Miten purkaa huostaanotto?
Olen ollut huostassa n. 6kk
Syynä oli toistuvat osastojaksot (mielenterveysongelman takia, joka on diagnosoitu ja hoidossa)
Olen 16.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
No mitä vanhempasi ovat mieltä?
Isää ei ole ja äiti on puolellani.
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikaisen osastohoidon lapsipoltilaat otetaan huostaan yleensä siksi, että tuonikäisten osastohoito tapahtuu perhekodeissa ja hoitokodeissa, ja kun lapsi on niissä periaatteessa ssukas, joutuvatvanhemmat maksamaan elareita hoitokodille ihan kuin etävanhemmat lähille. Jos lapsi otetaan huostaan, siirtyy myös taloudellinen vastuu kokonaan huoltajuuden mukana kunnalle.
Oot ihan ulalla. Vanhemmat ovat elatusvelvollisia ja huoltajia (jos livat ennestäänkin) , vaikka huostaan otettaisiin. Jos selvittää ettei ei oo maksukykyä, niin ei tarvii maksaa elareita.
Onko sun äiti ap siis yh-äiti? Nyt käsket äitiä ottamaan yhteyttä yleiseen oikeusaputoimistoon. t.nro3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinun psyykkinen vointi nykyään? Miksi huostaanotto tehtiin? Tulitko parempaan kuntoon jo? Ilmeisesti et enää ole osastolla.
Vierailija kirjoitti:
Onko sun äiti ap siis yh-äiti? Nyt käsket äitiä ottamaan yhteyttä yleiseen oikeusaputoimistoon. t.nro3
Juu on.
Juttele sosiaalityöntekijäsi kanssa ap. Hän sinun tilanteen tietää, toisin kuin täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinun psyykkinen vointi nykyään? Miksi huostaanotto tehtiin? Tulitko parempaan kuntoon jo? Ilmeisesti et enää ole osastolla.
Huostaanotto tehtiin monen osastojakson takia (joihin syy oli "psykoottinen oirehdinta"
Harhaluuloja tai paranoidista ajattelua ei enää ole, tosin olen suht vahvalla psyykelääkityksellä. en ole osastolla vaan "lastensuojelun yksikössä"
parin vuoden päästä tuokin hullu pääsee vapaaksi
Tarvitset ilmeisen paljon huolenpitoa, eikä äitisi välttämättä pysty hoitamaan sinua 24/7. Siksi sinun on ehkä parempi asua nyt laitoksessa, jotta paraneminen jatkuu hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitset ilmeisen paljon huolenpitoa, eikä äitisi välttämättä pysty hoitamaan sinua 24/7. Siksi sinun on ehkä parempi asua nyt laitoksessa, jotta paraneminen jatkuu hyvin.
Olen pärjännyt yksin kotona 9v alkaen…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos äitisi on jättänyt sinut 9-vuotiaana pärjäämään yksin, hänen kanssaan asuminen ei ehkä ole paras ratkaisu sinulle nytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos äitisi on jättänyt sinut 9-vuotiaana pärjäämään yksin, hänen kanssaan asuminen ei ehkä ole paras ratkaisu sinulle nytkään.
Ihan normi 9v on yksin kotona koulun jälkeen. Tyhmäkö olet?