Vauva palstan vaikutus mielenterveyteen?
Onko tuota joku tutkinut? Ainakin mammojen jutuista päätellen on paljon mt-ongelmia. Onko tämä palsta sitten syy vai seuraus...
Kommentit (12)
Tämä palsta ei ole romahduttanut kenenkään mielenterveyttä. Nämä palstan kajahtaneet kantapäivystäjät ovat kajahtaneet ihan muista syistä, elleivät sitten ole syntymähulluja.
Some ainakin on vaarallinen paikka, Jasmin Voutilainenkin kiusattiin hengiltä :(
Saa täältä ainakin hupia kun lukee mitä kummallisempia aloituksia ja kommentteja.
Saattaa aiheuttaa vakavaa riippuvuutta.
Palsta ja palstailu voi vaikuttaa hyvään suuntaan ja pahaan, melkein kuin kaikki muukin elämässä.
Itse voin melko huonosti joskus 2018, ja vietinkin palstalla helposti 6-10 tuntia päivässä. Onnekseni silloinen läppärini hajosi, eikä minulla ollut rahaa ostaa uutta. Pysyin poissa kolme, neljä kuukautta ja senkin jälkeen rajoitin palstailua. Lisäksi aloin välttelemään tietynlaisia avauksia ja keskityin omissakin avauksissa ja vastauksissa positiivsempiin asioihin, vältellen negatiivisia ajatuksia.
Sittemmin olen myös huomannut että toisinaan palstalta voi saada vertaistukea, ja voin sitä itsekin antaa. Valikointi on avainsana.
Jos keskittyisi lukemaan, vaikka vain itseään viihdyttääkseen, pelkästään noita "kajahtaneita palstapäivystäjiä," se voisi olla kenen tahansa mielenterveydelle pahaksi.
Turhan moni kirjoittelee nykyäänkin muodostavansa mielikuvan vastakkaisesta sukupupolesta tms. palstan kommenteista, ja se jos jokin voi vaikuttaa mielenterveyteen ja vääristää maailmankuvaa.
Vielä vuosi sitten palstaa lukiessa sai nauraa vedet silmissä, kun vitsailuketjuja luki. Ei ollut pahemmin mitään erikoisempia valitusketjuja. Nyt tuntuu olevan kilpailu, kuka osaa olla päivän ilkein kommentoija. Eli ei ole mennyt parempaan suuntaan tämä palsta. Vai voivatko ihmiset nyt huonommin ja purkavat pahan olonsa muiden niskaan, mene ja tiedä. En ota mitään kovin vakavasti, mitä täällä vauhkotaan milloinkin.
Palstan vaikutus mielenterveyteen..? No ei kovin hyvä.
Eli palsta vetää mt ongelmaisia kuin paska kärpäsiä, mutta ei aiheuta mt ongelmia? Vaikea uskoa.
Olen seurannut palstaa 2003-luvulta lähtien eli 20 vuotta. En osaa olla päivääkään katsomatta mitä tänne kuuluu. Liikaa täällä ei kannata aikaansa viettää eikä varsinkaan ottaa itseensä ilkeää kommentointia. Kevyttä ajanvietettä tämä on. Minulla on ollut mt-ongelmia mutta ei enää, enkä syytä ongelmista tätä palstaa.
Tottakai nämä jutut ovat myös omiaan aiheuttamaan mielialan laskua, mutta suurin osa täällä lienee mt-ongelmaisia jo valmiiksi.
Olen hullu jo valmiiksi niin ei haittaa.