Kerro tylsä, mutta siedettävä työ ilman sosiaalista hömppää
Mikä työ olisi suhteellisen tylsä mutta siedettävä, missä ei olisi liikaa sosiaalista hömppää? Minulla on asperger, enkä pysty työhön missä pitää olla henkilökohtaisella tasolla sosiaalinen. Olen kohtelias ja asiallinen, mutta en ymmärrä työpaikan "hömppää" kahvihuoneessa, enkä osaa olla työporukan jäsen. Jään ulkopuolelle ja stressaannun liiallisesta sosiaalisuudesta.
Kommentit (8)
Olin postinjakajana. Sopi mulle, sopii sulle.
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitaja.
Siinähän pitää olla koko ajan työyhteisön jäsenenä ja asiakkaiden saatavilla. Aika kuormittavaa ihmiselle, jolle sosiaaliset suhteet ovat vaikeita.
Harvassa taitaa olla ne alat, jossa ei mitenkään ole työyhteisöä. Mutta eipä siihen kahvihuonekeskustrluun tarvitse mennä mukaan. Sanoo huomenta reippaasti ja menee tekemään töitään.
Vierailija kirjoitti:
Harvassa taitaa olla ne alat, jossa ei mitenkään ole työyhteisöä. Mutta eipä siihen kahvihuonekeskustrluun tarvitse mennä mukaan. Sanoo huomenta reippaasti ja menee tekemään töitään.
Näin olen tehnytkin, mutta on painostavaa olla samassa paikassa, missä muut on sosiaalisia ja minä itse hiljaa, kun en oikein voi sille mitään.
AP
Miksi miestrolli kirjoittaa näitä aspergerjuttuja koko ajan?
Vierailija kirjoitti:
Olin postinjakajana. Sopi mulle, sopii sulle.
Eikös tämäkin ole nykyisin aika asiakaspalvelulähtöistä. Ellei sitten toimi jonain yöjakajana jolloin palkka on kuitakuinkin sama mitä te-tuet.
Lähihoitaja.