Porvoo Airlines - tervetuloa lennolle!
Hyvät matkustajat, tervetuloa Porvoo Airlinesien lennolle Munsalaan.
Kapteenimme on tänään farkkuasuun pukeutunut Hopea Kettu, ja matkustamosta vastaamme minä, Perseilevä Peikonlehti, sekä saunaillassa telakoitunut stuerttimme. Toivomme, että viihdytte lennollamme. Lentoaikamme on tänään noin 12 tuntia.
Tarjoilemme teille illallisen, jonka voitte valita herkullisista vaihtoehdoistamme:
A) 200g makaronilaatikkoa
B) Pestyä jauhenlihaa
C) Raikkaita voileipiä
Jälkiruoaksi olisi vanukkaita, jos mies ei olisi syönyt niitä.
Koneen takaosasta löytyy pieni baari, jossa vitosen matkustajat voivat iskeä kympin matkustajia heitä kuitenkaan saamatta. Tasonne on merkitty boarding passiinne.
Olemme aamuvirkku lentoyhtiö, joten herätämme teidän viideltä keskustelemaan viikkosiivouksesta, ruokabudjetista, anopin joululahjasta, koronasalaliitosta sekä siitä miksi mies pihtaa (ja liittyykö vanukkaat asiaan).
Mukavaa matkaa!
Kommentit (4004)
Vierailija kirjoitti:
Kuulin huhuja että lento laskeutuisi 6.6.2026...vihdoin! Käykö toteen mitä luulette?
Tuolloinko jo? Eipä paljoa ehdi kertyä lentopisteitä !
t. Titti Ohikveekari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulin huhuja että lento laskeutuisi 6.6.2026...vihdoin! Käykö toteen mitä luulette?
Tuolloinko jo? Eipä paljoa ehdi kertyä lentopisteitä !
t. Titti Ohikveekari
Porvoo Air pisteet on pakko käyttää tarjolla oleviin jauhenlihalaatikkoon, tamponikoruun, miehen syömiin vanukkaisiin, makaronilaatikkoon 200 grammaa jne. Pisteitä ei ole mahdollista käyttää tämän lennon ulkopuolelle. Onhan teillä tarpeeksi pisteitä kerättynä, koska kallein myynnissä oleva tuote on Munsalan puku. -Lentoemäntä Leila
Mutta ompa komia täytetty jauhin pää tuossa ohjaamon ovessa! 🦌 Nyt vasta hoksasin, kapteeni liekö trofeen itse kätösin pyydystänyt.
Ehhehee, luin just uutisista, että ulkomaalaiset hävittäjät ovat ajaneet meitä takaa. No meikähän katsoi koko päivän Lemmenlaivan uusintoja ja nyt vasta kuulin asiasta. Hyperoonista purkkiamme ei voita kukaan!
Vierailija kirjoitti:
Ehhehee, luin just uutisista, että ulkomaalaiset hävittäjät ovat ajaneet meitä takaa. No meikähän katsoi koko päivän Lemmenlaivan uusintoja ja nyt vasta kuulin asiasta. Hyperoonista purkkiamme ei voita kukaan!
Höh. Sulhan oli väärät uusinnat, Lemmenlaiva...
Opithan olemaan, katsothan vast edes lentoaiheisia lentokoneessa :)
Joku mies viitosriviltä jutteli kanssani vessajonossa ja sanoi että avioliittoa haetaan konkurssiin. Jotenki tuntui niin oudolta, että liitto menee konkurssiin. Kysyinkin, että siis konkurssiin? Ja mies sanoi että niin, kyllä. Siis onko tämä joku uusi kiertoilmaus erolle?
Onko näkynyt yksityistä suihkaria missään lähellä? Kaverin puolesta vain tiedustelen, on kovin ihastunut Tomppaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko näkynyt yksityistä suihkaria missään lähellä? Kaverin puolesta vain tiedustelen, on kovin ihastunut Tomppaan.
Tompalla taitaa olla myös uusi lemmenlaiva! Lööövboutt 🛳
Mitä tarkoittaa telakoituminen? Mieheni kertoi telakoituneensa edellisellä Porvoo Airlinesin lennolla.
Hyvät matkustajat, täällä kapteeni Hopea Kettu. Ylpeänä ilmoitan, että Munsala löytyi vihdoin. Laskeudumme 10 minuutin kuluttua. Palatkaa paikoillenne, kiinnittäkää turvavyöt, sikaarit sammuksiin ja välttäkää paniikkia. Nyt sitä mentiin!
Mä rakastan tätä ketjua, sen aloittaja on nero
Porvoo Airlinesin lentoemäntä? https://youtube.com/shorts/xx0q48l9gUA?si=olXSUfuEezy0x9Fm
4 vuotta ja rapiat oltu reissussa... mitähhh
Käytiinkö jo Munsalassa? Otin pienet torkut ja taivaalla ollaan - taas, matkalla minne???
Sori kun olen näin utelias
Terveisin Juttelias Unelias
Krooh pyyh... * nukahtaa
Vierailija kirjoitti:
No et oo nero, vaan katkeroitunut tihrusilmä. Mut ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et oo nero, vaan katkeroitunut tihrusilmä. Mut ihan sama.
Ai ne kuuluisat savuntuhruiset silmät???
Eikö ilmailualan lakko vaikuttanut? Ainakin on kysytty iskuvinkkejä lentäjiin. Lentoemot vahtikaa kapteenia ja perämiestä kuin haukkana, jotta päästään perille.
A vot, mie tahtosin jää'ä Savonrannas pois, kai se käypi?
Juttelias Unelias
Ps kaipaako joku kyynelten pyyhintää? Yks puhas isävainaan sinivalkoruudullinen nelisnurkkainen puuvillainen vastasilitetty nenäliina on ennää jälel.
Omistan Munsalan kansallispuvun, huivit ja essut ja kaikki! Pääsenkö vielä mukaan, jos pukeudun siihen? Läpinäkyvän sadetakin voin laittaa päälle ja punaiset saappaat jalkaan. Huiskutan Porin lentokentällä. Voitteko koukata sitä kautta?
Kiitos, kun pääsin mukaan! Sateessa odotellessani ehdin jo ajatella, pettävätkö (lähes) kaikki lentäjät. Mutta tämä ei pettänyt, vaan tuli hakemaan minut sateesta pois.
Ilokseni huomasin, että porukassa on muutama muukin suurten ikäluokkien edustaja, joka ei tajua mitään nykypäivän todellisuudesta. Voimme siis yhdessä kysyä typeriä ja noloja kysymyksiä. Toivottavasti vastaatte ilman veetuilua ja mieluiten tunnettujen laulujen sanoilla.
Hajusta huomasin, että koneessa on tämäkin keskusteluryhmä, joka korvaa yhden sanan pierulla. Aika yllättäviä persoonia ryhmässä!
Hauska tavata teitä kaikkia!
Minä olen siis se, jolla on päällään Munsalan puku ja jalassa punaiset kumisaappaat. Tukka on valitettavasti märkä eikä oikein parhaimmillaan.