Vauva tulossa ja mies ei kosi
Olemme 30-40 välillä oleva pariskunta, yhdessä 3 vuotta. On yhteinen talo. Tein pos.raskaustestin, yllättäen, mutta mies on toivonut lasta. Ongelma on ettei mies kosi/sovi päivää. Itselleni riittäisi vaikka kahden naimisiin meno maistraatissa. En vain haluaisi lasta ennen avioliittoa. Yhdessä liitossa jo olin, jossa mies ei halunnut naimisiin..mielestäni se kertoo jostain. Mitä ihmettä tehdä...
Kommentit (446)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot suoraan etta lapselle tulee sitten sinun sukunimesi.[/quote
Ei minuakaan mies kosinut. En saanut skitsoja. Serusteltiin silti vuosikymeniä ja lopulta sukset meni ristiin. Minä olin se joka raijasi lapset tarhaan ja kiirellä juoksin bussiin, jotta olen töissä ajoissa. Sama, kun hain lapset pois tarhasta. Minä pyykkäsin, siivosin, tein ruuan ja olin: Isä, äiti! Iskä tuli viikonlopuksi valmiiseen pöytään. Oli se etäkasvattaja, jonka ei tarvinnut tehdä sääntöjä. Lisäksi söi minun pussiini. Vetosi kun ei asu kanssamme.Tilipäivinänsä ei tullut. Vietti sinkkuelämää. Kun hänellä ei rahaa, oltiin ailav juu!
Tuollaisella järjestelyllähän se nro 41:kin tuossa edellä rehenteli. Ei kyllä kovin kunnioitusta miehelle herätä.
Jep, lokkeillaan ja ollaan ylpeitä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää mennä naimisiin? Lapsi saa sinun sukunimesi - kummallisen usein miehet eivät tätä muuten edes hoksaa - ja sinä 100% huoltajuuden, jos mies ei tajua tunnustaa isyyttään.
Viranomaiset eivät todellakaan jätä isyyttä selvittämättä ja vahvistamatta, ja siinä yhteydessä se huoltajuus tulee sovittua lähes automaattisesti, teki mies asialle mitään tai ei. Ja jos äiti vastustaa avioliitossa ollessaan isän huoltajuutta niin siinä kohtaa varmaan tampiokin herää kysymään että mitäs nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ei auta itse kosia, kun olen jo asian ilmaissut. Koko ajan hänellä ollut sellaista,että pian mennään muttei ole menty. Ap
Olette siis molemmat ilmaisseet, että aiotte liittoutua ja pian. Sehän on kosinta ja kosinnan hyväksyntä. Ehdota sinä miehelle päivää vihkimiselle ja kysy millaiset juhlat olisi hänen mieleen.
Useimmat ihmiset haluavat edes pienimuotoisesti juhlia häitään. Se on huomattavasti helpompaa niin kauan, kun lapsi on mahassa eikä kainalossa. Jos lykkäätte häitä lapsen syntymän jälkeiseen aikaan, menee siihen vielä parisen vuotta ja voi tuntua epäromanttisemmalta. Eli nyt olisi sopiva aikahaarukka ennen viimeistä raskauskolmannesta. Silloin voi olla nimittäin kaikenlaista raskausvaivaa. Raskauden alussakin voi olla pahoinvointia, mutta keskikolmannes on yleensä voinnin puolesta hyvä. Joten nyt vain keskustelut käyntiin ja suunnittelemaan, kesän loppu tai alkusyksy olisi varmaan kiva hetki.
Tunnen aika monta paria, jotka ovat menneet naimisiin lapsen saamisen jälkeen ja häät ovat olleet aivan ihanat enkä ole kuullut mitään valitusta siitä, että olipa rankkaa järjestää häitä taaperon kanssa.
En menisi avioon ilman avioehtoa, kirkkohäät ja timanttisormukset voisi unohtaa.
Voit syyttää vain itseäsi. Jos et halua aviotonta lasta, ei pidä tulla raskaaksi ennen papin amenta.
On merkillistä avuttomuutta miehiltä, kun seurustelu jatkuu, lapsi on tulossa, mutta kosintaa eivät saa aikaiseksi. Avioliitto on Jumalan kasvojen edessä annettu lupaus yrittää yhdessä niin hyvinä kuin pahoina päivinä. Siihen sisältyy siunaus. Ja riitojen hetkellä on parempi motivaatio selvittää vaikeudet ja kasvaa yhdessä. Avioliitto kertoo aikuisesta vastuunotosta. Toivon, että saatte keskusteltua yhdessä. Jos toisella ei ole tahtoa, jatka yksin lapsen kanssa. Sekin voi olla hyvä vaihtoehto. ❤️
Ap, sinähän halusit lasta. Mies ehkä vain vastasi: juu, juu, ehkä.. joskus.. miksi ei.. voi olla...
Mies ei halua lasta:
a. Nyt.
b. Sun kaa.
Selvität asian avopuolison kanssa pikinmiten. Vauva-palstalta ei taida tähän ongelmaan apua löytyä, katsos kun me emme me tunne teitä.
Vierailija kirjoitti:
On merkillistä avuttomuutta miehiltä, kun seurustelu jatkuu, lapsi on tulossa, mutta kosintaa eivät saa aikaiseksi. Avioliitto on Jumalan kasvojen edessä annettu lupaus yrittää yhdessä niin hyvinä kuin pahoina päivinä. Siihen sisältyy siunaus. Ja riitojen hetkellä on parempi motivaatio selvittää vaikeudet ja kasvaa yhdessä. Avioliitto kertoo aikuisesta vastuunotosta. Toivon, että saatte keskusteltua yhdessä. Jos toisella ei ole tahtoa, jatka yksin lapsen kanssa. Sekin voi olla hyvä vaihtoehto. ❤️
Joka tuollaisiin avioliittolupauksiin uskoo, pettää vain itseään.
Lähde viikonloppuksi karkuun- kun ottaa yhteyttä, kerrot että olet ihan paniikissa, koska olet raskaana mutta ette ole naimisissa, etkä tiedä mitä tehdä. Et tulee kotiin, ennenkuin ratkaisee tilanteen :D
Vierailija kirjoitti:
Siis ei auta itse kosia, kun olen jo asian ilmaissut. Koko ajan hänellä ollut sellaista,että pian mennään muttei ole menty. Ap
Tuohan nimenomaan on perinteinen suomalainen kosinta! Vain päivämäärä enää päättämättä.
Mies halusi lasta vai sanoi haluavansa?
Tässä asiassa kun alat ehdottomaksi, niin olet yh-äiti jo lapsen syntyessä.
Onko mielestäsi jotenkin ok painostaa toinen naimisiin sillä verukkeella että tulee lapsi? Eiköhän se avioliitto ole kahden ihmisen välinen asia mikä olisi pitänyt jo hoitua jo ennen lapsen tekoa jos tämä oli ongelma.
Ettet vaan hankkiutunut raskaaksi saadaksesi miehen "koukkuun" ja nyt se ei toiminutkaan.
Noita täällä: toki voit ottaa järkiperusteisen lähestymisen. kerrot miehelle, että kait hän ymmärtää, että niin kauan kun ette ole naimisissa, sinulla on yksinhuoltajuus lapsesta ja haluaisit lapselle oman nimesi :D paitsi siinä tapauksessa, että hänelle olisi esim tärkeää olla kokonainen perhe saman nimen alla :D
No ei kannata mennä naimisiin kun mies ei osallistu lapsen hoitoon niin kohta haluat erota.
Ennen vanhaan vuonna nakki kun on hankkiutunut raskaaksi saadaksesi miehen koukkuun, sehän oli perinteinen ja toimiva tapa. Nykypäivinä se toimii melkein aina päinvastoin.
Ensinnäkin jos itselle on tärkeää mennä naimisiin ennen lapsen saamista, niin silloin täytyy huolehtia ettäon naimisissa kun tulee raskaaksi. Myöhäistä se nyt on.
Onko tääkin trolli kun ap ei enää aikoihin ole osallistunut. Jos ap haluaa naimisiin niin kertoo miehelle että haluaisi valita nyt päivämäärän naimisiinmenoa varten. Jos mies ei halua niin sitten täytyy joko erota tai jatkaa ilman avioliittoa.
Eli taas siirtyy osa vastuusta yhteiskunnalle, koska nykyihminen ei kykene itse hoitamaan asioitaan, eli tässä tapauksessa menemään naimisiin ja ajattelemaan perheensä kohtaloa oman kuoleman jälkeen.