Mitä ajattelet jos näet jonkun kotona vitriinikaapissa astioita?
Niin sanotusti hienomimmat astiat siellä vitriinikaapissa säilytyksessä ja näytillä.
Kommentit (21)
En varmaan ajattele mitään sen kummempaa. Uteliaana ihmisenä saatan vilkaista onko vitriinissä jotain erityisen kaunista josta itse pitäisin. itsellänikin on yhdessä keittiön kaapissa lasiovet. Tietenkin säilytän juuri siinä kaapsissa näteimpiä astioita enkä mitään vanhoja kattiloita.
Meilläkin on vitriinissä astioita, joten en ajattelisi mitään kummempaa.
No minulla on pari Arabian astiastoa ( yli 70- vuotta vanhoja, perittyjä), 70- luvun design- lasia, pioni-astiasto, jälkiruokakulhoja, maljakoita ym. juurikin vitriinikaapeissa hallissa.
Ovat käytössä juhlissa, jouluna, pääsiäisenä jne., mutta eivät ihan päivittäin eivätkä mahdu keittiön kaappeihin. Vitriinit ovat käteviä, astiat eivät pölyynny ja näkee mitä on missäkin. Ja ovathan ne kauniitakin.
Mielelläni katselen muillakin astioita, jos ovat näkyvillä. Miksi ne pitäisi piilottaa ja mihin?
Että tuollapa on vitriini, jossa on astioita. Onko sinulla ap aiheesta jotain syvempiä tulkintoja, kenties Jungin hengessä?
Jos näkisin vitriinissä auton akkuja, tyhjiä shampoopulloja, rotanloukkuja, huopikkaita, dildoja tai rantapalloja, olisin paljon yllättyneempi.
Vierailija kirjoitti:
Jos näkisin vitriinissä auton akkuja, tyhjiä shampoopulloja, rotanloukkuja, huopikkaita, dildoja tai rantapalloja, olisin paljon yllättyneempi.
Niin mäkin! Toisaalta, jos olisi joku Juhani Harrin tyylinen kokoelma, olisin vaikuttunut! (Juhani Harri on edesmennyt kuvataiteilija, kuvia hänen teoksistaan löytyy googlaamalla.)
Täytyykin siivota meidän vitriini... Tytön säästöpossu ja kynsilakkoja, jouluisia kynttilöitä, muutama lasi ja kannu, glögimukit ja valokuvia. Kaikki vaan nostettu sinne pois tieltä ajattelematta että siinä on lasiovet :)
Vierailija kirjoitti:
Täytyykin siivota meidän vitriini... Tytön säästöpossu ja kynsilakkoja, jouluisia kynttilöitä, muutama lasi ja kannu, glögimukit ja valokuvia. Kaikki vaan nostettu sinne pois tieltä ajattelematta että siinä on lasiovet :)
Ja sitten jotkut vielä sanoo, että palstalla roikkuminen on hyödytöntä ajanhukkaa :)
Pilluhan se on aina mielessä.
Eli seksiä todennäköisesti ajattelen silloinkin, ellei sitten mieltäni askarruta joku muu asia, kuten esim. rasvaiset moponkettingit tai muuta yhtä syvämietteistä.
Vierailija kirjoitti:
Heh, tuli tästä mieleen kun eräs vanha opiskelukaveri säilytti lasidildoa vitriinissä. Oli aika avoimesti seksuaalinen ihminen, puhui orgioista, kävi seksiristeilyillä yms joten tuo esillä oleva dildo oli hänelle ihan normijuttu.
Käy sääliksi ihmisiä jolla on vitriininaapit täynnä hienoa tavaraa. Näköjään ajattelee että oma arki ei ole tarpeeksi hyvä tai hienonnettu olisi antiikit tai keräilykappaleen käytössä vaikka ne on siihen tarkoitettu.
Minulla on hienot astiat joka päivä käytössä, jos kuluu niin kuluu. Voi sitten vaikka hyvin mielin ostaa lisää/uudet. Lapsille ei jää tavarakasaa kun kuolen koska oma arki on elämistä varten enkä omista joulu-, juhla, tiesmitä-astiastoja joita en uskalla käyttää.
Edellinen korja: hienonnettu -> hieno että
Vierailija kirjoitti:
Ihme kysymys.
Jonku mielestä voi olla wt-juttu pitää astiavitriiniä kodissaan.
Vierailija kirjoitti:
Käy sääliksi ihmisiä jolla on vitriininaapit täynnä hienoa tavaraa. Näköjään ajattelee että oma arki ei ole tarpeeksi hyvä tai hienonnettu olisi antiikit tai keräilykappaleen käytössä vaikka ne on siihen tarkoitettu.
Minulla on hienot astiat joka päivä käytössä, jos kuluu niin kuluu. Voi sitten vaikka hyvin mielin ostaa lisää/uudet. Lapsille ei jää tavarakasaa kun kuolen koska oma arki on elämistä varten enkä omista joulu-, juhla, tiesmitä-astiastoja joita en uskalla käyttää.
Kuule, oletko tullut ajatelleeksi, että jos itse tykkäät tehdä asiat jollain tietyllä tavalla, niin joku toinenkin voi tykätä tehdä jotenkin toisin, eikä siinä ole mitään aihetta säälimiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, oletko tullut ajatelleeksi, että jos itse tykkäät tehdä asiat jollain tietyllä tavalla, niin joku toinenkin voi tykätä tehdä jotenkin toisin, eikä siinä ole mitään aihetta säälimiseen?
Veit sanat suustani! Ja kun täällä maan päällä näkee kaikenlaista inhimillistä tragediaa, jonkun astiat vitriinissä on kyllä säälimisen aiheista pienimpiä. Ennemminkin säälisin noin ahdasmielistä ihmistä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme kysymys.
Tosi hc-emäntä tai isäntä kaivaa tietenkin mahan kuopan paremmille astioilleen ja hautaa ne sinne arkkuun pakattuna. Jättää jälkipolville testamentin oheen kartan koordinaatteineen perikunnan ihmeteltäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme kysymys.
Tällaisella ihmisellä ei selvästi ole kokemusta oikeassa wt-kodissa vierailusta. Jos wt-kodissa on vitriini niin siellä ei taatusti ole esillä hienoja astioita.
Vierailija kirjoitti:
Sori mutta en nyt ihan tajunnut, miten se, että astioita säilytetään vitriinissä, tarkoittaa sitä että niitä ei käytettäisi. Minulla on osa astioista vitriinissä, koska ne eivät mahdu keittiöön. Mutta ihan yhtä helppoa on ottaa viinilasi vitriinistä kuin kaapista. Olen kokeillut monesti. Ei tarvitse yhtään sääliä.
Mietin, että juuri noinhan astiat aikoinaan olivat esillä linnoissa ja kartanoissa, vaurauden merkki.