Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva tulossa ja mies ei kosi

Vierailija
10.06.2021 |

Olemme 30-40 välillä oleva pariskunta, yhdessä 3 vuotta. On yhteinen talo. Tein pos.raskaustestin, yllättäen, mutta mies on toivonut lasta. Ongelma on ettei mies kosi/sovi päivää. Itselleni riittäisi vaikka kahden naimisiin meno maistraatissa. En vain haluaisi lasta ennen avioliittoa. Yhdessä liitossa jo olin, jossa mies ei halunnut naimisiin..mielestäni se kertoo jostain. Mitä ihmettä tehdä...

Kommentit (446)

Vierailija
61/446 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei voisi, kerrankin, ajatella mitä hyötyä siitä avioliitosta on miehelle? Ei juuri mitään. Pelkkiä huonoja puolia, jos ei sitten hetkelliselle tunnesekamelskalla huijata mukaan kannattamattomaan kauppaan.

Näitä pitäisi ajatella jo ajoissa ennen yhteen muuttoa. Avoliitossa kaikki on selkeämpää ja on selvät rajat. Vielä parempi on asua eri osoitteissa, jolloin säilyy myös oma rauha ja itsenäisyys.

Avioiliitto on menneen ajan juridinen sopimus, jolla suvut ovat vaihtaneet myötäjäiset avioliiton nykyarvoon hääpäivänä ja samalla saaneet lapset pois kotoa. Nyt kun kaikki ovat itsenäisiä ja työssä käyviä niin tällaisiin nalkkeihin ei pitäisi enää ketään painostaa tai huijata.

Ja puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä. Täydellinen elämä, vapaus ja lapset samassa paketissa.

Puhun nyt väestötasolla. Tutkimusten mukaan avioliitosta enemmän hyötyä miehelle kuin naiselle (elinikä, toimintakyvyn pysyminen, koettu onnellisuus).

Vierailija
62/446 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja mitä järkeä antaa miehelle seksiä ilmaiseksi kun siitä voi saada maksunkin? 😊 Tai saati synnyttää lasta miehelle, siinähän on niin paljon haittoja naiselle, ettei tosikaan.

No tämä on sinun ongelmasi, toivottavasti sekin selviää. Itse hoidin homman tyylillä ja sain hoidettua kaikesta parhaat puolet ilman palloa jalassa. Ärsyttääkö? 

Haha ei ärsytä, onnea sinulle! Onnekas olet, kun noin vaatimattoman naisen sait.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/446 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään syytä mennä naimisiin. En käsitä miksi ihmiset menevät naimisiin.

Minä taas en käsitä miksi ihmiset hankkivat lapsia.

Vierailija
64/446 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Kirjoitin tosi asiallisen kommentin ja se ei mennyt läpi? Oli vielä pitkäkin.

No, tässä perustelut miehelle:

Leskeneläke ja taloudellinen turva

Hääpäivä palkallinen vapaa

Arvottomuuden tunne, kun ei kelpaa vaimoksi

Häpeä au-lapsesta

Yksinkertaisuus: lasta ei tarvitse tunnustaa

Lapsi saa joka tapauksessa äidin sukunimen

Lopuksi viimeisenä keinona voit unohtaa sen neuvolan isyyden tunnustuksen ja laittaa miehen hoitamaan asiat sos tstossa, jos siitä on miestä siihenkään. Voit jopa kieltäytyä nimeämistä lapsen isää ja saat yksinhuoltajuuden.

Leskeneläke on aika pieni, jos nainen on töissä ja taloudellinen turva miehestä vaikuttaa siltä, että on naimassa rahaa, kun itse ei halua tehdä töitä.

Lisäksi miehen ei ole pakko sitä lasta omakseen tunnustaa, vaikka yhdessä asutaan. Ei tarvitse maksaa elareita! Eikä etenkään elättää naista ja lasta, koska ei olla aviossa eikä lapsi ole miehen.

Vanhan mallinen leskeneläke poistuu vuoden sisään 1975 syntyneiltä ja nuoremmilta. Ja uuden mallinen koskee myös avopareja joilla yhteinen lapsi.

Eli ei liity enää avioliittoon koko asia perheellisillä.

Onko tuosta jo päätös? Jotakin tuollaista on suunniteltu mutta tietääkseni ei ole päätöstä.

Ei ole päätöstä, mutta tulee vuoden sisään.

Eli jos on todennäköistä että puolison kanssa pysyy vuoden hengissä niin koko leskeneläkeasia ei liity avioliittoon mitenkään.

Vierailija
65/446 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottele kaikessa rauhassa karkauspäivää helmikuussa 2024 ja kosi itse!

Aiemmin ei kannata, se tuo pahaa onnea.

Vierailija
66/446 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies pelaa varman päälle jos vauva on musta.

😂

Vierailija
67/446 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
68/446 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
69/446 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanut puhua tämä asia selväksi ennen lapsentekoa. Ei ole oikein käyttää häntä minään pelinappulana. Olen pienen lapsen äiti ja avoliitossa, meille tämä ei ole mikään ongelma. Yhdessä lapsi haluttiin ja tehtiin eikä missään vaiheessa ole tullut ilmi että mies haluaisi pakoilla vastuutaan vaikka meiltä se paperinpala puuttuukin :D

Vierailija
70/446 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kannattanut puhua tämä asia selväksi ennen lapsentekoa. Ei ole oikein käyttää häntä minään pelinappulana. Olen pienen lapsen äiti ja avoliitossa, meille tämä ei ole mikään ongelma. Yhdessä lapsi haluttiin ja tehtiin eikä missään vaiheessa ole tullut ilmi että mies haluaisi pakoilla vastuutaan vaikka meiltä se paperinpala puuttuukin :D

Harmi vain, ettei kaikki ole yhtä luotettavia!

Vierailija
71/446 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja mitä järkeä antaa miehelle seksiä ilmaiseksi kun siitä voi saada maksunkin? 😊 Tai saati synnyttää lasta miehelle, siinähän on niin paljon haittoja naiselle, ettei tosikaan.

No tämä on sinun ongelmasi, toivottavasti sekin selviää. Itse hoidin homman tyylillä ja sain hoidettua kaikesta parhaat puolet ilman palloa jalassa. Ärsyttääkö? 

Niin, mitä hyötyä onkaan elää perheenä? Varaudu siihen, että naisen elämässä paikkasi ottaa joku, joka haluaa olla läsnä koko ajan. Siis myös vastoinkäymisissä eikä vain juhlahetkinä.

Vierailija
72/446 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut samassa tilanteessa vuosia sitten. Yhdessä asuttiin ja ikääkin yli 30 v. Lapsi ilmoitti tulostaan. Kiltti kun olin odotin koko raskauden ajan että mies kosisi. Näin ei tapahtunut. Kun tultiin sitten vauvan kanssa kotiin synnytyslaitokselta raivostuin miehelle että ei halua naimisiin vaikka lapsikin on. Sanoin että lapsi on sitten minun nimelläni. Muutaman päivän mietti ja kosi, tosin kakkamaisesti. Mennään sitten naimisiin kun tämä meni näin vaikeaksi.... Mentiin naimisiin pienimuotoisesti 2 todistajaa ja ollaan edelleenkin. Mutta asia vaivaa vieläkin ja iso riita tästä ainakin kerran vuodessa. Tunnen että minua on loukattu verisesti kun ei halunnut minun kanssani naimisiin ja raskaushormonit ei silloin tosiaankaan helpottaneet tilannetta. Ohjeeni: jutelkaa ja kummankin mielipide on yhtä tärkeä. Nyt jos tapahtuisi ottaisin vain lapsen omalle nimelleni ja lähtisin vauvan kanssa. Miettiköön onko tarpeeksi tärkeä oma perhe. Suurta katkeruutta on aiheuttanut tämä. Ja alttarilla ei tosiaankaan silloin ollut hymyilevä onnellinen morsian.

Vierailija
73/446 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitosta on miehellekin hyötyä. Myös naiset voivat kuolla, ja avioliitossa yhteinen asunto jää leskelle kuolemaan asti, mutta avoliitossa kuolleen osuus menee kuolleen perillisille heti, ja mies voi joutua leskeksi jäätyään taivasalle.

Mutta aloittaja: kosi miestä suoraan ja kunnolla. Sano, että asia on sinulle tärkeä, ja haluat, että menette nyt naimisiin. Hääjuhlia tai mitään kummallista ei tarvita, niin kirkossa kuin maistraatissakin voi mennä naimisiin ilman häitä.

Vierailija
74/446 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa neitsytvaimon, kuten kaikki miehet tällä palstalla.

Vierailija
75/446 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös halusin naimisiin ennen kuin lapsi syntyisi ihan lapsen takia. Sanoinkin miehelle, että jos emme ole silloin naimisissa, niin lapsi saa minun sukunimeni ja siitä en neuvottele. Mies valitsi naimisiin menon ja lapsella on siten mieheni sukunimi.

Vierailija
76/446 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään kosisi enää sen tiedon jälkeen. Antaisin lahjakortin aborttiklinikalle.

Vierailija
77/446 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

72 vielä lisäys että vauvan kanssa jouduttuun talvella sitten lastenvalvojalla täyttämässä isyydentunnustuspaperit kun ei oltu naimisissa. Olipa kuule hiljainen pariskunta siellä.

Vierailija
78/446 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot suoraan etta lapselle tulee sitten sinun sukunimesi.[/quoteEi minuakaan mies kosinut.En saanut kitsoja. Serusteltiin silti vuosikymeniä ja lopulta sukset meni ristiin.Minä olin se joka rajasi lapset tarhaan ja kiirellä juoksin pussiin,jotta olen töissä ajoissa.Sama kun hain lapset pois tarhasta.minä pyykäsin siivosin tein ruuan ja olin: Isä,äiti! Iska tuli viikonlopuksi valmiiseen pöytään.Oli se etä kasvattaja jonka ei tarvinut tehdä sääntöjä.Lisäksi söi minun pussiniVetosi kun ei asu kanssamme.Tili päivinänsä ei tullut.Vietti sinkku elämää,Kun hänellä ei rahaa oltiin ailav juu!

Vierailija
79/446 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Kirjoitin tosi asiallisen kommentin ja se ei mennyt läpi? Oli vielä pitkäkin.

No, tässä perustelut miehelle:

Leskeneläke ja taloudellinen turva

Hääpäivä palkallinen vapaa

Arvottomuuden tunne, kun ei kelpaa vaimoksi

Häpeä au-lapsesta

Yksinkertaisuus: lasta ei tarvitse tunnustaa

Lapsi saa joka tapauksessa äidin sukunimen

Lopuksi viimeisenä keinona voit unohtaa sen neuvolan isyyden tunnustuksen ja laittaa miehen hoitamaan asiat sos tstossa, jos siitä on miestä siihenkään. Voit jopa kieltäytyä nimeämistä lapsen isää ja saat yksinhuoltajuuden.

Leskeneläke on aika pieni, jos nainen on töissä ja taloudellinen turva miehestä vaikuttaa siltä, että on naimassa rahaa, kun itse ei halua tehdä töitä.

Lisäksi miehen ei ole pakko sitä lasta omakseen tunnustaa, vaikka yhdessä asutaan. Ei tarvitse maksaa elareita! Eikä etenkään elättää naista ja lasta, koska ei olla aviossa eikä lapsi ole miehen.

Kaikki miehet eivät sentään vielä ole sitoutumista ja vastuuta vältteleviä kitupiikkejä. Ap:n mieshän toivoi lapsia eikä ole kaikesta päätellen mikään teini.

Täällä aloitetaan viikoittain ketjuja, joissa ongelma on se, että lasta toivonut/vaatinut mies pakenee lapsen synnyttyä kaikesta vastuusta lasta ja tämän äitiä kohtaan.

Asiaan:

Eletään 2020-lukua, Suomessa. Miksi pitäisi mennä naimisiin? Ainoa syy, jonka itse keksin, on se, että silloin jos pariskunnalla on yhteistä omaisuutta, avioliitto turvaa automaattisesti lesken osan, kun toinen puoliso kuolee. Keskinäinen testamentti on myös avopuolisoiden kohdalla mahdollinen, mutta maistraattivihkminen on edullisempaa (arkena virka-aikaan ilmaista).

Muutenhan mikään ei muutu, eikä naimisissa olo takaa, että mies ottaisi yhtään enempää vastuuta lapsestaan kuin avosuhteessa elävänä. Itse mieluummin nykymaailman tuntien tekisin lapsen "yksin", vaikka mies olisikin, jättäisin isyyden tunnustamiseen liittyvät ym. asiat kokonaan miehen hoidettaviksi, ja jollei hoitaisi edes sitä vähää, potkaisisin pihalle saman tien. Ihan hyvin riittäisi, että on se yksi lapsi holhottavana, ei siihen aikuis*asta tarvitsisi nurkkiin lois*maan.

Vierailija
80/446 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot suoraan etta lapselle tulee sitten sinun sukunimesi.[/quote

Ei minuakaan mies kosinut. En saanut skitsoja. Serusteltiin silti vuosikymeniä ja lopulta sukset meni ristiin. Minä olin se joka raijasi lapset tarhaan ja kiirellä juoksin bussiin, jotta olen töissä ajoissa. Sama, kun hain lapset pois tarhasta. Minä pyykkäsin, siivosin, tein ruuan ja olin: Isä, äiti! Iskä tuli viikonlopuksi valmiiseen pöytään. Oli se etäkasvattaja, jonka ei tarvinnut tehdä sääntöjä. Lisäksi söi minun pussiini. Vetosi kun ei asu kanssamme.Tilipäivinänsä ei tullut. Vietti sinkkuelämää. Kun hänellä ei rahaa, oltiin ailav juu!

Tuollaisella järjestelyllähän se nro 41:kin tuossa edellä rehenteli. Ei kyllä kovin kunnioitusta miehelle herätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi