Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira pääsee jatkossa lain mukaan ruokaostoksille – ja kakkaamaan kauppojen lattioille

Vierailija
11.06.2021 |

Kaupat suhtautuvat toistaiseksi uudistukseen varauksella, sillä asiakkaina on myös allergisia. Kauppias voi estää tai rajata lemmikkien sisäänpääsyä ruokakauppaan.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008045873.html

Kommentit (361)

Vierailija
321/361 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

so ma lit ei uskalla tulla kauppaan kun koirat siellä kirmaa hyllyjen väliä !!!!!

eitä tähänkään mennessä eläimiä ole saanut kauppaan tulla, miksi siis se so ma lit siellä ovat edes käyneet? Lainrikkojia!

Vierailija
322/361 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut koirat suhtautuu joihinkin ihmisiin vihamielisesti tai pelokkaasti, ainaskin joihinkin miehiin. Sitten kuvitella se, että jotkut koiran omistajat ovat piittaamattomia ja eivät välitä toisista asiakkaista ja antavat koiransa lähestyä toisia ihmisiä/koiria tai antavat venyttää hihnaansa niin, ettei muut ihmiset pääse kunnolla liikkumaan käytävillä.

Ja tämä ei ole mies vihaa, sillä itse olen mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/361 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on aina ollut koiria ja jokainen näistä nuolee takajalkojensa välistä, nuuskii toisten koirien takamuksia nokka kiinni siellä ja ovat syöneet jänön papanoita. Sitten, kun kaupassa vaikkapa on ottamassa koria niin siinä ajassakin koirat kerkee mennä nuuskuttelee porkkanoita tai tomaatteja tai jotain muuta vastaavaa. "Se on varmaan tosi mukavaa kauppiaille ja muille asiakkaille."

Vierailija
324/361 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmisille on tullut käsitys, että koirat kakkisivat joka paikkaan. Esim kaupan lattioille tai uimaveteen?

Mikään tuntemistani koirista ei kakkisi sisälle kuin äärimmäisessä hädässä. Ei myöskään veteen niitä uittaessa.

Juuri ostoskeskuksessa näin kun koira kakkasi lattialle ja omistajansa tyynesti seurasi vierestä. Sitten lähtivät kävelemään kuin ei mitään ja jättivät kasan siihen. Onpa kiva muille asiakkaille ja siivojalle. 

Minä olen nähnyt ihmisen tekevän tämän saman tempun. Onko se jotenkin hyväksyttävämpää? Elukkahan se ihminenkin kuitenkin vain on. 

Kyllä varmaan vähemmistössä tulevat olemaan ne kaupat, joihin koiria saa sisälle asti tuoda. 

Vierailija
325/361 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hulvaton keskustelu. Tämän perusteella saa käsityksen että koirista lentää kus*a ja pas*kaa ja kuolaa ja kuraa ja pölyä ja karvaa ympäriinsä 24/7 soirona kymmenen metrin säteellä ja joka korkeuteen. Unohditte rähmän ja oksennuksen. Miten uskallatte edes kadulla koiran ohittaa ilman hazmat-pukua?

Jos mahdollista, niin väistän mahdollisimman kaukaa vieraat koirat.

Vierailija
326/361 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikki isot ketjut ottaa heti kannan että ei koiria sisätiloihin, allergiat ovat ihan oikeasti toisilla vakavia, eikä sen takia pitäisi joutua karsimaan perusasioista. Lisäksi isoissa kaupoissa on muutenkin ruuhkaa ja tungosta, joten ei ole eläimelle hyväksi viedä heitä stressaamaan ihmispaljouteen. Lisäksi jotkut pelkää koiria.

Vierailija
327/361 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapselle kukaan ei olw myöskään allerginen.

Minä olen. Reaktio tulee välittömästi, kun kaupassa tulee vastaan juokseva ja huutava ipana tai rääkyvä vauva. Sellainen v*kivaltainen reaktio siis. Tekisi mieli k*ristaa kiljuva tenava, puhumattakaan niistä, jotka klähmii myytäviä tuotteita räkäisillä, p*skaisilla käsillään.

Joihinkin kauppoihin saa jo nykyäänkin viedä koiran ja vähemmän niistä on haittaa kuin kurittomista muksuista. Olen itsekin vienyt, kun on koiran rokotusreissulla toisella paikkakunnalla käydessä ollut asiaa erääseen liikkeeseen (joka onneksi sallii koirat sisälle), enkä ole helteellä halunnut jättää autoonkaan. Koira ei siitä.reissusta pahemmin nauttinut, ja jos olisi ollut ihmiskaveri mukana, olisin jättänyt hänet koiran kanssa autoon ja auton käyntiin, mutta eipä ollut. Kanssa-asiakkaita koirani ei silti häirinnyt. Se ei hauku, kuolaa, kylvä karvaa (nypittävä rotu), eikä haise koiralta edes miedosti (rotuominaisuus).

Pointtini: tuskin monikaan koiranomistaja tarkoituksella raahaa koiriaan ruokakauppaan tulevaisuudessakaan. Kyllä ne viedään sinne edelleen vain silloin, kun muuta vaihtoehtoa ei ole, esim. ollaan reissussa koiran kanssa kaksin, hirveä helle ja juotava loppu, pakko poiketa kaupassa, mutta koiraa ei halua jättää autoon, eikä varsinkaan kaupan eteen teidän s*iraiden vihaajien kiusattavaksi ja myrkytettäväksi tai toisella tapaa s*kopäisten varastettavaksi.

Arvasin että joku lapsia inhoava tulee kommentoivaan jotakin yhtä naurettavaa..

mitä muuten teet vauva-lehden keskustelupalstalla? Oletko miettinyt? Täällähän saat lukeakin lapsista vaikka kuinka.. noh toki jokainen käyttää vapaa-aikansa miten haluaa...

Pointtini oli toki se, että lapsen takia kukaan ei tukehdu kaupassa. Sen sijaan lemmikin vuoksi joku voi oikeasti joutua henki ahtaalle, mikä voi olla vaarallista.

Mutta rehellisesti sanottuna kommenttisi luettuani olen melkeimpä valmis päästämään koirasi kauppaan ja sinua kehoitan jäämään kotiin. Ei ole nimittäin normaalia - ei edes anonyymina - huudella (varsinkaan äitien suosimalla) keskustelupalstalla kuinka haluaisi kuristaa kaupassa olevat lapset. Mitenkään ivailematta aivan tosissani sanon tämän: varaa aika ammattilaiselle, edes yksi. Sun pitää purkaa tuo lapsivihasi jossakin. Muuten sinua ei voi päästää kauppaan.

Jokainen lapsi vihaaja on ollut lapsi itsekin...

Vierailija
328/361 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri olin kaupassa, missä erillinen aulatila pakettiautomaatteineen ja "pystykahvila" ratkaisu. Joku oli jättänyt koiransa parkkiin sidottuna kahvilan tuolinjalkaan. Koira lähti liikenteeseen kun "siimatalutin" (vai mikä se nyt on) oli lukitsematta. Useampi ihminen meinasi kompastua siihen hihnaan, kun oli niin ohut ja huomaamaton. Tämä kylläkin omistajan moka.

Vierailija
329/361 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pääse jos kauppa päättää että ei pääse.

Aivan oikein.Kaupialla on oikeus kieltää koiran tuomasta liikeesensä sisälle. Mikä on hyvä asia. Mitä se koira liikeissä teke mukana? Onko ainoa ulkoilu mahdolisuus koiralle,kun et viitsi orkanisoida ulkoilua erikseen ja kaupassa käytiäsi.Miksi yleensä hankit sitten koirana?

Vierailija
330/361 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi p*ska. Itse olen allerginen koirille ja saan niiden läheisyydessä astmakohtauksen.  Eikä tarvi edes olla itse koiraa enää paikalla, pelkkä niiden hilse riittää.

Vierailija
331/361 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö allergisen kaupan työntekijän nyt sitten irtisanoutua. Altistuu koirille koko työpäivän ajan, toisin kuin asiakkaat.

Vierailija
332/361 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elukoita kauppaan, sanoo viisi koiraa omistava myyjä.

Meilläkin töissä useampi astmaatikko/allerginen, miten he palvelee asiakasta jolla koira mukana tai jos koirasta tulee pahat oireet niin ainako vaan saikulle kun kauppaan tulee koira?

Ihmisille sattuu vahinkoja, kurkkupurkki putoaa ja hajoaa, kaljapäkki kolahtaa ja tölkki hajoaa, sämpylä putoaa lattialle, tulee sotkua jne. Lisäksi kaikki ns. normisotku mitä nyt kaupassa jatkuvasti siivotaan. Kaikki tämä on henkilökunnan hoidettava ja siivottava, jokaisesta sekunnista mitä myyjä siivoamiseen käyttää, asiakas maksaa hänelle palkkaa. Tuhoutuneet tuotteet menee poistoon ja ne poistot ei ole kaupan tuloksesta pois, ne on kaikki jyvitetty hintoihin ja jokainen asiakas niitä maksaa ostoksissaan.

Vieläkö tähän halutaan lisätä kusien, paskojen, karvojen ja kuolan siivousta sekä koirien tuhoamien tuotteiden pois heittämistä? Kaiken kun maksaa lopulta asiakas.

Vierailija
333/361 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin on koira enkä aio ottaa sitä mukaan kauppaan, mutta en ymmärrä aloitusta että koira kakkii kaupan lattialle. Koirat ei yleensäkään tee tarpeitaan sisälle vasn ulos niin miksi ne sinne kauppaan kakkisi?

Vierailija
334/361 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No taatusti vien (ellei ole ovessa kieltoa) jos vaihtoehtona on kuuma auto tai piha ilman kiinnityspaikkaa. Se on sitten voi voi allergiset mutta ei maailma pyöri teidän mukaan.

Vierailija
335/361 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläkin on koira enkä aio ottaa sitä mukaan kauppaan, mutta en ymmärrä aloitusta että koira kakkii kaupan lattialle. Koirat ei yleensäkään tee tarpeitaan sisälle vasn ulos niin miksi ne sinne kauppaan kakkisi?

Se voi hätä yllättää jopa aikuisen sisäsiistin koiran. Vatsa sekaisin, jännitystä... Enemmän uskoisin kyllä että koivennosto on ongelma ja mihin yksi nostaa niin toiset perässä.

Vierailija
336/361 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
337/361 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No taatusti vien (ellei ole ovessa kieltoa) jos vaihtoehtona on kuuma auto tai piha ilman kiinnityspaikkaa. Se on sitten voi voi allergiset mutta ei maailma pyöri teidän mukaan.

Miksi otat koiran mykaan kauppareissulle? Etkö viitsi ulkoiluttaa sitä muuten?

Vierailija
338/361 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ihmisiä jotka vihaavat koiria joten miten he voivat enää käydä ruokakaupassa kun ruokakaupoissa alkaa hyllyjen välissä olemaan koiria.

En vihaa koiria mutta kun koira joko pissaa tai paskantaa ruokakaupassa ollessaan sinne missä ruokaa on aika lähellä niin sehän aiheuttaa hajua ruokakauppoihin ja myyjille lisää töitä kun joutuvat luuttuamaan lattioita.

Lakia pitää välittömästi muuttaa sillä osa ihmisistä pelkää aivan kuollakseen koiria ja kun koiria alkaa olemaan ruokakaupoissa niin heidän on vaikea sitten enää tehdä ruokaostoksia ruokakaupoissa. Mitä teet jos Dobermanni ja kaksi Dobermannia tulee vastaan ruokakaupan kapeissa hyllyjen väleissä.

Vierailija
339/361 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvä juttu. Koira nuuhkii ruokapaketteja ja astmaatikko ostaa sen.

Vaatteissani on paljon eläinpölyä, silti pyörin ihmisten ilmoilla ja jopa käyn kylässä allrgikkojen ja astmaatikkojen kotona. Koskaan ei ole ruvennut kukaan oireilemaan lähelläni.

Pakko todeta tähän, että mun lapsen luokkalaisilla on lähes jokaisella koiria tai muita karvaeläimiä. Kun lapsi tulee koulusta, hän joutuu jättämään vaatteet ulos ja käymään suihkussa. Miksi? Koska mä olen niin pahasti allerginen.. joten vaikka kaikki eivät asiasta meteliä pitäisikään, niin meitä pahasti allergisiakin on.

Vierailija
340/361 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainsäädäntökin on mennyt lapsekkaaksi. Tämä on lapsiaikuisten yhteiskunta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi