Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva tulossa ja mies ei kosi

Vierailija
10.06.2021 |

Olemme 30-40 välillä oleva pariskunta, yhdessä 3 vuotta. On yhteinen talo. Tein pos.raskaustestin, yllättäen, mutta mies on toivonut lasta. Ongelma on ettei mies kosi/sovi päivää. Itselleni riittäisi vaikka kahden naimisiin meno maistraatissa. En vain haluaisi lasta ennen avioliittoa. Yhdessä liitossa jo olin, jossa mies ei halunnut naimisiin..mielestäni se kertoo jostain. Mitä ihmettä tehdä...

Kommentit (446)

Vierailija
381/446 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis tulit raskaaksi suhteessa jossa mies ei sitä halunnut. Kumpi hoiti ehkäisyn.

Vierailija
382/446 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paremmin ansaitsevana ja korkeammin koulutettunakin sua kuitenkin kiinnostaa elatusmaksut, jos/kun ukkosa päättää ottaa ja lähteä tai sinä päätät ottaa ja lähteä suhteesta. Tuskin jätät käyttämättä tilaisuutta hyväksi.

Miksi ihmeessä riistäisin yhteisvanhemmuuden lapselta? Viikko-viikko periaatteella jos ero tulisi, tietenkin. Eikä silloin mitään elareita maksella, isä maksaa oman viikkonsa ja puolet muista juoksevista kuluista (vaatteet, vakuutukset, päivähoito, lääkärikulut yms.). Tervetuloa nykyaikaan sieltä 60-luvulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/446 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varaat maistraatista päivän ja ilmoitat miehelle. Niin mä tein. Oltiin siis yrittämässä lasta yhteisestä sopimuksesta jo kuukausia ja sovittu myös se, että naimisiin mennään. Se ei vaan saanut aikaiseksi kosintaa. Mua stressasi asia kai sen verran, etten tullut edes raskaaksi. Tulin sitten raskaaksi heti mentyämme naimisiin, itse asiassa häämatkalla.

Tosi kestävä varmasti tulee olemaan tuollainen pakkoavioliitto, johon toinen raahataan :D

Naisen isä tulevana appiukkona kannattaa ottaa myös mukaan.

Vierailija
384/446 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekevälle sattuu, kantsuu tarkistaa onko oma.

Vierailija
385/446 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi itse kosia, kun elää 1800-luvulla.

Vierailija
386/446 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun teillä on lapsikin tulossa on tosi tärkeää avata suu ja alkaa juttelemaan asioista..

Vierailija
387/446 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko kosit itse? Jos et uskalla, pane puhemies asialle. Puhemieheksi miehen kunnioittama henkilö. Ennen kelpasi sukulainen, mielellään vähän aggressiivinen mies, jonka kanssa kehityskeskustelu johti toivottuun lopputulokseen. Viime kädessä pappi piti puhuttelun.

Vierailija
388/446 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies oli samanlainen. Me oltiin ostettu yhdessä asunto jo pari vuotta ennen, kun aloin odottaa lasta. Miehelle naimisiin meno oli jotenkin isompi ja pelottavampi asia, kuin yhteinen koti ja yhteinen lapsi. Oilin kuitenkin aina sanonut hänelle, että haluan naimisiin ennen kuin lapsi syntyy. Me mentiin naimisiin, kun laskettuun aikaan oli 2,5 kuukautta.

Hän on vastuullinen, huomaavainen ja hyvä isä. Viettää tosi paljon aikaa lapsen kanssa ja on kaikessa mukana tasavertaisena vanhempana. Tuo naimisiin meno vaan oli hänelle tosi iso asia. Haluan vaan sanoa, että se mies ei välttämättä ole toivoton huithapeli, vaan tuon jälkeen kaikki voi mennä ihan hyvinkin.

Vierailija
389/446 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli suomeksi sanottuna mies ei halua naimisiin, olisi muuten kyllä jo kosinut. Kiva varmaan mennä naimisiin kun tiedät ettei toinen sitä haluaisi, nyt äkkiä ero ja kunnon miestä ja suhdetta hakemaan. Vauvan voi vielä keskeyttää niin ei maapallon tyhmyys sen takia ainakaan enempää nouse

Vierailija
390/446 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jaksaa aina ihmetyttää nämä "on yhteinen asuntolaina ja lapsi tulossa ja mies ei sitoudu yhyy". Se on sitoutunut jo paljon tiukemmin sillä lapsella kuin avioliitolla ikinä.

Vierailija
391/446 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua jaksaa aina ihmetyttää nämä "on yhteinen asuntolaina ja lapsi tulossa ja mies ei sitoudu yhyy". Se on sitoutunut jo paljon tiukemmin sillä lapsella kuin avioliitolla ikinä.

Avioliitto on juridinen sopimus. Esim leskeneläke jne

Vierailija
392/446 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Aiotko olla eri niminen lapsesi kanssa? Minä en."

Ei naimisiin mennessä tarvitse vaihtaa sukunimeään enää nykyään ja se lapsen sukunimen voi sitten sopia syntymän jälkeen että kumman nimelle tulee, jos ei muuta ilmoita niin oletuksena on äidin sukunimi

Tule jo tälle vuosituhannelle. Tosin yhteinen sukunimi ts. naisen oli pakko ottaa miehensä sukunimi tuli Suomeen vasta 1930-luvulla.

Vierailija
393/446 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto on juridinen sopimus. Esim leskeneläke jne

Avopuolisotkin saavt nyt tästä vuodesta lähtien lwskwneläkettä jos on yhteinen lapsi. tosin väheni 10 vuoden pituiseksi tai kunnes lapsi on 18v. , ei ole siis loppuelämän pituinen enää (siis jos ei mennyt naimisiin)Eli ei ole pakko mennä naimisiin tuon takia.

Vierailija
394/446 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää miten Ap:n kävi? Pitikö lapsen? Ovatko nykyään naimisissa? Vai erosivatko?

Vierailija
395/446 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kosinta se juttu? Miten olis: "Mulle olisi tosi tärkeää mennä naimisiin ennen kun lapsi syntyy. Sopiiko, että soitan huomenna maistraattiin/kirkkoherranvirastoon ja kysyn vihkimisaikaa."

Onko aloittaja elänyt liian paljon romanttisten naistenromaanien maailmassa? Niissä "ihana" miesystävä kyllä kosii, kun  nainen on raskaana. Mutta näissä kirjoissakin mies korostaa sitä, ettei tässä ole kyse rakkaudesta vaan kunniallisesta toimintatavasta. Kirja lopussa kuvaan ilmestyy vähän rakkauttakin. Hyvät nuoret naiset, tosielämässä se ei mene noin.  Ei ainakaan nykyaikana länsimaissa.  Usein nainen jää yksin lapsen ja vastuun kanssa. Kun lapsi on täysi-ikäinen, hän saattaa jopa moittia äitiään. Niin kävi eräälle tutulle naiselle.

Vierailija
396/446 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos lapsi on tulossa niin miehen pitää kantaa vastuunsa: olla sinulle hyvä puoliso ja lapselle isä. Kyllä se näin on. Se on myös hänen lapsi ja nyt hänelle on tulossa perhe. 

Vierailija
397/446 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosi 2021 ja muijat itkee avioliiton perään. Lapsi kyllä tehdään, mutta sitä ei nähdä sitoumuksena ja itketään paperin palan perään.

eikö tämä sama mene toisinkin päin? Mies haluaa sitoutua lapsen tekoon mutta yksi paperinpala on liikaa sitoumusta?

398/446 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sä ap voi itse ehdottaa, että menisitte naimisiin?

Vierailija
399/446 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa useita naisia kuumottaa avoparina eläminen lapsen kanssa enemmän kuin miehiä. Outo seikka 2022 metoo-Suomessa. Ette halua olla miehistä millään tavalla riippuvaisia mutta haluatte miehenne ripustaa juridisesti heti vauvan tultua kuvioon.

Ei "kunniaa" enää tarkastella kuin SF-mustavalkoleffojen aikaan, taitaa naisia vain se miehen omaisuus eniten avioliitossa puoltaa saamaan nimeä paperiin.

Vierailija
400/446 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odotan myös ja toivoisin, että oltaisiin edes kihloissa. Naimisiin ei ole mitenkään kiire, mutta sormus olisi pieni ele ja sillä olisi iso merkitys itselle tulevasta. Tulisi vain parempi mieli, sillä ihmettelen miksei vain voi kosia ja luvata ollaan aina yhdessä?!

Mielestäni se on miehen tehtävä, enkä ikinä alentuisi painostamaan ja pakottamaan avioliittoon vuonna 2022. Tässäkin ketjussa oli ehdotuksia kiristää mm. Abortilla tai olla tekemättä isyyden tunnustusta. Kyllä saisi mies tolloin ottaa jalat alleen! Ei kovin terve ja kestävä avioliiton aloitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän