Kuinka monen lapset ovat lomalla hoidossa tänä kesänä?
Itse olen kyllä työtön, enkä ole töissä ollut koko vuonna. Lapsi jää lomalle sitten kun isällä loppuu työt, eli heinäkuussa. Mietin että olisiko pitänyt ottaa jo aiemmin pois hoidosta, toisaalta on siellä vaan kolme päivää viikossa, joten jää vapaa-aikaakin.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Monen.
Sitten laahustetaan päiväkodille ja sanotaan tädeille "voi kyllä teidän kelpaa, kun saatte täällä auringossa leikkiä lasten kanssa päivät pitkät!"
Eipä "tädit" juuri vaikuttaneet kadehtivan kun kerroin istuneen 7 tuntia teams-palaverissa auringosta nauttimisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monen.
Sitten laahustetaan päiväkodille ja sanotaan tädeille "voi kyllä teidän kelpaa, kun saatte täällä auringossa leikkiä lasten kanssa päivät pitkät!"
Eipä "tädit" juuri vaikuttaneet kadehtivan kun kerroin istuneen 7 tuntia teams-palaverissa auringosta nauttimisen sijaan.
Mä vaihdoin neljä vuotta sitten alaa ja oon nauttinut suunnattomasti tästä etätyöstä viimeisen vuoden ja kolmen kuukauden ajan. Ja teamspalavereissa oon usein istunut ulkona. Ei oo tarvinnu huolehtii kuin omasta nestetasapanoista ja siitä ettei itse pala.
Meillä on muutto kesällä. Kyllä on kaikkien kannalta helpompaa, kun lapset ovat sen aikaa hoidossa ja saadaan pakata ja kantaa isoimmat tavarat ilman lapsia pyörimässä jaloissa ja vaatimassa huomiota. Muuttopuuhaa riittää kyllä lastenkin kanssa tehtäväksi ja saavat hekin lomansa kyllä, vaikka pari päivää meidän lomasta viettävätkin hoidossa. Kohta joku tulee varmaan kertomaan, miten saamattomia ollaan kun kyllä häneltäkin onnistui helposti muutto yksin kuuden taaperon kanssa hissittömän talon 8. kerroksesta käsi ja jalka murtuneena, mutta kaikki yhtään järkevät tajuaa että jotkut asiat on vaan 100x helpompi hoitaa ihan vaan aikuisten kesken jos on siihen mahdollisuus.
Itse työskentelen päiväkodissa yksityisessä ketjussa. Meillä suurin osa näistä ns.virikelapsista jää kesäksi pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monen.
Mä vaihdoin neljä vuotta sitten alaa ja oon nauttinut suunnattomasti tästä etätyöstä viimeisen vuoden ja kolmen kuukauden ajan. Ja teamspalavereissa oon usein istunut ulkona. Ei oo tarvinnu huolehtii kuin omasta nestetasapanoista ja siitä ettei itse pala.
Kyllä minäkin nautin etätyöstä, mutta valitettavasti ei ole mahdollista tehdä ulkona. Ei voi puhua asiakkaiden asioista rivarin terassilla kun naapurit kuulisi sitten kaiken. Onneksi kohta muutetaan omakotitaloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun olen töissä. Mistä muuten siellä hoitopaikassa kukaan tietää mitä vanhemmat päivisin tekee?
Hakemuksessa kysytään työpaikka.
Johon ei tarvitse vastata mitään. Myöskään päiväkodin työntekijät ei käsittele niitä hakemuksia.
En ole koskaan laittanut noihin hakemuksiin kuin vanhempien yhteystiedot.
Kyllä minä nauttisin jos saisi viettää muutaman päivän lapsivapaata, mutta en todellakaan käyttäisi sitä mihinkään rannalla makoiluun. Rannalla on kiva käydä lasten kanssa, mutta esim lääkärissä, kampaajalla tai ostoksilla käynti, auton huolto, remppaaminen tai ihan vaikka ikkunan pesu on paljon helpompaa ilman lapsia. Sitten kun saisi pakolliset asiat nopeasti hoidettua, ehtisi päiväkotipäivän jälkeen keskittyä lasten kanssa olemiseen. No, aloitus ei sinällään koske minua kun lapset eivät ole lomani aikaan päiväkodissa, "lapsivapaata" saan silloin kun lapset on mummolassa kerran-pari kuussa. Mutta kaikilla ei ole niitä osallistuvia isovanhempia, niissä tilanteissa ymmärrän täysin että vanhemmat vie joskus lapset päiväkotiin vaikka itsellä olisi vapaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun olen töissä. Mistä muuten siellä hoitopaikassa kukaan tietää mitä vanhemmat päivisin tekee?
Johon ei tarvitse vastata mitään. Myöskään päiväkodin työntekijät ei käsittele niitä hakemuksia.
En ole koskaan laittanut noihin hakemuksiin kuin vanhempien yhteystiedot.
Tietysti siihen pitää vastata, samoin työaikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat saattavat kertoa. Tiedossa on jos joku on työtön tai vauvan kanssa kotona. Joistakin näkee että on rantavaatteet päällä, kun yleensä on jotain siistimpää, tuovat lapset ehkä hieman eri aikaan kuin yleensä ja ovat yhtä hymyä vaan, ns lomafiiliksissä.
Työttömällä voi tilanne muuttua nopeasti, rannalle voi olla menossa työpäivän jälkeen, työajat vaihtelee jne.
En nyt lähtisi tekemään mitään omia päätelmiä hymystä tai ulkoasusta.
Jos yli vuoteen ei ole tärpännyt, niin oishan se aika jännä sattuma et juuri silloin helleviikolla tärppäisi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan laittanut noihin hakemuksiin kuin vanhempien yhteystiedot.Tietysti siihen pitää vastata, samoin työaikoihin.
Työajat riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapsi jää kesälomalle heti kun isäkin jää. Minulla pieni vauva hoidettavana.
Minä hoidin lapset luonnollisesti kotona, kun olin vauvan kanssa kerran kotona. Olimme perhe, emme mitään erillisiä versioita. Mieskin teki töitä kotona ja meillä oli oikein mukavaa.
Miten jotkut ihmiset ovat niin käsiä, että eivät pärjää edes lastensa kanssa?
Meillä myös mies tekee töitä kotona, mutta 2v sen verran haastavassa iässä, että voimme koko perhe paremmin kun saan hoitaa vauvaa rauhassa päivät. Aika haastavaa keksiä vilkkaalle 2-vuotiaalle tekemistä huonosti nukutun yön jälkeen.
Voi huokaus. Ei se 2v tarvitse sen kummempaa tekemistä. Ei sille tarvitse keksiä mitään. Menkää vaikka metsään kävelemään. Jos olet nyt pulassa 2v kanssa niin tsemppiä vaan tulevaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse työskentelen päiväkodissa yksityisessä ketjussa. Meillä suurin osa näistä ns.virikelapsista jää kesäksi pois.
Koko kesäksi? Työskentelin aiemmin perhepäivähoitajana ja juhannuksen jälkeen minulla oli usein vain nämä virikelapset enää hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan laittanut noihin hakemuksiin kuin vanhempien yhteystiedot.Tietysti siihen pitää vastata, samoin työaikoihin.
Työajat riittää.
Kyllä sitä monen vanhemman kanssa tulee sen verran tutuksi, vielä kun itse asuu päiväkodin vieressä, että tietää missä kukin työskentelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monen.
Kyllä minäkin nautin etätyöstä, mutta valitettavasti ei ole mahdollista tehdä ulkona. Ei voi puhua asiakkaiden asioista rivarin terassilla kun naapurit kuulisi sitten kaiken. Onneksi kohta muutetaan omakotitaloon.
joo, totta, eipä itsellänikään kaikki onnistuisi jos emme asuisi omakotitalossa. Ja onneksi itselläni on muutakin kuin pelkästään asikkaiden kanssa puhumista.
Voi, kuinka minulla on ikävä aikoja, kun opiskelin ja kesälomat olivat lähes 3 kuukautta, joululoma kuukauden ja siihen vielä syys- ja hiihtoloma. Rahasta toki oli tiukkaa, mutta oli aivan mahtavaa viettää rentoa aikaa lasten kanssa.
Toki, jos haet aktiivisesti työtä, niin tarvitset siihen päiviä ilman lapsia, mutta muuten kyllä pitäisin lasta kotona kanssani. Mutta täysin sinun valintasihan se on, jos tarvitset omia vapaapäiviä niin sitten viet lapsen hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko kesäksi? Työskentelin aiemmin perhepäivähoitajana ja juhannuksen jälkeen minulla oli usein vain nämä virikelapset enää hoidossa.
Joo, suurin osa on pois siitä, kun koulut loppuvat, ja palaavat elokuun alussa , kun omat päiväkodit aukevat. Jäävät keskityksen ajaksi pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapsi jää kesälomalle heti kun isäkin jää. Minulla pieni vauva hoidettavana.
Minä hoidin lapset luonnollisesti kotona, kun olin vauvan kanssa kerran kotona. Olimme perhe, emme mitään erillisiä versioita. Mieskin teki töitä kotona ja meillä oli oikein mukavaa.
Meillä myös mies tekee töitä kotona, mutta 2v sen verran haastavassa iässä, että voimme koko perhe paremmin kun saan hoitaa vauvaa rauhassa päivät. Aika haastavaa keksiä vilkkaalle 2-vuotiaalle tekemistä huonosti nukutun yön jälkeen.
Voi huokaus. Ei se 2v tarvitse sen kummempaa tekemistä. Ei sille tarvitse keksiä mitään. Menkää vaikka metsään kävelemään. Jos olet nyt pulassa 2v kanssa niin tsemppiä vaan tulevaan.
Ja toisaaltahan tuo haastavuus voi johtua siitä, että vauva vie paljon aikaa, ja sitten vielä päivät päiväkodissa, niin hakee kaiken mahdolisen huomion kotona ollessaan.
Ihanaa syyllistämistä ketju täynnä.
Minä, minä, minä. Minä nautin, minä jaksan, minä sitä ja minä tätä. Minä parempi äiti. Mitäs hankit lapsia.
Meitä ihmisiä on erilaisia. On uupuneita, masentuneita, introvertteja, väsyneitä. Jos joku nyt pari päivää saa levätä ilman lapsiaan niin ei tarvitsisi roviolle heittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja toisaaltahan tuo haastavuus voi johtua siitä, että vauva vie paljon aikaa, ja sitten vielä päivät päiväkodissa, niin hakee kaiken mahdolisen huomion kotona ollessaan.
Minun on vaikea ymmärtää näitä, jotka tekee lapset pienellä ikäerolla ja laittaa sitten 1-2-vuotiaan hoitoon kun on liian rankkaa. Miksi pitää tehdä niin pieni ikäero jos ei jaksa hoitaa lapsiaan? Paljon helpompaa on hoitaa vauvaa ja leikki-ikäistä tai kouluikäistä ja toisaalta se leikki-ikäinen voi oikeasti ihan mielellään mennä parina päivänä viikossa sinne päiväkotiin. 2v on vielä kovin pieni ja tarvitsisi paljon vanhempien huomiota.