Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva tulossa ja mies ei kosi

Vierailija
10.06.2021 |

Olemme 30-40 välillä oleva pariskunta, yhdessä 3 vuotta. On yhteinen talo. Tein pos.raskaustestin, yllättäen, mutta mies on toivonut lasta. Ongelma on ettei mies kosi/sovi päivää. Itselleni riittäisi vaikka kahden naimisiin meno maistraatissa. En vain haluaisi lasta ennen avioliittoa. Yhdessä liitossa jo olin, jossa mies ei halunnut naimisiin..mielestäni se kertoo jostain. Mitä ihmettä tehdä...

Kommentit (446)

Vierailija
81/446 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Kirjoitin tosi asiallisen kommentin ja se ei mennyt läpi? Oli vielä pitkäkin.

No, tässä perustelut miehelle:

Leskeneläke ja taloudellinen turva

Hääpäivä palkallinen vapaa

Arvottomuuden tunne, kun ei kelpaa vaimoksi

Häpeä au-lapsesta

Yksinkertaisuus: lasta ei tarvitse tunnustaa

Lapsi saa joka tapauksessa äidin sukunimen

Lopuksi viimeisenä keinona voit unohtaa sen neuvolan isyyden tunnustuksen ja laittaa miehen hoitamaan asiat sos tstossa, jos siitä on miestä siihenkään. Voit jopa kieltäytyä nimeämistä lapsen isää ja saat yksinhuoltajuuden.

Leskeneläke on aika pieni, jos nainen on töissä ja taloudellinen turva miehestä vaikuttaa siltä, että on naimassa rahaa, kun itse ei halua tehdä töitä.

Lisäksi miehen ei ole pakko sitä lasta omakseen tunnustaa, vaikka yhdessä asutaan. Ei tarvitse maksaa elareita! Eikä etenkään elättää naista ja lasta, koska ei olla aviossa eikä lapsi ole miehen.

Vanhan mallinen leskeneläke poistuu vuoden sisään 1975 syntyneiltä ja nuoremmilta. Ja uuden mallinen koskee myös avopareja joilla yhteinen lapsi.

Eli ei liity enää avioliittoon koko asia perheellisillä.

Onko tuosta jo päätös? Jotakin tuollaista on suunniteltu mutta tietääkseni ei ole päätöstä.

Ei ole päätöstä, mutta tulee vuoden sisään.

Eli jos on todennäköistä että puolison kanssa pysyy vuoden hengissä niin koko leskeneläkeasia ei liity avioliittoon mitenkään.

Eli taas siirtyy osa vastuusta yhteiskunnalle, koska nykyihminen ei kykene itse hoitamaan asioitaan, eli tässä tapauksessa menemään naimisiin ja ajattelemaan perheensä kohtaloa oman kuoleman jälkeen.

Vierailija
82/446 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot suoraan etta lapselle tulee sitten sinun sukunimesi.[/quote

Ei minuakaan mies kosinut. En saanut skitsoja. Serusteltiin silti vuosikymeniä ja lopulta sukset meni ristiin. Minä olin se joka raijasi lapset tarhaan ja kiirellä juoksin bussiin, jotta olen töissä ajoissa. Sama, kun hain lapset pois tarhasta. Minä pyykkäsin, siivosin, tein ruuan ja olin: Isä, äiti! Iskä tuli viikonlopuksi valmiiseen pöytään. Oli se etäkasvattaja, jonka ei tarvinnut tehdä sääntöjä. Lisäksi söi minun pussiini. Vetosi kun ei asu kanssamme.Tilipäivinänsä ei tullut. Vietti sinkkuelämää. Kun hänellä ei rahaa, oltiin ailav juu!

Tuollaisella järjestelyllähän se nro 41:kin tuossa edellä rehenteli. Ei kyllä kovin kunnioitusta miehelle herätä.

Jep, lokkeillaan ja ollaan ylpeitä siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/446 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää mennä naimisiin? Lapsi saa sinun sukunimesi - kummallisen usein miehet eivät tätä muuten edes hoksaa - ja sinä 100% huoltajuuden, jos mies ei tajua tunnustaa isyyttään.

Viranomaiset eivät todellakaan jätä isyyttä selvittämättä ja vahvistamatta, ja siinä yhteydessä se huoltajuus tulee sovittua lähes automaattisesti, teki mies asialle mitään tai ei. Ja jos äiti vastustaa avioliitossa ollessaan isän huoltajuutta niin siinä kohtaa varmaan tampiokin herää kysymään että mitäs nyt.

Vierailija
84/446 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol jätä se.

Vierailija
85/446 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ei auta itse kosia, kun olen jo asian ilmaissut. Koko ajan hänellä ollut sellaista,että pian mennään muttei ole menty. Ap

Olette siis molemmat ilmaisseet, että aiotte liittoutua ja pian. Sehän on kosinta ja kosinnan hyväksyntä. Ehdota sinä miehelle päivää vihkimiselle ja kysy millaiset juhlat olisi hänen mieleen.

Useimmat ihmiset haluavat edes pienimuotoisesti juhlia häitään. Se on huomattavasti helpompaa niin kauan, kun lapsi on mahassa eikä kainalossa. Jos lykkäätte häitä lapsen syntymän jälkeiseen aikaan, menee siihen vielä parisen vuotta ja voi tuntua epäromanttisemmalta. Eli nyt olisi sopiva aikahaarukka ennen viimeistä raskauskolmannesta. Silloin voi olla nimittäin kaikenlaista raskausvaivaa. Raskauden alussakin voi olla pahoinvointia, mutta keskikolmannes on yleensä voinnin puolesta hyvä. Joten nyt vain keskustelut käyntiin ja suunnittelemaan, kesän loppu tai alkusyksy olisi varmaan kiva hetki.

Tunnen aika monta paria, jotka ovat menneet naimisiin lapsen saamisen jälkeen ja häät ovat olleet aivan ihanat enkä ole kuullut mitään valitusta siitä, että olipa rankkaa järjestää häitä taaperon kanssa.

Vierailija
86/446 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi avioon ilman avioehtoa, kirkkohäät ja timanttisormukset voisi unohtaa.

Vierailija
87/446 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
88/446 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit syyttää vain itseäsi. Jos et halua aviotonta lasta, ei pidä tulla raskaaksi ennen papin amenta. 

Vierailija
89/446 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On merkillistä avuttomuutta miehiltä, kun seurustelu jatkuu, lapsi on tulossa, mutta kosintaa eivät saa aikaiseksi. Avioliitto on Jumalan kasvojen edessä annettu lupaus yrittää yhdessä niin hyvinä kuin pahoina päivinä. Siihen sisältyy siunaus. Ja riitojen hetkellä on parempi motivaatio selvittää vaikeudet ja kasvaa yhdessä. Avioliitto kertoo aikuisesta vastuunotosta. Toivon, että saatte keskusteltua yhdessä. Jos toisella ei ole tahtoa, jatka yksin lapsen kanssa. Sekin voi olla hyvä vaihtoehto. ❤️

Vierailija
90/446 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinähän halusit lasta. Mies ehkä vain vastasi: juu, juu, ehkä.. joskus.. miksi ei.. voi olla...

Mies ei halua lasta:

a. Nyt.

b. Sun kaa.

Vierailija
91/446 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvität asian avopuolison kanssa pikinmiten. Vauva-palstalta ei taida tähän ongelmaan apua löytyä, katsos kun me emme me tunne teitä.

Vierailija
92/446 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On merkillistä avuttomuutta miehiltä, kun seurustelu jatkuu, lapsi on tulossa, mutta kosintaa eivät saa aikaiseksi. Avioliitto on Jumalan kasvojen edessä annettu lupaus yrittää yhdessä niin hyvinä kuin pahoina päivinä. Siihen sisältyy siunaus. Ja riitojen hetkellä on parempi motivaatio selvittää vaikeudet ja kasvaa yhdessä. Avioliitto kertoo aikuisesta vastuunotosta. Toivon, että saatte keskusteltua yhdessä. Jos toisella ei ole tahtoa, jatka yksin lapsen kanssa. Sekin voi olla hyvä vaihtoehto. ❤️

Joka tuollaisiin avioliittolupauksiin uskoo, pettää vain itseään.

Vierailija
93/446 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde viikonloppuksi karkuun- kun ottaa yhteyttä, kerrot että olet ihan paniikissa, koska olet raskaana mutta ette ole naimisissa, etkä tiedä mitä tehdä. Et tulee kotiin, ennenkuin ratkaisee tilanteen :D

Vierailija
94/446 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ei auta itse kosia, kun olen jo asian ilmaissut. Koko ajan hänellä ollut sellaista,että pian mennään muttei ole menty. Ap

Tuohan nimenomaan on perinteinen suomalainen kosinta! Vain päivämäärä enää päättämättä.

Vierailija
95/446 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies halusi lasta vai sanoi haluavansa?

Vierailija
96/446 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä asiassa kun alat ehdottomaksi, niin olet yh-äiti jo lapsen syntyessä.

Onko mielestäsi jotenkin ok painostaa toinen naimisiin sillä verukkeella että tulee lapsi? Eiköhän se avioliitto ole kahden ihmisen välinen asia mikä olisi pitänyt jo hoitua jo ennen lapsen tekoa jos tämä oli ongelma.

Ettet vaan hankkiutunut raskaaksi saadaksesi miehen "koukkuun" ja nyt se ei toiminutkaan.

Vierailija
97/446 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita täällä: toki voit ottaa järkiperusteisen lähestymisen. kerrot miehelle, että kait hän ymmärtää, että niin kauan kun ette ole naimisissa, sinulla on yksinhuoltajuus lapsesta ja haluaisit lapselle oman nimesi :D paitsi siinä tapauksessa, että hänelle olisi esim tärkeää olla kokonainen perhe saman nimen alla :D

Vierailija
98/446 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kannata mennä naimisiin kun mies ei osallistu lapsen hoitoon niin kohta haluat erota.

Vierailija
99/446 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan vuonna nakki kun on hankkiutunut raskaaksi saadaksesi miehen koukkuun, sehän oli perinteinen ja toimiva tapa. Nykypäivinä se toimii melkein aina päinvastoin.

Vierailija
100/446 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin jos itselle on tärkeää mennä naimisiin ennen lapsen saamista, niin silloin täytyy huolehtia ettäon naimisissa kun tulee raskaaksi. Myöhäistä se nyt on.

Onko tääkin trolli kun ap ei enää aikoihin ole osallistunut. Jos ap haluaa naimisiin niin kertoo miehelle että haluaisi valita nyt päivämäärän naimisiinmenoa varten. Jos mies ei halua niin sitten täytyy joko erota tai jatkaa ilman avioliittoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi