Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monen lapset ovat lomalla hoidossa tänä kesänä?

Vierailija
10.06.2021 |

Itse olen kyllä työtön, enkä ole töissä ollut koko vuonna. Lapsi jää lomalle sitten kun isällä loppuu työt, eli heinäkuussa. Mietin että olisiko pitänyt ottaa jo aiemmin pois hoidosta, toisaalta on siellä vaan kolme päivää viikossa, joten jää vapaa-aikaakin.

Kommentit (133)

Vierailija
1/133 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on. Ihanaa mennä rannalle viettämään lomapäivää ilman taaperoa. Se on sitä ennaltaehkäisevää työtä. Äiti ja isä saa vähän levätä ja ottaa rennosti.

Vierailija
2/133 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on. Ihanaa mennä rannalle viettämään lomapäivää ilman taaperoa. Se on sitä ennaltaehkäisevää työtä. Äiti ja isä saa vähän levätä ja ottaa rennosti.

Todellakin. Kaikki hyötyy. Lapsella kavereita ja kunnon ruokaa, ja vanhemmat saavat levätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/133 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen. 

Sitten laahustetaan päiväkodille ja sanotaan tädeille "voi kyllä teidän kelpaa, kun saatte täällä auringossa leikkiä lasten kanssa päivät pitkät!"

Vierailija
4/133 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ihmettelen:, lapsuus on niin lyhyt. Mammat ottavat aikaa "itselleen". Narsistinen yhteiskunta. Miksi teette lapsia, kun ette halua hoitaa ja viettää aikaa eli elää perheenä heidän kanssaan? Lapset paahtuvat hiekkaisella päikyn pihalla massahoidossa ja te käytte jumpassa, rannalla ja tarvitsette "laatuaikaa" "omaa aikaa" Eikö perhe elämä ole enää omaa aikaa.

Vierailija
5/133 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monen. 

Sitten laahustetaan päiväkodille ja sanotaan tädeille "voi kyllä teidän kelpaa, kun saatte täällä auringossa leikkiä lasten kanssa päivät pitkät!"

Ja vanhemmat pelkkää hymyä vaan!

Vierailija
6/133 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levätä? Levätä mistä? Omista lapsista ja perhe-elämästä, jotka on molemmat ihan omia valintoja? Just.

Ja ei. Mun lapset on jo isoja. Mutta kun olivat päivähoitoiässä niin loma-ajat oltiin lomalla.

Vierailija
7/133 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ihmettelen:, lapsuus on niin lyhyt. Mammat ottavat aikaa "itselleen". Narsistinen yhteiskunta. Miksi teette lapsia, kun ette halua hoitaa ja viettää aikaa eli elää perheenä heidän kanssaan? Lapset paahtuvat hiekkaisella päikyn pihalla massahoidossa ja te käytte jumpassa, rannalla ja tarvitsette "laatuaikaa" "omaa aikaa" Eikö perhe elämä ole enää omaa aikaa.

Mutta kun katsos ihmiset jaksaa eri tavalla. Onhan se uuvuttavaa olla uhmaikäisen kanssa. Paremmin lataa akkuja kun saa rauhassa ottaa arskaa tai käydä manikyyrissä.

Vierailija
8/133 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Levätä? Levätä mistä? Omista lapsista ja perhe-elämästä, jotka on molemmat ihan omia valintoja? Just.

Ja ei. Mun lapset on jo isoja. Mutta kun olivat päivähoitoiässä niin loma-ajat oltiin lomalla.

No niin ja kun eihän sitä etukäteen voi tajuta kun tekee lapset vajaa parin vuoden ikäerolla että se on rankkaa..

Vierailija
9/133 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneekö joku oikeasti makaamaan jonnekin rannalle? Huh heijaa miten vanhanaikaista.

Vierailija
10/133 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monen. 

Ja vanhemmat pelkkää hymyä vaan!

Pelkkää hymyä vaan kun pääsevät lapsestaan eroon ja saavat koko päivän vapaata.

Vierailija
11/133 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi jää kesälomalle heti kun isäkin jää. Minulla pieni vauva hoidettavana.

Vierailija
12/133 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olen töissä. Mistä muuten siellä hoitopaikassa kukaan tietää mitä vanhemmat päivisin tekee?

Vierailija
13/133 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsemme olivat pieniä, olin heidän kanssaan kotona ja tykkäsin. Tykkäsin lapsistani ja leppoisasta arjesta heidän kanssaan. Töihin lähdettyäni olin kaikki vapaat lasteni kanssa, koska tykkäsin olla heidän kanssaan yhä. He kasvoivat niin nopeasti, että tuntui, kun jo työpäivän aikana olisi tullut lisää pituutta, joten oli ihana olla heidän kanssaan niin paljon kuin mahdollista. En olisi voinut laittaa heitä hoitoon, kun itse olen kotona ja en todellakaan halunnut kellottaa vapaapäiviäni, kun ei tarvinnut.

Nyt lapset ovat jo aikuisia ja he ovat vieläkin ihania upeita ihmisiä, joiden kanssa on kiva olla ja jutella.

Lapsuus meni todella nopeasti.

Vierailija
14/133 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsi jää kesälomalle heti kun isäkin jää. Minulla pieni vauva hoidettavana.

Minä hoidin lapset luonnollisesti kotona, kun olin vauvan kanssa kerran kotona. Olimme perhe, emme mitään erillisiä versioita. Mieskin teki töitä kotona ja meillä oli oikein mukavaa.

Miten jotkut ihmiset ovat niin käsiä, että eivät pärjää edes lastensa kanssa?

Vierailija
15/133 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun olen töissä. Mistä muuten siellä hoitopaikassa kukaan tietää mitä vanhemmat päivisin tekee?

Vanhemmat saattavat kertoa. Tiedossa on jos joku on työtön tai vauvan kanssa kotona. Joistakin näkee että on rantavaatteet päällä, kun yleensä on jotain siistimpää, tuovat lapset ehkä hieman eri aikaan kuin yleensä ja ovat yhtä hymyä vaan, ns lomafiiliksissä.

Vierailija
16/133 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä hoidin lapset luonnollisesti kotona, kun olin vauvan kanssa kerran kotona. Olimme perhe, emme mitään erillisiä versioita. Mieskin teki töitä kotona ja meillä oli oikein mukavaa.

Miten jotkut ihmiset ovat niin käsiä, että eivät pärjää edes lastensa kanssa?

Meillä myös mies tekee töitä kotona, mutta 2v sen verran haastavassa iässä, että voimme koko perhe paremmin kun saan hoitaa vauvaa rauhassa päivät. Aika haastavaa keksiä vilkkaalle 2-vuotiaalle tekemistä huonosti nukutun yön jälkeen.

Vierailija
17/133 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää te hoitajat vaan töitänne, kyllä se teilläkin loma vielä koittaa. Itse ainakin aion nauttia lapsivapaista!

Vierailija
18/133 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin. Kaikki hyötyy. Lapsella kavereita ja kunnon ruokaa, ja vanhemmat saavat levätä.

Tää on niin sairasta ajattelua, miten hemmetin vieraantuneita tavallisesta elämästä mihin lapset kuuluvat.

Vierailija
19/133 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin sairasta ajattelua, miten hemmetin vieraantuneita tavallisesta elämästä mihin lapset kuuluvat.

Eikös tämä ole ihan normiajattelua nykyään?

Vierailija
20/133 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat saattavat kertoa. Tiedossa on jos joku on työtön tai vauvan kanssa kotona. Joistakin näkee että on rantavaatteet päällä, kun yleensä on jotain siistimpää, tuovat lapset ehkä hieman eri aikaan kuin yleensä ja ovat yhtä hymyä vaan, ns lomafiiliksissä.

Työttömällä voi tilanne muuttua nopeasti, rannalle voi olla menossa työpäivän jälkeen, työajat vaihtelee jne.

En nyt lähtisi tekemään mitään omia päätelmiä hymystä tai ulkoasusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä