurkkainen vastasilitetty puuvillanenäliina valmiina...😢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tip tap🎼🎵😦
Tarvitaanko kyynelten kuivausta? Hei, parijonoon! Eipäs etuilla. Mars, jonon hännille. Isävainaan harmaavalkoruudullinen nelisnurkkainen vastasilitetty puuvillanenäliina valmiina...😢
Minä kaipaan kyynelilleni kuiva ajaa. Kuinka suloista olisikaan jos olisin saanut viettää ensimmäisen yhteisen joulun Sirpa-Sinikan kanssa!
Kiinnostaisi kovasti minkälaiset pelastusveneet teillä on ja riittääkö ne kaikille? Vai riittääkö uimataito?
Hei Joulurauhaa🌷🌷🌷🕯🕯🕯
Huomenna on Tapanintanssit, jippuu. 🥂🥂🥂Karaoketa välissä tiptap 🎼🎵🎶. Sitten alkaa arki...😧
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi kovasti minkälaiset pelastusveneet teillä on ja riittääkö ne kaikille? Vai riittääkö uimataito?
Ehkä on parempi ettet tiedä
t. Kapteeni
Helena naapuri kirjoitti:
Reettta kirjoitti:
Reettta kirjoitti:
Kuulkaas. Jos karjalanpaistia jouluksi meinaatten. Ni kattokaa tarjous/g per pakkaus. Erikaupoissa 500g/700g tarjouskilpailu...s on toki edullisempi...
Täällä vuotan Jalmariani... tuuthan meille, vaik suhteemme tuore...
T. REETTA
MITÄÄ!!!!! Mikäs Reetta sinä olet? Ja mikä suhde sinulla on Jalmariin? Siis onko tämä Jalmari tämä Jalmari V? Teuvon isä?
En ymmärrä että kysyt, mutta olemme JalmariV:n kanssa niin in laav. Toivomme et Teuvo ja Sirpa-Sinikka luoksemme joulunviettoon tulevat... Helena. Hyvää joulua vaan sinullekki.
No minä olisin kyllä vapaa nainen. Eläkkeellä oleva entinen kassa neiti.
Jos Jalmari V haluaa voi tulla käymään vaikka Tapaninpäivänä minun luona.
Jaa notta sinäkö oot niitä jotka huuteli aina törkeesti: Täällä on vapaa kassa! Ukkomiehillekin... en olis arvana...
No nyt sit loppuu tääkin vuosi. Tarttee keksasta t a a s uusi lupaus ensivuodelle (rikottavaksi?) Yhen asian oon kyl oppinu: vaikea keksiä uudenvuodenlupaus, mikä onnistuisi. Siis pitempään kuin tammikuun. Siis oikeasti. Vaik ettei karkkia söis tai viinihuikkaa ottais. Tai et niinku urheilis. Tai et ei ostais vaik vaatteita. Tai huulipunaa. Onks teist kukaa koskaa onnistunu?
Ei mulla muuta ollu
Koittakaahan kotiutua sieltä piakkoin, on aika suunnitella uutta kesän av-lukijamatkaa pihtiputaaseeseen. Siellä mummon on sen verta varttunu ja varttunu... siis ikääntynyt ja odottanut...
Siis kaikki mukaan (pl porttikieltolaiset, Luistintipistä on jo kansainvälinen etsintäkuulutus: pidetään tapaamisessa tai jotain!)
Tervetuloa
Johtoauton mukava kuski
Ammattitaitoinen, joskaan ei laatikkoleukainen
Heimo Huima
Vierailija kirjoitti:
Reettta kirjoitti:
Reettta kirjoitti:
Kuulkaas. Jos karjalanpaistia jouluksi meinaatten. Ni kattokaa tarjous/g per pakkaus. Erikaupoissa 500g/700g tarjouskilpailu...s on toki edullisempi...
Täällä vuotan Jalmariani... tuuthan meille, vaik suhteemme tuore...
T. REETTA
MITÄÄ!!!!! Mikäs Reetta sinä olet? Ja mikä suhde sinulla on Jalmariin? Siis onko tämä Jalmari tämä Jalmari V? Teuvon isä?
En ymmärrä että kysyt, mutta olemme JalmariV:n kanssa niin in laav. Toivomme et Teuvo ja Sirpa-Sinikka luoksemme joulunviettoon tulevat... Helena. Hyvää joulua vaan sinullekki.
Jos Jalmari V haluaa voi tulla käymään vaikka Tapaninpäivänä minun luona.Jaa notta sinäkö oot niitä jotka huuteli aina törkeesti: Täällä on vapaa kassa! Ukkomiehillekin... en olis arvana...
No en sentään "muistaakseni"huudellut! Minun tytär kyllä on edelleenkin kassana.
Heimo Huima kirjoitti:
Koittakaahan kotiutua sieltä piakkoin, on aika suunnitella uutta kesän av-lukijamatkaa pihtiputaaseeseen. Siellä mummon on sen verta varttunu ja varttunu... siis ikääntynyt ja odottanut...
Siis kaikki mukaan (pl porttikieltolaiset, Luistintipistä on jo kansainvälinen etsintäkuulutus: pidetään tapaamisessa tai jotain!)
Tervetuloa
Johtoauton mukava kuski
Heimo Huima
Oi vihdoinkin ihanaa! Minut haetaan täältä rahtilaivalta. Ja pidetään tapaamisestamme? Niinhän tuossa lukee Heimo? 🌟🥰😘
Vieläkö ollaan laivalla? Haluan keksiä alukselle nimen!
Nimiehdotus: Baattiilia
Blondie kirjoitti:
No nyt sit loppuu tääkin vuosi. Tarttee keksasta t a a s uusi lupaus ensivuodelle (rikottavaksi?) Yhen asian oon kyl oppinu: vaikea keksiä uudenvuodenlupaus, mikä onnistuisi. Siis pitempään kuin tammikuun. Siis oikeasti. Vaik ettei karkkia söis tai viinihuikkaa ottais. Tai et niinku urheilis. Tai et ei ostais vaik vaatteita. Tai huulipunaa. Onks teist kukaa koskaa onnistunu?
Ei mulla muuta ollu
Lupaat trollata hauskalla tavalla edes kerran kuukaudessa?
Vierailija kirjoitti:
Blondie kirjoitti:
Ei mulla muuta ollu
Lupaat trollata hauskalla tavalla edes kerran kuukaudessa?
Rollata?
Ihanat ja seesteiset uudetvuodet teille kaikenikäisille pikku-tyttösille! Löytäkää se oma prinssinne taikka KAKSI! Neanderthalensis-Insel-Florensis-Vasarapää toivottaa kaikille hyvää uuttavuotta! Ja teille miehille ja pikkupojille! Vikitelkääpäs paremmin noita pikkunaisia! He odottavat sitä!
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö ollaan laivalla? Haluan keksiä alukselle nimen!
Nimiehdotus: Baattiilia
Laivakko
Seilinki
Merinki
Luistelijatähtikaunotar kirjoitti:
Heimo Huima kirjoitti:
Tervetuloa
Johtoauton mukava kuski
Heimo HuimaOi vihdoinkin ihanaa! Minut haetaan täältä rahtilaivalta. Ja pidetään tapaamisestamme? Niinhän tuossa lukee Heimo? 🌟🥰😘
Hohhoijaa, voi sinnuu hupakkoa. P i d ä t e t ä ä n etsintäkuulutettuna. Näppisvihre.
Jos Jalmari V haluaa voi tulla käymään vaikka Tapaninpäivänä minun luona.